Geld & Recht alle pijlers

auto uitlenen?

18-07-2011 22:56 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mn zus vroeg pas voor de tweede keer of ze mn auto mocht lenen omdat ze die van haar die dag niet had. Heb mezelf de ruimte gegeven en gezegd dat ik er even over na moest denken. Ik ben nl bang dat als er iets gebeurd met mn auto ik met mn no-claim ga zakken. Ik heb pas sinds 3 jaar een auto op mn naam staan dus veel no-claim heb ik nog niet opgebouwd. Ze heeft niet veel geld dus ik ben bang dat ik zelf voor de kosten opdraai. Ze heeft wel een vriend die met geld smijt maar kan er niet op rekenen dat hij het gaat betalen. Lenen jullie makkelijk je auto uit?
Nooit.

Alleen mijn man mag in mijn auto rijden! Ben veel te trots op dat ding!
Nee, niemand mag mijn auto lenen. Alleen mijn vriend.
Op elke vraag mag nee ook het antwoord zijn. Jij voelt je niet prettig bij het idee dat zij in jouw auto rijdt omdat jij er zuinig op bent. Dan mag je nee zeggen .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met gemak als de nood aan de man is en dat is er al snel als iemand vraagt mijn auto te lenen.

Ik heb een Peugeot 307 sw niet een hele nieuwe maar ik maak mij niet druk om evt. schade oid.

Maar als jij je er niet fijn bij voelt moet je m niet uitlenen.
Overigens maakt het mij geen moer uit als iemand mijn auto leent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Leen mijn auto ook niet uit, heb er een van een jaar oud en ik ben er zuinig op.

Alleen mijn kinderen mogen hem gebruiken als ze een rijbewijs hebben...maar dat hebben ze nog niet.

Dan hoop ik dat ze er zuinig op zijn, maar ik mocht vroeger ook altijd de auto van mijn vader gebruiken, ik zou het raar vinden als de 2 die het dichtst bij me staan mijn auto niet mogen gebruiken.
Nope, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt !!!

Niet zo zeer om de auto, maar het gezeik achteraf......
Persoonlijk zou ik hem wel uitlenen. Het is je zus! Geen vage kennis.

Maar goed, als jij je daar niet prettig bij voelt dan moet je het niet doen.

Maakt je zus trouwens va(a)k(er) brokken? Aangezien je bang bent dat ze dat nu ook gaat doen.
Ik heb mijn auto eens uitgeleend aan iemand waarvan ik dacht dat het een vriend was. Hij was ermee op vakantie gegaan en had daar de remmen gesloopt (niet zichtbaar dus, maar hij wist het wel). Na een paar dagen kwam ik erachter, maar ik had ' de auto zo geaccepteerd zoals ik hem had teruggenomen'. Voelde me zwaar bedonderd. vriendschap is over.

Mijn broer mag overigens wel altijd mijn auto lenen. Hem vertrouw ik er wel mee. En als hij er schade mee maakt vertrouw ik hem wel dat hij het betaalt.

Als je je er niet goed bij voelt, niet doen. Komt alleen maar gedonder van.
quote:alexisss schreef op 18 juli 2011 @ 23:06:

Persoonlijk zou ik hem wel uitlenen. Het is je zus! Geen vage kennis.

.Voor mij maakt het minder uit of iemand een bloedverwant is dan of hij/zij een ervaren, goede bestuurder is. En of ik er van op aan kan dat ik schadeloos word gesteld in geval van schade.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 juli 2011 @ 23:10:

[...]

Voor mij maakt het minder uit of iemand een bloedverwant is dan of hij/zij een ervaren, goede bestuurder is. En of ik er van op aan kan dat ik schadeloos word gesteld in geval van schade.In mijn ogen bedonderen bloedverwanten elkaar niet. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is.
Bij mij mag alleen familie (ouders, broer en zus) lenen.

2 weken geleden nog, mijn zus moest weg en haar auto stond bij schadeherstelbedrijf wegens inbraak in haar auto. Ik kon nog niet auto rijden i.v.m. operatie en heb gezegd dat ze de mijne kon pakken. Omdat ze zoveel tegenslag had hoefde ze de auto niet vol terug te tanken. Normaal gesproken had ik haar dat wel laten doen.

Maar vrienden/buren of weet ik veel wie: die krijgen de auto NIET mee.
Maar als jouw zus in jouw auto rijdt, dan gaat geloof ik met jouw no-claim niks gebeuren. Je zus moet dan geloof ik haar verzekering aanspreken.

Hetzelfde als dat je aanrijding hebt terwijl de ander schuld heeft. (dit weet ik zeker)

Ik weet echt niet zeker of er dus niks met jouw no-claim gebeurd als jouw zus schade rijdt.
Als ik mijn auto niet nodig heb mag een ander hem lenen, als ik die iemand een beetje beter ken dan 'vage kennis'. Vindt dat niet zo'n probleem.
Mijn zus rijdt nu in mijn auto. Zij rijdt er wel vaker in terwijl ik ernaast zit en we hebben duidelijk afgesproken dat zij schade betaald die ze maakt en dat ik weer een volle tank terugkrijg. Mijn auto is bijna 10 jaar oud en heeft al wat schade, een nieuwere zou ik niet uitlenen.

Overigens heeft dezelfde auto meerdere weken stilgestaan tijdens een grote reis. Dit was tijdens een winterperiode en uiteindelijk moest er een nieuwe accu en een grote beurt (remschijven roestvrij maken) aan te pas komen om hem weer te laten rijden. Had ik hem maar uitgeleend, dan had ik deze kosten niet gehad.....
Het is me gelukkig nog niet gevraagd, maar nee... ik geloof niet dat ik heel gemakkelijk mijn auto zou uitlenen. Ik ben er voor mijn werk ook afhankelijk van, dus weegt voor mij extra zwaar. Verder ben ik er zelf ook heel zuinig op.

Moet wel een heel betrouwbaar iemand zijn met een goede reden (voor mij goede reden) wil ik het overwegen.
ben daar helemaal niet moeilijk in. familie en goede vrienden mogen de auto altijd meenemen als ik hem niet nodig heb. Heb zelf wat krassen veroorzaakt en paaltje achter geraakt, maar vind dat ik nog steeds een leuk dingetje heb. Geen idee hoe met verzekering zit, even bellen is zo gebeurd. En, ook al vind ik dat vanzelfsprekend, boetes en benzine zijn voor eigen rekening.

Overigens zal ik niet snel een auto van iemand anders lenen. Van mijn ouders durf ik het wel, daar houdt het een beetje mee op. Voor mijzelf hanteer ik de regel dat ik alleen dingen leen van anderen die ik, indien nodig ook kan betalen als er iets kapot gaat.En mijn bankrekening is iets te beperkt op dit moment...
Als ik de reacties zo lees, geloof ik dat ik het heb getroffen met mijn lieve vriendin die nu op vakantie is. Ik mag zolang in haar autootje rijden, omdat hij anders toch alleen maar op de oprit staat. Ik heb zelf geen auto, dus ik geniet er enorm van dat ik hem mag lenen. (Denk uitstapjes met de kinderen en bezoek aan grootouders 80 kilometer verderop, is met OV lastig te bereiken)

Ik ben er natuurlijk superzuinig op, maar ze heeft het nooit over de verzekering ofzo gehad.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Mijn schoonzus, broer en mijn moeder mogen mijn auto lenen. En natuurlijk, als mijn dochter tzt haar rijbewijs heeft mag ook zij in mijn auto rijden.

Wat vrienden betreft dat ligt er een beetje aan hoe zuinig zij op hun eigen auto zijn. Ik heb vrienden die er nogal achteloos mee omgaan en die leen ik liever niet mijn auto. Maar ik kan mij voorstellen dat ik in bepaalde situaties er niet eens over zou nadenken en gewoon mijn auto mee zou geven.
Erger u niet, verwonder u slechts!
bij mij mag iedereen die ik goed ken en om een goede reden mijn auto gebruiken, als er wat gebeurt is diegene aansprakelijk.

jij hebt nog geen goede no claim dit zal ik dan ook zeggen dat diegene ook aansprakelijk is.

maar zoals je zegt heeft diegene niet veel geld, maar als je goed met je zus kan of je gunt het haar dan niet moeilijk over doen.

of je moet ook niet zo ruim in het geld zitten.
Nee. Een krasje op de auto interesseert me niet, maar ik heb 10 jaar no-claimkorting en die zie ik niet graag naar de ratsmodee gaan.
Laatst heb ik aan iemand mijn auto te leen aangeboden, maar alleen omdat hij dezelfde soort auto heeft en een ervaren chauffeur is. Aan anderen zou ik mijn auto nooit uitlenen, die vind ik niet goed genoeg autorijden.
NO way!!! Mijn auto en mijn man zijn de enigste dingen die ik niet uitleen.

Alhoewel, heb wel een keer met een vriend voor 3 dagen van auto geruild. Hij heeft een hele toffe sportauto, maar had die dagen logees en dus een achterbank nodig. Ben dan ook de beroerdste niet.
quote:InyMiny schreef op 18 juli 2011 @ 23:18:

Maar als jouw zus in jouw auto rijdt, dan gaat geloof ik met jouw no-claim niks gebeuren. Je zus moet dan geloof ik haar verzekering aanspreken.

Hetzelfde als dat je aanrijding hebt terwijl de ander schuld heeft. (dit weet ik zeker)

Ik weet echt niet zeker of er dus niks met jouw no-claim gebeurd als jouw zus schade rijdt.

Het is niet correct dat haar zus haar WA-verzekering kan aanspreken als ze schade veroorzaakt als ze met TO's auto rijdt. Voor de schade draait de verzekering van TO op, voor de terugval in no- claim draait TO zelf op in dat geval. ( toch nog handig mijn periode bij de verzekeringen )

Als je, je er niet prettig bij voelt om je auto uit te lenen zou ik gewoon nee zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven