Huisgenoten
donderdag 28 juli 2011 om 17:36
Tja maar ja je kan er weinig aan doen. Denk ik. Je hebt er zelf voor gekozen om samen te wonen met die vriend. En je kan niet eisen dat hij niet meer klef doet. Want jij zou toch ook wel willen zoenen met je eigen vriend? Of vind je dat dat wel toegestaan is?
Maar bespreek het eens goed met hem wat je dwars zit. Wie weet kunnen jullie dan afspraken er over maken?
Als je er echt zo aan ergert zou ik met je vriend gaan samen wonen
Maar bespreek het eens goed met hem wat je dwars zit. Wie weet kunnen jullie dan afspraken er over maken?
Als je er echt zo aan ergert zou ik met je vriend gaan samen wonen
donderdag 28 juli 2011 om 17:38
Vind het zo grappig dat je het maar steeds hebt over jouw huis.
Het is namelijk niet jouw huis, het is jullie huis!
Blijkbaar zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt toen jullie een voordeur gingen delen, zelfs niet toen het ook al een keer mis ging.
Want jouw vriend kan natuurlijk gewoon hetzelfde zeggen, ik kan niet eens lekker seksen in mijn huis.
Duidelijke afspraken maken waar jullie je alletwee lekker bij voelen en anders zit er nog maar 1 ding op, of eigenlijk 2 dingen....of jij verkast,of hij, meer smaken zijn er volgens mij niet
Het is namelijk niet jouw huis, het is jullie huis!
Blijkbaar zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt toen jullie een voordeur gingen delen, zelfs niet toen het ook al een keer mis ging.
Want jouw vriend kan natuurlijk gewoon hetzelfde zeggen, ik kan niet eens lekker seksen in mijn huis.
Duidelijke afspraken maken waar jullie je alletwee lekker bij voelen en anders zit er nog maar 1 ding op, of eigenlijk 2 dingen....of jij verkast,of hij, meer smaken zijn er volgens mij niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 28 juli 2011 om 17:41
Ik snap heel goed dat het ons huis is, en ja, ik heb ervoor gekozen om met hem samen te gaan wonen. Maar dit had ik toch niet aan kunnen zien komen?
Wat ik alleen niet snap is dat zodra hij een nieuwe vriend heeft, die meteen intrekt in dit huis. Ineens wordt er niet meer op mij gelet en draait alles om hun relatie.
Het geklef, tja, mijn vriend is hier nooit! Dus daar hebben ze geen last van. Natuurlijk vind ik het niet erg als dat gebeurd, maar heel de dag lang naast een tongent stelletje zitten is anders..
Wat ik alleen niet snap is dat zodra hij een nieuwe vriend heeft, die meteen intrekt in dit huis. Ineens wordt er niet meer op mij gelet en draait alles om hun relatie.
Het geklef, tja, mijn vriend is hier nooit! Dus daar hebben ze geen last van. Natuurlijk vind ik het niet erg als dat gebeurd, maar heel de dag lang naast een tongent stelletje zitten is anders..
donderdag 28 juli 2011 om 17:45
donderdag 28 juli 2011 om 17:45
quote:Summerdance schreef op 28 juli 2011 @ 17:38:
Deze nieuwe vlam heeft wel een eigen woning. In de buurt zelf. daar vallen ze niemand lastig. ik baal er een beetje van dat het altijd in ons huis moet zijn, ongeacht wat er bezig is in huis.
Mijn moeder heeft ze gehoord toen ze op de koffie kwam, dat is genant voor mij
Deze nieuwe vlam heeft wel een eigen woning. In de buurt zelf. daar vallen ze niemand lastig. ik baal er een beetje van dat het altijd in ons huis moet zijn, ongeacht wat er bezig is in huis.
donderdag 28 juli 2011 om 17:52
quote:Ohwjeej schreef op 28 juli 2011 @ 17:45:
[...]
Maar ja,....zijn huis hè...
Al wil hij de hele dag in dames stringetjes rondlopen terwijl jij visite hebt...
Dat mag!
[...]
Al wil hij de hele dag in dames stringetjes rondlopen terwijl jij visite hebt...
Dat mag!
donderdag 28 juli 2011 om 17:57
quote:Summerdance schreef op 28 juli 2011 @ 17:52:
[...]
Dat mag!Ja, alles mag. Maar je hebt ook nog iets van fatsoen en -hopelijk- overleg. En klinkt alsof huisgenoot aan van alles doet, maar niet aan overleg.
[...]
Dat mag!Ja, alles mag. Maar je hebt ook nog iets van fatsoen en -hopelijk- overleg. En klinkt alsof huisgenoot aan van alles doet, maar niet aan overleg.
donderdag 28 juli 2011 om 17:58
quote:roosje4 schreef op 28 juli 2011 @ 17:53:
Waarom zou TO een nieuw huis moeten zoeken?
Waarom gaat je huisgenoot eigenlijk nooit naar de woning van zijn vriend?
Omdat TO last heeft van vriend, niet vriend van TO
IK heb ook al eerder gezegd, ze hadden een soort basis regels moeten opstellen.
Dat hebben ze niet gedaan.
Dus de volgende opties blijven over:
* nu regels maken waar beide partijen zich lekker bij voelen
* TO een ander huis
* Vriend een ander huis
Meer smaken zijn er niet volgens mij
Waarom zou TO een nieuw huis moeten zoeken?
Waarom gaat je huisgenoot eigenlijk nooit naar de woning van zijn vriend?
Omdat TO last heeft van vriend, niet vriend van TO
IK heb ook al eerder gezegd, ze hadden een soort basis regels moeten opstellen.
Dat hebben ze niet gedaan.
Dus de volgende opties blijven over:
* nu regels maken waar beide partijen zich lekker bij voelen
* TO een ander huis
* Vriend een ander huis
Meer smaken zijn er niet volgens mij
donderdag 28 juli 2011 om 18:02
donderdag 28 juli 2011 om 18:11
Wat een rare reacties hier. Je huisgenoot hoort gewoon het fatsoen te hebben rekening te houden met zijn huisgenoten, jij dus. Enorm klef doen in het bijzijn van anderen is geen normale omgangsvorm. Zich niet generen als iedereen, incl jouw bezoek, zijn seksherrie kan horen, is geen normale omgangsvorm. Het is jullie huis, dus jullie moeten beiden rekening met elkaar houden. Jij moet soms iets accepteren en hij moet zich soms inhouden.
Waarom kun je hier geen gesprek met hem over aangaan? Je mag huisgenoten er echt wel op wijzen hoor, als ze geen rekening houden met anderen. Daarbij moet je dan geen bizarre eisen stellen, maar ik vind niet dat je dat doet.
Waarom kun je hier geen gesprek met hem over aangaan? Je mag huisgenoten er echt wel op wijzen hoor, als ze geen rekening houden met anderen. Daarbij moet je dan geen bizarre eisen stellen, maar ik vind niet dat je dat doet.
donderdag 28 juli 2011 om 18:17
quote:DeKenau schreef op 28 juli 2011 @ 18:02:
Ik vind dat je wel wat zeurt,hoor.
Je vrienden en familie komen niet langs omdat je huisgenoot een relatie heeft? kom op, zeg. dat moet hij toch lekker zelf weten, of en hoe klef hij is.
En als het je zo verschrikkelijk stoort had je al lang een kamer ergens kunnen zoeken.
In dit geval gaat het wel wat verder dan alleen maar wat klef zijn, want deze jongen is er voortdurend, ze hebben luidruchtige sex en TO voelt zich als een gast in hun huis omdat ze de hele dag aan elkaar vast geplakt zitten.
Blijkbaar is die vriend het soort type dat zijn omgeving volkomen uit het oog verliest als hij verliefd is en dan volledig schijt heeft aan alles. Dat vind ik bijzonder egocentrisch en onbeschoft van hem, want het is ook het huis van TO.
Dus TO, je kunt hier maar beter met hem een keertje heel duidelijk over praten, al geef ik je zelf weinig kans dat hij tot inkeer komt en denk ik dat het voor jou verhuizen wordt.
Ik vind dat je wel wat zeurt,hoor.
Je vrienden en familie komen niet langs omdat je huisgenoot een relatie heeft? kom op, zeg. dat moet hij toch lekker zelf weten, of en hoe klef hij is.
En als het je zo verschrikkelijk stoort had je al lang een kamer ergens kunnen zoeken.
In dit geval gaat het wel wat verder dan alleen maar wat klef zijn, want deze jongen is er voortdurend, ze hebben luidruchtige sex en TO voelt zich als een gast in hun huis omdat ze de hele dag aan elkaar vast geplakt zitten.
Blijkbaar is die vriend het soort type dat zijn omgeving volkomen uit het oog verliest als hij verliefd is en dan volledig schijt heeft aan alles. Dat vind ik bijzonder egocentrisch en onbeschoft van hem, want het is ook het huis van TO.
Dus TO, je kunt hier maar beter met hem een keertje heel duidelijk over praten, al geef ik je zelf weinig kans dat hij tot inkeer komt en denk ik dat het voor jou verhuizen wordt.
donderdag 28 juli 2011 om 18:28
Ik zou huisgenoot toch eens heel duidelijk vertellen dat jij geen last meer wilt hebben van zijn luidruchtige neukpartijen en al helemaal niet als je bezoek hebt.
Natuurlijk is het ook zijn huis maar jij woont daar ook dus óók hij heeft rekening te houden met zijn huisgenoot,jou dus.
Op wiens naam staat dat huis eigenlijk?
Als dat huis op jou naam staat dan zou ik hem eruit gooien als het niet verandert en als het huis op zijn naam staat dan zou ik zelf naar andere woonruimte uitkijken.
Natuurlijk is het ook zijn huis maar jij woont daar ook dus óók hij heeft rekening te houden met zijn huisgenoot,jou dus.
Op wiens naam staat dat huis eigenlijk?
Als dat huis op jou naam staat dan zou ik hem eruit gooien als het niet verandert en als het huis op zijn naam staat dan zou ik zelf naar andere woonruimte uitkijken.
donderdag 28 juli 2011 om 18:41
TO, het is duidelijk tijd dat je zelfstandig gaat wonen. Op kamers wonen, huizen delen, het is allemaal hartstikke leuk als je jong bent maar aan alles komt een eind. Jij bent deze situatie ongroeit, dus tijd om nu écht op eigen benen te gaan staan.
En zolang je nog geen zelfstandige woonruimte hebt gevonden, zou ik toch proberen afspraken te maken met je huisgenoot. Niet seksen als jouw ouders overdag op visite zijn lijkt me toch wel het minste, bijvoorbeeld.
En zolang je nog geen zelfstandige woonruimte hebt gevonden, zou ik toch proberen afspraken te maken met je huisgenoot. Niet seksen als jouw ouders overdag op visite zijn lijkt me toch wel het minste, bijvoorbeeld.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 28 juli 2011 om 18:44
Is het trouwens mogelijk om het huis zodanig op te delen dat jullie alleen de keuken en wc/badkamer nog delen? Het is natuurlijk wel vervelend voor beide partijen als je in een gedeelde huiskamer je aan elkaar zit te irriteren. Dan liever je eigen kleinere ruimte om je op terug te trekken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 28 juli 2011 om 18:48
Ik vind niet dat je je erg aanstelt. Je geeft ook aan dat ook jullie gezamelijke vrienden niet meer langs willen komen. Dan kan het dus niet alleen aan jou liggen.
Praat met hem op een moment dat zijn vriendje er niet is en probeer rustig aan te geven wat jij van deze situatie vindt.
Opmerkingen als: "Je bent jaloers" moet je dan maar links laten liggen, anders wordt dat geen fijn gesprek. Succes!
Praat met hem op een moment dat zijn vriendje er niet is en probeer rustig aan te geven wat jij van deze situatie vindt.
Opmerkingen als: "Je bent jaloers" moet je dan maar links laten liggen, anders wordt dat geen fijn gesprek. Succes!
donderdag 28 juli 2011 om 18:56