F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Zwaai!!

ben je aan t werk? Gaat nemo ook naar de bso?

vind ie t leuk?

meis was vanmorgen helemaal niet blij dat ze daar heen moest... tja.
Nee hoor, hier ook weer werken. Vakantie is voor mij weer voorbij, vandaag weer thuis aan het werk. Dus nu draait er een wasmachine met slaapzakken, gaan die straks ook weer fris de kast in. Vanmorgen met man het grondzeil even over de schommel gehangen, zodat de onderkant ook nog even schoon kan worden. De ene helft was de afgelopen dagen al schoongeregend, scheelt weer Nu de andere helft nog.

Nic, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wel goed verwend dus!

Nu nog even weer aan de slag
Oh wat een gedoe dan weer als je thuis bent van vakantie, al die wasjes etc...

Nemo gaat 2 dagen in de week naar de bso, hij had er ook helemaal geen zin in gister, huilen bij wegbrengen. Maar toen ik hem op kwam halen was hij helemaal gelukkig en had een superdag gehad.

Heb net even mijn administratie op orde gebracht, heerlijk vind ik dat! Nu nog even een wasje ophangen en de afwas doen en dan is het huishouden wel weer gedaan voor vandaag.
Ach, het grootste deel is al wel gedaan, we zijn (in tegenstelling tot de weekenden uit logeren) meteen alles op gaan ruimen. De keuken is inmiddels weer toonbaar, alle wassen heb ik van het weekend al gedaan, nu dus de extra dingen zoals slaapzakken wassen (doen we anders nooit ) maar was nu wel nodig met oudste die een wel een keer doorgelekt had.

Ik vond het de afgelopen dagen vervelender dat de wasmachine al 2 keer gedraaid heeft met twee bedden van middelste... die moet er overduidelijk weer even aan wennen dat ze 's nachts geen luier meer aanheeft. Straks mag haar dekbed dus ook nog even de machine in, gelukkig ligt er nog een reserve op haar bed.

Pfff, net post van het ziekenhuis gekregen, met het verslag van de onderzoeken van oudste in juni. Wel ff pittig, vooral omdat oudste dus wel problemen lijkt te hebben met z'n sociaalemotionele ontwikkeling
Merk je zelf ook dat hij daar problemen mee heeft? En op school?
Hij kan een behoorlijke Calimero zijn. Of als hij struikelt over zijn voeten, krijgen wij de schuld. Er zit een hoop woede in hem, maar ik kan er m'n vinger niet goed op leggen. Vaak wordt hij ook snel boos als hij een vieze luier heeft, vraag je heel gewoon of hij drinken wil, waarop hij dan heel hard/bozig 'ja' schreeuwt.

En hij trekt best veel naar jongere kinderen om mee te spelen. Speelt graag met middelste (die zonder problemen meedoet met oudere kinderen, nichtjes, of buurmeisje bijvoorbeeld). De kinderen in zijn klas waar hij veel mee speelt, zijn allemaal het afgelopen schooljaar ingestroomd. En dan nog een jongetje wat zelf ook een ontwikkelingsachterstand heeft (gediagnosticeerd), en zijn vriendinnetje van een maand jonger. Maar die laatste is ook omdat ik het heel goed met haar moeder kan vinden, ze worden gewoon aan elkaar opgedrongen. Zijn ook al uitgehuwelijkt aan elkaar, hoewel oudste vreemd lijkt te gaan
Tieg goed bezig geweest met opruimen!

Hebben jullie t leuk gehad (ondanks de regen)?

Lastig van oudste, lijkt me heel moeiljk ook voor jullie. Moet daar verder ook nog aan gewerkt worden dan? Met eenof ander soort (spel)therapie oid of is het voorlopig gewoon even aankijken hoe het zich ontwikkelt?

die woede/frustratie herken ik hier trouwens ook wel hoor, vaak gecombineerd met onzekerheid.

Goed bezig ook visje dus. Lekker vrij vandaag? Ik zit op werk maar heb niet zo veel puf...

Mannetje gaat deze vrijdag al weer voor t laatst naar t kdv... echt raar.
Nitro, we hebben een prima vakantie gehad, met voor mijn gevoel niet eens zo heel veel regen. De regen die we hadden, hebben we vooral 's nachts en 's ochtends vroeg gehad, of dat we in de auto zaten, misschien twee keer echt overdag. We hebben ontzettend veel gezien de eerste week, zijn bij best wel wat plaatsjes geweest. Tweede week wel wat rustiger aan, toen hebben oudste en middelste best veel op de camping kunnen spelen.

Gek hoor, Mannetje al weer voor het laatst naar het kdv. Heeft hij nou in jullie nieuwe woonplaats nog op het kdv gezeten, of echt 4 jaar in jullie oude woonplaats? En Mini?

Hoe gaat het bij Mannetje met zijn zindelijkheid, zonder problemen? Omdat hij natuurlijk ook wat urologische dingen had.

We gaan voor de sfeer hier in huis wel contact opnemen met een opvoedondersteuning, vanuit het ziekenhuis hebben we de tip gekregen om contact op te nemen met MEE.

Nu nog ff snel boodschappen doen, even pauze houden
Oh daar herken ik ook heel veel Nemo in...

Heeft de juf er ook opmerkingen over gemaakt? Buiten dat hij zichzelf soms in de weg zit lijkt hij er zelf geen problemen mee te hebben? Of merk je dat hij het zelf ook lastig vind soms?

Nemo was ook uitgehuwelijkt maar die heeft het zelf uit gemaakt met zijn aanstaande, ze gooide zand in zijn gezicht.

Moet mannetje nu al naar de bso dan?
Dingen waar naar gevraagd werd in de vragenlijst, zijn zaken zoals het plukken aan dingen, pulken met zijn vingers (nagelbijten, aan nagelriempjes trekken enzo). Oudste kijkt je niet aan, ontwijkt het ook echt. Hij knuffelt ook niet/nauwelijks, en kan zonder problemen alleen spelen. Gaat soms ook met verjaardagen alleen spelen, komt dan een beetje sneu over (alle kinderen spelen samen, hij speelt dan alleen ergens anders).

De juf die ik er het meeste over spreek, geeft aan dat hij je echt ontwijkt om aan te kijken, die is er ook al heel druk mee bezig.

Nu nog even boodschappen doen!
Tieg, wel heftig om dat soort dingen op papier te krijgen.

Hopelijk kunnen ze bij MEE helpen, ook al zijn het maar kleine dingen.

Het niet aankijken heeft Tim ook heel sterk en Floor ook nog steeds wel.

Tim kan trouwens ook heel goed alleen spelen, juist ook op verjaardagen omdat het daar soms druk is. Bij drukte trekt Tim zich wat mee terug. Heeft oudste dat ook niet, dat hij (onbewust) voor zichzelf een rustpunt creëert? Niet dat ik het daarmee wil afzwakken hoor!!

Oudste heeft natuurlijk ook al heel wat meegemaakt en is door de luier toch anders dan zijn leeftijdsgenootjes.

Nog even werken, proberen dingen af te ronden hier. Oftewel plaats maken voor de nieuwe stapels die er ongetwijfeld liggen na mijn vakantie
En weer rust...
Tieg, dat alles zo bij elkaar kan ik me voorstellen dat ze er naar willen kijken. veel van die dingen los zijn natuurlijk niets en herkent iedereen. maar alles tegelijk.. lastig hoor. ik hoop dat je daar goede ondersteuning vind.

Met zinnelijkheid van mannetje gaat het prima. Overdag echt goed, 's nachts nog totaal niet. hij moet volgende week voor controle bij de uroloog, maar ik neem aan dat dat allemaal prima is.

nic, is dit alweer je laatste werkdag voor de vakantie?
Bendrweer!

Weekje Drenthe in een supermooi huisje achter de rug met veel uitstapjes, dus eigenlijk wel gaar! Kids hebben het in ieder geval leuk gehad!

Dok naar Bulgi geweest dus! Vrienden van ons hebben daar een app. gekocht. Wist niet dat het daar zo heet was! Het land lijkt mij niks, om de mensen (Hoe die met elkaar en met dieren omgaan) Denk ik ook aan corrupt ed. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Nitro er al uit wat jullie doen? Lau is er ervaren in, dus mss toch wijzer om een stop te maken!

En Lau, het klinkt als genieten daar! Nog ff en dan weer in het kikkerlandje..

Leuk Vis, dagjes eruit! Ik heb van te voren via MP veel afgestruind (ook c1000 vouchers) en dat scheelde toch al wat! En als je je rugzak volstouwt met eten en drinken scheelt dat ook soms absurd dure consumpties.

Vergeleken met vorig jaar hadden we nu best een lowbudget vakantie, is ook wel eens fijn! Maar moet wel eerlijk zeggen dat het vakantiegevoel zelf wel miste.. Mss door het weer of dat het gewoon in NL was. Alleen een buitenbad, en gisteren was eigenlijk de enige dag dat het uit te houden was. De andere dagen liep Sil wat blauw aan

Lastig Tieg, ook voor oudste zelf.. Ik herken er ook wel dingen in, het lastig contact maken. Kindje bij Jes uit de klas had dat ook, dat ie oogcontact vermeed en ook zij hebben een 'hulp' in het gezin. Tis ook nu best een lastige leeftijd lijkt mij, schommelend op de rand van kleuter naar schoolkind. Er worden dingen verwacht die soms best moeilijk zijn, het eeuwige spelen en verzorgd worden wordt steeds wat minder..

Sil gaat hier ook heel goed met zindelijk worden! Wat scheelt dat in luiers zeg! Zelfs de nachten gaan goed (wel met luierbroekje) Bij Jes het zelfde als bij L: hork laat hem plassen, maar het kan maar zo dat ie dan nog de volgende dag bomvolle luier heeft. Hij wordt ook nergens wakker van. (herinnert zich het wc bezoek met hork ook niet) Maar hij had wel aan hork aangegeven dat hij het niet leuk vond dat ie met luier sliep, want in groep 2 deed niemand dat meer.. Lastig.. Vooral als je kleine broertje het wel makkelijk afgaat..
Cees, en gewoon eens zonder luierbroekje proberen? Als hij het zelf wil... Middelste had haar luiers tijdens de vakantie ook bomvol, nu gaat het weer redelijk. Wel nog regelmatig het bed nat, soms zelfs twee keer in een nacht, met plassen 's avonds laat.

Enne, Lau is al weer terug, hebben gisteren gezellig gewandeld

Spannend trouwesn, ik kreeg gisteren een mailtje van een recruiter in m'n mailbox, dat mijn cv wel matchte met een vacature die ze in het systeem hadden. Half uurtje reistijd, beter salaris. Gezellig gesprek gehad met de recruiter, cv en motivatie gemaild, nu dus even afwachten. Het bedrijf zelf zal contact met me opnemen als ze interesse hebben, dus ik ben benieuwd...
Ooww Tieg wat spannend!! Ik ga voor je duimen!

Krijg je de MEE dan bij je thuis of kan dat verschillen?

Hoe gaat het trouwens nu met Floor Nico?

Welkom thuis Ceesekind! En Lau en Marlee ook!

Wie nog een leuk dagje uit zoekt; even op mijn woonplaats en speeltuin zoeken! En dan zijn jullie natuurlijk ook welkom in mijn stulpje!

Mijn contract loopt deze maand af...spannend
Het valt me trouwens zomaar op dat alle kinderen die 's avonds uit bed worden gehaald om te plassen ook de kinderen zijn die in bed plassen? Of zie ik het verkeerd om?
Travis, middelste heeft haar luiers sowieso vol, als ze die aanheeft. Droge luiers heeft ze nooit gehad. Met plassen 's avonds heeft ze haar bed soms wel, soms niet nat. Bij haar maakt het denk ik uit hoe vast ze slaapt, ze moet 's avonds soms ook van heel ver komen. En nu hou ik het op wennen aan zonder luier, omdat ze die met de vakantie toch weer wel omhad. Een nacht zonder luier, en zonder te laten plassen, resulteert bji voorbaat in een nat bed. Ze wordt er ook niet wakker van, dat is het meest vervelend.

Wanneer krijg jij wat te horen over je contract... En deze maand - dat is zondag?
Owh, het is nog geen augustus Nou vólgende maand dan...
Wordt ie verlengd?? Vast wel, zo'n goeie laten ze niet meer gaan!

Als Jes niet uit bed wordt gehaald voor een plas, is ie gegarandeerd nat. Hij is nu zo'n 4 dagen in de week droog (zijn luier dan) Gaat ook beter sinds hij na 18:00 geen drinken meer krijgt. Broertje daarentegen die gaat 's avonds laat niet meer naar de wc en slobbert voor het slapen of in de nacht nog sojamelk op. Dus mss een sterkere blaas?

Heb wel eens gelezen dat s avonds laat nog plassen alleen nut heeft als het kind echt goed wakker is, zodat het bewust is van de drang. Jes is dus echt niet goed wakker! Maar we gaan het inderdaad eens zonder luier proberen.

Arme Lau, terug in de regen.. Het was 10 graden kouder dan gisteren, had meelij dat Jes vanmiddag weer verplicht moest leszwemmen. En had zelf bedacht paar keer in de week daar baantjes te gaan zwemmen, maar met dit weer echt not!! Daar maar geen bikkel.

He, Arie was toch al een tijdje uit de kast?
Ah, vast wel toch, dat het contract van Vis verlengd wordt?

Cees, ik heb altijd begrepen dat als ze te vroeg stoppen met drinken, of te weinig drinken, kinderen geen of te weinig aandrang voelen.

En als je het gewoon zou proberen, maar hem dan 's avonds goed wakker maken (hem zelf zijn pyjama uit laten trekken bijvoorbeeld, en zelf laten lopen), voor je hem laat plassen, zou dat dan werken?

Middelste plast hier bewust in haar luier, in de vakantie vroeg ze het soms ook, of ze een luier aan had of niet. Dus kennelijk merkt ze het wel. Maar op sommige momenten vindt ze het dus ook nog wel makkelijk.
Heb net 3 nieuwe klanten gekregen dus ik geloof wel dat ik mag blijven maar ja...je weet het maar nooit he... Dan gaat mijn loon ook meteen omhoog, kom nog steeds tekort elke maand dus is erg welkom!

Ja het kind moet wel echt zelf naar de wc gaan, als je ze slapend laat plassen dan heeft het geen nut dacht ik.

Ik heb het nooit gedaan met Nemo dus eigenlijk heb ik er helegaar geen verstand van.
Hoe heb je het dan gedaan Vis? Of heeft Nemo nog steeds een luierbroekje? Of gewoon coldturkey: de luiers zijn op, nu ga je plassen, en morgenochtend weer
Nemo was gewoon in 1x zindelijk dag en nacht. Ik ben al meer dan 3 jaar uit de luiers. Gelukkig want dat scheelt een hoop geld!
Tieg, wat spannend van die recruiter! Duim hard voor je, zou wel erg gaaf zijn!

Casey, welkom terug! Jammer van t weer, maar goed toch fijn dat je er even uit bent geweest, is beter dan niet tenslotte. en je blijft natuurkijk druk met de kids, ook op vakantie, dus echt ontspannen gaat niet lukken ben ik bang.

Goed van Sil trouwens.

vis, jaloers! Hier nog steeds twee 's nachts met supervolle luiers die allebei ook niet wakker worden van een nat bed... hmmm... volgesn mij heb ik ze met 10 jaar nog steeds ind e luiers. Hoop dat mini sneller is.

En met drie nieuwe klanten meot je contract toch wel verlengd worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven