kritiek en vooroordeel

22-07-2011 20:51 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als iemand ietsje anders is waarom veroordelen? niemand is volmaakt!Ik probeer altijd vriendelijk te zijn.en niet te veroordelen

Hoe zit dat bij jullie?
Oh ik zit vol met vooroordelen, ik ben namelijk maar een mens .
Hier ook een mens, heb etiketten standaard op zak.
Yep, net als Iris. Zit even snel mijn vriendenkring te scannen, ik geloof dat ik niemand ken zonder vooroordelen. Toch ken ik best veel lieve vriendelijke mensen. Dus het een sluit het ander volgens mij niet uit.
Ben ook mens. Maar oordeel pas echt bij een tweede blik. Want ook ik maak weleens beginnersfouten.
..popcorn?
Ik oordeel eigenlijk best snel. Maar ik durf ook toe te geven als ik er naast zit. Net een echt mens dus.
Trouwens wat zit je dwars dan? Ben je beoordeeld?
..popcorn?
Ow, hilarische harriet weer (...excuus voor mijn vooroordeel)..

Ik mag je wel!

Wat is er deze keer gebeurd?
Tjeempie, Ilske en Cynthiao hebben nog een zus!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2011 11:02
Reden: diagnose stellen
% gewijzigd
Ik haat smurfen.
Ik vind het een beetje jammer dat je veroordelende mensen veroordeeld
[quote][message=9601372,noline]iris1969 schreef op 22 juli [...]Niet echt netjes om iemands diagnose te benoemen, met name bij dergelijke beelden! En autisme is nog niet genoemd in dit topic, en heeft bovendien weinig te maken met dit onderwerp
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 21:21:

Ik haat smurfen.
quote:gaia9 schreef op 22 juli 2011 @ 21:25:

[...]

Niet echt netjes om iemands diagnose te benoemen, met name bij dergelijke beelden! En autisme is nog niet genoemd in dit topic, en heeft bovendien weinig te maken met dit onderwerp

Het heeft alles met het onderwerp te maken.

Maak je liever druk om de grapjes ten koste van TO, die je overal op het forum ziet en ook hier.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 20:53:

Oh ik zit vol met vooroordelen, ik ben namelijk maar een mens .Hier sluit ik me ook bij aan
Ik lach altijd iedereen, die ook maar een beetje anders is dan ik, keihard uit. Zo dus --->

(is toch echt een grap dit he?)
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:29:

[...]

Het heeft alles met het onderwerp te maken.

Maak je liever druk om de grapjes ten koste van TO, die je overal op het forum ziet en ook hier.We maken allemaal grapjes, inclusive jij. Ik maak mij niet druk overigens.
Gaat het nou om vEroordelen of om vOOroordelen? De titel en de openingspost vragen om iets wezenlijk anders.
quote:gaia9 schreef op 22 juli 2011 @ 21:34:

[...]

We maken allemaal grapjes, inclusive jij. Ik maak mij niet druk overigens.Niet ten koste van TO. Die vind ik daar te kwetsbaar voor.
quote:YetiMan schreef op 22 juli 2011 @ 21:34:

Gaat het nou om vEroordelen of om vOOroordelen? De titel en de openingspost vragen om iets wezenlijk anders.Beiden denk ik. Je hebt een vooroordeel en dus veroordeel je.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:35:

[...]

Niet ten koste van TO. Die vind ik daar te kwetsbaar voor.Dat ben ik met je eens!
Harriet, hoe het bij mij zit. Ik probeer doorgaans vriendelijk te blijven. Tenzij iemand mij bijvoorbeeld extreem onjuist beoordeeld, dan word ik iets minder aardig. Je hoeft niet altijd aardig te zijn tegen iedereen namelijk, zoek gewoon die mensen uit met wie je het goed kunt vinden.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:36:

[...]

Beiden denk ik. Je hebt een vooroordeel en dus veroordeel je.Je kan vooroordeel ook zien als een soort a priori-indeling, die dan best nog kan openstaan voor modificaties na meer ervaring. In die zin heeft iedereen ze. De kwestie van belang is misschien dus meer of je eventuele ervaringen op waarde schat en dus openstaat voor het aanpassen.
quote:YetiMan schreef op 22 juli 2011 @ 21:40:

[...]

Je kan vooroordeel ook zien als een soort a priori-indeling, die dan best nog kan openstaan voor modificaties na meer ervaring. In die zin heeft iedereen ze. De kwestie van belang is misschien dus meer of je eventuele ervaringen op waarde schat en dus openstaat voor het aanpassen.Ja en hoe sterker het vooroordeel hoe lastiger het is het uiteindelijk aan te passen als je fout blijkt te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven