Geld & Recht alle pijlers

Hypotheekrente afgelopen

22-07-2011 21:00 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje Wij hebben een hypotheek bij de sns en de hypotheek rente loopt volgend jaar juni af weet iemand wanneer je daar bericht van krijgt ???
meestal ongeveer een maandje van tevoren. Dan ben je dus al te laat om te shoppen bij andere banken voor een gunstigere aanbieding. Wees dus op tijd en informeer 3 maanden van tevoren bij bijvoorbeeld Vereniging Eigen Huis wat een 'redelijk' rentepercentage zou zijn en begin - eventueel - met het opvragen van offertes.

Sommige banken zijn echt heel vals en rekenen juist voor vaste klanten hogere rentes. Andere banken hebben dat beleid inmiddels bijesteld, ik weet niet bij welke groep de SNS hoort.

Maar ik zou vooral zelf actie ondernemen.

succes!
Voorgaande antwoord is correct: zelf een aantal maanden voor het aflopen van de termijn zelf actief gaan kijken wat de rentestanden zijn bij andere banken, offertes aanvragen, en kijken wat die van je eigen bank is (zelf naar informeren, de stand waarmee men adverteert is de rente voor nieuwe hypotheken, niet de rente die ze jou als reeds bestaande klant gaan aanbieden).

En kijk ook even na wat er allemaal in je polis staat. Er kunnen opeens allemaal rare dingen in staan over het oversluiten bij vervallen van de rentevast-periode.
Ga gewoon zo'n 3 maanden van te voren naar een onafhankelijk adviseur en laat hem de rente van de sns vergelijken met andere banken.

Neem dan wel ook je eventuele polissen mee want dan kan gelijk rekening gehouden worden met eventuele fiscale contructies.
tsk. alleen al die administratiekosten zouden voor mij reden zijn om over te stappen...edit: de post waar ik op reageerde is inmiddels verwijderd, waardoor mijn posting nu nergens mee op slaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven