Gezondheid alle pijlers

AIDS een homo-ziekte?

22-07-2011 18:59 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me al langer aan het feit dat als er op gay-evenementen geld ingezameld wordt voor een goed doel dit ALTIJD voor het AIDS-fonds is, en nooit voor een andere ziekte. Zo wordt de indruk gewekt dat AIDS een homo-ziekte is. Als ik dat tegen een homo zeg, vinden ze dat raar en kort door de bocht. Het is toch niet vreemd dat mensen dat dan gaan denken?
quote:tonkje schreef op 22 juli 2011 @ 20:52:

[...]

Heb je dat al eens bij de organisatie aangekaart?

Liefst terwijl je al wat alternatieve goede doelen achter de hand hebt.Jazeker, maar nooit een reactie op gehad.
Sito, je hoeft niet aan het aids-fonds te geven als je dat niet wil. Klaar uit lijkt me. Waarom dan toch hier en in het andere topic over gedrag van homo's mekkeren?
quote:sito1970 schreef op 22 juli 2011 @ 21:03:

Ik geef liever aan goede doelen waar mensen vaak niks aan kunnen doen. 90% van de HIV-gevallen komt door roekeloos seksgedrag.

Volgens mij is AIDS vooral een probleem onder Afrikaanse vrouwen en kinderen.

Ik vind verkrachting nou niet echt tot roekeloos seksgedrag horen.
quote:sito1970 schreef op 22 juli 2011 @ 21:04:

[...]

Jazeker, maar nooit een reactie op gehad.Dat vind ik nou flauw van ze. Mensen die meedenken moet je juist koesteren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:istar_ schreef op 22 juli 2011 @ 21:10:

[...]

Volgens mij is AIDS vooral een probleem onder Afrikaanse vrouwen en kinderen.

Ik vind verkrachting nou niet echt tot roekeloos seksgedrag horen.TO heeft het over Westerse homomannen die zonder condoom vrijen. Roekeloos sexgedrag dus.
quote:amypond schreef op 22 juli 2011 @ 21:06:

Sito, je hoeft niet aan het aids-fonds te geven als je dat niet wil. Klaar uit lijkt me. Waarom dan toch hier en in het andere topic over gedrag van homo's mekkeren?Ach daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want hij denkt en handelt heel anders dan de typische nichten die je meestal het eerste ziet en hoort. Zoiets kan gaan storen op den duur.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:15:

[...]

TO heeft het over Westerse homomannen die zonder condoom vrijen. Roekeloos sexgedrag dus.

De AIDS fonds zet zich in voor AIDS slachtoffers en voorlichting wereldwijd.

Een beetje bekrompen om niet verder te kijken dan de Nederlandse homo's.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:17:

[...]

Ach daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want hij denkt en handelt heel anders dan de typische nichten die je meestal het eerste ziet en hoort. Zoiets kan gaan storen op den duur.Want? Hij is toch geintergreerd en heeft er niks mee te maken?
quote:sito1970 schreef op 22 juli 2011 @ 21:03:

[...]

Relatief veel homo's, en waar heb ik het nou de hele tijd over? Ken je ook vrouwen met HIV? Ik hoor nog steeds dat er veel homo's aan barebacken doen (neuken zonder condoom dus) en dan zielig gaan lopen doen dat ze wat opgelopen hebben. Typisch een geval van eigen schuld dikke bult. Ik geef liever aan goede doelen waar mensen vaak niks aan kunnen doen. 90% van de HIV-gevallen komt door roekeloos seksgedrag.

Dus doordat een groep homo's die bewust risico's loopt, vind jij dat er op gay evenementen geen geld voor het aidsfonds ingezameld moet worden? Want daar gaat/ging je topic toch over? Daarom moet/mag er geen geld ingezameld worden voor onderzoek naar medicijnen, voorlichting voor risicogroepen zoals jongeren en allochtonen en behandeling in de ontwikkelingslanden?

Oh en Ja, ik kende ook een vrouw met hiv en weet het AIDSfonds toen voor haar (familie) heeft betekend.

Het fonds heeft toen de bescheiden begrafenis van deze Afrikaanse asielzoekster/vluchtelinge met kleine kinderen betaald, zodat zij begraven kon worden in de woonplaats van de kinderen en niet door de sociale dienst in algemeen graf in een stad aan de andere kant van het land.
quote:sito1970 schreef op 22 juli 2011 @ 18:59:

Ik stoor me al langer aan het feit dat als er op gay-evenementen geld ingezameld wordt voor een goed doel dit ALTIJD voor het AIDS-fonds is, en nooit voor een andere ziekte. Zo wordt de indruk gewekt dat AIDS een homo-ziekte is. Als ik dat tegen een homo zeg, vinden ze dat raar en kort door de bocht. Het is toch niet vreemd dat mensen dat dan gaan denken?

Van de besmettelijke ziektes is het inderdaad nog steeds AIDS dat veel wordt doorgegeven in homokringen.

Maar AIDS is absoluut niet "alleen maar" een homo-ziekte; en de opbrengsten van het AIDSfonds gaan ook naar allerlei verschillende doelen, waaronder familieprojecten in Afrika, prostitutieprojecten in Azië, etc.

Borstkanker komt voornamelijk voor onder vrouwen, maar niet alléén onder vrouwen. Is het dan "raar" dat vrouwen geld inzamelen tegen kanker?

Nee.

De hele OP is dus onzin.
quote:amypond schreef op 22 juli 2011 @ 21:20:

[...]

Want? Hij is toch geintergreerd en heeft er niks mee te maken?Tuurlijk wel, want zij zijn het boegbeeld van de homobeweging.
quote:istar_ schreef op 22 juli 2011 @ 21:18:

[...]

De AIDS fonds zet zich in voor AIDS slachtoffers en voorlichting wereldwijd.

Een beetje bekrompen om niet verder te kijken dan de Nederlandse homo's.Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:27:

Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?Wow, wat moet je hiér nog op zeggen.

[...]

Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?

Wat maakt dat nou uit? Als je kind/neefje/vader/buurman een spierziekte heeft zou je daar eerder geld voor geven.

Als je mensen in je omgeving hebt met kanker geef je sneller aan het kankerfonds.

Heb je mensen met HIV/AIDS in je omgeving, dan geef je sneller aan het AIDSfonds.

Ik zie werkelijk niet wat nu het hele probleem is.

[...]

Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?Zouden wij ook massaal geld geven voor (borst)kankerbestrijding als we het niet konden krijgen of mensen kenden die het hebben gehad? Malaria is ook een rot ziekte, waar veel onderzoek en voorliching voor nodig is en daar fietsen we niet massaal zes keer de alpe d' huez voor op. Aan goede doelen geven is altijd egoïstisch je doet het ook omdat het een goed gevoel geeft. Wat maakt het uit als het goede doel er maar van profiteert.
quote:robo schreef op 22 juli 2011 @ 21:30:

[...]

Wow, wat moet je hiér nog op zeggen.TO heeft zelf gezegd hoe het in zijn kringen gaat. Lees maar na.
quote:istar_ schreef op 22 juli 2011 @ 21:31:

[...]

Wat maakt dat nou uit? Als je kind/neefje/vader/buurman een spierziekte heeft zou je daar eerder geld voor geven.

Als je mensen in je omgeving hebt met kanker geef je sneller aan het kankerfonds.

Heb je mensen met HIV/AIDS in je omgeving, dan geef je sneller aan het AIDSfonds.

Ik zie werkelijk niet wat nu het hele probleem is.Ik zie ook geen probleem, maar wel een tegenstrijdigheid, net als TO.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:34:

[...]

Ik zie ook geen probleem, maar wel een tegenstrijdigheid, net als TO.Ik zie er werkelijk geen enkele tegenstrijdigheid in.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:33:

[...]

TO heeft zelf gezegd hoe het in zijn kringen gaat. Lees maar na.

Oh, ik heb alles gelezen, no worries.

En nog steeds: @iris1969 wow, dat je zo uit de hoek kan komen.
quote:robo schreef op 22 juli 2011 @ 21:36:

[...]

Oh, ik heb alles gelezen, no worries.

En nog steeds: @iris1969 wow, dat je zo uit de hoek kan komen.Ik zie werkelijk niet wat je bedoelt. Ik bedoel er niets verkeerds mee.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:33:

[...]

TO heeft zelf gezegd hoe het in zijn kringen gaat. Lees maar na.Wat wil je zeggen Iris? Dat homo's veel geld inzamelen voor het AIDSfonds, niet omdat ze begaan zijn met het lot van hiv geïnfecteerden wereldwijd, maar omdat ze massaal onbeschermde seks hebben en daarom alvast incalculeren dat de kans groot is dat ze later van dat ingezamelde geld (of het onderzoek/de voorzieningen betaald door dat geld ) kunnen profiteren?
quote:borderwalk schreef op 22 juli 2011 @ 21:37:

[...]

Wat wil je zeggen Iris? Dat homo's veel geld inzamelen voor het AIDSfonds, niet omdat ze begaan zijn met het lot van hiv geïnfecteerden wereldwijd, maar omdat ze massaal onbeschermde seks hebben en daarom alvast incalculeren dat de kans groot is dat ze later van dat ingezamelde geld (of het onderzoek/de voorzieningen betaald door dat geld ) kunnen profiteren?Nee dat dit leeft in hun wereld en dat dat motiverent werkt om er vervolgens iets mee te doen. Net als met kanker, asma, spierziekte enz. als je dat van dichtbij hebt meegemaakt.
quote:istar_ schreef op 22 juli 2011 @ 21:36:

[...]

Ik zie er werkelijk geen enkele tegenstrijdigheid in.Ik wel, ze houden zo zelf de link Homo-AIDS in stand voor de buitenwereld.
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2011 @ 21:37:

[...]

Ik zie werkelijk niet wat je bedoelt. Ik bedoel er niets verkeerds mee."Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?"

Tuurlijk! Niets dan goede bedoelingen!
quote:robo schreef op 22 juli 2011 @ 21:40:

[...]

"Maar zouden die homo's ook massaal geld geven als ze het zelf niet zouden krijgen en het alleen een Afrikaans probleem was?"

Tuurlijk! Niets dan goede bedoelingen!Waar maak je je druk om? Ik heb net uitgelegd hoe ik het bedoel en daar laat ik het bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven