De ultieme kletsmajoren

06-06-2011 20:18 2450 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Hier gaan we verder met topic nummer 14,5

Pas geboren:

Babyboy, zoon van DD

Binnenkort verwacht:

Caatbaby, een jongetje september 2011

Luusbaby, een jongetje december 2011

En as we speak wordt er gewerkt aan een nieuwe mini versie van Laal

Link naar vorige topic:

Wij mogen nergens over praten ;-)
Slaap lekker meisjes!

Nog even op de iPad vanuit bed nu devisite weg is. Luba vond het doketerrskoffertje moooi! Vooral de hamer waarmee je op de knie moet tikken (rammen in zijn geval, hij denk een soort gerechtvaardigde manier te hebben gevonden om klappen te mogen uitdelen, dus dat wordt nog even leren doseren hierin) en de stethoscoop. Daarmee wil hij steeds de baby in mijn buik beluisteren. Heel lief.

Jeeeeee sproet! Wat leuk! Gewoon heul beul seksen die twee maanden! Wat heb je nu voor ac? Zou toch wat zijn als het gelijk raak is! Hoop het voor jullie. En inderdaad zo'n verhuizing met een baby van jonger dan 3 maanden is echt heavy, dus snap het wel.

Jaaaah lekker wee op komst! Hoera! Hopelijk is het zaterdag ook nog mooi weer, dan vieren we Luba's verjaardag. Wanneer vieren jullie jeetje's verjaardag, laal?
Ondanks dat we er zo om kunnen lachen...toch even respect voor jouw stoere vent Beng. Hij doet het toch allemaal maar!

Heb je alles weg gedaan Pien? En dromen mag zeker

Ga ook zo lekker slapen.

Trusten!
Oh daar was Luus nog even

Leuk dat Luub zo blij was met zijn cadeautje!

Wij vieren de verjaardag van Jee zo richting eind augustus. Laalman is twee weken na Jee jarig, dus dat vieren we tegelijkertijd. Als het goed is, dan is iedereen tegen die tijd ook weer terug van vakantie.

Woensdag komen wel de opa's en oma's even een bakkie doen. Zelf heb ik ook nog een paar kleine cadeautjes liggen die hij dan alvast krijgt.
Ohja dat vertelde je laal.

Foliumzuur is binnen hoor!

Straks lekker bij het strandje eten, zijn we vanmorgen ook al geweest, lang leve de zomer
Weer terug, was leuk nog even zwemmen. Behalve dan dat Sproetekind de laatste week opeens weer heel moeilijk doet rond het avondeten en ook nu dus niet zijn eigen eten wilde maar alleen dat van ons. Zucht. (De afgelopen dagen zegt hij nog voordat hij begonnen is "klaar" en vraagt hij om yoghurt)

Nog iets schattigs trouwens. Gisteravond paste ons buurmeisje op hem en zij vertelde dat nadat ze een paar boekjes hadden gelezen Sproetekind opstond, haar hand beetpakte en naar zijn slaapkamer liep. Alwaar hij meteen in zijn bedje klom en rustig ging liggen Wij moeten dus iedere avond een grens stellen aan het boekjes lezen en hebben vervolgens te maken met een jongetje dat eerst een paar rondjes door zijn bed wil springen. Klein schobbejakje!
Sproet, foliumzuur is binnen? Ben jij ook officieel begonnen aan een 2e? Jongens, het gaat hier wel snel ineens!
Sproetje, herkenbaar van dat eten, zo gaat dat hier ook ineens sinds een week. Niet eten maar wel 'vla' vragen.

Vanmorgen zo lief... ik vraag altijd aan Luba of er een auto aankomt voordat we oversteken en dan zegt ie meestal 'nee, komt geen auto aan' (of wel) maar vanmorgen zei hij ineens "nee, ik denk het niet" Hij zei het zo serieus en had hem dat nog nooit horen zeggen, maar het klonk zó grappig!
Mogguh en MELD!

Haha, vandaag officieel eerste dag verlof.

Sproet; Wat lees ik nou?? Dus toch! Wat leuk!!!!

En wat gaat het snel daar bij jullie. Nu alweer aan het aftellen. Heb nog steeds het idee dat jullie er nog maar net zitten of zo. Time flies!

Beng: Duim mee voor jullie natuurlijk. Zou echt supergaaf zijn zeg.

Laal: Hoe is het bij jullie? Wanneer weer testen?

Leuk hoor; een heuse geboortegolf weer hier.

Luus: Alles goed? Met je bekken ook?

En Luub (en Jeetje trouwens ook) alweer bijna 2. Gaat hard zeg!

Hier gaat alles wel. Ben alleen ontzettend moe. Echt weer bijna net zo moe als in het begin van de zwangerschap. En eind vorige week ook nog bijna verkouden geworden. Niet doorgezet, maar daar ook wel moe en beroerd van. Gadver. Hoop dat ik snel wat bijslaap of zo. Vind dit wel vermoeiend.

En daarbij heb ik gewoon ontzettende nesteldrang. Verlof nog maar net begonnen, maar had gisteravond even kleine paniekaanval omdat er nog zoveel moet en ik wil het nu!!!

Gelukkig gaat Caatman er helemaal in mee en heeft beloofd deze week alles te laten vallen om te doen wat ik graag wil. Zo lief!
Wat een heerlijk moment om je verlof in te gaan met dit weer
Liggen jullie allemaal te zonnen?

Ik ben aan het werk, maar het is erg rustig...
Ben ook aan het werk, erg rustig, maar ik heb een stagiaire die ik bezig moet houden....dat is best intensief en belemmert me in het forummen. Bleurgh.

Afijn, ik laat haar mijn werk doen en controleer het dan. Kan op het moment niet veel anders verzinnen. Wil haar ook niet opzadelen met allerlei echte K-klusjes (archief opruimen ofzo en andere dingen waar ik zelf geen zin in heb
Ik heb nog even teruggelezen en inderdaad, onze Sproetie gaat voor een 2e!! Ga ik dus nu even heel officieel en feestelijk een vreugdedansje maken:

Ik was gister op kraambezoek trouwens, en dan smelt ik wel weer hoor, zo'n klein hoopje mens. En dan twijfel ik weer zo. Het is wel heel definitief om het hele vraagstuk af te sluiten, maar ik moet ook realistisch blijven. Ik denk niet dat ik gemaakt ben voor heul veul kinderen, maarja, twijfel he? @TZ, help me eens? Wat is voor jou de voornaamste reden om het bij 2 kindjes te houden?
Beng…even een vraagje aan jou. Volgens mij heb jij namelijk wel verstand van dit soort zaken en ik niet.

De zwangerschap van Jeetje is echt een aanslag geweest op mijn gebit. Door het overgeven zijn twee kiezen heel zwak geworden (glazuur is grotendeels weggesleten door het zuur). In beide kiezen reeds een wortelkanaalbehandeling gehad doordat een klein gaatje heel snel groter werd.

Probeer nu dus echt op te letten met eten en drinken wat zuuraanvallen veroorzaakt. Bijvoorbeeld geen tot weinig frisdrank drinken, maximaal 7 keer per dag wat eten, veel water en/of melk drinken enzovoorts.

Maar ik ben een enorme zoetekauw. En ik heb er zo enorm de balen van dat mijn mooie gebit helemaal naar de malle moeren gaat. In welke producten zit niet al te veel suiker? Want bijvoorbeeld yoghurt is weer niet handig omdat het ook zuurder is…heeft te maken met de PH-waarde geloof ik.

Van de week muesli-repen gekocht met zo’n ik-kies-bewust-logo. Niet al te veel vet, maar boordevol suiker zie ik nu En laat dat vet me nu net niet zo interesseren
Laal, ik heb er niet heel veel verstand van, maar waar je vooral ook op moet letten is de tijd die zit tussen het eten en drinken van zuren en het tandenpoetsen. Dus niet 's ochtends bij het ontbijt sinaasappelsap drinken en een half uur later je tandenpoetsen. Er moet minstens een uur tussen zitten.

Vervelend trouwens dat het tijdens je vorige zwangerschap zo fout is gegaan, kan me voorstellen dat je wilt voorkomen dat het nog erger wordt.

Kijk anders ook even op de site van het Ivoren Kruis

Duft, wil jij me dan nog even kort zeggen waarom een tweede kindje zo leuk is? Ik vind het deze keer veeeeeeel spannender allemaal. Om niet te zeggen: doodeng
Van dat tandenpoetsen weet ik Sproet Nu althans...

Ga wel even je link bekijken, bedankt!

Heb er inderdaad flink de balen van, zeker omdat ik vrijwel nooit wat had en na deze zwangerschap is het een en al ellende Wil dus zeker voorkomen dat het nog erger wordt.
Oeh Duft; ja, vertel eens?? Bij mij natuurlijk al bijna en vind het niet eng, maar lees het natuurlijk graag. Zo benieuwd hoe dat straks gaat.

Laal; Wist helemaal niet dat je zoveel had overgegeven toen. Wel vervelend dat je gebit dus zo te lijden heeft gehad.

Geen raad hier helaas. Zou het niet weten en daarbij snoep ik bijna nooit, behalve nu dan een magnumverslaving, maar anders dus niks.

Beng; Irritant lijkt me dat zo'n stagiaire. Ik zou daar echt heel slecht in zijn. Heb weinig geduld en zou er een hekel aan hebben iets tot vervelens toe uit te moeten leggen. Wat zeg ik; 1 keer is voldoende en zelfs dat zou me te lang duren.

Box staat hier trouwens weer in de kamer. We zijn alleen de verhogingspalletjes een beetje heel erg kwijtgeraakt met de verhuizing. Maar de babywinkels schijnen ze nog wel eens over te hebben. Hopen maar, anders moet er toch een nieuwe box komen.

Caatboy net met wat speelgoed (compromis) in bed gelegd. Hij wilde niet echt, maar heb echt zo mijn rust nodig nu. En Caatman is druk met het mozeswiegje. Daar moet eigenlijk een betere bodem in, anders zakt ie door. Caatboy kon er toen helaas maar 4 weken in liggen. Toen werd dat wiegje echt zo'n hangmatje. En hij was maar 6 pond bij geboorte!
Het belangrijkste is je eetmomenten beperken (niet de hele dag door grazen) en zo de zuuraanvallen te verminderen.

Niet direct na het eten je tanden poetsen, het is beter om voor het ontbijt je tanden te poetsen dan erna. Ook niet poetsen direct na het drinken van een glas cola.

Ikzelf trek me weinig aan van zuur / niet zure producten. Ik heb 9 maanden overgegeven tijdens de zwangerschap van Bengelien en tijdens erge aanvallen van migraine kwam het voor dat ik in geen dagen mijn tanden poetste. Heb blijkbaar ijzersterk glazuur want ik heb er niet 1 gaatje aan overgehouden.

Volgens mij is er wel een keer een topic geweest hierover op viva. Niet zo heel lang geleden. Zal even kijken.

Vind je gedroogde abrikozen lekker? Zijn zoet en heel gezond.
Heb t topic gevonden, staat precies in wat hierboven ook al staat geschreven.
Bedankt! Moet wel zeggen dat ik nu echt probeer op te letten met wat ik eet, maar moet inderdaad ook wel oppassen dat ik niet helemaal doorsla

Caat overgeven viel ook wel mee hoor, zo erg was het niet. Vanaf week 6 tot week 14 ongeveer 2 keer per dag. Maar ik poetste wel meteen mijn tanden. En ach wie weet waren die kiezen al minder sterk…ik weet het ook niet.

Bij een eventuele volgende zwangerschap ga ik wel beter opletten in ieder geval
Oh echt waar Laal. Oeh, vind dat dus echt wel veel. Ben deze keer wel misselijk geweest, maar heb maar 1 keer overgegeven. Ben echt een bofkont besef ik me nu.
Nu vind ik het meevallen, toen vond ik het verschrikkelijk

Maar goed, al met al mag ik niet klagen, want verder had ik een perfecte zwangerschap.
Hi Duft!

Ik twijfel helemaal niet over of we 'klaar' zijn, al kan ik niet één hoofdreden bedenken. Ik wil namelijk niet meer zwanger zijn, geen baby meer krijgen, geen kind erbij hebben, geen groter gezin. Alhoewel, ik kan best een hoofdreden verzinnen: niet weer dat slopende eerste jaar. De bevalling zou ik nu het minst van alles tegenop zien. (Ooit was dat héél anders!)

Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is als je nog wel helemaal week wordt van andermans baby's, of buiken, ik vind ze gewoon weer schattig zoals ik dat voor mijn kinderwens vond. Maar ik kan geen argumenten voor jou aandragen natuurlijk, want ik vind twee al een hele toestand af en toe, terwijl anderen vier prima te managen vinden. Als ik me even in jou verplaats, zou ik denken: wéér vier jaar aan huis gebonden, geen vrijheid, etc. Maarja, als je echt wilt maakt dat niet uit natuurlijk. Wat vindt Duftman ervan?

Ik ga even een nieuw topic openen, iemand nog een leuke titel?
Hier gaan we heen: Let op de vloedlijn, daar komt de nieuwe golf!

Ik bedacht net te laat dat de grens tussen zee en strand niet perse de vloedlijn is (als het eb is bijvoorbeeld ). Vond het zo'n mooi woord. Strandmeisjes onder ons, hoe heet dat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven