Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
haha, wat een verschillende reacties! Misschien toch even vragen.

'hij hoort bij je leven' vind ik trouwens ook een raar argument hoor. Mijn vriend hoort ook bij mijn leven maar die gaat bv. ook niet altijd mee naar verjaardagen. Naar bruiloften op zich wel, maar dan vind ik een jong kind toch ook weer anders omdat dat er zelf niet veel aan heeft.
Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:26:

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.

Tja... Ga jedan niet naar de bruiloft als je zoontje niet mee mag??

Vind je zoontje dit echt wel leuk? Hoe oud is hij?

Mijn kinderen zijn bijna 2 en bijna 4. Ik denk dat ik ze niet mee zou nemen naar een bruiloft.... dit is wel een beetje afhankelijk van wat er die dag allemaal wordt gedaan.... als de receptie-locatie ergens is met bijv. een speeltuin dan zou ik het wel doen... maar anders... nee sorry... dat is echt niet gezellig.
anoniem_24216 wijzigde dit bericht op 29-07-2011 12:31
Reden: te snel gedrukt..
% gewijzigd

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.Dan ga je allebei een deel van de dag als zoontje niet welkom is of helemaal niet of even bellen hoe het zit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben de kaarten destijds ook geadresseerd aan ooms en tantes en de kids er niet opgezet, omdat die dus niet uitgenodigd waren. Iedereen begreep die hint gelukkig ook. Dat hun zoon wel bij jullie mocht komen, wil nog niet zeggen dat het andersom ook zo is. Gewoon meenemen vind ik een beetje vreemd, dan zou ik het eerst voor de zekerheid navragen.
Nog los van de vraag of hij is uitgenodigd -en dat is hij niet!- mag je je misschien ook even afvragen of het voor jouw kind zo leuk is om de hele dag (!) bij een bruiloft aanwezig te zijn.

Echt, als het familie was zou ik het kind wellicht een deel van de dag meenemen, zodat hij ok op de foto's staat enzo, maar bij een bruiloft van vrienden? Dat zou ik iet snel doen. Het kind heeft er niets aan, het bruidspaar heeft er ook niets aan en jijzelf loopt een risico dat je tijdens de plechtigheid buiten zit met een dreinend of huilend kind.

Het argument 'ja maar anders zouden wij deze dag als gezin doorbrengen' vind ik persoonlijk niet zo zwaar wegen. Als dat voor jou zwaarder weegt, moet je misschien helemaal niet als daggast naar de bruiloft van je vreinden.

Ik zou je kind bij een oppas onderbrengen, leuker voor het kind, leuker voor jullie en leuker voor het bruidspaar.
quote:spoockey schreef op 29 juli 2011 @ 12:22:

Tuurlijk. Ze weten dat je een kind hebt toch.

Is toch leuk. Die gezellig kindergeluiden tijdens het ja woord.Wij zaten daar niet op te wachten en kids waren dus niet welkom. Niet iedereen vind "gezellige" kindergeluiden leuk tijdens zoiets.

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.

dat kan best zijn, maar dat betekent toch niet dat je daarom je kind overal maar mee naartoe kunt slepen??

Als hij niet uitgenodigd of gewenst is, dan zal je of een oppas moeten regelen óf niet gaan, of 1 van de 2 gaat alleen.....

Denk niet dat het bruidspaar boodschap heeft aan jullie 5-dagen-naar-de-creche verhaal als zij geen kinderen op de bruiloft wensen
ik zou ook even navragen bij de ceremoniemester. zelf vond ik het heerlijk, dat kleine grut op mijn bruiloft, mijn eigen zoontje van toen anderhalf stal de show :-) maar dat hoeft niks te zeggen over wat anderen vinden.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:21:

Ja zo zaten wij ook eigenlijk te denken. Gewoon mee nemen, hij hoort toch bij ons levenWat een rare reactie. Het gaat om één dag, de dag van een ander, niet van jullie. Niemand vraagt je om zonder kind op vakantie te gaan ofzo. Doe je nooit meer iets zonder je kind? Gaat hij ook mee naar bedrijfsborrels, sollicitatiegesprekken, avondjes uit?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Als het om goede vrienden gaat wat ik wel verwacht als je de hele dag bent uitgenodigd. Zou ik het even vragen. Jullie kind hoort er toch ook bij. Zo heb ik het bij mijn bruiloft ook gedaan. Goeie vrienden en hun kinderen zijn mij even dierbaar dus vond het leuk dat ze erbij waren.

Maar dat ieder voor zich natuurlijk.

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.Maar, heb je ieder weekend een bruiloft dan? De meeste mensen trouwen niet zo vaak en daar kun je toch wel een uitzondering voor maken / je op aanpassen op een manier die bij jou past (zie ook de post van Keeprunning)?
Wat is er zo erg aan om het even na te vragen, dan weet je waar je aan toe bent. Nu ben je aan het speculeren hoe vreemd het wel niet is dat je zoon misschien niet uitgenodigd is. Je weet dat helemaal niet zeker. Gewoon even vragen.

Mocht hij niet uitgenodigd zijn, dan kun je altijd ervoor kiezen om een dagdeel naar de bruiloft te gaan als jet geen hele dag zonder je zoontje wil zijn.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:17:

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

Dit vind ik een drog-redenering. Ieder stel viert op z'n eigen manier z'n bruiloft en heeft daar zo z'n eigen verwachtingen van en dat heeft niets te maken met hoe andere bruiloften waar zij naar geweest georganiseerd waren.

Ik denk dat als ze het hele gezin erbij zouden willen hebben, ze alle namen expliciet op de envelop zouden hebben gezet. Maar waarom vraag je het niet gewoon, voorkomt een hoop misverstanden en frustratie. Ik bedoel, hoeveel onderwerpen lees je wel niet over aanstaande bruiden(gommen) die zich dood ergeren aan hoe anderen over hun wensen heenlopen?
Het wachten is op de beledigde moeders, die vinden dat als hun kind "geweigerd" wordt, ze zelf ook niet gaan, want kindergeluiden zijn zo leuk!
Ik denk dat hij wel uitgenodigd is. Hij hoort toch bij jullie?

Als er 'Familie Jansen' op staat dan is hij dus ook uitgenodigd, want hij is ook familie Jansen.

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.Dan ga je niet.
Wij wilden op onze bruiloft juist wel de kinderen van vrienden en hebben daarom duidelijk hun namen op de uitnodiging erbij gezet. Dit vonden we ook leuk voor onze eigen meiden. Maar er waren toen ook mensen die gewoon voor de zekerheid nog aan ons vroegen of het echt de bedoeling was om ze mee te nemen. Is dus helemaal niet raar hoor! Aan vrienden moet je toch alles kunnen vragen?! Wij hadden wel een groot luchtkussen voor kinderen en 2 meiden die een beetje extra op de kinderen letten. Dit waren onze oppasmeisjes en alle kinderen kenden hun wel.

tja, als jij je weekend belangrijker vind dan je kind even bij een oppas brengen om naar de bruiloft van vrienden te gaan, dan ga je niet.

Is je kind een verlengstuk van je? Zit het vast aan je? Kun je de wens van je vrienden ( namelijk geen kind, anders stond er wel familie op de kaart) niet respecteren op hun bruiloft?
Als je de etiquette zou volgen dan is jullie zoon niet uitgenodigd, maar zijn alleen jullie twee welkom. De kaart is immers aan jullie twee geadresseerd en niet aan de Fam.

Om scheve gezichten te voorkomen kun je het het beste toch even navragen aan het bruidspaar of de ceremoniemeester.

Mochten die dan aangeven dat het inderdaad niet de bedoeling is om jullie kind mee te nemen, doe dat dan ook niet... maar probeer iets anders te regelen.

En tja, dat over fulltime werken en je kind in het weekend dus overal bij betrekken: dat kan helaas niet altijd...
quote:Jorina schreef op 29 juli 2011 @ 12:27:

Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.

ik snap dat soort redeneringen nooit..........van die mensen die tot vervelends toe hun kind overal mee naartoe zeulen want "hij hoort bij hun"

Of het voor het kind leuk is ,of voor de gelegenheid wel gepast is om een kind mee te nemen vergeten ze daarbij voor het gemak maar even want "iedereen zal hun kind wel net zo leuk vinden als zij"
Ik zou ervan uitgaan dat jullie zoontje niet uitgenodigd is. Ik ben als kind maar 2 keer op een bruiloft geweest en toen stonden op de uitnodiging ook speciaal onze namen (van mij en broertjes). Idem voor grote feesten als 25-jarig huwelijksfeest, 50e verjaardag......naam van de kids stond er steeds bij (of dus niet, en dan was het dus ook niet de bedoeling dat we kwamen).

Maarre, voor de zekerheid even navragen. Het is hun dag, dus hun voorkeuren en wensen gelden. En dat jullie allebei fulltime werken en jullie kindje dus vooral in het weekend zien, tja,...... als mensen daar al rekening mee moeten gaan houden. Als dat heel belangrijk voor je is kan je altijd besluiten niet te gaan of maar een deel van de dag...
Check het even bij de ceremoniemeester, die weet het of die kan het tactvol voor je navragen.
quote:Ariadne83 schreef op 29 juli 2011 @ 12:32:

Ik zou ervan uitgaan dat jullie zoontje niet uitgenodigd is. Ik ben als kind maar 2 keer op een bruiloft geweest en toen stonden op de uitnodiging ook speciaal onze namen (van mij en broertjes). Idem voor grote feesten als 25-jarig huwelijksfeest, 50e verjaardag......naam van de kids stond er steeds bij.

Maarre, voor de zekerheid even navragen. Het is hun dag, dus hun voorkeuren en wensen gelden. En dat jullie allebei fulltime werken en jullie kindje dus vooral in het weekend zien, tja,...... als mensen daar al rekening mee moeten gaan houden. Als dat heel belangrijk voor je is kan je altijd besluiten niet te gaan of maar een deel van de dag...Of ie week de vrijdag vrij te nemen en dan iets leuks te gaan doen als gezin.
Ik vond kindergeluiden tijdens het ja-woord inderdaad leuk, maar het is niet gezegd dat iedereen dat vindt. Ik zou het even vragen. Als je het bijwonen van de bruiloft minder belangrijk vindt dan een dag doorbrengen als gezin, niet gaan of alleen naar een deel. Hou er wel rekening mee dat de relatie met het bruidspaar daarna kan bekoelen.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven