mannen

22-07-2011 08:32 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
argh hier kan ik zo chagrijnig om worden.

Vanmorgen een kleine ruzie met mijn vriend, maar hij zal nooit maar dan ook nóóít zelf het initiatief eens een keer nemen om de ruzie uit te praten.. Het moet altijd maar van mijn kant komen en dat word ik schijtziek..

We zouden vandaag een dagje weg gaan wat qua rijstijd totaal zon 4-5 uur is. Dus ik wilde gewoon op tijd weg, maar aangezien hij dus weer geen moeite er voor doet om het zelf een keer uit te praten (maar alleen maar achter de laptop duikt) , heb ik hem gezegd dat hij maar naar huis kan gaan (i.p.v. nog blijven tot maandag). Omdat ik er ook geen zin meer in heb dat hij dan nog blijft. Nu zouden we namelijk pas om kwart over 10 kunnen vertrekken en dan ben je daar pas kwart voor 12 en dat vind ik gewoon laat. Ik wil gewoon rustig van mijn dag kunnen genieten en niet overhaast moeten rondkijken.

Ik kan er zo boos om worden, had me er zo op verheugd maar hij doet er gewoon de moeite niet voor Hij zal ook nooit uit zichzelf op de tijd letten en zeggen kom we gaan nu daar heen..

Krijg niet echt het idee meer dat hij het wel 100% wilt..

Nu baal ik dus als een stekker omdat ik dus vandaag thuis zit en ik geen idee heb hoe ik mijn dag nu moet gaan invullen. Iemand tips? en ervaringen met het gedrag van mijn vriend?! (Overigens wilt hij ook niet naar huis gaan en zegt hij dat er nog zeeën van tijd is. (Want ik moet het makkelijk redden in half uur douchen, aankleden, spullen pakken, brood smeren, boodschappen halen en naar het station vliegen... Nou dat red ik dus niet.. ) Maar ik vind het niet fijn om pas ergens in de middag ergens ver weg te arriveren.)
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 juli 2011 @ 09:06:

@Yvonjasperc: ja 4-5 uur reistijd totaal, dus heen en terug. S'avonds reiden te treinen minder vaak. En het is kwartier fietsen naar het station. Maar hoezo ligt dat aan mij dan? Hij zal niet zeggen kom we stappen op de fiets en rijden naar het station om weg te gaan. Dat doe ik alleen maar..

@Chantalo1984: Ja hij zegt van wel. Heeft een brief geschreven vorige week maar die moet ik nog steeds lezen. Ja we hebben ook SAMEN Bedacht om het op deze manier te doen hij stemde gistere toe.. maar altijd op de dag zelf kan hij geen inzet tonen en zal hij nergens aan beginnen.. Hij wilde zelf ook zo vroeg mogelijk weg..

@Summerdance: Nou dat was vroeger nu niet meer maar het knaagt toch wel. Waarom durft hij het niet met mij? Waarom zit ik hem op zijn nek? We bespreken samen wat we willen doen, maar op de dag zelf durft/doet hij niets. En vraag ik steeds "zullen we nu gaan"en dan zegt hij ja?

@yatiman: Ook als ik niet boos ben en gewoon vrolijk wakker worden, dan komt hij niet mee van zullen we wat gaan doen. Of we zouden zolaat de trein nemen zullen we dat doen of iets.

@himalaya: Ik heb het met hem besproken ook hij wilde alles smorgens doen.

Nja kijk ik zei dat ik dan liever had dat hij zelf wat ging doen als hij niets wilt doen omdat hij anders hier alleen maar op bed blijft liggen staren..

Nee vriend is er nog maar geeft geen kick.

Ik voel me nu zo lullig met dit topic. Ik dwing mijn vriend tot niets echt niet en het idee dat jullie allemaal denken dat dat wel zo is is niet fijn. We bespreken altijd wat we gaan doen. Welke plaats we heen gaan en noem maar op. Als hij het niet wilt, dan spreken we af dat ik dat met een vriendin gaat doen.. Dus dat is het echt niet dus ik hoop niet dat die oordelen nog komen..

ik hoop dat hij zo reageert en nog wilt praten. zodat we toch nog weg gaan

Even die dik gedrukte regels.....pak gerust eens een spiegel en kijk er eens in

Je dwingt wel

Het is your way or the highway en anders ga je lopen bokken

Enne...je hoopt dat hij nog belt en dat jullie alsnog kunnen gaan?

Dat kon toch niet volgens jou?

Het is nu nog veel later dan een uur geleden

Als ik jouw vriend was geweest had ik echt niet gebeld hoor

JIJ stuurt hem toch weg?

En nu verwacht je van hem dat hij terugkomt?

Wonderlijke denkwijze...dat wel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance: 5 uur reistijd totaal. We gaan naar brussel. Dus heen en terugreis bedoelde ik daar mee.

@new in the town: Nou de laatste tijd voel ik me wel rot omdat niet alles gaat zoals ik wil. Ik praat veel met hem omdat het me goed doet. Maar hij praat nooit eigenlijk over zichzelf.

Hij reageert nu ook gewoon niet terwijl ik met hem probeer te praten om toch weg te kunnen.

@Kadushi: Volgens mij wilt hij nu wel weg. Hij begint nu wat op te peppen..

ik voel me er zo rot om, beetje druk gemaakt om niets maar het was me gewoon even te veel. En doet dan toch best pijn als je de reacties terug leest.. voel ik me gelijk zon slecht mens van terwijl ik het niet zo rot bedoelde.. =(
hij is er nog hoor
quote:gaia9 schreef op 22 juli 2011 @ 09:10:

Maak er gewoon eerst een leuke dag van. Als dat lukt komt dat praten namelijk vanzelf wel. Of misschien is het tegen die tijd reeds met een paar simpele woorden opgelost of niet eens meer nodig. Maak het niet te ingewikkeld hoor, anders kun je van elk probleempje of klein misverstand wel een urenlang gesprek maken. Zou zonde zijn van jullie tijd.Haha Gaia, crosspost met dezelfde boodschap
@summerland: nee dat was meer een opmerking die ik maakte omdat ik boos was :( Zie de post er boven.. Pff ik voel me zo stom en wou dat ik deze domme fout niet had gemaakt. Word ik straks alleen maar raar aangekeken hier op viva.

Waarom heb je uberhaubt je compu aangezet? Waarom heb je van de week geen broodjes gehaald? Denk je echt dat er in brussel geen eten is?

Als je niet in Antwerpen woont is een dagje brussel ook echt proppen. Had er dan een weekendje van gemaakt.
Maar waarom zit je nu nog steeds achter de computer ipv dat je alles alsnog klaar maakt om weg te gaan ?

@Yvonjasperc: ja 4-5 uur reistijd totaal, dus heen en terug. S'avonds reiden te treinen minder vaak. En het is kwartier fietsen naar het station. Maar hoezo ligt dat aan mij dan? Hij zal niet zeggen kom we stappen op de fiets en rijden naar het station om weg te gaan. Dat doe ik alleen maar..

Misschien zitten jullie in een patroon waarin hij gewend is dat jij het voortouw neemt?

@Chantalo1984: Ja hij zegt van wel. Heeft een brief geschreven vorige week maar die moet ik nog steeds lezen. Ja we hebben ook SAMEN Bedacht om het op deze manier te doen hij stemde gistere toe.. maar altijd op de dag zelf kan hij geen inzet tonen en zal hij nergens aan beginnen.. Hij wilde zelf ook zo vroeg mogelijk weg..

Was het ook echt zijn plan? Of stemde hij toe om jou niet teleur te stellen?

@Summerdance: Nou dat was vroeger nu niet meer maar het knaagt toch wel. Waarom durft hij het niet met mij? Waarom zit ik hem op zijn nek? We bespreken samen wat we willen doen, maar op de dag zelf durft/doet hij niets. En vraag ik steeds "zullen we nu gaan"en dan zegt hij ja?

En bespreken jullie ook waar het verschil 'm in zit? Hoe hij deed in vorige relaties en nu bij jou? Durft hij eerlijk te zijn bij jou?

@yatiman: Ook als ik niet boos ben en gewoon vrolijk wakker worden, dan komt hij niet mee van zullen we wat gaan doen. Of we zouden zolaat de trein nemen zullen we dat doen of iets.

Weer de vraag: Kan het zijn dat hij passief is geworden omdat jullie in het patroon zitten dat jij altijd het voortouw neemt?

@himalaya: Ik heb het met hem besproken ook hij wilde alles smorgens doen.

Nja kijk ik zei dat ik dan liever had dat hij zelf wat ging doen als hij niets wilt doen omdat hij anders hier alleen maar op bed blijft liggen staren..

Nee vriend is er nog maar geeft geen kick.

Ik voel me nu zo lullig met dit topic. Ik dwing mijn vriend tot niets echt niet en het idee dat jullie allemaal denken dat dat wel zo is is niet fijn.

Wie weet gaat het wel onbewust bij jou? Door je eerste post kom je over als nogal pushy. Vandaar de vragen van de mensen hier of het probleem misschien (deels) ook bij jou ligt.

We bespreken altijd wat we gaan doen. Welke plaats we heen gaan en noem maar op. Als hij het niet wilt, dan spreken we af dat ik dat met een vriendin gaat doen.. Dus dat is het echt niet dus ik hoop niet dat die oordelen nog komen..

Misschien gaat het er meer om hóe jullie dingen bespreken. Kun je daar iets over zeggen?

ik hoop dat hij zo reageert en nog wilt praten. zodat we toch nog weg gaan

Tja, wat wil je nu? Hij moest toch weg? Jij bent iig niet echt duidelijk in je communicatie.
quote:eline317 schreef op 22 juli 2011 @ 08:55:

oei herkenbaar..grote kans dat jij altijd alles regelt en dat vriendlief daarom nu geen initiatief neemt. Simpel voorbeeld: als je altijd degene bent die de wasmachine aanzet, omdat hij naar jou idee veel te lang mee wacht, gaat ie dat niet meer uit zichzelf doen.

En eens met maja82, ook herkenbaar. Gelukkig heb ik er van geleerd, en lijkt mijn huidige vriend wat meer op mij. Die komt het liefst een kwartier te vroeg :p

ja misschien ik ben nogal een regeltante en heb liever alles wat fijner geregeld. Maar het knaagde gewoon een beetje aan me dat ik er steeds mee kwam. Maar ik denk dat ik hem maar een kieteldood ga geven dan pept hij vaak wel op, en word hij weer vrolijk.

Ik hoop dat mijn topic nog verge(t/v)n kan worden want voel me nu zo rot dat ik liep te miepen om niets.

ik ga er dus zo snel vandoor! Bedankt
serieus?

Wil je vriend nog weg?

Nadat je hem als een klein kind hebt weggestuurd?

Ik zou er met de beste wil van de wereld echt geen leuke dag meer van kunnen maken hoor...

Maar goed, je hebt wat je wilde

Je hebt een kruipende vriend die zich in allerlei bochten wringt.

Leuk!

EN jij vraagt je oprecht af waarom je vriend niet met je praat?

Wat raar trouwens dat je voor Brussel brood moet klaarmaken terwijl je dat niet eens lekker vindt

Brussel staat bekend om zijn lekkere restaurantjes

Ik was lekker daar gaan brunchen/lunchen/dineren

En dan had ik lekker een trein later terug gepakt..

Wat een geneuzel om niets Zwitsal

Sorry, dat vind ik echt...

@Chantalo1984: Ja hij zegt van wel. Heeft een brief geschreven vorige week maar die moet ik nog steeds lezen. Eh... hij schrijft jou een brief over jullie relatie, en jij wacht gewoon een week voor je 'm gaat lezen? Interesseert het je niet wat je vriend je te melden heeft?
ik vind hem maar een passieve lul.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 juli 2011 @ 09:11:

Summerdance: 5 uur reistijd totaal. We gaan naar brussel. Dus heen en terugreis bedoelde ik daar mee.

Meid, dan pak je vanavond een trein later terug.

Kom, maak van die olifant weer een mug, plak een glimlach op je gezicht (echt, dat helpt) en GA. Brussel is leuk en gezellig.
quote:Dibbes1 schreef op 22 juli 2011 @ 09:12:

[...]

Haha Gaia, crosspost met dezelfde boodschap Haha idd. Tja, TO, je hebt een groot deel zelf in de hand namelijk. Moeilijk doen om alle kleine strubbelingen, krijg je idd op den duur een chronisch zuur gezicht van.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 juli 2011 @ 09:12:

@summerland: nee dat was meer een opmerking die ik maakte omdat ik boos was :( Zie de post er boven.. Pff ik voel me zo stom en wou dat ik deze domme fout niet had gemaakt. Word ik straks alleen maar raar aangekeken hier op viva.

Ach hou op. Iedereen heeft wel eens vreselijk ongelijk of is dwars.

Misschien is er meer aan de hand tussen jou en je vriend, wij baseren alleen op wat jij schrijft he.
Dat brood was waarschijnlijk voor onderwerg. en morgenvroeg moet ze denk ik weer kranten lopen. Daarom was het proppen vandaag.

Je bent een controlfreak, maar daar kan je je vriend niet de schuld van geven.
quote:digibeet schreef op 22 juli 2011 @ 09:16:

ik vind hem maar een passieve lul.

Prima combinatie met een drammerige vriendin!

Zal een gezellige relatie zijn vermoed ik
quote:yvonjaspers schreef op 22 juli 2011 @ 09:15:

[...]

Eh... hij schrijft jou een brief over jullie relatie, en jij wacht gewoon een week voor je 'm gaat lezen? Interesseert het je niet wat je vriend je te melden heeft?

Oftewel ze is gewoon een ikke ikke ikke persoon en ze geeft niet om de gedachtes van de ander. En dan vind ze het gek dat dr vriend nu zo reageert.

Miss heeft hij er wel ingeschreven wat hij ECHT van haar vind en dat hij geen zin meer in dr heeft
Nog even snelle reactie:

@New in town: Ik vroeg om iets leuks te gaan doen. Dus noemde hij wat plaatsen op en ging ik op zoeken wat er daar te doen was. Toen uiteindelijk besloten wat we het leukste vonden hij gaf het eerst aan en ik vond het wel best ik wist het toch niet zo.

dit is zijn eerste relatie. Maar hij durft moeilijk eerlijk te zijn, andere dingen verteld hij dan vaak ook niet en moet er echt na een lange tijd uit komen

Misschien, ik merk dat hij nu zelf begint met spullen pakken dus dat is wel fijn. Heb ik het idee meer dat hij het ook graag wilt. Want ik wil het voor ons samen.

Tuurlijk ligt het ook deels bij mij dat bessef ik ook, alleen het voelt nu zo rot alsof ik een relatie niet waardig ben. Zo komt het bijna over nu

Nja ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Zitten gewoon op bed beetje te praten over wat hij van dingen vind, of er dingen is wat hem dwars zit. Naar mijn weten reageer ik er dan ook altijd gewoon positief op, want we hebben dan ook nog nooit gedoe gehad op dat moment.

Het waren woorden in een boze bui.. Maar ik ga er nu vliegensvlug vandoor en een leuke dag samen hebben.
Arme man
quote:zwitsal_nijntje schreef op 22 juli 2011 @ 09:15:

[...]

ja misschien ik ben nogal een regeltante en heb liever alles wat fijner geregeld. Maar het knaagde gewoon een beetje aan me dat ik er steeds mee kwam. Maar ik denk dat ik hem maar een kieteldood ga geven dan pept hij vaak wel op, en word hij weer vrolijk.

Ik vermoed dat je er met normale communicatie beter uit gaat komen. Nu wordt het grappig, stappen jullie er overheen en een volgende keer is er een grote kans dat het weer hetzelfde gaat. Misschien toch eens naar kijken of hulp bij vragen.

Ik hoop dat mijn topic nog verge(t/v)n kan worden want voel me nu zo rot dat ik liep te miepen om niets.

ik ga er dus zo snel vandoor! Bedankt
Nou kom op, gewoon nu van die pc af, samen voorbereidingen treffen en maak er alsog een mooie dag van!! Tenzij je echt niet meer wilt gaan natuurlijk, dat is aan jou.
Nóg een reactie?

Zit je nu nog steeds niet op de fiets onderweg naar het station?

Kind snel hoor, je mist je trein en dat kost je dan weer een kwartier van je belangrijke tijd....
ik vind je geen controlfreak.

ik vind het heel normaal dat wanneer je ergens heen gaat, je op tijd uit je bed komt om daar daadwerkelijk heen te gaan en niet als een klein kind in bed te blijven tot je "moeder" je er uit komt halen.

en ruzies uitpraten? volgens mij denkt hij: als ik het er niet over heb is het er ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven