Jezelf mogen zijn

27-07-2011 08:04 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie weten dat ik vaak gekke dingen doe met m'n kapsel. Zo heb ik stekeltjes gehad, roze plukken in m'n haar, gemillimeterd, een roze hanekam... en kaal. Nou ja bijna dan. Tondeuse zonder kapje, is nog 1 mm.

Ik heb nu haar tot iets onder mijn oren. Het enige wat ik ermee doe is in een staartje. Los vind ik meestal teveel werk (fohnen en met de stijltang) en niet echt heel leuk staan.

Ik zou het over een tijdje weer af willen scheren. Gewoon omdat IK mezelf zo het mooist vind. (En een jongen, die het wil doen is het met me eens, ik ben op mijn mooist met een kaal koppie.)

Waarom is het bij mannen wel doodnormaal dat ze kaal zijn, zonder dat er gedacht wordt aan kanker en is het bij vrouwen niet normaal? (In dit land dan, er zijn landen in Afrika waar het ook normaal is dat vrouwen gemillimeterd of kaal zijn.)

Ik wil het echt heel graag!

Ik zit zelfs op een Hyves voor kale meisjes. Daar is een meisje wat het sinds 5 jaar scheermeskaal heeft en een ander meisje 1,5 jaar. Zij durven wel gewoon, ze trekken zich niks van anderen aan. Waarom doe ik dat wel? De vorige keer dat ik het helemaal afschoor werd mijn moeder gek. "Zonde!" zei ze. begrijpelijk. Maar wat als ik dat nou echt wil, dan kan ze dat toch wel respecteren?

Wie heeft er ook een wat ander uiterlijk dan "normaal"? En hoe waren de reacties in je omgeving toen je hiervoor koos?
quote:pinks schreef op 27 juli 2011 @ 15:34:

[...]

Tja nee nu moet wel. Uitgemaakte zaak.Ik moet je gelijkgeven dat het verhaal nu wel een beetje de kinderachtige kant op gaat
quote:VivaPepsi schreef op 27 juli 2011 @ 15:22:

Probleempje is dat ik die jongen al heb beloofd dat hij me een keer mag scheren. Dat wil hij nml dolgraag, dat zou hij echt GE-WEL-DIG vinden. En ik heb dat eerder ook al beloofd, maar niet mijn belofte waargemaakt, wat ie niet echt leuk vond. Dus nu moet ik wel, vind ik. Ik ben eigenlijk wel van beloftes nakomen.

Daarbij krijg ik 50 euro van hem (ja zo graag wil hij het doen!). En ik dacht aan een actie voor Serious Request strax in december.

Euh, wat een raar figuur zeg. Vond de foto die je het laatst plaatste met dat korte haar best aardig.

Waarom hang je jezelf eigenlijk zo op aan een kennisje met een fetish?
quote:VivaPepsi schreef op 27 juli 2011 @ 15:22:

Probleempje is dat ik die jongen al heb beloofd dat hij me een keer mag scheren. Dat wil hij nml dolgraag, dat zou hij echt GE-WEL-DIG vinden. En ik heb dat eerder ook al beloofd, maar niet mijn belofte waargemaakt, wat ie niet echt leuk vond. Dus nu moet ik wel, vind ik. Ik ben eigenlijk wel van beloftes nakomen.

Daarbij krijg ik 50 euro van hem (ja zo graag wil hij het doen!). En ik dacht aan een actie voor Serious Request strax in december.

Jezelf verkopen aan 'n andere man terwijl je 'n vriend hebt?

Tja, kan me voorstellen dat je vriend daar niet blij mee gaat zijn. Hoe belangrijk is je relatie eigenlijk voor je?
quote:spectral schreef op 27 juli 2011 @ 15:23:

[...]

Precies, je ziet mensen die niet aan jouw standaard/normen&waarden voldoen als rariteit... en dat is een beetje zielig.

Probeer dat eens los te laten, iedereen doet waar hij/zij zich relaxt en happy bij voelt... wie ben jij om dat te veroordelen of te zien als rariteit.

En wie ben jij om mensen te veroordelen om hun denkbeelden?

Misschien is men in de Randstad excentrieker?
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2011 @ 15:41:

[...]

En wie ben jij om mensen te veroordelen om hun denkbeelden?

Misschien is men in de Randstad excentrieker?

Niet perse excentrieker... mensen staan wel veel meer open voor andere denkbeelden. In dat licht is het ook niet zo gek dat de meeste creatieve buro's in de grote steden zitten.

Maar je hebt gelijk, ik moet jou ook niet veroordelen... maar ik kan het wel erg bekrompen vinden hoe je denkt. Doe waar je gelukkig van wordt, en als het je gelukkig maakt om nooit buiten je eigen gestelde kaders te denken of te kijken, dan moet je dat vooral niet doen.
EN: Ik heb geen idee waar je het over hebt. Daarbij weet mijn vriend nog niet eens van die jongen. Ik verkoop mezelf niet, hij boodt het zelf aan, ik heb niet gezegd dat ik het geld ook daadwerkelijk aanneem. Ik wilde alleen aangeven hoe graag hij het wil doen!
Gewoon doen Pepsi, staat je geweldig.
Oh je vroeg ervaringen.

Heb ook tondeusehaar gehad en de reacties waren bijna uitsluitend positief.

Behalve van mijn zus die vroeg of ik het voor haar trouwen weer wilde laten groeien anders stond het zo raar op de foto's.

Je raadt al wat ik heb gedaan denk ik.
Je hoeveelste topic is dit nu eigenlijk over je kale haar?
Wat is dit nu voor raar verhaal met die kennis. Die wil je 50 euro geven en wordt kwaad als je nu (weer) je hoofd niet kaal laat scheren omdat je je belofte niet nakomt? Dat beslis je toch zelf. Die kennis is niet in jou geinteresseerd alleen in het kaal scheren van je hoofd.

Heel vreemd dit. Als je echt met een kaal hoofd wil rondlopen moet je het doen. Maar dan ook de reacties voor lief nemen en dat je vriend het niet mooi vindt. Persoonlijk vind ik een kaal hoofd bij een vrouw confronterend omdat het me aan kanker doet denken of een haarziekte. Aan negatieve dingen dus.
Djuuls, je hebt flinke vooroordelen zo te lezen. Ik heb helemaal nergens gezegd dat ie kwaad wordt of al eens is geweest. Hij vond het alleen niet leuk toen, dat ik het hem had beloofd en toch inene bij de kapper liet doen.

En het gaat hem wel degelijk ook om mij en niet alleen om m'n haar. Het is inmiddels een goede vriend van mij. Ik vind het heel fijn dat hij me wel laat merken dat ie het mooi/super vindt.

Als iemand kanker heeft, zijn ook de wenkbrauwen weg. Een tondeusekort koppie met gewone wenkbrauwen ziet er heel anders uit. (Ik heb ooit eens een meisje in A'dam gezien wat overduidelijk kanker had. Maar ook weleens iemand die het gewoon met de tondeuse had gedaan. Dat verschil is echt wel te zien.)
Het lijkt wel alsof je wilt dat het op kanker lijkt, zo heb je je erin verdiept. Ook met dat sjaaltje enzo... Jasses.

Ik heb mijn haar vaker zo kort gehad, maar heb daar echt nog nooit over nagedacht. Als je mij ziet is het overigens gewoon duidelijk dat ik niet ziek ben.
Ik heb geen vooroordelen. Ik zeg alleen dat het bij mij associaties met kanker oproept. En dan zie ik bij een kaal iemand echt niet meteen hoe dat precies zit. Dat zou ik zelf heel vervelend vinden in jouw geval maar als jij dat niet vindt dan is dat toch prima. En wat die kennis/ goede vriend betreft, je schrijft toch zelf dat hij je dolgraag kaal wil scheren en het niet leuk vond toen je je belofte niet nakwam en nu voel je je bijna verplicht. Het lijkt mij dat deze vriend wel erg gericht is op het kaal scheren als hij er zelfs voor wil betalen.
waarom trek jij je zoveel aan van de mening/ opmerkingen van je moeder en je vriend???
Als mijn vriend zijn hoofd kaal zou scheren (wat em totaal niet zou staan), dan zou ik daar ook wel een probleem mee hebben. Ik vind mijn vriend aantrekkelijk mét haar. En natuurlijk draait het niet alleen om uiterlijk in onze relatie en ik zou het ook niet uitmaken, maar ik zou het verre van leuk vinden.

Daarbij zou ik em dan een stuk minder aantrekkelijk vinden en daar zou ik flink van balen.

Ik kan me goed voorstellen dat dit voor jouw vriend ook geldt. Ik snap ook niet waarom je zo graag een kaal hoofd wil hebben. Dat soort extreme uiterlijkheden komen volgens mij altijd voort uit je ergens tegen af willen zetten ofzo.
quote:mamalief schreef op 27 juli 2011 @ 15:52:

Je hoeveelste topic is dit nu eigenlijk over je kale haar?Eh...?
quote:Cici25 schreef op 27 juli 2011 @ 16:53:

[...]

Eh...?Zo noemen wij dat hier thuis.
Je wordt wel erg herkenbaar he, zo met dit verhaal?

Of zijn alle permabannelingen los gelaten ofzo?

En OT: Vooral doen joh. Staat je beeldig. Not.
quote:VivaPepsi schreef op 27 juli 2011 @ 15:48:

EN: Ik heb geen idee waar je het over hebt. Daarbij weet mijn vriend nog niet eens van die jongen. Ik verkoop mezelf niet, hij boodt het zelf aan, ik heb niet gezegd dat ik het geld ook daadwerkelijk aanneem. Ik wilde alleen aangeven hoe graag hij het wil doen!

Wacht even hoor. Je bent zelf ziekelijk jaloers tot in het extreme... Maar vind het wel normaal dat je deze 'goede vriend' verzwijgt voor je vriend? Hoe zou jij het vinden als je vriend stiekem omging met een ander meisje? Laat maar want DAT antwoord kennen we al he?

En waarom is die vage belofte aan een vriend die je partner niet eens kent, sterker nog, niet van op de hoogtr is, zo veel belangrijker als wat je eigen vriend zou willen?
quote:mamalief schreef op 27 juli 2011 @ 16:55:

[...]

Zo noemen wij dat hier thuis.
quote:Cici25 schreef op 27 juli 2011 @ 16:58:

[...]

Hier ook! Iemand met kaal haar noemen wij ook wel boldilocks
Als ik een man was, zou er maar 1 omstandigheid zijn waarin ik naast een kaal meisje met een doekje zou willen lopen. En dat is als ze daadwerkelijk kanker had. Dus ja, ik snap je vriend enorm. Maar als jouw haar (of eigenlijk het ontbreken daarvan) voor jou zo'n groot issue is, is dat misschien belangrijker dan je vriend. Dat moet je zelf beslissen.

Als mijn vriend ineens zijn hoofd wil volhangen met piercings en in nazikleren wil gaan lopen omdat dat zo goed bij zijn herontdekte persoonlijkheid zou passen, zou ik ook mijn portie aan Fikkie geven. Je moet er wel naast lopen hè.
Ik kan me je foto's nog herinneren die je ooit met en zonder gemillimeterd haar heb geplaatst en ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat je er het hoofd niet voor hebt. Het maakt je onnodig hard in het gezicht.
quote:Oriane schreef op 27 juli 2011 @ 16:58:

[...]

Wacht even hoor. Je bent zelf ziekelijk jaloers tot in het extreme... Maar vind het wel normaal dat je deze 'goede vriend' verzwijgt voor je vriend? Hoe zou jij het vinden als je vriend stiekem omging met een ander meisje? Laat maar want DAT antwoord kennen we al he?

En waarom is die vage belofte aan een vriend die je partner niet eens kent, sterker nog, niet van op de hoogtr is, zo veel belangrijker als wat je eigen vriend zou willen?Ja,maar pepsi is toch niet meer te redden vindt ze zelf dus daarom zoekt en wil ze ook geen professionele hulp voor dat probleempje..
quote:iris1969 schreef op 27 juli 2011 @ 17:14:

Ik kan me je foto's nog herinneren die je ooit met en zonder gemillimeterd haar heb geplaatst en ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat je er het hoofd niet voor hebt. Het maakt je onnodig hard in het gezicht.

Volgens mij is het een aandachts-dingetje.

Aandacht omdat mensen geschokt hun hoofd wegdraaien in de veronderstelling dat ze ziek is.

Aandacht van mensen die zich door haar kapsel laten provoceren.

Aandacht van mensen die haar bemoedigend in haar arm knijpen, wederom in de veronderstelling dat ze ziek is.

Zodat zij later luidkeels bellend (aandacht!) kan schamperen dat mensen er toch meteen vanuitgaan dat je ziek bent als je gewoon een kaal hoofd mooi vindt.

En dan als kers op de taart nog aandacht van de Viva-forummers, met als speerpunt het 'jezelf mogen zijn' (want dan kan er immers niets verkeerd aan zijn).

Hatseflats, diagnose gesteld. Dat is dan 200 euro alstublieft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven