Beste vriendin gaat dood...

15-07-2011 11:05 462 berichten
ik heb gisteravond te horen gekregen dat mijn beste vriendin dood gaat. Nadat ze al in december diagnose ''kanker'' had gekregen en er uitzaaiingen waren in de lymfen, en er allerlei dingen fout gingen m.b.t. operaties/chemo/bestralingen, is het nu weer mis. Amper 3 maanden nadat ze klaar is met chemo en bestralingen heeft ze te horen gekregen dat er uitzaaiingen zijn in de longen en in de lever. Misschien dat er nog chemo gegeven kan worden, maar dat is eigenlijk alleen maar uitstel van executie.

Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.

Ze is vandaag opgenomen in het zkh en heeft aangegeven dat ze me wil zien, dus uiteraard ga ik naar haar toe. Zoveel ik kan en zoveel ze wil. Alleen weet ik niet wat ik moet doen of zeggen. Ik kan niks meer doen voor haar.

Ik zoek hier vooral tips hoe ik hiermee om kan gaan. want ik kom er zelf niet uit

Alle reacties Link kopieren
voor jou Kaatje
Heel veel sterkte kaatje.
Och Kaatje toch, wat een verdriet moet je hebben. En wat zwaar voor je om te zien dat je vriendin zo ontzettend ziek is en te weten dat je misschien haar voor de laatste keer hebt gezien. Wat een onmenselijke rotziekte is het toch. Kan me voorstellen dat je zou willen dat je kon ontwaken uit deze nachtmerrie..dat het allemaal maar gedroomd was.

Ik vind het sterk van je dat je toch naar je werk gaat en daar een stukje afleiding ook in probeert te vinden. Daar kan je je verhaal als ik het zo hoor in ieder geval aan mensen kwijt wanneer je daar de behoefte toe voelt. Maar trek aan de rem als dat teveel wordt, als je behoefte hebt aan het opnemen van een vrije dag om zo even bij te tanken.

Zou willen dat we hier iets konden doen om je verdriet te verzachten.
Lieve kaatje,

Elke dag kijk ik even hier hoe het met jou en je vriendin gaat. Wat is het leven toch oneerlijk! Fijn voor jou dat je toch nog vrijdag bij haar kon zijn.

Veel sterkte en een dikke knuffel voor jou
Lieve Kaatje:

Oww kaatje..

Wat moet dit vreselijk zijn voor jullie allemaal .

Gisteren je hele topic gelezen en moest gewoon even stoppen met lezen.. daarna de rest gelezen en vandaag weer teruggekomen om je heel veel sterkte te wensen.
Lieve Kaatje, ik voel erg met je mee. Wat een verdriet meid.....

Je bent een lieverd.

Liefs en een zoen voor jou.

kaatje,ik blijf aan je denken.Veel sterkte toegewenst!

En 31 jaar,het is gewoon niet eerlijk.We zouden allemaal gewoon

gezond de 100 moeten halen maar dat is helaas niet voor

iedereen weggelegd. Wat ben je toch een fantastische

vriendin kaatje!Denk ook om jezelf want jij bent ook belangrijk!
Ook mijn gedachten gaan vaak naar jou uit kaatje! Vreselijke situatie waarin je vriendin, haar vriend, jij en alle mensen die om haar geven zitten! Heb je binnenkort nog weer de gelegenheid langs te gaan? Ik hoop het voor je/jullie!
ik heb vandaag bericht gehad van haar vriend dat ze 95% van de dag slaapt. En dat ze op de momenten dat ze ''wakker'' is eigenlijk niet aanspreekbaar is.

Hij heeft al het bezoek afgezegd, heel begrijpelijk. Dus ik denk dat zondag inderdaad mijn laatste dag met haar samen was.
Kaatje toch, wat verschrikkelijk om dit allemaal zo te lezen, en jij maakt het mee... Ik weet niet wat ik kan zeggen.. Heel veel sterkte
Lieve Kaatje, wat ben jij een ontzettend lieve vriendin voor je vriendin. Aan je berichtjes te lezen stroom je helemaal over van liefde. Wat is het toch een vreselijke qutziekte. Ik heb zelf ook mijn vriendin verloren aan kanker. Onze moeders kenden elkaar van zwangerschapsgym, we gingen samen naar de basisschool en ook daarna hadden we contact. In 2007 is ze nog bij mij geweest (ik woon in het buitenland) en dat was haar laatste 'onbezorgde weekend' zoals ze het noemde. Een week later werd er bij haar longkanker geconstateerd.

Toen ik in februari 2009 in Nederland was, had ze mij uitgenodigd om langs te komen. Maar omdat ik na de bevalling van mijn eerste ziek was, was ik veel te moe om te gaan. Ik kan mezelf nu nog opfokken over het feit dat ik niet gegaan ben. Alleen omdat ik wat moe was? Ik heb er eeuwig spijt van. Want begin april 2009 is ze overleden, pas 27 jaar oud.

Koester de momenten die je met haar hebt gehad en de herinneringen die nooit meer iemand van je af neemt. Lieve Kaatje, heel veel sterkte, je bent een keigoede vriendin
Kaatje, wat ontzettend verdrietig

En ook voor haar vriend, wat moet dat moeilijk en verdrietig zijn...
P.S. Liubi... Kaetje is een andere forummer dan Kaatje
@Erwt, *thanks, aangepast. Schaam schaam. sorry*
Jeetje Kaatje, wat weer verschrikkelijk nieuws Sterkte meid
Kaatje
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ach lieverd
quote:liubi schreef op 26 juli 2011 @ 20:48:

@Erwt, *thanks, aangepast. Schaam schaam. sorry*

Dr staat nog een keertje Kaetje ipv Kaatje..

Beetje onderaan.
Heel veel sterkte Kaatje.. .
Jee wat moeilijk.

Veel sterkte
Kaatje, geen idee wat ik zeggen moet. Ik hoop dat het meedeleven van alle forummers een beetje helpt in deze moeilijke tijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nogmaals een Kaatje. Ik kom geregeld even lezen hoe het gaat en vind je een geweldige vriendin. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven