Jezelf mogen zijn

27-07-2011 08:04 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie weten dat ik vaak gekke dingen doe met m'n kapsel. Zo heb ik stekeltjes gehad, roze plukken in m'n haar, gemillimeterd, een roze hanekam... en kaal. Nou ja bijna dan. Tondeuse zonder kapje, is nog 1 mm.

Ik heb nu haar tot iets onder mijn oren. Het enige wat ik ermee doe is in een staartje. Los vind ik meestal teveel werk (fohnen en met de stijltang) en niet echt heel leuk staan.

Ik zou het over een tijdje weer af willen scheren. Gewoon omdat IK mezelf zo het mooist vind. (En een jongen, die het wil doen is het met me eens, ik ben op mijn mooist met een kaal koppie.)

Waarom is het bij mannen wel doodnormaal dat ze kaal zijn, zonder dat er gedacht wordt aan kanker en is het bij vrouwen niet normaal? (In dit land dan, er zijn landen in Afrika waar het ook normaal is dat vrouwen gemillimeterd of kaal zijn.)

Ik wil het echt heel graag!

Ik zit zelfs op een Hyves voor kale meisjes. Daar is een meisje wat het sinds 5 jaar scheermeskaal heeft en een ander meisje 1,5 jaar. Zij durven wel gewoon, ze trekken zich niks van anderen aan. Waarom doe ik dat wel? De vorige keer dat ik het helemaal afschoor werd mijn moeder gek. "Zonde!" zei ze. begrijpelijk. Maar wat als ik dat nou echt wil, dan kan ze dat toch wel respecteren?

Wie heeft er ook een wat ander uiterlijk dan "normaal"? En hoe waren de reacties in je omgeving toen je hiervoor koos?
Het is jou hoofd, en natuurlijk mag jij je haar eraf halen als je dat wilt. Niemand die je zal stoppen.

Maar..

Je vriend hoeft dat niet fijn te vinden!

Hij heeft recht op zijn eigen mening over mooi en niet mooi, net zoals jij recht hebt op jouw mening.

Smaken verschillen, en in een relatie kan dat heel lastig zijn.

Ik zou het zelf niet zien als 'niet jezelf mogen zijn', maar als smaakverschil.

Je mag van je vriend je haar best afscheren, maar hij vindt het niet mooi. En dat kan je ook niet van hem verwachten.

Ik mag van mijn Lief altijd vis koken (vindt ik heerlijk). Zelfs op tafel zetten. Maar daar gaat ie niet blij mee zijn, want hij vindt het niet lekker. Smaken verschillen.

Dus maak ik het eigenlijk nooit als hij thuis is.

Want voor mij is de lol eraf als ik heerlijk zit te eten, maar hij het echt niet lekker vindt.

Zo zou voor mij ook de lol eraf zijn als ik iets met mijn haar zou willen doen wat Lief Echt Niet Mooi vindt.

Ik word er namelijk gelukkig van als mijn Lief me Erg Mooi vind, en ook als ik hem blij kan maken.

Niet ten koste van alles overigens, en andersom is het ook het geval.
Doen! Kan heel mooi zijn en juist heel vrouwelijk (moet je overigens wel een verrekte knap gezicht voor hebben). Mijn vriend vindt het prachtig maar mij zou het niet staan. Ik vind het stoer, alleen al omdat je doet wat je zelf wil met je uiterlijk.
Hier nog een medestander. Ik vind het superleuk dat je dit doet. gewoon doen! Het is jouw hoofd/ en als jij je daar goed bij voelt, dan moet je dat doen. Je vriend moet je accepteren zoals je bent en als dat is gebaseerd op je kapsel, dan zegt dat meer over hem dan over jou, lijkt me.

En................je haar groeit vanzelf weer aan en dan is het weer tijd voor een ander kapsel.

Het ene persoon heeft 20 jaar hetzelfde kapsel en voelt zich daar prettig en de ander heeft elk half jaar een ander kapsel. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Dat zou je de wereld heel erg saai maken.

Go for it!
quote:duffiej schreef op 27 juli 2011 @ 08:27:

een mooie volle haarbos is erg mooi en vrouwelijk ja, een leuk kort kapsel kan ook vrouwelijk zijn...maar een kaalgeschoren kop is heel wat anders..

Uiteindelijk is het niet het haar, maar de hele look die wel of niet vrouwelijk is en wel of niet bij iemand past.

Met make up en kleding kun je veel accentueren, kaal hoeft dus zeker niet onvrouwelijk te zijn.

Herinner je je nog Sinead o'Connor? Die was indertijd echt wel vrouwelijk, met die grote huilogen.

Maar om kaal te zijn (of je nu man of vrouw bent) vind ik het wel belangrijk dat je een mooi hoofd hebt. En bij ronde hoofden vind ik dat mooier dan bij langere hoofden. Tja, smaken verschillen.
[quote]sito1970 schreef op 27 juli 2011 @ 08:34:

[...]

[...]want 'potten' zijn geen vrouwen??
Natuurlijk moet een kaal hoofd bij je look passen... de gemiddelde viva vrouw in KingLouis en sleehakken of gezellige laarzen en leggings zal het inderdaad niet staan, laat staan dat die het kunnen waarderen.
quote:VivaPepsi schreef op 27 juli 2011 @ 08:04:

[...]

Ik heb een jongen leren kennen die deze passie deelt. [...]

Grappig, dat dat een passie is. Ik begrijp dat je er erg veel tijd mee bezig bent?

quote:Ik zou het over een tijdje weer af willen scheren. Gewoon omdat IK mezelf zo het mooist vind. [...]

Maar... mijn vriend vind het niet zo leuk. En daar ligt het knelpunt. Ik kan dus niet mezelf zijn. Ik weet, het is niet heel normaal.

Waarom eigenlijk niet? [...]

Ik wil het zo graag.

[...]

Zij durven wel gewoon, ze trekken zich niks van anderen aan. Waarom doe ik dat wel? Waarom kunnen mijn moeder en vriend me niet mezelf laten zijn? [...]

Je zegt het zelf al: je kunt wel jezelf zijn, maar je doet het niet omdat je het belangrijk vindt dat je moeder en je vriend het niet mooi vinden. En dat is jouw keuze. Evengoed als het jouw keuze is wanneer je je haar wel afscheert. Dan kies je ervoor om jezelf te zijn.

Dus je moeder en je vriend niet verwijten dat zij je niet jezelf laten zijn: zij vinden het gewoon niet mooi. Maar tegenhouden kunnen ze het niet, als jij dat echt wilt.
quote:spectral schreef op 27 juli 2011 @ 09:13:

Natuurlijk moet een kaal hoofd bij je look passen... de gemiddelde viva vrouw in KingLouis en sleehakken of gezellige laarzen en leggings zal het inderdaad niet staan, laat staan dat die het kunnen waarderen.Wat zijn gezellige laazen?
@ zwartezwanen

Ik begrijp je.. ik vind persoonlijk, als iemand echt kaal wil, mag je wel een erg mooi gezicht hebben..ik vind het vaak gewoon creepy staan
Vind vriend het niet leuk omdat je een jongen hebt leren kennen met dezelfde passie, of viond hij het al eerder niet leuk?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat mij boeit (niet kapsels en zo, dat vind ik een ieder voor zich ding) is hoe wij zouden moeten weten dat jij bijzondere dingen met je haar doet. Ken ik jou bijvoorbeeld?

Post je veel bij mode & beauty over dat onderwerp of zo?
Onze mening maakt toch eigenlijk helemaal niet uit? De enige waar ik me in dit geval druk om zou maken is degene waarmee je een relatie hebt. Je vriend dus. Degene die al heeft gezegd dat hij een kaal hoofd niet mooi vind bij vrouwen. Dus ook niet bij jou TO.

Natuurlijk mag jij je hoofd kaalscheren. Maar als je vriend dat lelijk vindt en jou minder aantrekkelijk vindt, dan kan dat consequenties hebben. Daarnaast vind ik het ook nogal een onsympathieke statement richting je partner om zijn mening helemaal te negeren en iets te doen wat hij afschuwelijk vindt. Je hoeft je niet alleen maar te voegen, maar een compromis en rekening houden met elkaar is dan toch wel aardig.
Je moet doen wat je zelf wilt. Maar je vriend vindt het niet mooi, dat weet je al. En dan kan het zomaar zijn dat als jij straks kaal bent, hij zich minder tot je aangetrokken voelt, het eng vindt, creepy vindt. Dat vinden sommige mensen namelijk. Bij kale mensen kun je ook aders op het hoofd zien lopen enzo. In de zomer zweet je op je hoofd. Of hij vindt het gewoon totaal niet vrouwelijk. Dan kan het zomaar zijn dat je relatie daardoor wel over gaat. Hoe kortzichtig het misschien het ook lijkt, als hij het echt verschrikkelijk vindt om tegen aan te kijken, tja dan kan t verkeerd af lopen tussen jullie.
Ik snap niet waarom je jezelf niet mag zijn,. Hij chanteert je toch niet of zo? Hij zegt alleen dat hij het niet zo leuk vindt. Dat mag toch? Dat wil nog niet zeggen dat je daaraan moet aanpassen.

Pas als hij zegt dat hij het gaat uitmaken of niet meer met je praat als je je haar afscheert, kun je niet jezelf zijn, want dan zit er een consequentie aan vast en dan nog moet je je dan afvragen of daarnaar wil luisteren.
Ik heb een jongen leren kennen die deze passie deelt. We vinden het allebei te gek om headshavevideo's te bekijken, om zelf te scheren, of zelf geschoren worden.

Héél eh....bijzonder. I

Klinkt eerder als iets fetish-achtigs dan als iets wat je "gewoon" wel leuk vindt.

Het idee dat mijn man zijn haar tot zijn middel zou willen laten groeien ( moet hij zelf weten ) maar dat hij om die reden een vriendschap aangaat met een vrouw met zo'n haarlengte en daar dan over praat, mailt, gezamelijk filmpjes over bekijkt, topics over opent en elkaars haar gaat kammen en op een " ik-heb-lang-haar"-Hyves gaat zitten......... ik weet niet hoor, dat is voorbij " moet je lekker zelf weten ", wat mij betreft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien vindt je vriend het idee niet zo leuk, maar went hij er wel aan als je het eenmaal hebt? Het is niet zo dat je nog nooit iets aparts hebt gedaan met je haar, dus wat dat betreft is het niet zo shocking dat het ineens een complete metamorfose is. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.
Jezelf mogen zijn.. doet mij altijd denken aan een 43 jarige "lekkere gekke meid". (met of zonder haar)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2011 @ 11:04:

Ik heb een jongen leren kennen die deze passie deelt. We vinden het allebei te gek om headshavevideo's te bekijken, om zelf te scheren, of zelf geschoren worden.

Héél eh....bijzonder. I

Klinkt eerder als iets fetish-achtigs dan als iets wat je "gewoon" wel leuk vindt.

Het idee dat mijn man zijn haar tot zijn middel zou willen laten groeien ( moet hij zelf weten ) maar dat hij om die reden een vriendschap aangaat met een vrouw met zo'n haarlengte en daar dan over praat, mailt, gezamelijk filmpjes over bekijkt, topics over opent en elkaars haar gaat kammen en op een " ik-heb-lang-haar"-Hyves gaat zitten......... ik weet niet hoor, dat is voorbij " moet je lekker zelf weten ", wat mij betreft.Ja dat is best wel eeeh bijzonder ja aangezien pepsi zelf extreem jaloers is en wanneer haar vent met vrienden op vakantie zou willen ze hem op alle mogelijke manieren emotioneel zal chanterenzal laten weten dat ze dat echt niet leuk vind en zij echt de hele vakantie zal huilen etc..
quote:batwom schreef op 27 juli 2011 @ 11:27:

Jezelf mogen zijn.. doet mij altijd denken aan een 43 jarige "lekkere gekke meid". (met of zonder haar)
quote:waranaka schreef op 27 juli 2011 @ 09:17:

[...]

Grappig, dat dat een passie is. Ik begrijp dat je er erg veel tijd mee bezig bent?

[...]

Je zegt het zelf al: je kunt wel jezelf zijn, maar je doet het niet omdat je het belangrijk vindt dat je moeder en je vriend het niet mooi vinden. En dat is jouw keuze. Evengoed als het jouw keuze is wanneer je je haar wel afscheert. Dan kies je ervoor om jezelf te zijn.

Dus je moeder en je vriend niet verwijten dat zij je niet jezelf laten zijn: zij vinden het gewoon niet mooi. Maar tegenhouden kunnen ze het niet, als jij dat echt wilt.Helemaal eens. Als jij zeker genoeg in je schoenen stond, had je die passie gevolgd. Dat je het nog niet hebt gedaan is helemaal je eigen keuze.
Helemaal eens met BGB. En daarnaast vraag ik mezelf af waarom je niet 'jezelf zou kunnen zijn' als je je haar níet zou scheren. Ik vind het zo'n onbenullig uiterheidsdingetje, dat ik me niet kan voorstellen dat je je daardoor belemmerd zou kunnen voelen in 'jezelf zijn'.

Ik kan me wél voorstellen dat je vriend het niet mooi vindt, het is aan jou daar wel of niet wat mee te doen.
quote:superstar_2 schreef op 27 juli 2011 @ 11:32:

[...]

Ja dat is best wel eeeh bijzonder ja aangezien pepsi zelf extreem jaloers is en wanneer haar vent met vrienden op vakantie zou willen ze hem op alle mogelijke manieren emotioneel zal chanterenzal laten weten dat ze dat echt niet leuk vind en zij echt de hele vakantie zal huilen etc..

Ah, dus de TO wil 'lekker haarzelf' zijn maar de vriend van de TO mag dit vooral niet? Vreemd.

Verder eens met een voorganger. Ik doe met mijn haar wat ik wil, maar zal altijd rekening houden met mijn partner. Omdat ik het ook fijn vind als hij mij mooi vind.
Opvallend trouwens... In het Jezustattootopic bestond de 1e pagina alleen maar uit 'Het is zijn lichaam!!!!!!' reacties.

Dus afgeschoren haar wat altijd weer kan bijgroeien is erger dan zo'n tyfuslelijke tattoo?
Liever elitair dan een pauper!
quote:sito1970 schreef op 27 juli 2011 @ 08:11:

Zeg nou zelf; er is toch niks vrouwelijks aan een kaalgeschoren kop?

Er is verder ook niks vrouwelijks aan mij. Ja, die bobbels aan de voorkant, maar die mogen er van mij vandaag nog af, of iig naar cup A. En ik ben vrouwelijk tussen m'n benen.

quote:Dave890 schreef op 27 juli 2011 @ 08:13:

Als je samen bent met iemand is het wel leuk natuurlijk als je ook met elkaar een beetje rekening kan/wil houden.

Stel nu dat je vriend van een grote tatoeage houdt en zijn hele rug onder wil laten zetten. Terwijl jij dat, bij wijze van spreken, afschuwelijk zou vinden?

Toevallig is dit ook aan de orde. Hij heeft mij verteld dat ie idd een tattoo wil... Op zijn rug... Een stierenkop. Over zijn hele rug. Ik vind dit idd verschrikkelijk, dacht eerst nog dat ie een grapje maakte. Maar als hij dat wil, moet ie dat lekker doen! Wie ben ik om dat te verbieden? Of er moeilijk over te gaan doen?

Ik weet wel, het voorbeeld gaat niet helemaal op. Haar groeit weer, en aan een tatoeage zit je vast, maar je snapt wat ik bedoel.

Tja, iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening/voorkeur hebben maar een beetje 'water bij de wijn' van beide kanten is natuurlijk wel prettig.

Als je tenminste door wil in de/een relatie in het algemeen.Even weer verder lezen.
Nee hoor, een tattoo zou ik ook nooit nemen zonder overleg. Los van het feit dat ik het afschuwelijk vind.

TO, je vriend mag het niet mooi vinden. Het is een kwestie van smaak. Doordat jij weer vind dat hij dat niet mag vinden, kan hij ook niet echt 'zichzelf zijn' bij jou, is het niet?

Nog buiten het feit om dat ik het best sneu vind dat het hele jezelf zijn enkel in je haar zit. Daar zou ik iets van hulp voor zoeken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven