Gezondheid alle pijlers

cyclus probleempje!

21-07-2011 23:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames! Ik lees nu al een tijdje mee op viva en vond t toch echt tijd om mijn brandende vraag te gaan stellen hopende op tips en misschien ervaringen!

Ik begin even helemaal vooraan..

Als 17 jarig meisje vond ik het altijd raar en stom dat ik nog nooit ongesteld geworden was. Ik heb daar toen onderzoeken voor gehad bij de gyn en omdat ik graag ongesteld wilde worden werd ik aan de pil gezet.

Na mijn eerste maand werd ik ongesteld. Zo is dat jaren goed gegaan maar kom er achter dat het dus altijd "kunstmatig" op gang gebracht is! Wij willen graag een kindje en zijn dan ook vanaf januari gestopt met de pil.. Na lang wachten nog steeds helemaal GEEN tekenen van enige ongesteldheid!

Ik hoop hiermee misschien tips of ervaringen van andere mensen te horen en binnenkort tochmaar even naar de dokter?

Thnx alvast!
Ehm.. Dat lijkt me inderdaad een doktersbezoekje waard ja..
Heb je je deze vraag niet eerder afgevraagd? Of heeft je moeder destijds niet aan de huisarts gevraagd wat voor consequrnties dit heeft als je ooit kinderen wil?
Nee toen we voor kinderen wilde gaan kwam t besef pas dat alles al die tijd op gang gehouden werd door de pil... Toen t steeds langer ging duren ging er wel een lampje branden.... Voel me er zo rot over....:'(
Ach wat een vervelende situatie voor je.

Ik vind dat als je je zorgen maakt, je naar de huisarts moet gaan. Zeker met je voorgeschiedenis vind ij dat niet raar.

Gewoon binnenkort even een afspraak plannen en kijken wat hij/zij er van zegt.

Succes!
Hoi Menja,

dat is toevallig, ik wilde ook een topic gaan openen.

Ik krijg volgende week namelijk een vaginale echo in het ziekenhuis. De huisarts vermoed dat ik pcos heb. Dit is een syndroom waardoor je zeer onregelmatig of zelfs geen eisprong hebt. Ik ben voor het eerst ongesteld geworden rond mijn 12e, maar altijd erg onregelmatig. Ben op mijn 14e met de pil begonnen omdat ik altijd vreselijke buikpijn had. Begin dit jaar ben ik met de nuviring gestopt (deze heb ik na jarenlang pil gebruik een jaar gebruikt). Ik wilde eens kijken hoe mijn lichaam zonder hormonen zou reageren en we willen misschien volgend jaar proberen zwanger te worden. Dus dacht dan kan mijn lijf vast wennen. Ik ben 1 keer ongesteld geworden en daarna niet meer. Mijn huid is erg vet geworden en ik hen ineens overbeharing (vreselijk).

Dus ben maar eens naar de huisarts gegaan en zij kwam met dit syndroom op de proppen. Weet even niet waar de afkorting voor staat, maar is uiteraard op internet te vinden. Als ik dit heb wordt het dus lastig om via de normale weg zwanger te worden. Er zijn dan mogelijkheden met hormooninjecties ed.

Wellicht zou jij dit ook kunnen hebben?
Heb je inderdaad geen diagnose gekregen toen je 17 was?
Oh jeetje wat naar allemaal he... Beetje in t zelfde schuitje.. Ik zal er is info over opzoeken! Toen de tijd werd er gezegd dat er geen problemen waren en dat alles in orde was... Maar ik betwijfel het steeds meer.. Ik dacht eerst aan ontpillen... De laatste dagen wel beetje buikpijn.. Wat ik me afvroeg, stel dat ik toch een eisprong heb zou ik dus toch gewoon zwanger kunnen zijn? Ik heb een paar weken geleden 1 druppel bloed verloren maat thats it! :(
Dan zou je volgens mij wel zwanger kunnen zijn ja. Goed nieuws toch?

Raar zeg, tot je 17e niet ongesteld worden en dan is er niets aan de hand.
@ mibb;

Thanx voor je berichtje.. Lief!
Dat zou zeker goed nieuws zijn maar heb niet echt last van me borsten ofzo dus k denk t zelf niet.... Maar idd heb me toen " makkelijk af laten schepen" maar op een gegeven moment als t zover is gaat t toch wel knagen hoor!
Hmm snap het best dat je je als 17jarige dan 'af laat schepen'.. Jammer dat de dokter dat destijds wel prima vond? Of je bent inderdaad zwanger, ik hoop het voor je.
Tja ik zou t ook niet weten... Al zou er wat mis zijn zouden ze het zeker ook zeggen lijkt mij!! Ik hoop inderdaad natuurlijk ook op een zwangerschap maar wil het niet teveel denken want als het niet zo is is het weer zoon teleurstelling begrijpen jullie wat k bedoel?
ik snap zeker wat je bedoeld. Ik voel me al een week raar hier over. Ben best zenuwachtig voor het onderzoek, maar nog meer voor de uitslag. Het gekke is dat ik altijd het gevoel heb gehad dat ik geen of moeilijk kinderen zou kunnen krijgen.

Morgen gelijk een test doen meid en afspraak bij dokter maken!
Ik snap jou ook helemaal.. T is ook niet niks.. Ik heb zelf ook altijd zulke dingen geroepen.. Wil je me op de hoogte houden? Wanneer moet je? Ja morgen maar even testje halen.. Me voorraad is op dikke knuf voor jou en veel sterkte!!
Ik weet hoe het is om een rare cyclus te hebben, vandaar mijn hart onder de riem.

Ik ben ooit aan de pil gegaan, omdat ik zo onregelmatig ongesteld werd. Toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt met die pil en was het weer chaos. Kon soms wel 12 weken duren.

Ik weet het, het is vaker dan helemaal niet, maar ook met Wen cyclus van 12 weken is een eisprong bijna niet mogelijk. Toch ben ik zwanger geraakt binnen een jaar.

Sinds mijn zoontje er is, is mijn cyclus vrij normaal. Gemiddeld 34 dagen, met soms een uitschieter, laatst bijv. 47 dagen.

Ik wil maar zeggen dat dit niet per definitie hoeft te betekenen dat je geen kinderen kunt krijgen. Maar ik ben natuurlijk geen arts.

Ik weet niet of je toevallig last hebt van overgewicht? Ook dat helpt vaak niet mee voor een 'normale' cyclus. Ook pcos wordt hiermee vaak in verband gebracht volgens mij.

Maar nogmaals, met zorgen moet je niet rond blijven lopen. Vraag een deskundig advies van je huisarts. Wellicht stuurt die je door naar een gynaecoloog.

(excuus voor evt typfouten, ik forum mobiel)
Je hebt dus al testen gedaan?! Maak jezelf niet gek.

Ik moet volgende week donderdag. Gaan elkaar zeker op de hoogte houden!

Sterkte, veel liefs
Ik forum ook mobiel haha vanuit de piekerplaats in huis: mijn bed! nee ik heb geen overgewicht ik ben gewoon normaal slank zeg maar... 1,69 lang en weeg 57.. Ik denk dat ik morgen voor de zekerheid maar een test ga halen en maar even een belletje pleeg met de dokter? Kan maar beter wat uitsluiten als erover blijven piekeren!
@ mikje; al een tijd geleden maar door die bloeding van 1 minuut voor de zekerheid nog ff een testje doen.....
Dat klopt Mibb, overgewicht staat ook bij de kenmerken van pcos. Daar heb ik ook last van. Ik volg nu toevallig een dieet en de huisarts is benieuwd of dit nog een gunstig effect kan hebben. Aan de andere kant gaan bij mij de kilo's langzamer eraf als bij anderen. Dit kan ook weer te maken hebben met mijn hormoonhuishouding.
haha ik forum ook mobiel vanuit bed

Vriend naast me in diepe slaap. Ik ben klaarwakker. Morgenvroeg baal ik!
Gelijk heb je. Ik hoop natuurlijk dat je gewoon hartstikke zwanger bent, en zo niet dan kan het e.e.a. uitsluiten zeker geen kwaad.

Nou hup, mobiel uit, niet piekeren en lekker slapen.

Mijn ogen vallen dicht in ieder geval.

@mikje jij ook veel succes en geluk.
Haha de mijne ook altijd! In diepe diepe slaap... Ik kan morgen wel uitslapen dus ik heb makkelijk praten haha..
Thanks Mibb!

Ooh heerlijk. Ik moet morgen op tijd op, kijk nu al uit naar zaterdag.

Hoe oud ben jij eigenlijk? Ik 28.
Nou nog één berichtje.dan (hier ook een man naast me in diepe rust).

Ik had ook wat last van overgewicht en viel ook moeilijk af. Sinds de geboorte/zwangerschap van zoon is mijn hormoonhuishouding ook door elkaar gerammeld. Ik heb ineens een vrij regelmatige cyclus en ben 15kg kwijt. Een lichaam is een raar ding en kan zichzelf blijkbaar ook weer herstellen.

Ik wil zelf graag vanaf volgende maand zwanger worden van de 2e. Ben heel benieuwd hoe vlot dat gaat!

Trusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven