Goede wok
maandag 25 juli 2011 om 13:19
Ik heb een nieuwe kookplaat, met grote pit met wokring. Eindelijk de mogelijkheid om een goede wok te kopen.
Maar wat is een goede?
Ik was bij de Blokker en vond alleen wokpannen met anti-aanbaklaag, waarvan sommigen nog met extra kromming, zodat je hard kan schudden zonder dat je eten de pan uitvliegt.
Maar ik dacht juist dat anti-aanbaklagen helemaal niet zo heet mogen worden. En ik gooi ook niet met mijn pan, dus zo'n speciaal design denk ik niet nodig te gaan hebben.
Ik wil gewoon een wok... en gewone wok om te wokken.
Wie weet waar ik die kan kopen en wat is een goede?
Maar wat is een goede?
Ik was bij de Blokker en vond alleen wokpannen met anti-aanbaklaag, waarvan sommigen nog met extra kromming, zodat je hard kan schudden zonder dat je eten de pan uitvliegt.
Maar ik dacht juist dat anti-aanbaklagen helemaal niet zo heet mogen worden. En ik gooi ook niet met mijn pan, dus zo'n speciaal design denk ik niet nodig te gaan hebben.
Ik wil gewoon een wok... en gewone wok om te wokken.
Wie weet waar ik die kan kopen en wat is een goede?
maandag 25 juli 2011 om 13:26
Amygdala, ik kan je een plaatstalen wok van harte aanraden. Kun je bij oa de Bijenkorf kopen en zijn niet duur. Vergt wel wat discipline met inbranden met olie (gebruiksaanwijzing stond er bij mij op), dan wordt ie langzaam zwart, en niet met zeep maar alleen met heet water wassen, maar verder briljant en eten brandt nauwelijks aan. Ze gebruiken ze in Azië ook en zijn veel lichter dan gietijzeren woks en ze zijn heel snel warm. Ik zal nog even kijken welk merk ik heb.
maandag 25 juli 2011 om 13:41
De wok van Braet (=de groene pannenserie). Ik heb hem en mijn vriend ook, is volgens mij iets van 22,50 of zo.
Verder koopt mijn vriend 2 x per jaar een wok van 4,95 bij Ikea. Zijn groot, kunnen goed heet worden maar na een halfjaar wel 'op', maar voor dat bedrag kun je er 2 x per jaar wel een aanschaffen.
Verder koopt mijn vriend 2 x per jaar een wok van 4,95 bij Ikea. Zijn groot, kunnen goed heet worden maar na een halfjaar wel 'op', maar voor dat bedrag kun je er 2 x per jaar wel een aanschaffen.
maandag 25 juli 2011 om 14:56
Ik las inderdaad ook vanalles over diverse woks, maar gebruikerserveringen zijn toch altijd t fijnste.
Gietijzer is mij te zwaar en roestig, dus plaatstaal klinkt wel goed. Ik was net bij de Toko, maar die was helaas dicht
Morgen nieuwe poging.
Dank jullie wel!
Ik vond dit artikel nog: http://www.joyoffood.nl/blog/wok-or-not-wok.
Misschien interessant voor iemand die ook op zoek is naar een wok.
Gietijzer is mij te zwaar en roestig, dus plaatstaal klinkt wel goed. Ik was net bij de Toko, maar die was helaas dicht
Morgen nieuwe poging.
Dank jullie wel!
Ik vond dit artikel nog: http://www.joyoffood.nl/blog/wok-or-not-wok.
Misschien interessant voor iemand die ook op zoek is naar een wok.