Ik werd vandaag gelukkig van...

28-07-2011 20:38 116 berichten
Ik ben iemand die veel schrijft over haar gevoel. Ik heb een soort dagboek maar daarin schrijf ik meestal als het niet zo lekker met me gaat, veel stress heb, boos ben etc. Dus als ik een half jaar niet schrijf is dat eigenlijk een heel goed teken. Maar ook heel jammer, want alle momenten waar ik gelukkig van werd heb ik dan niet opgeschreven.

Vandaag heb ik een heel mooi boekje gekocht. Mijn voornemen is om elke dag wel iets daar in op te schrijven wat mij die dag gelukkig heeft gemaakt, of doen glimlachen. Geluk zit voor mij in hele kleine momenten. Meestal is het een bepaalde sfeer, of het zien van andere (lachende) mensen, is het iets in de natuur, of het weer, een geur, een geluid. Ik sta hier op die momenten wel al langer bij stil, maar heb het nog nooit opgeschreven. Daar ga ik nu dus mee beginnen. Misschien heb ik er wat aan op momenten dat ik me wat minder goed voel om het terug te lezen. Want ondanks dat ik me ook negatieve dingen heel snel aantrek, zijn er elke dag ook momenten dat ik denk: het leven is een geschenk en dat ik mezelf als een rijk en dankbaar mens zie. Zo maak ik mijn eigen geluks-boekje met de titel: ik werd vandaag gelukkig van...

Zijn er mensen die dit ook doen, gedaan hebben of die ik hiermee kan inspireren?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet, maar vindt het wel een supergoed idee!

Al ken ik mezelf en ben ik meestal niet al te gedisciplineerd in dit soort dingen (dagboeken bijhouden enzo).

Waar ik vandaag gelukkig van werd: Mijn dochter van bijna 1 zegt al maaaaaanden 'papa', maar sinds gisteren (en dus ook vandaag) zegt ze 'mama', Wat een heerlijk woord!!!

Middenin de Action vandaag, wat een geluk!

Veel succes me je geluksboekje. Ik ga er over nadenken.
Ik kan nog geen vakantiedagboek bijhouden, daar heb ik gewoonweg geen geduld voor. Ik ben veel te snel afgeleid.

Toen ik een paar jaar geleden erg met mezelf in de knoop zat radde mijn ha dit ook aan, toen heb ik het een tijdje gedaan en het werkt wel...

Mooi moment vandaag:

Mijn broer is getrouwd met een italiaanse en hun zoon (2 en een half) wordt tweetalig opgevoed.

Vanavond ging ik bij hen eten en toen ik wegging wierp hij me kushandjes toe en riep ciao ma bella!

Verliefd? absoluut...
Mijn gelukkige moment van vandaag: Mijn werkkleding opgehaald, en het staat me ook nog zo leuk! (Benieuwd hoelang ik het leuk blijf vinden, straks ben ik het vast een keertje zat )
Ik werd vanochtend 'gewekt' door mijn bijna 3 jairge zoon die mij een piepklein kusje op het puntje van mijn neus gaf.

Ik was al wakker, maar deed of ik nog sliep.

Toen ik na het kusje mijn ogen opende keek ik in zijn stralende gezichtje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik werd blij dat we na een lang heen en weer gemail en gedoe met collega's en Facebook eindelijk onze bedrijfspagina konden claimen.

(nu net bezig een heel online gebeuren en 'revolutie' binnen het bedrijf met een collega te starten.kleine winstjes zijn voor ons dus een feest, waar ik dus ook heel blij van word. Geen vriend of kids helaas op m'n 30e, mijn geluksmoment voelt zo leeg naast die van jullie)
Ben vandaag jarig, 35 geworden...

Hoewel ik niet zo geef om mijn eigen verjaardag, was het toch een leuke dag.Geluksmoment: vanavond uit eten met man en 4-jarige zoon. Hij keek zo gelukszalig naar zijn 2 frikadellen !
ahh calvijn wat schattig
Wat een leuk idee! Ik herken me heel erg in je OP. Wel schrijven als het minder gaat en dan weer lange tijd niet.

Ik ga het op de tegeltjes in m'n badkamer schrijven met whiteboard stiften van de Ikea (leuke kleurtjes!)

Geluksmomentje van vandaag was dobberen in zee, en een paar km hardlopen op blote voeten. Geeft een heel voldaan gevoel!
Wat een mooi en fijn voornemen NYC! Ik weet zeker dat je, door zo in het leven te staan, vanzelf al meer geluk aantrekt!

Ik werd vandaag heel blij van het mooie weer na al die regen. En van een ijsje eten met mijn dochter aan het water, na een lange, drukke dag op werk (ik) en BSO (zij), terwijl we eigenlijk naar huis hadden gemoeten om snel snel eten te koken etc etc.
Ik ben met mijn kinderen naar het zwembad geweest en daar hebben ze zo vreselijk genoten. Gespeeld met klasgenootjes, lekker in het water rotzooien. Daar kan ik echt vreselijk van genieten.
Ik ben vandaag gelukkig omdat ik voor het eerst in slaap viel en wakker werd naast mijn vriend.

Zo'n boekje is een mooi idee, alleen ben ik daar te chaotisch voor.
Was ook trots op mijzelf vandaag.

Cardiofitness ging moeizaam, maar wel volgehouden.

Geeft een voldaan gevoel
Ah Calvijn en Xsx, wat liehiefff.

En net als Calvijn was ik ook trots op mezelf dat ik ben gaan sporten. En ook dat ik gebeld werd voor een eventuele opdracht.

Jippie!!
Wat een goed idee zeg! Fijn die positiviteit.

Ik werd vandaag (en nog steeds!) gelukkig van onze eerste echo! We hebben gezien dat ons kleintje er echt zit en een goed kloppend hartje heeft! Genieten hoor. En zo trots!
-
Het moment dat eindelijk sinds lange tijd de zon weer eens echt doorbrak!

Ik liep net buiten de hond uit te laten en ineens hoorde ik overal om me heen vogeltjes..

Nog gelukkiger werd ik toen ik ook nog eens buiten kon eten vanavond, heerlijk op een terras, in de zon, aan de rose..

Het maakt mijn zomer altijd net een tikkie leuker
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Elbe2 schreef op 28 juli 2011 @ 20:59:

Ben vandaag jarig, 35 geworden...

Hoewel ik niet zo geef om mijn eigen verjaardag, was het toch een leuke dag.Geluksmoment: vanavond uit eten met man en 4-jarige zoon. Hij keek zo gelukszalig naar zijn 2 frikadellen !Wat schattig!
Ik was echt héél gelukkig toen mijn twee logés van 11 en 13 vandaag weer naar huis gingen. Het zijn hele lieve, leuke gezellige meiden maar na 4 nachten is het ook wel weer genoeg geweest!
quote:xsxaxmx schreef op 28 juli 2011 @ 20:49:.

Mooi moment vandaag:

Mijn broer is getrouwd met een italiaanse en hun zoon (2 en een half) wordt tweetalig opgevoed.

Vanavond ging ik bij hen eten en toen ik wegging wierp hij me kushandjes toe en riep ciao ma bella!

Verliefd? absoluut...

Ahhh, wat leuk :-).

Ik ben ook al heel lang van plan dit te doen. Heb het ooit bij Oprah gezien. Het schijnt heel goed voor je te zijn.

Mijn geluksmomentje vandaag, mijn lieve hondje die lekker aan het spelen was met de buurhond.
Ik genoot van het moment dat ik een vuilnisman op de achterste pedalen van de vuilniswagen zag dansen. Hij was zo vrolijk, heel aanstekelijk.

En ik genoot van een veld met mooie paarse bloemen waar ik met 120 km per uur langs reed. Ik prijs me gelukkig dat me dat opviel, en dat ik daarvan geniet.
Ik ben gelukkig omdat het iedere dag beter gaat met mijn vader die 7 dagen geleden een cva heeft gehad.

Hoewel we er nog láng niet zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja, heb ik ook heel lang gedaan!

En ook heel lang 's avonds in bed met mijn man de gelukspuntjes van de dag besproken.

Fijne afsluiter van de dag.

Gelukspuntjes van vandaag:

Lekker over het strand lopen met mijn Lief en mn zoontje. Geur van zout en zonnebrand, overal spelende kinderen en vrolijke mensen, en de twee knapste mannen van het hele strand aan mn zijde.
@Mayhem; niet materialistisch hoor :smile;

Ik kan ook heel blij worden van iets dat ik koop.
Ik werd vandaag gelukkig van het shoppen met een vriendin, en dat we over en weer behoorlijk eerlijk hebben kunnen kleppen. Heel fijn dat er zulke fijne mensen bestaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven