De ultieme kletsmajoren

06-06-2011 20:18 2450 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Hier gaan we verder met topic nummer 14,5

Pas geboren:

Babyboy, zoon van DD

Binnenkort verwacht:

Caatbaby, een jongetje september 2011

Luusbaby, een jongetje december 2011

En as we speak wordt er gewerkt aan een nieuwe mini versie van Laal

Link naar vorige topic:

Wij mogen nergens over praten ;-)
om het eet lijstje van vandaag maar even af te maken: 1000 gram pinda m&m's. Heeft Pienman net meegenomen.

Laal, dat is zeker een handige functie.

Pienmini ging vandaag dus ook opruimen op het kdv. En terecht want het was net netjes en meneer besloot alle auto's even aan mij te showen.
Slaan en knijpen ziet Pienmini echt nog als spelletje en doet hij eigenlijk alleen bij ons. Maar ik probeer hem wel duidelijk te maken dat dat niet mag.

Ik ben wel benieuwd hoe lang het nog duurt overigens want hij heeft de afgelopen twee dagen aanvaringen gehad met andere (oudere) kindjes gehad, incl. buil.
Oh, kriebeltje kan heel pittig zijn, echt een krengetje soms ik heb nog nooit gezien dat ze een kind geduwd of gebeten heeft (ook niet gehoord van het kdv) maar als ze gefrustreerd is wil ze mij nog wel eens een tik geven en dan ben ik zeer duidelijk, dat is echt niet toegestaan
Slaan, bijten, krabbel en gillen...geen van allen is voorgekomen. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk

Jeetje is ook geen kind wat van zich afbijt. Ga wel vragen of ze daar op de creche (als hij straks wat groter is) een beetje aandacht aan willen schenken. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat Jeetje iedereen neerhoekt als ze bij hem in de buurt komen. Maar wat mij betreft hoeft hij ook niet over zich heen laten lopen en mag hij best wat meer van zich af bijten.

Laatst ging Laalman Jee ophalen op de creche. Jeetje wilde nog een keer van de glijbaan alwaar z'n pestpokkeventje van 3 tegen Jeetje zei dat de glijbaan 'gesloten' was. Dat ventje ging dus met zijn armen wijd staan bovenaan de glijbaan.

Hij had Laalman nog niet gezien

Laalman zei met zijn zware stem dat die glijbaan dan maar weer heel snel open moest gaan. En zo geschiedde
Dat slaan doet ze trouwens alleen bij man en mij, niet bij anderen, en het is niet wekelijks hoor, maar meer als ze moe is en haar zin niet krijgt/iets haar niet lukt, dan kan ze soms baldadig worden.
Bengelien slaat ook weleens uit frustratie en ze weet ook heel goed dat dat niet mag.

Ze heeft 1x een meisje van 5 geknepen nadat ze had gevraagd of ze op de stoel mocht. Meisje gaf geen respons (reageerde helemaal niet, ging in negeermodus) waarop Bengelien het nog 10 x vroeg. Toen raakte ze het meisje aan, vroeg het nog een keer en toen was haar geduld op en kneep ze heel hard. En ging op de stoel zitten. Stiekem vond ik het heel grappig, hoewel knijpen natuurlijk niet mag.

Bijten deed ze toen ze kleiner was, nu gelukkig niet meer. En tot ons afgrijzen begon ze dinsdagavond tegen de deur te schoppen in een driftbui. Gooien met spullen doet ze ook, maar ze weet heel goed dat dat niet mag (ballen van de hond uitgezonderd)
Overigens...Knijpen en slaan heeft hij thuis wel een paar keer gedaan, maar dan vertellen wij hem ook wel dat dat absoluut niet mag. Maar vooral het slaan was in een situatie waaraan je kon merken dat Jeetje gefrustreerd was. Hij kon zijn gevoel niet uitleggen, of ik had hem net terecht gewezen of iets dergelijks.
Bengelien laat niet echt over zich heen lopen, hangt heel erg af van de situatie. Ze kan heel appelig blijven staan kijken maar ze kan ook gewoon een ander kind opzij schuiven als een soort tank. Ze heeft haar lengte natuurlijk mee.
Frustratie is hier ook de oorzaak hoor, en terechtwijzingen kan Bengelien heel slecht mee overweg. Rode lap op een stier soms.
Wat kriebeltje sinds kort ook doet als iets niet mag: zich dramatisch huilend ter aarde storten

De eerste keer keek ik haar echt zo aan van: wat doe je nu?! :-0

Jaja, ik heb een drama queen gebaard
voor Laalman die de glijbaan weer opende trouwens, zie het helemaal voor me.
Sproetekind heeft mij één keer een 'slaansalvo' gegeven in mijn gezicht. Dat was nadat we na een vliegreis al een uur bij de douane stonden te wachten en ik hem maar optilde omdat hij steeds weg wilde rennen. Mocht niet, maar ik had eigenlijk heel erg met hem te doen, hij was zó moe.
Oh Jeetje trekt dan een pruillipje en maakt zo'n sniffend geluidje als ik hem terecht wijs. Ook niet altijd leuk, want ik ben dan meteen geneigd om hem te overladen met kusjes
Ze is 90% van de tijd een heel lief, schattig en rustig meisje... Maar die 10%.... heeft ze van mij
Sorry ik moet toch weer lachen om alle boeven anekdotes. Slaan salvo's, kleuters knijpen, slaan uit frustratie.

Maar inderdaad groot voor Laalman.
Kan hij wel, tegen een peuter van 3? Stoer hoor
Dramatisch huilend ter aarde storten komt mij ook bekend voor.

Oh en wat Pienmini echt van mij heeft *zucht*, niet kunnen kiezen.
quote:Vakantiekriebels schreef op 29 juli 2011 @ 21:54:

Kan hij wel, tegen een peuter van 3? Stoer hoor

Hij deed helemaal niets, de blik in zijn ogen zei alles

Overigens...ik ben zelf ook fel op andere kinderen als het gaat om Jeetje. Had ik echt nooit van mezelf verwacht
Beng, je moet weer even bij de Prikbitches kijken...slecht nieuws
Oh, maar dat herken ik hoor laal, ze moeten niet aan mijn kind komen

Echt ultieme beschermingsdrang is dat!
Oh ik heb vanmiddag ook een jongetje aangesproken die het plezier van 3 dreumesjes in de weg ging zitten door op hun draaifietsmolen apparaat te gaan zitten, waardoor de dreumesjes amper nog vooruit kwamen.

Het jongetje in kwestie was toch zeker 6 of 7 en was echt bezig met zichzelf als obstructie op te gooien op de speelplekken van de kleintjes.
Precies Krieb...zo werkt het dus echt.

Groot gelijk Pien, bah vervelend gedoe.
Ja Laal zielig he bij de bitches. Het is zo gemeen als het daar gebeurt.

Oh trouwens goed nieuws van mijn vriendin. Kindje is thuis. Zo blij voor ze!
*bedenkt zich nu dat ze de reuze mail van laal nog moet lezen *
Ja heel heel triest

En voor je vriendin en haar kindje! Wat ontzettend fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven