Kinderen op bruiloft
vrijdag 29 juli 2011 om 12:17
Graag jullie ideeen hierover.
Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.
Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.
We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.
Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.
Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.
We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.
Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
vrijdag 29 juli 2011 om 12:21
Ik hou zelf altijd het volgende aan: als zoon niet expliciet ook is uitgenodigd, ga ik er vanuit dat ik oppas regel. Ongeacht of het/de kind(eren) van anderen er toen wel bij waren.
Zou mij ook niet uitmaken eigenlijk, hun dag, hun wensen.
Anders even navragen TO. Hou er echter rekening mee dat ze hun dag wellicht zonder kind(eren) van anderen wensen te vieren.
Zou mij ook niet uitmaken eigenlijk, hun dag, hun wensen.
Anders even navragen TO. Hou er echter rekening mee dat ze hun dag wellicht zonder kind(eren) van anderen wensen te vieren.
vrijdag 29 juli 2011 om 12:22
Omdat bij jullie hun zoon wel welkom was hoeft dat bij je vrienden toch niet automatisch ook te gelden? Het gaat om hun bruiloft, niet om een verjaardagsfeestje. Misschien hebben zij heel veel kinderen in hun omgeving en willen ze die er niet allemaal bij hebben. Persoonlijk kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Maar als je twijfelt zou ik gewoon even bellen.
Maar als je twijfelt zou ik gewoon even bellen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vrijdag 29 juli 2011 om 12:23
Ik zou ervan uitgaan dat kinderen dus niet mee uitgenodigd zijn, anders zou er "familie blabla" opstaan. Je kan het natuurlijk wel even vragen voor de zekerheid.
En toch leuk, kind dagje bij oma en opa, die heeft toch niets aan zo een hele dag trouw-gedoe. En jullie kunnen leuk feesten zonder zorgen over kind.
En toch leuk, kind dagje bij oma en opa, die heeft toch niets aan zo een hele dag trouw-gedoe. En jullie kunnen leuk feesten zonder zorgen over kind.
vrijdag 29 juli 2011 om 12:24
Ik zou zelf een kaart ook adresseren aan de ouders, en niet aan het kind. Ik denk dus dat je zoon wel welkom is.
Maar het was natuurlijk handig geweest als ze er wel iets over op de kaart hadden gezet
Ik vind je argument 'anders zouden we als gezin namelijk wel samen zijn' wel een beetje vreemd. Doe je anders op zaterdag ook nooit iets zonder man en kind?
En het andere argument, dat hun zoontje op jullie bruiloft wel welkom was gaat ook niet op vind ik. Moeten zij dan een lijst gaan maken van waar hun kind wel of niet welkom was en daar hun uitnodigingen beleid op aan gaan passen? lijkt me heel omslachtig.
Maar het was natuurlijk handig geweest als ze er wel iets over op de kaart hadden gezet
Ik vind je argument 'anders zouden we als gezin namelijk wel samen zijn' wel een beetje vreemd. Doe je anders op zaterdag ook nooit iets zonder man en kind?
En het andere argument, dat hun zoontje op jullie bruiloft wel welkom was gaat ook niet op vind ik. Moeten zij dan een lijst gaan maken van waar hun kind wel of niet welkom was en daar hun uitnodigingen beleid op aan gaan passen? lijkt me heel omslachtig.
vrijdag 29 juli 2011 om 12:24
Wij hebben binnenkort ook een bruiloft van vrienden waarvoor we ´s middags bij de bruiloft, ´s avonds bij het kerkelijk huwelijk en het feest zijn uitgenodigd. Ons lukt het niet een oppas te regelen voor de avond, daarom komen wij alleen bij het huwelijk ´s middags. Ik overweeg nog even om de ceremoniemeester een mailtje te sturen met de vraag of het goed is als ons zoontje meekomt. Anderzijds ken ik het stel als makkelijk (en kindvriendelijk ) en kunnen we ook dicht bij de uitgang zitten.
Hoe oud is jullie zoontje?
Ik zou het voor de zekerheid even navragen.
Hoe oud is jullie zoontje?
Ik zou het voor de zekerheid even navragen.
vrijdag 29 juli 2011 om 12:25
Ik zou het wel vragen.
Wat jij op je bruiloft hebt gedaan, is geen maatstaf voor hun bruiloft.
En hoe oud is je zoontje? Trekt hij dat de hele dag?
Dit is ook afh. wat er allemaal wordt gedaan op die dag. Als er geen rekening is gehouden met kinderen dan denk ik ook dat het voor hem geen zak aan is.. Kun je toch beter oppas regelen lijkt me....
Wat jij op je bruiloft hebt gedaan, is geen maatstaf voor hun bruiloft.
En hoe oud is je zoontje? Trekt hij dat de hele dag?
Dit is ook afh. wat er allemaal wordt gedaan op die dag. Als er geen rekening is gehouden met kinderen dan denk ik ook dat het voor hem geen zak aan is.. Kun je toch beter oppas regelen lijkt me....
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:17:
?
Dit vind ik altijd van die typische redeneringen: hun zoon was bij ons ook welkom, dús onze zoon bij hun ook....
Waarom?? Als zij ervoor kiezen om een kindvrije bruiloft te houden, vind ik niet dat jij een soort verworven recht hebt om je zoon mee te nemen omdat jij het toevallig wel goedvond dat die van hun op jouw feest kwam. Dat was tenslotte jouw eigen keuze.
Vermoeiend altijd hoe mensen dat soort dingen aan elkaar willen opleggen waardoor er allerlei ergernissen ontstaan
Ik zou mn zoon niet zomaar meenemen als hij niet op de uitnodiging staat. Aan de andere kant richt je je uitnodiging vaak automatisch aan een stel en betekent dat niet dat je de kinderen per se achterwege wilt laten.........
Ik zou het dus gewoon even vragen als ik jou was, is toch geen vreemde vraag en dan weet je het in ieder geval zeker?
?
Dit vind ik altijd van die typische redeneringen: hun zoon was bij ons ook welkom, dús onze zoon bij hun ook....
Waarom?? Als zij ervoor kiezen om een kindvrije bruiloft te houden, vind ik niet dat jij een soort verworven recht hebt om je zoon mee te nemen omdat jij het toevallig wel goedvond dat die van hun op jouw feest kwam. Dat was tenslotte jouw eigen keuze.
Vermoeiend altijd hoe mensen dat soort dingen aan elkaar willen opleggen waardoor er allerlei ergernissen ontstaan
Ik zou mn zoon niet zomaar meenemen als hij niet op de uitnodiging staat. Aan de andere kant richt je je uitnodiging vaak automatisch aan een stel en betekent dat niet dat je de kinderen per se achterwege wilt laten.........
Ik zou het dus gewoon even vragen als ik jou was, is toch geen vreemde vraag en dan weet je het in ieder geval zeker?
Ik denk inderdaad dat hij dan niet is uitgenodigd, hoe pijnlijk dat misschien ook is. Zelf zou ik wel bewust de kinderen op de kaart/uitnodiging vermelden of hem richten aan de familie. Misschien kun je wel vragen of hij mee mag naar de receptie?
Voor een kind zelf (ligt er ook wel beetje aan hoe oud) is een bruiloft misschien ook niet zo leuk, een dienst uitzitten en een feest 's avonds. Maar handje geven op de receptie en een taartje mee-eten moet wel kunnen vind ik. Maar vraag het inderdaad even na.
Voor een kind zelf (ligt er ook wel beetje aan hoe oud) is een bruiloft misschien ook niet zo leuk, een dienst uitzitten en een feest 's avonds. Maar handje geven op de receptie en een taartje mee-eten moet wel kunnen vind ik. Maar vraag het inderdaad even na.
vrijdag 29 juli 2011 om 12:26
Ik zou mijn kind niet meenemen, aangezien je kind niet uitgenodigd is. Blijkbaar wil het echtpaar geen kinderen op de bruiloft en dat is hun goed recht. Bovendien lijkt het me een uitgelezen kans om weer eens iets leuks te doen samen met je man/vriend, zonder dat je aan je kind hoeft te denken. Maak er een gezellige dag van zou ik zeggen!