Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
Tuurlijk gaan we wel is uit samen, maar dat is s'avonds. Dan is er een oppas en dan slaapt hij toch. Op die manier hoeven wij niet nog is extra van onze zoon te missen
quote:Zanne schreef op 29 juli 2011 @ 12:30:

Ik denk dat hij wel uitgenodigd is. Hij hoort toch bij jullie?

Als er 'Familie Jansen' op staat dan is hij dus ook uitgenodigd, want hij is ook familie Jansen.Maar als er op staat Dhr. en Mevrouw Jansen... dan is ie dus niet uitgenodigd.

Als er 'Familie Jansen' op staat dan is hij dus ook uitgenodigd, want hij is ook familie Jansen.Dat denk ik niet, want de uitnodiging is juist aan het stel gericht en niet aan de familie X. Ik vind kindergeluiden ook niet leuk op mijn bruiloft, gelukkig zijn er nauwelijks (jonge) kinderen in onze vriendenkring en familie.
Nou ja even navragen dus.

Ik zou ze overigens niet de hele dag meenemen hoor. Dat wordt echt een gezanik op een gegeven moment.

En van die gezellig kindergeluiden was sarcasme
TO: hoe oud is je kind?

Als er 'Familie Jansen' op staat dan is hij dus ook uitgenodigd, want hij is ook familie Jansen.

Dat is dus het probleem. Dat staat er niet. De namen van de ouders staan er alleen, en naar mijn idee is zoon dus niet uitgenodigd. Anders had die er wel bij gestaan.

Dat van 5 dagen creche vind ik een beetje een rare reden. Dat is iets waar je zelf voor kiest en niet het probleem van die vrienden. Als je het belangrijker vind om een dag met je zoon door te brengen (wat je je hele leven nog kan), dan de bruiloft van goede vrienden dan moet je vooral thuis blijven. Mijn keus zou het iig niet zijn en als vrienden van jullie zou ik daar ook niet zo blij mee zijn denk ik.
Wat stond er op de kaart?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:33:

Tuurlijk gaan we wel is uit samen, maar dat is s'avonds. Dan is er een oppas en dan slaapt hij toch. Op die manier hoeven wij niet nog is extra van onze zoon te missenIk krijg het gevoel dat je vindt dat je eigenlijk te weinig tijd doorbrengt met je kind. Dat staat eigenlijk los van deze bruiloftskwestie.
Sowieso vind ik ook dat als mensen die kinderen e niet bij willen zet dat er dan gewoon bij of vertel het de mensen. Waarom met hints werken

Klinkt mij een beetje als ben eigenlijk niet stoer genoeg om het mensen direct te vertellen hoe jij jullie dag voor je ziet.

Tuurlijk gaan we wel is uit samen, maar dat is s'avonds. Dan is er een oppas en dan slaapt hij toch. Op die manier hoeven wij niet nog is extra van onze zoon te missenDat je man en jij 5 dagen werken en een kind hebben, is niet het probleem van de mensen om je heen. Je kan niet verwachten dat iedereen daar rekening mee houdt.
[quote]spoockey schreef op 29 juli 2011 @ 12:34:

Nou ja even navragen dus.

Ik zou ze overigens niet de hele dag meenemen hoor. Dat wordt echt een gezanik op een gegeven moment.

En van die gezellig kindergeluiden was sarcasme :)[/quote]

Komt ze nu mee
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien vindt je zoontje het wel heel erg leuk om een dagje met een oppas door te brengen! Hij krijgt daar zo te horen niet echt de gelegenheid voor. Mijn kinderen vinden het geweldig als er een oppas komt.
Ga in therapie!
De enige kinderen die ik ooit op mijn bruiloft (als het er ooit van komt) zou uitnodigen zijn de kinderen van mijn broer, zus en zwager (als ze allemaal kinderen zouden hebben).

Andere kinderen zijn niet welkom.

Ik zou daarom ook zelf in mijn kaart opnemen dat het duidelijk wordt dat de uitgenodigde met 2 personen mag komen of met zijn/haar hele gezin.
Mijn zusje trouwde vorig jaar. Ik was ceremoniemeester. Mijn zusje heeft expliciet gezegd dat ze liever geen kinderen (behalve die ze expliciet uitnodigde) op de bruiloft wilde.

Hij zoontje van toen 1,5 en mijn nichtje van toen 3,5 waren er wel tijdens de plechtigheid en receptie (en daarna werden ze door oppas meegenomen). Maar die verveelden zich echt stierlijk die 2,5 uur....

Ik had de mijne mijn naar mijn schoonouders gebracht (toen ruim een half jaar en 2,5 jaar)... en die hebben een prima dag en nacht gehad...

Dus of het nu echt zin heeft je kind mee te slepen naar zoiets...
Dat jij jezelf schuldig voelt omdat je je kind al 5 dagen per week naar de creche brengt en dus het gevoel hebt dat je er in het weekend non-stop voor hem moet zijn, is niet het probleem van het bruidspaar.

Ik ben ook enigszins verbaasd over mensen die hier weer schrijven "als mijn kind niet welkom is, kom ik ook niet"

Pffff.........alsof je opeens zonder je kind geen individu meer bent. Ik vind het soms echt zo ongepast als mensen hun kinderen maar meeslepen naar van alles en nog wat. Ongevraagd...ze gaan er gewoon vanuit dat iedereen hun kind net zo leuk vindt als zijzelf. Wake up....dat is dus niet zo

Vraag het gewoon even, dan heb je het antwoord

En ga niet hoogstbeledigd lopen doen als Jouw Zoon inderdaad niet welkom blijkt te zijn. Misschien onbegrijpelijk voor jou, maar sommige mensen vieren hun feestje toch echt liever zonder de dreinende kinderen van een ander.
Bovenstaande even in reactie op iedereen die vind dat je uit d envelop kan opmaken wie er wel niet is uitgenodigd even losstaand van de etiquette.
quote:dubiootje schreef op 29 juli 2011 @ 12:36:

Misschien vindt je zoontje het wel heel erg leuk om een dagje met een oppas door te brengen! Hij krijgt daar zo te horen niet echt de gelegenheid voor. Mijn kinderen vinden het geweldig als er een oppas komt.Ik denk wel als je allebei 5 dagen werkt dat hij het ook wel leuk vindt dat z'n ouders er zijn.
quote:dubiootje schreef op 29 juli 2011 @ 12:36:

Misschien vindt je zoontje het wel heel erg leuk om een dagje met een oppas door te brengen! Hij krijgt daar zo te horen niet echt de gelegenheid voor. Mijn kinderen vinden het geweldig als er een oppas komt.Maar gaan jouw kinderen ook 5 hele dagen naar de creche doordeweeks?
Mijn dochter hoort ook bij ons leven. Maar dat wil niet zeggen dat ze overal mee naartoe gesleept moet worden. We bekijken per keer of dat handig en leuk is; voor haarzelf, voor ons én niet te vergeten de gastheer/vrouw.
quote:Jorina schreef op 29 juli 2011 @ 12:27:

Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.

Ik vind dat je daar niet zomaar van uit kunt gaan. Als de kaart aan de familie is gericht, ja, of als alle namen er op vermeld staan. Maar als hij gericht is aan 2 personen, dan denk ik ook niet dat de bedoeling is dat iedereen zijn kinderen meeneemt. In ons geval zou dat wel eens meer dan 50 mensen (kinderen) kunnen betekenen tussen 0 en 15 jaar. Ik zou dat zelf wel leuk vinden, maar kan me voorstellen dat mensen dat niet willen. Je moet er ook maar rekening mee hebben gehouden met de ruimte en het eten. En het gaat wel erg ver om er op te zetten 'kinderen niet welkom'. Kaart richten aan 2 personen moet toch duidelijk zijn?

Ik heb overigens bijna nooit kinderen gezien op een avondfeest bij een bruiloft. Wel bij de receptie en soms ook tijdens de huwelijksvoltrekking.
Mijn zoon is dan bijna 2 jaar

Tuurlijk gaan we wel is uit samen, maar dat is s'avonds. Dan is er een oppas en dan slaapt hij toch. Op die manier hoeven wij niet nog is extra van onze zoon te missenJe kan ook minder gaan werken. Op die manier mis je nog minder. Maar blijkbaar is werk zo belangrijk (of nodig) dat jullie dat ervoor over hebben. Kan die ene dag voor goede vrienden er dan niet nog bij? E komen nog zoveel dagen met je zoontje.
quote:Nachttrein schreef op 29 juli 2011 @ 12:24:

Ik zou zelf een kaart ook adresseren aan de ouders, en niet aan het kind. Ik denk dus dat je zoon wel welkom is. Dat zou ik ook doen ja, alleen ik zou daarmee bedoelen dat het wenselijk is dat de ouders alleen komen. Zo zou ik een uitnodiging zelf ook opvatten.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:38:

Mijn zoon is dan bijna 2 jaarDat houdt ie toch nooit een hele dag vol?
Dat idee heb ik ook, raspberries, dat TO zich schuldig voelt omdat ze doordeweeks weinig tijd met zoon doorbrengt. Daarom lijkt het me voor TO zelf ook goed om een keer haar zoon bij een oppas te brengen. Als je ziet hoe leuk hij dat vindt, dan wordt het makkelijker om dat vaker te doen. Niks om je schuldig over te voelen en goed voor je relatie
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven