Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Over 2 weken ga ik naar Berlijn om daar weer eens bij mijn favoriete parenclub INSOMNIA te gaan kijken. Voor een deel zal ik daar als man alleen heen gaan en voor een deel met een vriendinnetje. Ik ben erg benieuwd of ik het als man alleen ook zo gezellig kan maken als wanneer je er met z'n tweeën heen gaat. Bij de Insomnia werkt het namelijk zo, dat je de belangrijkste erotische ruimtes pas in mag onder begeleiding van een ander paar / andere dame. Dus de eerste contacten moeten dan echt *op de dansvloer en aan de bar* worden gelegd. En dan op techno muziek en qua conversatie liefst ook nog eens in het Duits Mocht e.e.a. nog tot interessante inzichten leiden, dan zet ik ze wel op het forum
Yes, we hebben besloten om zondag 24-7 weer eens een bezoekje te brengen aan onze favoriete parenclub Fun4Two.

In Nederland hebben we de grootste pararenclubs wel gehad en vinden de fun toch nog altijd de mooiste en sfeervolste.

Ik weet dat dit voor iedereen persoonlijk is maar voor ons beide is het perfect. Wij houden van een beetje stijl en vooral goed bezette clubs waar veel paren aanwezig zijn om te bekijken en bekeken te worden. Zelf hebben we niet perse behoefte om met ander stellen sex te hebben of partnerruil. Wij vinden dat daarom de Fun4Two helemaal aansluit op onze wensen.

Dus hopeliijk zijn meerdere stelletjes van plan om zondag te gaan en dan gaat het helemaal goed komen!

Firstimers? Gewoon gaan, je leeft maar een keer is gewoon een kick om mee te maken vinden wij. Dus wie weet tot zondag
nav een vraag op het waptopiic.

'k vraag me trouwens ook af welke swingers een alleenstaande man accepteren, die ook nog es getrouwd is maar dat vindt men de verantwoordelijkheid van de man natuurlijk. En dat is ook de verantwoordelijkheid van de man in kwestie.

Mijn man vond het swingen heel respectvol en eerlijk.

Ik heb hier hartelijk om gelachen.

Uit zijn mond klinkt het idioot.

einde quote

Een getrouwde man is voor sommige stellen geen probleem, maar zoals ik al aangaf in het waptopic is een man alleen waar zijn vrouw het niet van weet een vreemdgaander in mijn ogen en geen swinger. Hij begeeft zich in het swingerswereldje.

Ik kom zo'n man wel eens tegen in een club, als je vraagt waarom zijn vrouw niet mee is en je krijgt een antwoord "mijn vrouw is hier nog niet aan toe" weet ik genoeg, mijn man antwoord dan vaak "is zij er niet aan toe of ben jij er nog niet aan toe dit met haar te delen"

zelf daten we liever met stellen, ik hiou ervan een stel te treffen met net zoveel openheid en ruimte in hun relatie als wij zelf hebben, de liefde tussen twee mensen te zien, om die reden heb ik ook minder met gelegenheidsstellen. en ook minder met single;s, ik zie deze (ook wel swingle;s genaamd) meer als single';s die zich in het swingerswereldje begeven. een swinger is een stel die met elkaar intimiteit en ruimte met anderte stellen of mensen zoekt.

zelf hebben wij dus minder met een man erbij laat staan een vreemdgaande man, maar er zijn wel stellen die een man erbij zoeken voor een trio of feestje.

swingen is in de echte betekenis dus wel respectvol en eerlijk, maar wat je man deed had niets et swingen te maken
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
nou weetje, zo kieskeurig zijn die vrouwen dus niet want hij heeft er meerdere geneukt (sorry voor de expressie), ik denk dat met xtc bij iedereen grenzen wegvallen.
generaliseer je nu niet erg? Ik ken behoorlijk wt vrouwen die wel kieskeurig/selectief zijn. Ik zelf ervaar zelfs dat ik selectiever en minder makkelijk ben sinds ik wap, daarvoor deed ik veel meer wat ik dacht dat van me verwacht werd op een feestje.

en weet je wel zeker dat al die vrouwen ook wapte?

Ik snap je woede wel hoor en dat je nu erg afgeeft op het swingers wereldje en drugs nu je dit hebt ervaren.
ws generaliseer ik nu wel ja, en ja ik ben boos.

niet op de swingers in het algemeen maar wel op de swingers die mijn man hier in meenamen.

want waarom in vredesnaam een getrouwde vent?

waarbij ik mijn man het meer kwalijk neem dan hen hoor!

maar ik hoef ze bijv. niet te ontmoeten.

("en het zijn zulke lieve mensen Rittel, echt zulke warme mensen, eerlijk je zult ze mogen, zij is net als jij, ook zo lief en warm en vrolijk"....)
Hij wil je dus in het swingerswereldje introduceren begrijp ik en jij hebt daar niets mee?

Heeft hij je ervoor over verteld en is hij nadat jij er niet voor open stond vreemd gegaan?
hij wilde met me naar een parenclub, hij wilde swingen, hij wilde xtc gebruiken, hij wilde zo ontzettend veel.

ik ben meegegaan in het proberen van xtc.

ik denk dat het gelijktijdig is gebeurd, ik denk (maar hij is niet eerlijk en wil me er niet over vertellen) ik denk dat hij eerst zelf is gaan experimenteren en daarna mij erover verteld heeft.

ik denk dat hij eerst aan de xtc is gegaan, toen mij heeft verteld, en daarna is gaan wappen met anderen
Mag ik daaruit opmaken dat je dus aangaf niet open te staan voor swingen?

En dat hij dat toen zonder jou is gaan doen?

Nou ja hoe dan ook het is niet de manier waarop je dit in een goede relatie aanpakt
ja, ik gaf aan niet open te staan voor sex met andere mensen.

na 13 jaar samen mag dat toch wel duidelijk zijn, toch?

en ja, hij is dat zonder mij gaan doen.

en nee, ik denk dat onze relatie niet goed is, anders was hij dat niet gaan doen he.

maar dan vind ik het nog geen excuus om maar rond te neuken (en snap ik die (díe) swingers ook niet.
Tussen rondneuken en swingen zit wel 1 fundamenteel verschil. Je in de rondte neuken is gewoonweg vreemd gaan. De meeste swingers zijn daar niet van gedient, alhoewel je daar zeker ook uitzonderingen in zult zien.

Swingen is iets wat je samen doet. De één kiest er voor dit te doen met een pilletje op de ander kiest er voor dit nuchter te doen.

De keuze om te singen is een fundamentele keuze die je maakt in je relatie. Kiest er 1 voor dat niet te doen en de ander dat wel te doen of te willen doen, dan lijkt het me logisch dat daar ergens de wegen scheiden. Swingen doe je samen of doe je niet. Of je kiest voor een open relatie waarin de ander met toestemming er vrolijk op mag losneuken.

Ikzelf zou dit nooit willen doen zonder mijn partner er bij maar dat kan voor iedereen weer anders zijn.

Ik denk ook als hij het swingen heeft ontdekt met het wappen er bij, het jullie relatie compleet op hoogspanning zet, wat hij beschrijft "dat gevoel" kan jij nooit ervaren omdat het twee verschillende werelden zijn. Kom je weer op hetzelfde punt uit, swingen doe je samen of niet. Het trekt je hele relatie uit elkaar omdat je beiden leeft in een andere wereld met een totaal andere beleving van seks.
Sorry had het waptopic niet gelezen:

Wat ik niet helemaal snap dat als je man een avond "op pad" is dat jij dat niet gemerkt hebt?

Denk niet dat je swingers kwalijk kunt nemen dat een getrouwde vent op hun matras terrecht komt. In swingersland lopen (al zijn het er niet veel) ook gelegenheidsstellen rond. Hoe wil je controleren dat die geen raltie nog met een ander hebben of dit met "toestemming" van hun partner doen?

Het is toch een probleem wat tussen jullie speelt, hij bedonderd gewoon de zaak.
quote:doddie schreef op 22 juli 2011 @ 22:35:

Mijn man vond het swingen heel respectvol en eerlijk.

Ik heb hier hartelijk om gelachen.

Uit zijn mond klinkt het idioot.

einde quote

Ik snap dat het idioot klinkt uit zijn mond.

Maar je moet het zo zien; de swingers zijn op zo'n moment respectvol naar degenen toe die erbij aanwezig zijn. En eerlijk naar hun eigen partner.

De mensen op zo'n feestje, of in zo'n club gaan er van uit ( en zal gerust vaak ten onrechte zijn, hoor ) dat iedereen die er is er net zo instaat als zij zelf; of als single, of samen met een partner, of met toestemming van een niet aanwezige partner.

Of iemand thuis een niets wetende partner heeft zitten die op dat moment wordt bedrogen valt ook niet te controleren.

En hoewel er vast mensen zullen zijn die dat niet boeiend vinden, heb ik de indruk dat de meeste stellen dat wél uit maakt; juist omdat ze zelf ooit als stel de stap hebben moeten nemen om uit te spreken en uit te zoeken wat er allemaal kan. Dan is zo'n vreemdganger juist een beetje treurig, in hun ogen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:rittel schreef op 22 juli 2011 @ 23:04:

ja, ik gaf aan niet open te staan voor sex met andere mensen.

na 13 jaar samen mag dat toch wel duidelijk zijn, toch?

.

de behoefte aan monogamie kan veranderen, het kan dus zijn dat je man eerst monogaam was en nu wel open staat voor sex met andere. Het is dus niet altijd duidelijk na 13 jaar, mensen kunnen in behoefte gaan veranderen, wat 13 jaar terug not done was kan ineens wel een optie zijn. Hij polste of dat bij jou ook veranderd was denk ik en dat bleek zo te horen niet het geval.

Om voorbeeld te geven, wij zijn pas na 23 jaar lang monogaam te zijn geweest gaan swingen, bewezen resultaten in verleden geven dus geen garantie voor de toekomt. bij mij was dat met 13 jaar dus ook nog duidelijk maar nu zijn we ineen swingers geworden.
Voor mijn gevoel wil je toch graag een excuus voor het vreemdgaan van je man. Daarbij leg je wel degelijk een deel van de schuld bij de swingers. Maar die zijn niet verantwoordelijk voor de status van de vreemdganger.

Het is voor een man alleen best moeilijk om te gaan daten (want swingen doet hij niet). Hij zal via via ermee in aanraking zijn gekomen en het is hem bevallen.

Wie zegt trouwens dat de stellen wisten dat hij getrouwd was en zonder toestemming was.
Wat ik me buiten het afwezig zijn van je man afvraag, heb je dan nooit iets aan hem gemerkt van het wappen zonder jouw medeweten? Brak de dag erop. onder invloed zijn, nachten weg blijven enz?
een man alleen heeft het zeker ook niet makkelijk in het swingerswereldje, een vrouw erbij is nooit een probleem maar een man krijgt veel minder makkelijk toegang en wordt minder snel uitgenodigd.

Ik vraag me dus ook af hoe hij zo'n geluk kan hebben gehad dat hem dat wel gelukt is.

daten met een andere vrouw die single is of ook vreemdgaat is heel wat simpeler denk ik.

Mannen met een profiel op swingerssite;s zijn of single of hebben een vrouw waarvan ze apart mogen daten. (in die gevallen schrijven ze zich vaak als stel in) Maar er zal nooit staan dat ze vreemd gaan en dat hun vrouw er niet van weet. en of zo'n verhaal dan klopt? Ik denk dat weinig stellen die vrouw gaan opbellen om het te checken.
De verantwoordelijkheid een condoom te gebruiken ligt bij de persoon zelf.

Jou man is vreemdgegaan op een niet gebruikelijke manier en heeft daarbij zijn eigen verantwoordelijkheid om een condoom te gebruiken ook niet genomen.
quote:doddie schreef op 23 juli 2011 @ 13:17:

Wat ik me buiten het afwezig zijn van je man afvraag, heb je dan nooit iets aan hem gemerkt van het wappen zonder jouw medeweten? Brak de dag erop. onder invloed zijn, nachten weg blijven enz?

afwezig zijn: ik heb een bizonder hardwerkende man met een eigen bedrijf, die ook wel es overnacht als hij ergens moet zijn.

jazeker heb ik wel wat gemerkt maar nu pas vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

ik heb mijn ogen daarvoor gesloten vind ik.

ik vermoedde wel wat, heb het hem ook meermalen gevraagd, heb hem zelfs voorgesteld om zijn goddelijke gang te gaan zodat hij zou weten wat hij zou missen, maar hij was me eeuwig trouw en wat dacht ik wel, hij werkte zich te pletter. En dan nog beledigd doen ook, alsof ik knettergek was en vol wantrouwen.
quote:doddie schreef op 23 juli 2011 @ 13:25:

l minder makkelijk toegang en wordt minder snel uitgenodigd.

Ik vraag me dus ook af hoe hij zo'n geluk kan hebben gehad dat hem dat wel gelukt is.

"vrienden", zakenvrienden (ik ken ze niet).

vrienden die zijn getrouwde status kennen.
We zijn soms wel eens mannen alleen tegen gekomen op andermans feestjes, soms wist je dan dat het een stel was dat swingt en dat de vrouw niet kon die avond, maar meestal waren het mannen alleen die zich begaven in het swingerswereldje. gescheiden of alleen staand. Tja dat neem je dan inderdaad aan dat het zo is, zelfde geld gaat zo iemand vreemd en doet die zich als single voor. Dat is ook zo op de bewuste profielen, je weet natuurlijk nooit of het waar is, in feit bedriegt zo'n man dan het stel net zo goed.

Ik snap alleen niet dat je het dan met zo iemand onveilig doet, als je zo iets al afspreekt mag je toch wel wat van elkaasr weten, of ze het verder veilig met andereren doen en of er een partner is die evt sexuele contacten heeft met anderen.

In die zin snap ik die stellen dan ook niet eerlijk gezegd, dat je het zo makkelijk met iedereen zonder doet.

Maar wat je al zei waterfee het zou dan juist voor jezelf een reden moeten zijn om op dat condoom te staan, als ze bij jou zo makkelijk zijn zijn ze dat ook bij anderen. Juist reden het zelf niet zonder te doen.
quote:waterfee schreef op 23 juli 2011 @ 13:29:

De verantwoordelijkheid een condoom te gebruiken ligt bij de persoon zelf.

Jou man is vreemdgegaan op een niet gebruikelijke manier en heeft daarbij zijn eigen verantwoordelijkheid om een condoom te gebruiken ook niet genomen.

Uiteraard heb je als mens zelf de verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid te zorgen.

maar, als je zulke wapparties organiseert lijkt het mij wel erg fris om toch een gedragscode te hanteren.

Met xtc vallen grenzen weg (en ik heb begrepen dat er ook ghb werd gebruikt) en ik vind het niet verantwoordelijk dat er dan zonder condoom wordt gesext.

zo'n piemel gaat 2, 3 vagina's af? speeltjes ? die gedeeld worden? of wordt dat na elke beurt even lekker afgesopt en gesteriliseerd? heeft er iemand afwascorvee?

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je daar als gastheer of gastvrouw wel toezicht op houdt.
quote:rittel schreef op 23 juli 2011 @ 13:41:

[...]

"vrienden", zakenvrienden (ik ken ze niet).

vrienden die zijn getrouwde status kennen.

je zal er niet veel aan hebben, maar aan mij kwam zo'n man niet als ik wist dat hij vreemd ging. ik had een (hartig) woordje met hem gewisselt ipv dat we wat met elkaar hadden gedaan.

Maar blijkbaar vind niet elke stel het een bezwaar of gunde zijn vrienden hem dit.
iedere swinger weet dat wassen niet voldoede is om soa te voorkomen lijkt me.

wat ik al zei soms spreekt men het bewust af, want we laten ons allemaal testen en hebben niets dus kan het wel met elkaar zonder.

(niet mijn woorden maar hun gedachten) en mochten we wat hebben laten we dat gelijk weten zodat andere zich ook kunnen laten testen (ze vergeten dan even het hiv risico)

rittel ik snap het niet
hij heeft het dan ook niet met de gastvrouw gedaan.

(nee, die denkt ook... ik wil geen ziekte oplopen)

over monogamie: als je er allebei achterstaat, nogmaals prima.

en hij is daar eerlijk geweest hoor! hij heeft gezegd dat hij getrouwd is en dat zijn vrouw hier niet voor in is.

want eerlijkheid he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven