***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
*fijn...hele tekst weer weg...*

Goedemorgen!

Ik weet wel waarom Max zo jengelig was gisteren. Hij was dus nog ziek. Ik ben tot 1 uur bezig geweest met elke twintig minuten spenen terug te geven. Vanaf 23:00-1:00 heeft hij alleen maar gehuild en vervolgens de hele kamer ondergekotst (en ik weet dat jullie net wakker zijn, sorry; hoe kan het dat er helemaal niks was verteerd? Zelfs niet de kiwi van die ochtend?).

Daarna was hij 2 uur lang helemaal overstuur en om 3:00 wilde hij een flesje. Een uur later kon ik er weer uit, want toen had hij weer honger. Nu wil hij niks hebben, maarja...hij heeft vannacht ook al 2 flessen gehad (wel veel water weinig melk).

Ik ben gebroken... Max op een of andere manier niet, die ligt lief te spelen. Ik vind het maar een erg hardnekkig virusje dat hij heeft zeg.
Wat naar voor jullie zeg, vreselijk dat kotsen, misschien kun je overdag een beetje proberen bij te slapen dat je vriend voor Max zorgt?

Misschien kun je even de ha bellen? Het is in ieder geval wel goed dat hij wel drinkt, dat is het belangrijkste.

Zahra was vannacht ook aan het spoken, gisteravond wilde ze niet veel melk drinken (120cc) , dus om 22 uur werd ze weer wakker met honger en toen heeft ze 200cc gedronken. Wel meer melk dan normaal (hoewel het erg verdund is natuurlijk) maar ik denk dat ze nu een inhaalslag aan het maken is. Vannacht werd ze om 4.00 uur wakker, om 6.00 uur en vervolgens om kwart voor 8. Gelukkig was man om 6 uur eruit gegaan zodat ik toch nog wat heb kunnen slapen. De diarree is gelukkig ver over, ik vond vanmorgen 3 mini keuteltjes in haar luier. (en na het eten een dikke plak, maar het is gelukkig niet meer zo waterig)
Jeetje wat een rotnachten weer Layla en Lara. Gelukkig is Zahra aan de betere hand, Lara heel veel beterschap voor Max.

Misschien idd wel goed om eveen een ha ofzo te bellen. Ik kan hier ook altijd een kinderziekenhuis bellen, hebben jullie zoiets? Is gewoon goed voor je gevoel.

Lilien, klinkt lekker een midweekje weg. Geniet maar lekker, laat je goed verwennen.

Mijn moeder komt dinsdag avond hierheen, heb ik ook wel erg veel zin in. Woensdag gaat ze oppassen en donderdag en vrijdag zijn we lekker samen thuis. Zaterdag komt mijn vader ook en zondag rijden ze weer weg.

Wij hebben gisteren lekker bij vrienden gegeten. Die hebben een "kleine" van 7 maanden, hij is net zo groot als Finn, is alleen iets minder ver in zijn ontwikkeling. Finn heeft daar heerlijk in een campingbedje geslapen, na een heleboel eten. Volgens mij is hij aan het bijeten, want het is momenteel echt niet normaal. Maar hij is niet dik en zal het wel nodig hebben.
Layla Lara Tis ook niet fijn!!

Layla fijn dat de diaree over is! Wat een luxe dan ineens hè??Zoweinig luiers veschonen! En lara dat die kiwi niet verteer was!? zou zoiets normaal zijn? of alleen bij zieke kindjes?

Ik heb mij er ook wel eens over verbaast dat Tommy aan het einde van de dag macaroni oprispt wat er dan ook al 5uur in zit!
Ja dat verbaast mij ook, toen Zahra vorige week overgaf kwam er ook het fruithapje van die ochtend uit en dat was ook iets van 6 uur later. Maar zou het niet iets van 24 uur duren voordat eten verteerd is?
ja, maar dan wel raar dat ze dan toch weer zo snel honger hebben?
Layla, ik was zelf vorige week ook misselijk en toen merkte ik ook dat het eten erg lang onverteerd blijft. Ik was ervan overtuigd dat ik geen eten meer in mijn lichaam had, wat toch niet zo bleek te zijn.

Ik heb dat bij Finn niet echt gemerkt. Gelukkig geeft hij meestal alleen over wat echt dichtbij ligt. Alleen in Thailand kwam alles eruit, maar aangezien hij alleen maar melk dronk had ik geen idee hoe oud het was.

Over verjaardagen plannen weet ik nog niet wat we doen. Wij maken eigenlijk geen lange termijn planningen meer, ivm werk drukte.

Finn's (en mijn) verjaardag is op vrijdag, misschien gaan we wel naar Nederland dat weekend of het weekend erna, om het met familie te vieren. Maar ik weet het nog niet zeker.

In ieder geval wil ik ook wel een taart en een paar vriendjes uitnodigen. Bij ons nog iets meer dan 2 maanden (bah dan wordt ikzelf ook alweer een jaar ouder).
Lara en Layla : bah wat een rotnachten zeg, kan geloven dat jullie nu heel moe zijn. Hopelijk kunnen jullie nog wat bijrusten vandaag.

Framboos : leuke avatar !
Layla: dat is ook een erg beroerde nacht... Gelukkig gaat het weer beter.

Swissie: je kunt 24 uur per dag de huisartspost bellen. Maargoed, ik denk dat ze niet echt veel kunnen doen. Nu geeft hij eens in de 2 a 3 dagen over en hij drinkt verder wel. Als het dinsdag niet beter is ga ik langs de huisarts.

MIJN NESPRESSO DOET HET NIET...!!!! Er komen maar een paar drupjes uit en ik wil nu toch echt koffie hebben. Zucht.
Hey meiden, wat is er weer gezellig gekletst!

Vriend had geregeld dat ik gistermiddag een auto van iemand kon gebruiken om richting schoonouders te gaan, dus ik ben als een speer richting Belgie getuft...kom ik daar aan, zijn ze er niet!!!

Ze dachten dat ik vandaag zou komen....zeiden ze....terwijl ik ze toch echt duidelijk aan de telefoon had gezegd dat ik zaterdagmiddag zou komen voor Daan.

Nu heb ik hem dus nog niet gezien, want ze zaten ook niet in de buurt..GRRRRR

Wat wel weer leuk was, vriend kwam ineens met 2 kaartjes voor Vrienden van Amstel Live in de Ahoy voor gisteravond, omdat ieme zo zielig vond. Dat vond ik wel weer erg lief van hem en het was ook echt helemaal leuk;

Guus Meeuwis, Van Dik Hout, Belle Perez, Direct, De Dijk, Jeroen vd Boom, Sarah Bettens, Acda & de Munnik, Ellen ten Damme, Rob de Nijs..ik heb me top vermaakt!

Goh zijn jullie nu al met de verjaardagen bezig? Ik heb er eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht, shame on me! Ik vind het wel leuk om er iets leuks van de maken hoor, wat weet ik alleen nog niet.

Lara..hoe gaat het Max nu, houdt ie zijn eten weer binnen?

Framboos..leuk he dat gebrabbel. Daan kan hele verhalen tegen zijn speeltjes vertellen als hij in de box zit. Dan pakt hij een blokje ofoz en begint ertegen te brabbelen, zo schattig!

Layla.. fijn dat het ook weer wat beter gaat met Zahra, dat heeft nog bets een tijdje geduurd he? sterkte voor haar in ieder geval.

Ik ga me nu klaarmaken om eindelijk mijn ventje weer te kunnen zien!

Lievelust, wat balen dat je gisteren voor niks naar je schoonouders bent gereden, wel lief dat je vriend kaartjes voor de Vrienden van Amstel had geregeld. Geniet vandaag lekker van je ventje!
Jeetje Lievelust, wat beroerd om helemaal voor niks die kant op gereden te zijn? Werd je niet vreselijk boos? Is het ver?

Wel ontzettend lief dat je vriend die kaarten had geregeld zeg! Leuke artiestenlijst! Heel veel plezier met Daan vandaag!!
Oh ja, het is trouwens duidelijk dat ik niet functioneer op slaapgebrek...; als het waterreservoir niet goed zit loopt de nespresso natuurlijk ook niet door...
Jeetje wat is het rustig hier.

Haha Layla, ik was ook net bezig met een autostoel. Heb ook maar even een mail naar Maxi Cosi gestuurd. In Amerika verkopen ze ook andere stoelen (convertibles). Vreemd hoor.

Lara heb je nog een beetje bij kunnen slapen?

Heeft er trouwens iemand (behalve Leen) een soort valhelm voor je baby? Ik vind het zo zielig als ze op hun hoofd vallen. Finn heeft al aan meerdere kanten oorlogswonden.

Gisteren moest ik trouwens alweer zo lachen om zo'n zielige huilactie. We waren bij vrienden te eten en Finn kreeg wat rijst. Dat vond hij natuurlijk heerlijk. Die vriend van ons ging hem even voeren en deed net of hij zelf de rijst opat (naast zijn hoofd zegmaar). Finn keek hem aan en begon toch te huilen joh. Hij trok er een heeeeel zielig gezichtje bij. Wij konden allemaal alleen maar lachen, zag er zo zit uit.

Muis, hoe voel je je?

Micha ben je nog misselijk, of wordt het eindelijk beter?

Hoe gaat het met de rest?
Inderdaad enorm rustig! Net een wandeling van 2 uur gemaakt met Max en toen sliep hij eindelijk. Hij heeft vandaag een halve en 3/4 fles op, dus dat schiet niet echt op. Straks nog maar wat yoghurt proberen.

We hebben geen valhelm voor Max, maar als hij later gaat fietsen krijgt hij er sowieso een. Zoveel kinderen lopen hersenletsel op door fietsongelukken. Hier in de stad vind ik dat wel iets om over na te denken. Misschien nog niet eens zo gek om dat ook gewoon in het zitje op de fiets te doen. Of is dat dan weer overdreven?

Wat grappig zeg, van Finn. Nu kun je een beetje grapjes uithalen en dat snapt hij dan ook. Als ik Max' speen afpak moet hij ook altijd erg hard lachen.
Ja een fietshelm krijgt Finn ook zeker. Gelukkig fietsen de meeste mensen in dit land toch altijd met een helm, dus voelt hij zich niet zo vreemd.

Ik vind dat harde lachen altijd zoooo leuk. Die kleintjes kunnen zoveel plezier hebben!

Fijn dat Max weer even in slaap is gevallen. Helpt het om kleine flesjes te geven? Hoe gaat fruit nu? Of groente? Finn wil het liefst koude groenten, dat vind hij echt het allerbeste. Ik had toen hij ziek was ook wel 4 verschillende potjes in de koelkast staan. Spaghetti met tomaat ging bijna altijd goed.

Succes met je kleine man, hij knapt vast wel op van wat slaap.
Nee, hij heeft toen een uurtje geslapen. Nu ligt hij weer even in de box. Hij heeft wat hapjes fruit gehad en daarna wat yoghurt. Misschien is een koud potje morgen inderdaad ook een optie, maar Finn eet ze altijd koud toch?

Morgen kan hij niet naar de creche, dus ik heb mijn schoonmoeder maar gevraagd (ik moest wat). Zij begon maar steeds dat hij ECHT GEEN melk mocht (nou, de dokter zegt dus van wel -weinig poeder, meer water) en hij VEEL eerder dan dinsdag naar de arts moet.

Ik vind dat als het vanavond goed gaat, we het beter even kunnen aankijken. Hij droogt niet uit en geeft ongeveer om te dag over. Ik vind dat het dinsdag wel weer wat beter moet gaan, maar om nu meteen naar de ha te rennen? We zijn er donderdagmiddag nog geweest.

Goed dat ze daar helmpjes dragen met fietsen. Gebeurt hier veel te weinig en ik vind het risico nogal groot.
Lievelust wat ontzettend balen dat je voor niets naar Belgie bent gereden. Was je niet woest!!!!! Is het vandaag gelukt?

Lara wat blijft Max toch tobben, 3/4 fles is niet veel. Ik wens jullie alle drie een hele goede nachtrust.

Layla wat fijn dat Zahra weer aan de betere hand is .

Wat is het spannend hier met al die broedse kipjes. Kan niet wachten tot donderdag en Muis de test doet. Layla hoe zijn de signalen bij jou?

Lilien fijne vakantie en succes met je schoonouders.

leen wat spannend van de week. Ik hoop dat jullie mogen gaan afbouwen met het helmpje.

mich trek je het nog een beetje? Misselijk en dan ook nog twee baby/peuters die rondrennen.

hier moet het huis weer babyproof gemaakt worden. vooral snoertjes en deuren zijn reuze interessant. Het tijgeren is nu over gegaan in kruipen en gaat al reuze snel.
Jeetje Lara, wat vernog zo uit zijn doen is. Goed dat je gewoon doet wat jou het best lijkt, laat je schoonmoeder maar kletsen (doe ik ook bij de mijne )

Layla, is jij ook nog gefeliciteerd met Zahra! Ik heb eigenlijk nooit in de gaten gehad dat ze precies 1 maand jonger is dan Kaj.

Esan, jij dus ook al je huis babyproof aan het maken. Wij moeten ook aan de slag. Kaj tijgert overal (achteruit) naartoe. Kruipen is nog steeds een ver-van-zijn-ledikant-show. Hij doet geen enkele poging. Toen ik het gister voordeed lachte hij me hard uit...)

Hij heeft 2 ondertanden en sinds afgelopen maandag een bovenkant, sinds gister nog een boventand en 2 boventanden die bijna door zijn. Hij begon erg laat met tanden krijgen, maar is het nu aan het inhalen lijkt het.

Lievelust, wat balen dat je gister voor niks bij je schoonouders aankwam. Het concert maakte gelukkig een hoop goed!
Zwaai zwaai. Lang niet geweest.

Alles gaat hier goed. Koen is steeds meer omhoog georienteerd. En valt dus ook regelmatig heel hard. Maar hij zal toch een keertje moeten voorzichtig te doen.

Ook het eerste boventandje is een feit. Wat gaat het ineens snel. 14 dagen geleden de ondertandjes en nu al boventandjes. Hij wordt groot.

Beterschap voor de zieke kindjes.

Lara.. lastig dat je schoonmoeder zich er zo mee bemoeit. Zelf weet je het het beste hoor. En de ha kan er lang niet altijd wat mee. Als hij maar genoeg vocht binnen blijft krijgen.

Lievelust: Blij dat je Daan vandaag weer in je armen mocht sluiten. Hopelijk komt hij snel weer bij jullie wonen. Lijkt me wel heeel moeilijk.

Muisje: Verjaardag vandaag overleefd zonder te veel vragen over zwangerschap. Want ja ineens niet roken en drinken valt wel een klein beetje op. Hier beginnen mensen ook al te vragen of ik zwanger ben. Waar bemoeien ze zich mee.

Ik ga boer zoekt vrouw kijken. Groetjes voor iedereen die ik vergeten ben.

xxx
Lilien: Grappig.. eenzelfde tandjes verhaal...

Koen walrust ook het hele huis door. Echt kruipen doet hij niet. Hij zit op handen en knieen maar zakt steeds weer op zijn buik.

Maar hij komt dus overal en vooral snoertjes van lampen en laptop zijn interessant...
Lilien., vel plezier met je midwekje weg! Hopelijk blijkt het me te valen met je schonouders! Mijn broer wont trouwens ok in Den Hag! (tijdelijk in Londen, maar toch..)

Hmm, Ole heeft vanmiddag op het toetsenbord ziten ramen en nu typt hij niet mer zo goed, als ik en toets 2 eer achter elkaar wil indruken loopt hij even vast, het toetsenbord makt ook en rar geluid....hmmm. Iemand en oplosing?

Hier gen valhelmpje voor Ole, mar soms denk ik ok welens dat dat handig zou zijn! Hier ok gen fietshelm trouwens!

Ole heft vandag met ons megegeten, tajine met courgete, kikererwten, aubergine, rozijntjes en paprika met couscous en en turkse gehaktspies en hij vond het echt herlijk! En anrader!

Lievelust balen zeg van je tochtje nar belgie! Heb je Dan vandag wer in je armen kune sluiten? Wel hel lief van je vriend van die tickets!

Ik ben gisteren gewon tot 2 ur 's nachts bezig gewest met mijn solicitatiebrief (ja je moet wat op je vrije zaterdagavond!) mar hij is zo goed als af.

Layla fijn dat de diare over is! Hopelijk is ze nu snel wer helemal de oude!

En Lara dat virusje van max is ok erg hardnekig zeg! Hopelijk slapen julie wat beter vanacht!
Lilien: veel plezier!

Fachat: ik heb een tip op je topic achtergelaten.

Ik duik mijn bed in. Slaap lekker!!
Lara, ik zou gewoon naar je eigen gevoel luisteren en niet naar je schoonmoeder. Zolang Max vocht binnenhoudt is het goed toch, gewoon in de gaten blijven houden, zolang hij actief is zal het best meevallen denk ik.

Esan, hier geen zwangerschapsverschijnselen hoor, ik heb van de week een test gedaan en die was negatief, dus ik wacht rustig mijn menstruatie af, ik zal wel weer een rare cyclus hebben zoals voorheen. Ik had overigens toen ik zwanger was van Zahra ook geen echte zwangerschapsverschijnselen, ik ging er ook vanuit dat het niet raak zou zijn. De maanden ervoor was ik er heel erg mee bezig en voelde ik iedere keer als ik ongesteld moest worden van alles, pijnlijke borsten etc. Mijn lijf kan me aardig voor de gek houden dus ik hou maar nergens rekening mee.
Ja, dat vind ik ook. Ik denk dat je je eigen kind het best kent en een ha kan hem gewoon niet altijd beter maken. Ik hou altijd een beetje de regel aan dat hij voldoende vocht moet hebben en allert moet zijn. Als je dan al een idee hebt wat het is kun je het beter even aankijken.

Vannacht heeft hij 2 uur lang liggen spoken, maar ik heb hem er vanmorgen toch maar uitgehaald. Als hij eenmaal een ritme heeft houdt hij zich er goed aan, maar hij is wel snel van slag wat betreft slapen. Lastig.

Ik baal wel een beetje van die stomme spits. Mijn schoonmoeder kan hier pas rond 10:45 zijn, dus ben ik pas om 11:15/ 11:30 op kantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven