Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Gelukkig hoef ik niet te verbouwen Nijn, ik heb problemen met een lekkage in de badkamer op de verdieping. Gelukkig is de andere badkamer er rechtstreeks onder gelegen dus was er maar een optie, haal het plafond eruit. Een vriend die aannemer is kwam langs en zei dat de schade best wel mee viel. Hij heeft even een paar tips gegeven en ga daar verder mee. Dus we gaan dit weekend testen waar het water vandaag komt en dat aanpakken ipv de hele badkamer slopen.

Scheelt weer want ik had er totaal geen zin in, maar wat moet dat moet. Een voordeel heeft sfo-vrouw wel, nu krijgt ze eindelijk downlighters in het plafond.
Bloem sterkte met je dochter. Astma is niet echt fijn. En vaak zijn ze dan ook verkouden. een verhuizing is vaak je lasten uitmesten en weggooien of een garage sale als je het echt niet meer nodig hebt. Ik benijd je niet in deze tijd. Ik ben zelf een keer of vijf verhuist binnen usa. maar als je dadelijk weer helemaal op orde bent dan is het ook weer fijn. Jammer dat je zo lang moet wachten totdat je weer online kunt. We denken aan je.

SFO gezellig weekend. Ik mag vandaag mijn tegels zetten.jEn daar ben ik blij om.Dat betekent toch dat het al de goede kant op gaat . Hoop dat je badkamer gladjes verloopt.En neem een wijntje vanavond.

Nijn ik moest hartelijk lachen om je belletje naar het restaurant.En ben blij dat je zo'n leuke tijd hebt met je ouders.Geniet ervan zolang ze er zijn.

Een fijne dag allemaal.
Kodak, het eerste wat zich al voordeed vandaag is niet kunnen uitslapen. Dat krijg je als je dagelijks zo vroeg weg rijdt, damn. Maar ik laat mij zeker niet het weekend daar door verpesten.

Bloem Verhuizen is volgens mij de ideale manier om je huis op te ruimen. Een frisse start en met minder spullen. Ik wens jouw dan ook succes dit weekend en de komende week. Aan de andere kant wees blij dat je twee weken geen internet hebt, er bestaan meer dingen op de wereld. Pffffff hoor wie het zegd.
SFO, inderdaad hoe durf je het te zeggen..ha ha..Misschien wel beter geen internet maar het begint er wel een beetje bij te horen. Niet dat ik er de hele dag achter zit maar ik zal het wel missen hoor.

Ik ben vanmorgen toch maar met dochter naar de kinderarts gereden..het was bar en boos. Longontsteking en ik kwam met een doodziek kind weer thuis. Nu heeft ze de juiste medicijnen en hopelijk wordt ze snel weer beter.

Mijn man heeft vandaag nog een tweedehands auto gekocht, is natuurlijk altijd de vraag of het wat is..Maar goed.

Kodak, alle oude troep verdwijnt meteen in de vuilnisemmer, maar wat de kids weer de afgelopen twee jaar verzameld hebben..nou ja ik..ik heb het meeste gekocht.

Ha ha ha Nijn, dat is wel grappig. Hoelang blijven je ouders nog en vinden ze CR mooi?

Okeetje, ik ga nog eventjes wat doen!
Het is inmiddels weer avond, vandaag hebben we twee keer de aanhanger vol gegooit met rotzooit van de tuin. En ben vervolgens begonnen een boom dus danig te trimmen dat straks alleen iemand langs hoeft te komen om de wortels uit de grond te frezen. Dit is om onze toekomstige shed neer te zetten, een van mijn velen projecten rondom de huis.
Sorry Bloem maar dat is mijn gedachte van verhuizen, en dan vooral als je gaat immigreren. Ik kwam met een kist van 1 kubieke meter hier in California. De rest van de spullen hebben mijn vrienden en ik onder de armen verdeeld of verkocht.

Maar dit was dan ook wel heel grondig.
Nou ja, dat zou dan toch voor een dure verhuizing worden. De boel weggeven en dan weer nieuwe kopen..
Bij "verdelen onder de armen" zie ik altijd voor me dat iemand iets onder zijn linker- en onder zijn rechterarm stopt. Heel flauw, het is vast een ouwe bak van Toon Hermans ofzo.

Bloem, waar ga jij helemaal naar toe dan? Wederom sorry voor het niet bijgelezen hebben!

Het is hier op dit topic dus eigenlijk 1 groot verhuis- en verbouwfestijn. Kodak, ook de badkamer, was het? Sorry, met excuus als hierboven.

Wij zijn ook net verhuisd en zijn helemaal senang met ons nieuwe optrekje. Maar het is de 3de keer in 1 jaar, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje klaar mee ben.

Eerst binnen Caracas, afgelopen maart. Toen hebben we al veel troep de deur uit gedaan. Vervolgens half september van C naar CR; weer de boel uitgemest; kleren van de kinderen, uit de mode dingen van ons, etc. Hier in CR hebben we 3 maanden in een tijdelijk huisje gewoond, en nu sinds 3 weken zijn we eindelijk in ons nieuwe huis.

En die laatste verhuizing hebben we echt het meeste weggegooid, weggegeven en verkocht. Bakkies en bordjes die je hebt maar nooit gebruikt; kapot of niet meer kompleet kinderspeelgoed, losse sokken, ouwe t-shirts, babyspullen van Kleine Nijn (kinderbedje en commode), boeken die al jaren onaangetast in de kast staan (naar de NL gevangenen hier in CR, die hebben wel tijd om ze te lezen), ouwe correspondentie en papiertroep....

Heerlijk man. Ik voelde me echt 10 kilo lichter. Je moet wel oppassen dat je niet doorschiet en goeie dingen weg gaat doen, alleen voor de kick. :-D

Bloem, jee wat eng zeg, met je dochter! Sterkte !!
Joehoe..ik zou zeggen tot over zo'n dag of tien. Dochter haar medicijnen slaan aan.

Nijntje..we gaan drie minuten verderop wonen. De mensen van wie dit huis toebehoren komen onverwachts eerder terug. De vrouw is ernstig ziek..zij hebben twee jaar op CR gewoond.

Jij bent je wel heel lang aan het verslapen SFO
Lol, ik heb inderdaad tot 9 uur in bed gelegen wat voormij verdomd lang is.

Had gisterenavond de NL-student op bezoek en hebben in de Hot Tub gezeten met onze biertjes. Vandaag zijn we zo'n beetje de hele dag op stap geweest en we komen net thuis.

Nijn ik weet niet of het een oude flauwe bak is maar inderdaad wij zeggen dat altijd in het oosten van NL als wij alles weggeven.
Een erg rustige start van de dag vandaag. Waar ik mijn baasje vrijdag al voor had gewaarschuwd kwam natuurlijk uit. Een collega heeft een sleutel van een gebouw waar ik met mijn werk moest starten. Echter dit weekend gaf meneer geen gehoor en ja om mij daar nogmaals druk over te maken heb ik geen zin in. Fuck it. Nee ik neem de dag maar eens vrij, gooi al het materiaal wat ik nog van de baas heb in de auto en dump het in zijn nieuwe opslag. Daarnaast heb ik tevens mooi tijd om met de lekkage van de badkamer op te sporen. Toch heerlijk dat dit ook nog tijdens een nationale feestdag gebeurd, want het is hier Martin Luther King Day. Nadeel is dat ik deze dag niet betaald krijgt maar dat mag de pret niet drukken.

En Kodak ben jij al opgeschoten met het tegelzetten?

En Nijn ben je vandaag weer het land verkennen?
Kodak ben je vast geplakt aan de tegels of ben je weer verkeersbonnen aan het uitdelen? Het is hier wel erg rustig.

Oja waar is onze CR Nijn toch?
Hee SFO, hier was het ook Martin Luther King day! Dat wil zeggen, de kinderen hadden vrij, want die gaan naar een Amerikaanse school. Of schreef ik dat gisteren al.....?

Man man wat een dag. Het lijkt wel of het nationale Zeur en Zeikdag was. Ben blij dat het morgen weer gewoon school is!

Vandaag niet zoveel gedaan verder, qua toerisme. We wilden eigenlijk naar het Kindermuseum in San Jose, maar dat is dicht op maandag. Mijn vader heeft griep, dus die was zowiezo niet zo happig op een uitstapje. Dus we hebben een beetje met hangen en wurgen de dag doorgebracht.

Vanavond heeft PP een collega van hem die in Brazilie woont, maar die we nog kennen van 10 jaar geleden, vanuit Guatemala, van het vliegveld gehaald en meegenomen naar huis voor een borrel. Hij was destijds PPs baas. Leuk om die man weer te zien, gelijk weer ouwe verhalen....
Inderdaad Nijn MLK Day, het was hier inderdaad erg rustig moet ik zeggen. Mijn collega van de sleutel deed verbaasd toen ik vanmiddag de sleutel opkwam halen. " I thought you where coming for work this morning". Lul je had gewoon mij de sleutel moeten geven zodat ik rond 7uur kon beginnen. Zo ontloop ik de spits en ben mooi optijd klaar, daarnaast zijn wij hier thuis gewoon om half zes op dus waarom niet eerder beginnen.

Ik ga dan ook maar even verder met mijn lekkage opsporen ondanks dat ik denk dat ik het lek heb gevonden en dicht heb gemaakt. Plus ik ga een tweede fles wijn open gooien.
Haai allemaal.

Bloem gelukkig slaan de medicijnen aan voor je dochter.En hoop dat de verhuizing een beetje loopt.

SFO dus ongewild een dagje vrij. Goh dat heb ik nou nooit. Mijn verbouwing begint al wat te worden. De tegels heb ik gezet en nu vandaag mag ik ze afsmeren. Weer een stapje verder. En natuurlijk krijg ik geen vrij met MLK day.Maar was ook wel even toe aan wat anders hoor dan in de keuken.SFO cheers

Ach niijn wat erg. Beterschap met je pa,en hopenlijk heb je vandaag geen zeik en zeur dag. (vind het een leuke uitspraak) Hopenlijk heeft de borrel je toch nog een leuk einde van de dag gebracht.
Hallo dan,

Mijn vrije dag is over en dat betekend weer lekker optijd beginnen. Heb gisteren dan ook maar de tijd genomen om de lekkage op te lossen en het werkt. Kan dan van de week verder met klussen buiten mijn gewone werk uren.

En Nijn is je vader al weer beter te pas?

Mensen ik zou zeggen een fijne dag
"Te pas"? Man, waar kom jij weg? De achterhoek soms? :-D

En ja, thanks for asking, hij is weer goed te pas. Vandaag had ik zelf even een off day, nog naweeen van de zeik en zeurdag denk ik. Plus de onverwacht snelle menstruatie die pas volgende week had moeten komen. *ggggggggrrrr*

Oh, even msnnen met Leo. Doei!
Nijn je komt wel aardig dicht in de buurt met de streek waar ik vandaan kom.

Of anders gezegd; "Ik kom uit het zelfde gat als Yas"

Hier gaat het natuurlijk vandaag weer fantastisch behalve het weer. Man, man het lijkt wel of ik weer in Nederland woon bah.
Het is hier wel verdomd rustig, het net half zes geweest en deze jongen gaat maar eens richting werk. Een fijne dag
Goedenmorgen ,tijdje niet geweest maar druk druk druk. de keuken is helemaal klaar. Hoop dat alles goed verlopen is met Bloem haar verhuizing.

Nijn hoop dat je vader weer helemaal de oude is .

SFO we hebben ook veel regen ,veel te veel en vandaag verwachten we sneeuw in the valley.
Goed om te horen dat het tegelzetten klaar is Kodak, het werd hier al erg stil.

Bij mij gaat het gestaag, had gisteren echt een dag van bekijk het maar.

Wat die regen betreft, kan iemand de kraan uitzetten wordt er gek van. We hebben al zoveel regen in deze eerste weken gehad wat normaal in het hele jaar valt.
Haha ja SFO en ze klaagde maar dat het TE droog was. Nu is het weer TE nat. Nou het is koud hier en de kachel staat aan. het is nog droog maar verwachten een vlok sneeuw hier. Eens kijken of we sneeuw krijgen. Ik ga nu heerlijke lunchen met mijn man.
Dat klinkt goed Kodak, ik stelde net aan sfo-vrouw voor om te gaan brunchen voordat we wat gaan shoppen bij de home depot. Ik kijk net naar de zakken wood pellets en ik heb al meer dan een ton aan brandstof korrels er door heen gedraait. Dus voormij mag het mooie weer wel weer komen maar ik wil ook niet te veel klagen. Wat de sneeuw betreft, het is de bedoeling dat wij donderdag middag richting Tahoe om vrijdag en zaterdag in Squaw valley te gaan skieen.
SFO je hoeft niet bang te zijn dat je geen sneeuw treft op squaw er was geloof ik alweer gevallen vandaag en er komt nog meer. Ik kreeg vandaag een mailtje van een vriendin uit Eugene Oregon en daar was ook al sneeuw gevallen en was het een puinhoop.Vandaag geen sneeuw hier in de valley ,nu roepen ze weer dat het morgenvroeg kan komen. We zien het wel .

En kijk wel uit het raam. De regen is alleen niet zo leuk met joggen in de ochtend of avond. Maar ja dat neen we maar op de koop toe.

Wij hebben ook meer verstookt dan last year. Mag de pret niet drukken en voor we het weten zitten we weer in de 110 en puffen we weer dat het erg warm is.
Dat is inderdaad waar Kodak, maar ik kan niet wachten tot dat die 110 fahrenheit weer op de thermometer staan. Hier blijft het maar regenen en het houdt aan tot vrijdag, we hebben al meer regen gehad dan normaal in het hele jaar dus we hoeven ons niet druk te maken over het drink water. En ja ik weet dat in Squaw reeds 7-9 feet sneeuw ligt, daar maak ik mij ook niet zoveel zorgen om.

Morgen ga ik samen met mijn maatje uit Antioch dan ook maar eens indoor vermaken met go-karts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven