'de ware'

21-07-2011 11:32 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk uit nieuwsgierigheid maar wanneer wisten jullie dat je partner diegene was waar je de rest van je leven mee wilt delen? Ik heb sinds een aantal maanden een vriend en van de week kwam dit onderwerp ter sprake voor hem ben ik 'de ware' en dit vind ik ook heel vleiend om te horen maar aan de andere kant ben ik behoorlijk nuchter en vraag ik me af of je dit na zo'n korte tijd al kan zeggen.
quote:Floortje_1981 schreef op 21 juli 2011 @ 11:50:

Noodles, ja wij zeggen het elke dag minstens 1 keer tegen elkaar, maar meestal vaker ook spreken we regelmatig uit hoe blij we met elkaar zijn. Vinden we belangrijk, elkaar niet zomaar voor lief nemen zeg maar.

Ik heb ook totaal geen moeite om het in het openbaar te zeggen, manlief zegt het ook rustig waar collega's bij zijn.

Lekker zoetsappig hihiquote:iry schreef op 21 juli 2011 @ 11:51:

[...]

En nu heb ik dus die persoon in mijn leven.

Verder kijken is niet nodig.

Dit is liefde zoals het bedoelt is.

Ik voel het echt in alles, het zit in alles wat er gezegd wordt maar vooral... in waar er niets gezegd wordt.ik word echt helemaal blij van dit topic!
quote:noodles schreef op 21 juli 2011 @ 11:40:

[...]

Ik geloof niet dat er voor iedereen maar één ware is. Maar wel in ware liefde.. volgen jullie me nog? Eens!
Ik moet de "ware" nog tegenkomen en dan hoop ik dat voelt zoals sommigen het beschrijven.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik heb het eigenlijk altijd geweten, net als hij.. We kennen elkaar sinds de kleuterklas waar we ook even een stelletje waren..daarna kwam er vanalles tussen (verhuizingen, jezelf uitzoeken in de puberteit etc) maar toen we 21 waren, waren we 'klaar' voor elkaar en sindsdien zijn we samen. We hebben allebei altijd geweten dat we met elkaar zouden 'eindigen'. Hij is de ware
Nog niet tegengekomen denk ik en ben er beetje voorzichtig mee om iemand als de ware te bombarderen, waarschijnlijk door teleurstellende ervaringen, kan niet zeggen dat 1 van mijn exen de ware was, wat niet wil zeggen dat ik geen goede en leuke herinneringen aan ze heb.
In één ware geloof ik niet. Als hij bij me weg gaat vind ik op een gegeven moment heus wel weer iemand. Of dat net zo leuk is, geen idee, dat betwijfel ik ten zeerste maar wat ik wél zeker weet is dat ik het liefst wil dat ik nooit meer naar een ander hoef te zoeken.
En dat wist ik best wel snel, ookal wilde ik daar toen nog niet aan geloven.
Mjah. Volgens mij zit 'de ware' in de eerste plaats in jezelf. De belangrijkste voorwaarde voor duurzaam geluk in de liefde is je eigen relatievaardigheid.

Ik las of hoorde laatst ergens iets als: dat 90% van de mensen zichzelf geschikt vindt om een duurzame relatie aan te gaan, maar dat slechts 10% dat ook werkelijk is. Het nastreven van het romantisch ideaal heeft al velen het hart gebroken. Mij bijvoorbeeld. Pas na zoveel gehannes begrijp ik dat ik niet geschikt ben voor een relatie. En dat de ware dus nergens voor mij rondloopt. (Totdat ik hem tegenkom, zul je altijd zien, want ja magie gebeurt nog altijd, je moet er alleen niet van uitgaan).

En hoe vaardig ben je in partnerkeuze? (even afgezien hoe die vaardigheid of het tekort daaraan tot stand is gekomen).

Onderdeel van het romantisch ideaal is naar mijn idee, dat mensen (met name vrouwen) het geluk te veel buiten zichzelf zoeken. Dat kan frustratie in de hand werken, met alle gevolgen van dien.
quote:VivaPepsi schreef op 21 juli 2011 @ 11:53:

Vanaf de eerste date wisten we het.

En toch denk je dat ie je gaat verlaten voor iemand die leuker en mooier is dan jij, dan is hij (of ben jij) toch niet de ware?

Ik denk niet dat ik de ware heb gevonden maar het is wel een goeie, dat wel.

De ware geloof ik niet zo in.

Voor dit moment misschien wel maar for a lifetime? Dat kun je nooit weten.

En wil ik ook helemaal niet weten.
Ik wist vrij snel dat het met mijn man op erg veel vlakken klopte en dat ik met hem wilde trouwen (bijzonder, want dat wilde ik daarvoor niet). Binnen een paar weken wel, denk ik. Maar "de ware" als in de enige, daar geloof ik niet in. Onzin ook, aangezien een heel hoog percentage van de mensen uiteindelijk trouwt of duurzaam samenwoont met iemand uit hun redelijk directe omgeving. (Dat is mij overigens niet gelukt, was zo'n 700 km verderop)
Elke nieuwe liefde is toch de ware?
quote:Floortje_1981 schreef op 21 juli 2011 @ 11:40:

mijn man is voor mij de ware. Hoe ik dat weet, geen idee, dat voel ik gewoon. Al heel snel hadden wij beide dat gevoel.

Hij maakt alles mooier, eigenlijk precies wat Iry zeg, bij hem ben ik thuis waar ter wereld dan ook.

Dat gevoel had ik pas na een half jaar. Het is in die tijd ook nog eens uit geweest. (ja, in die tijd sprak je nog over verkering ha!).

We zijn dit jaar 20 jaar getrouwd en ik zeg wel eens: als ik niemand wil zien omdat alles me tegenstaat )soms heb je dat ), is mijn man de enige die ik bij me wil hebben.

Hij maakt me groot en houdt onvoorwaardelijk van me. Hoe is het mogelijk...
na een paar maanden wist ik dat ik voorlopig wel voor eeuwig bij hem wilde blijven.
Ik dacht altijd dat mijn man de ware voor mij was, mijn soulmate, mijn enige, echte maatje... dat gevoel hadden we allebei meteen vanaf de eerste blik.

Nu blijkt het toch anders te zitten. We blijven misschien bij elkaar, misschien ook niet. Maar ' de ware', nee, daar geloof ik (helaas?) niet meer in.
quote:meds schreef op 21 juli 2011 @ 11:38:

de ware..... tja die ben ik al vaker tegengekomen... ik geloof dat ik nu aan mijn vierde toe benDat dus. Ik ben niet in de weg gelegd voor dat zoetsappige geneuzel. Ben nu aan mijn derde toe. En als deze misloopt, dan vreet ik mijn schoen op en ga ik nóóóóóit meer aan de man.
Ik heb mezelf al 2x wijsgemaakt dat ik de ware had gevonden maar toch was het niet zo...
Ik geloof niet in de ware. Ik geloof in de juiste.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 21 juli 2011 @ 14:48:

Ik geloof niet in de ware. Ik geloof in de juiste.Wat is het verschil (buiten dat het minder zweverig klinkt)?
quote:mamalief schreef op 21 juli 2011 @ 13:06:

[...]

En toch denk je dat ie je gaat verlaten voor iemand die leuker en mooier is dan jij, dan is hij (of ben jij) toch niet de ware?

Dat hoeft m.i niet met elkaar te maken te hebben. Dat ik dat denk is mijn onzekerheid. Ik durf, ondanks dit gevoel bij beide, toch niet te vertrouwen op een levenlang samenzijn.

Ik weet hoe ik zelf ben en dat ik gek ben dat ik hem zo behandel.

Als ik hem vraag waarom hij bij me blijft, ondanks dat ik soms zo rot doe antwoord hij dat ik zo lekker verrassend ben en dat hij ook wel weet dat ik het niet meen. En dat hij echt heel erg veel van me houdt en het daarom aankan.
En dat ik denk dat hij de ware is, is ten eerste het gevoel. En daarnaast dat we over veel dingen hetzelfde denken, soms tegelijk hetzelfde zeggen (of de een denkt het en de ander zegt het). We veel op elkaar lijken (innerlijk). Dezelfde hobby's hebben. Plus het gevoel wat we hadden voordat we überhaupt een woord met elkaar gesproken hadden op het forum.
quote:justme27 schreef op 21 juli 2011 @ 14:57:

[...]

Wat is het verschil (buiten dat het minder zweverig klinkt)?

De ware impliceert dat er 1 allesomvattende ware is, die ook nog eens statisch is, alsof er ergens op de wereld 1 persoon rondloopt die bij zijn geboorte alle eigenschappen heeft meegekregen die dan voor jou "de ware" zouden zijn. Het impliceert ook ergens dat ongeacht wat hij doet, hij "de ware" is, als een soort lotsbestemming ofzo.

De juiste is gewoon wat het woord zegt; de juiste. De man die je geeft wat je nodig hebt, je behandelt op de manier die je gelukkig maakt. En dat kan dus op verschillende momenten in je leven een verschillend persoon zijn. Gevoelsmatig heb je voor de juiste zelfkennis nodig, en hij ook, terwijl de ware je meer overkomt en buiten jezelf ligt.

Zo zie ik het. De juiste is veel fijner dan de ware, vind ik.
Am Yisrael Chai!
quote:hova schreef op 21 juli 2011 @ 13:51:

Ik dacht altijd dat mijn man de ware voor mij was, mijn soulmate, mijn enige, echte maatje... dat gevoel hadden we allebei meteen vanaf de eerste blik.

Nu blijkt het toch anders te zitten. We blijven misschien bij elkaar, misschien ook niet. Maar ' de ware', nee, daar geloof ik (helaas?) niet meer in.

Hoofstra!

Hoe is het met je?!

Ik denk niet in termen als de ware, nog nooit gedaan ook.

Zie het wel...

Hoewel... komt mijn nieuwe liefde er aardig bij in de buurt, ondanks het nog pril is,

Dat wedrzijdse gevoel, klik op alle manieren, die passie..

Dat ontbrak wel bij vorige relaties.

Maar dat wist ik toen niet... Maar met deze man...

Ja, misschien is er toch een ware...

Toch... zie het wel.
Leo;

Lief dat je ernaar vraagt.

Gaat redelijk, soms fijn, soms wat minder. We doen ons best. Gaan morgen drie wkn op vakantie met zijn vijfjes; weet nog niet hoe dat uit gaat pakken. Ik twijfel nog steeds veel, maar probeer (naast het werken aan onze relatie natuurlijk) vooral door te gaan met leven (veel met vriendinnen weg ed )

We zijn gestopt met maatschappelijk werk, na de vakantie beginnen we bij een psycholoog. Hovaman ligt nog steeds aardig met zichzelf overhoop...

Het heeft veeeel tijd nodig....

En nu weer on topic
quote:fashionvictim schreef op 21 juli 2011 @ 15:08:

[...]

De ware impliceert dat er 1 allesomvattende ware is, die ook nog eens statisch is, alsof er ergens op de wereld 1 persoon rondloopt die bij zijn geboorte alle eigenschappen heeft meegekregen die dan voor jou "de ware" zouden zijn. Het impliceert ook ergens dat ongeacht wat hij doet, hij "de ware" is, als een soort lotsbestemming ofzo.

De juiste is gewoon wat het woord zegt; de juiste. De man die je geeft wat je nodig hebt, je behandelt op de manier die je gelukkig maakt. En dat kan dus op verschillende momenten in je leven een verschillend persoon zijn. Gevoelsmatig heb je voor de juiste zelfkennis nodig, en hij ook, terwijl de ware je meer overkomt en buiten jezelf ligt.

Zo zie ik het. De juiste is veel fijner dan de ware, vind ik.

Mooie uitleg.

(En ik las elders dat je de juiste nu tegen het lijf bent gelopen?! Vooral dat dagelijkse hyperventileren, dat kan ik me goed voorstellen en ik moest er ook erg om lachen Wat leuk dat je zo blij bent!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven