Slimme tips?

26-07-2011 17:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijna op vakantie. Spannend!!!

Ik ga naar een land waar je niet kan pinnen, geld bij de bank ophalen is een optie maar kan niet overal en duurt over het algemeen lang en is duurder.

Geadviseerd wordt om cash geld mee te nemen en voor de zekerheid een credit card.

Nu ga ik bijna 5 weken. Dat is dus een hoop geld. Ik heb zo'n moneybelt. Die ik onder mijn kleren draag, maar daar wil ik liever niet alles indoen. Heeft iemand nog slimme tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? In mijn tas laten zitten in het hotel is geen optie, want daar wordt ook voor gewaarschuwd dat dat gestolen wordt.

Dus....Voel me er niet echt prettig bij met zoveel geld op zak.
Welk land ga je heen? Er zijn namelijk maar Heel Weinig landen waar je niet kunt pinnen namelijk (of ga je naar Noord Korea, daar zou ik me dan weer weinig zorgen maken over de veiligheid).

Naar Venezuela kregen we hetzelfde advies en daar hebben we dus bijna het volledige vakantiebudget cash meegenomen. Bij aankomst verdeeld over twee personen en moneybelt, broekzak, bh, tas en (jawel) schoenen. Moet er wel bij vertellen dat we in het donker zonder reservering in Caracas zouden aankomen en dus wel voorzorgsmaatregelen moesten nemen . Tijdens de vakantie hebben we steeds cash in de kluis van hotels gelegd (recu vragen!) en onderweg gewoon heel goed opgelet.

Maar als je met CC kunt betalen zou ik daar absoluut de voorkeur aan geven! Weet je trouwens zeker dat er geen pinautomaten zijn? Gecheckt via internet? Die dingen worden echt heel snel bijgeplaatst in de wereld en zijn vaak in grote steden / de hoofdstad wel te vinden.
Vraag me af naar welk land je gaat waar je niet kunt pinnen...???

Heb veel in afrika gereist en in de steden kun je tegenwoordig gewoon pinnen...

en anders traveller cheques (duur en onhandig mi)
Naar cuba. CC kan wel in bv sommige hotels, maar niet overal. Ik slaap ook niet enkel in hotels, maar ook bij mensen thuis.
quote:87.mary schreef op 26 juli 2011 @ 17:14:

Vraag me af naar welk land je gaat waar je niet kunt pinnen...???

Heb veel in afrika gereist en in de steden kun je tegenwoordig gewoon pinnen...

en anders traveller cheques (duur en onhandig mi)

Dat vroeg ik me ook al af Ik weet het niet eens zeker, maar kan me voorstellen dat pinnen in Myanmar, Noord Korea etc. lastig is, maar dat zijn volgens mij geen landen waar je bang hoeft te zijn voor diefstal.

TO: hier kun je checken of je kunt pinnen mocht je dat nog niet gedaan hebben geldautomaten
Als je naar Cuba gaat dan zou ik gewoon in de bank geld halen hoor! Soms wel lange wachtrijen in de bank maar als toerist word je meestal uit de rij gehaald en naar een 'speciaal' loket gebracht. Ik zou echt niet met mn hele reisbudget op zak gaan lopen (al is Cuba wel super veilig trouwens).
Met CC kun je neem ik aan wel gewoon geld opnemen daar? Verder zou ik het dus oplossen zoals we dat eerder hebben gedaag: goed verdeeld meenemen en daarna in kluis van hotel. Weet eigenlijk niet of dat in die casas daar mogelijk is.

Denk er even aan om 'nette' euro's mee te nemen. Daar heb ik in het buitenland nog wel eens issues mee gehad. Niet te grote coupures en onbeschadigd doet het vaak het beste.
Ik vermoedde al dat je naar Cuba gaat.

Gewoon goed verdelen is m'n enige tip. Bij de casas particulares is het veilig (het is die mensen hun brood) en ze krijgen jaarlijks een soort van controle/goedkeuring, heb ik me laten vertellen. Je kan wel met je cc geld opnemen bij de Cadeca (casa de cambio) maar ik heb het zelf niet gedaan. Moet je geen Amex hebben trouwens. Gewoon genieten van het land, de mensen, de muziek, het dansen en het weer. Cuba is leuk!
Wat HannaH zegt!
Mag je wel zoveel cash geld meenemen in een keer?

Ik zou echt niet met zoveel geld gaan lopen...
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 18:40
Reden: daarom
% gewijzigd
Oh en denk er even aan dat buiten Havanna de Cadecas niet heel ruime openingstijden hebben en er ook niet heel veel zijn. Dus wissel liever meer dan minder in 1x.
Neem ook een aparte portemonnee mee, zodat als je in een winkel/restaurant iets moet betalen je niet in je moneybelt hoeft te graaien.
Cuba ben ik laatst nog geweest en wat dat betreft redelijk veilig!
In Cuba kun je gewoon pinnen hoor!

In Birma/Myanmar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven