Beste vriendin gaat dood...
vrijdag 15 juli 2011 om 11:05
ik heb gisteravond te horen gekregen dat mijn beste vriendin dood gaat. Nadat ze al in december diagnose ''kanker'' had gekregen en er uitzaaiingen waren in de lymfen, en er allerlei dingen fout gingen m.b.t. operaties/chemo/bestralingen, is het nu weer mis. Amper 3 maanden nadat ze klaar is met chemo en bestralingen heeft ze te horen gekregen dat er uitzaaiingen zijn in de longen en in de lever. Misschien dat er nog chemo gegeven kan worden, maar dat is eigenlijk alleen maar uitstel van executie.
Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.
Ze is vandaag opgenomen in het zkh en heeft aangegeven dat ze me wil zien, dus uiteraard ga ik naar haar toe. Zoveel ik kan en zoveel ze wil. Alleen weet ik niet wat ik moet doen of zeggen. Ik kan niks meer doen voor haar.
Ik zoek hier vooral tips hoe ik hiermee om kan gaan. want ik kom er zelf niet uit
Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.
Ze is vandaag opgenomen in het zkh en heeft aangegeven dat ze me wil zien, dus uiteraard ga ik naar haar toe. Zoveel ik kan en zoveel ze wil. Alleen weet ik niet wat ik moet doen of zeggen. Ik kan niks meer doen voor haar.
Ik zoek hier vooral tips hoe ik hiermee om kan gaan. want ik kom er zelf niet uit
maandag 25 juli 2011 om 21:11
Och Kaatje toch, wat een verdriet moet je hebben. En wat zwaar voor je om te zien dat je vriendin zo ontzettend ziek is en te weten dat je misschien haar voor de laatste keer hebt gezien. Wat een onmenselijke rotziekte is het toch. Kan me voorstellen dat je zou willen dat je kon ontwaken uit deze nachtmerrie..dat het allemaal maar gedroomd was.
Ik vind het sterk van je dat je toch naar je werk gaat en daar een stukje afleiding ook in probeert te vinden. Daar kan je je verhaal als ik het zo hoor in ieder geval aan mensen kwijt wanneer je daar de behoefte toe voelt. Maar trek aan de rem als dat teveel wordt, als je behoefte hebt aan het opnemen van een vrije dag om zo even bij te tanken.
Zou willen dat we hier iets konden doen om je verdriet te verzachten.
Ik vind het sterk van je dat je toch naar je werk gaat en daar een stukje afleiding ook in probeert te vinden. Daar kan je je verhaal als ik het zo hoor in ieder geval aan mensen kwijt wanneer je daar de behoefte toe voelt. Maar trek aan de rem als dat teveel wordt, als je behoefte hebt aan het opnemen van een vrije dag om zo even bij te tanken.
Zou willen dat we hier iets konden doen om je verdriet te verzachten.
dinsdag 26 juli 2011 om 17:46
dinsdag 26 juli 2011 om 19:43
dinsdag 26 juli 2011 om 20:38
Lieve Kaatje, wat ben jij een ontzettend lieve vriendin voor je vriendin. Aan je berichtjes te lezen stroom je helemaal over van liefde. Wat is het toch een vreselijke qutziekte. Ik heb zelf ook mijn vriendin verloren aan kanker. Onze moeders kenden elkaar van zwangerschapsgym, we gingen samen naar de basisschool en ook daarna hadden we contact. In 2007 is ze nog bij mij geweest (ik woon in het buitenland) en dat was haar laatste 'onbezorgde weekend' zoals ze het noemde. Een week later werd er bij haar longkanker geconstateerd.
Toen ik in februari 2009 in Nederland was, had ze mij uitgenodigd om langs te komen. Maar omdat ik na de bevalling van mijn eerste ziek was, was ik veel te moe om te gaan. Ik kan mezelf nu nog opfokken over het feit dat ik niet gegaan ben. Alleen omdat ik wat moe was? Ik heb er eeuwig spijt van. Want begin april 2009 is ze overleden, pas 27 jaar oud.
Koester de momenten die je met haar hebt gehad en de herinneringen die nooit meer iemand van je af neemt. Lieve Kaatje, heel veel sterkte, je bent een keigoede vriendin
Toen ik in februari 2009 in Nederland was, had ze mij uitgenodigd om langs te komen. Maar omdat ik na de bevalling van mijn eerste ziek was, was ik veel te moe om te gaan. Ik kan mezelf nu nog opfokken over het feit dat ik niet gegaan ben. Alleen omdat ik wat moe was? Ik heb er eeuwig spijt van. Want begin april 2009 is ze overleden, pas 27 jaar oud.
Koester de momenten die je met haar hebt gehad en de herinneringen die nooit meer iemand van je af neemt. Lieve Kaatje, heel veel sterkte, je bent een keigoede vriendin