Mode & Beauty alle pijlers

Help bruiloft volgende week

21-07-2011 17:24 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week hebben we een bruiloft van een nichtje.

Er wordt gevraagd om galakleding.

Voor mijn vriend makkelijk die gaat gewoon in pak.

Echter is het voor mij een stuk moeilijker.

Vorig jaar had ik een leuk jurkje dacht ik maar toen ik de foto's zag heb ik de gehele dag voor jan doedel gelopen.

Jurkje zat achter te strak en door mijn kuiten en achterwerk kon je me overal tussen uit pikken

Ik ben dus heel erg geneigd om een witte pantalon te kopen maar kan dit wel? en dan wat moet ik erop doen?

Ik heb maatje 44, 1,72 en ben dus niet mager.

Ik ben dus opzoek naar iets waardoor de aandacht niet naar mijn achterwerk en kuiten uitgaat en waardoor ik wat meer in de menigte kom ipv overal bovenuit te steken door mijn figuur.
quote:tjakaa schreef op 21 juli 2011 @ 19:26:

Met pak bedoel ik dus een soort smoking.

Mijn vriend heeft ivm werk heel veel diverse soorten pakken en dus ook een zwarte.

Een soort smoking???

Een zwart pak is GEEN smoking!
Dat onderjurkje is idd wel een uitkomst waarschijnlijk ga daar ook eens voor kijken.

Mijn vriend ziet er picobello uit dus no worries

Het is geen standaard zwart pak.
Gezien je kuiten zou ik dan idd gaan voor lang (jurk of broekpak). En dan een slimdress waar Mrsje het over heeft. Op basis van hoe je je figuur omschrijft (omdat je niets zegt over je borsten) kan ik niet inschatten of je bijv. een zandloper of een peer bent. Dus wat betreft type jurk is het dan moeilijk daar iets over te zeggen.
Weet je zeker dat je kuiten echt zo erg zijn, of zit het meer in jouw hoofd?

Ik heb zeer stevige benen en kuiten, altijd al gehad.

Toen ik nog slank was, geloofde ik ook altijd dat ik absoluut geen korte rokjes of jurkjes aan kon omdat ik veel te dikke klapkuiten had.

Inmiddels ben ik een stuk zwaarder en mijn kuiten ook dikker.

En geloof me, ik heb echt forse kuiten (47cm).

Ik draag inmiddels met veel plezier rokjes en jurkjes tot net boven mijn knie.

En echt... het valt wel mee met die kuiten, ziet er helemaal niet stom uit.

Vraag het eens aan een vriendin die je goed vertrouwt, beste kans dat het best meevalt.
quote:Gwendolyn schreef op 21 juli 2011 @ 21:47:

Weet je zeker dat je kuiten echt zo erg zijn, of zit het meer in jouw hoofd?

Ik heb zeer stevige benen en kuiten, altijd al gehad.

Toen ik nog slank was, geloofde ik ook altijd dat ik absoluut geen korte rokjes of jurkjes aan kon omdat ik veel te dikke klapkuiten had.

Inmiddels ben ik een stuk zwaarder en mijn kuiten ook dikker.

En geloof me, ik heb echt forse kuiten (47cm).

Ik draag inmiddels met veel plezier rokjes en jurkjes tot net boven mijn knie.

En echt... het valt wel mee met die kuiten, ziet er helemaal niet stom uit.

Vraag het eens aan een vriendin die je goed vertrouwt, beste kans dat het best meevalt.

Het maakt toch helemaal niet uit of zij dat vindt of dat dat zo is?

TO moet er mee lopen, dus als zij zich, om wat voor reden dan ook, niet prettig voelt in een bepaald soort jurk dan hoeft ze die toch niet te dragen?

De hele wereld kan wel tegen mij zeggen dat een jurk of een rok mij grandioos staat, als ik zelf dat gevoel niet heb straal ik dat ook uit en dat maakt de combinatie Yra/Jurk niet mooier...
Als TO zich niet goed voelt in 'n jurk, moet ze geen jurk kopen. Je gaat toch geen kledingstuk kopen waarin je je ten eerste al ongemakkelijk voelt en wat je ten tweede na die ene gelegenheid nooit meer aan trekt?

Fuck die kledingcode, trek iets aan waar je je goed in voelt of ga gewoon niet naar de bruiloft en stuur 'n kaartje.
Eerlijk? Ik zou die dresscode lekker laten varen en iets moois uitzoeken wat je nog eens aan kunt doen. Wat een onzin. Dat de bruid iets koopt wat ze één keer aan doet is haar keus, maar dat hoef je je gasten toch niet op te leggen? Daarbij zou ik het ook af laten hangen wat de band is met nicht.

In het dagelijks leven heeft je nicht vast ook niet jaarlijks een gala waardoor ze nu graag wil uitpakken op haar bruiloft. Vreemd vind ik dat altijd. Is een bruiloft mooier als iedereen in het lang komt?
quote:Yraatje schreef op 21 juli 2011 @ 23:42:

[...]

Het maakt toch helemaal niet uit of zij dat vindt of dat dat zo is?

TO moet er mee lopen, dus als zij zich, om wat voor reden dan ook, niet prettig voelt in een bepaald soort jurk dan hoeft ze die toch niet te dragen?

De hele wereld kan wel tegen mij zeggen dat een jurk of een rok mij grandioos staat, als ik zelf dat gevoel niet heb straal ik dat ook uit en dat maakt de combinatie Yra/Jurk niet mooier...

Dat maakt voor TO ook niet uit. Ze voelt zich hoe dan ook niet prettig in een jurk als ze het idee heeft dat dat haar niet staat.

Mijn post was ook niet bedoelt om haar over te halen om toch maar een jurk te kopen.

Meer als soort hart onder de riem, dat het waarschijnlijk minder erg is dan ze zelf gelooft. :-)
ik had precies t zelfde probleem en heb me rot gezocht naar een outfit voor een bruiloft. heb uiteindelijk iets in een boutique-je gekocht maar een week later kwam ik deze webshop tegen www.nelly.com ik was helaas te laat maar mss heb jij er wat aan?
Ik heb hier http://www.suitsyouwell.com/ hele mooie jurken gezien, allemaal rond de veertig euro. Mooie stof, mooie sjaal erbij, hakken, klaar!
ben je er overigens al uit wat de keuze is geworden ? ik vraag mij wel zeer af waarom je je vraag hier plaatst omdat niemand weet hoe jij je zou moeten kleden of hoe je eruit ziet.
anoniem_129603 wijzigde dit bericht op 30-07-2011 10:16
Reden: .
% gewijzigd
quote:solayka schreef op 29 juli 2011 @ 17:28:

ben je er overigens al uit wat de keuze is geworden ? ik vraag mij wel zeer af waarom je je vraag hier plaatst omdat niemand weet hoe jij je zou moeten kleden of hoe je eruit ziet. waarom overweeg je dan niet om af te vallen straks weet je hellemaal niet meer wat je aanmoet doen of pas je nog minder. Straks? Wanneer?
Ga eens bij peek
Mijn reactie valt weg. Stomme app. Nog een poging. Peek
En klik hierzoiets? Ik voeg dit alleen maar even toe voor het model. Op de site van de Bijenkorf heb ik namelijk dat soort jurken ook gezien van Expresso en Claudia Sträter. Jammer dat het zwart is. Er heeft ook een donkerrode gestaan.

Of dit? Ik ben ook voorstander van negeren van door anderen opgelegde modewetten als het in je nadeel werkt. Gewoon een mooie jurk dragen. Dresscode is gewoon om ervoor te zorgen dat iedereen zorg aan de kleding besteed.

EDIT: Je zou ook bij jumpsuits kunnen kijken, maar daarvan vind ik de meeste niet zo geschikt. Gewoon even met veel geduld gaan rondkijken.

Ik herhaal Peek en nog eens Peek en voeg daar dus Bijenkorf aan toe. Maar dan wel in de winkel gaan kijken, passen en een fototoestel meenemen. Desnoods met de zelfontspanner.
O en Very cherry heeft ook mooie jurken die volgens mij ook als Gala gedragen kunnen worden. Of anders Steps. Waarom ga je daar niet kijken? Vooral bij de laatste je fotocamera niet vergeten. Niet bij elk model staat elke jurk.

Bijvoorbeeld deze, maar er zijn meer special dresses. of zoiets vb2 Gewoon een aantal winkels langs gaan en vooral passen. In de winkels hangt soms meer dan op internet.
quote:borderwalk schreef op 21 juli 2011 @ 18:02:

TO, als je toch perse een broek wil denk dan eerder in deze richting:

dan een witte broek. http://www.assepoesterfee ... roekpak/fotogallerie.php#

Dat fuchsia broekpak met die rokachtige "flappen" eroverheen vind ik heel mooi, stijlvol en vlot! Het lijkt op een lange galajurk maar is toch stiekem een broekpak!

Precies wat TO volgens mij zoekt.
quote:elninjoo schreef op 22 juli 2011 @ 07:46:

Als TO zich niet goed voelt in 'n jurk, moet ze geen jurk kopen. Je gaat toch geen kledingstuk kopen waarin je je ten eerste al ongemakkelijk voelt en wat je ten tweede na die ene gelegenheid nooit meer aan trekt?

Fuck die kledingcode, trek iets aan waar je je goed in voelt of ga gewoon niet naar de bruiloft en stuur 'n kaartje.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als je wat flinker bent kan ik me voorstellen dat je je absoluut niet prettig voelt in een cocktail-of galajurk.

Als bruid zijnde zou ik het toch belangrijker vinden dat mijn gasten lekker in hun vel zitten dan dat ze persé zo'n jurk dragen. Maar zich er vreselijk bij voelen.
quote:solayka schreef op 29 juli 2011 @ 17:28:

ben je er overigens al uit wat de keuze is geworden ? ik vraag mij wel zeer af waarom je je vraag hier plaatst omdat niemand weet hoe jij je zou moeten kleden of hoe je eruit ziet. waarom overweeg je dan niet om af te vallen straks weet je hellemaal niet meer wat je aanmoet doen of pas je nog minder. Ergens problemen mee, Solayka? Aan je emo te zien, ben je emotioneel nogal aangeslagen door het kledingvraagstuk van TO.
Kijk ook eens bij Mango op de site. Daar staan soms ook leuke jurkjes waar de plooitjes gewoon zitten waar ze nodig zijn en niet op de verkeerde plaatsen zodat ze foute accenten leggen.

Zou zoiets kunnen? Jammer dat het weer zwart is.

Of... waarschijnlijk niet goede pasvorm.

Of deze?

Dit is vb jurk die slank afkleedt. maar niet voor grote boezem.

Foute kleur maar ik heb een top gekocht van hetzelfde materiaal en dan gevoerd. Zit geweldig. Moet je wel passen. Als het past dan staat het prachtig.

Zo kan je ook nog even kijken op de site van Vanillia. Ik heb nog niet alles gezien. Gewoon even kijken naar een leuke jurk met pasvorm en veel plezier op de bruiloft.
quote:tjakaa schreef op 21 juli 2011 @ 19:25:

Mijn figuur hoe ga ik dat omschrijven...

Stevige armen maar niet te stevig voor iets zonder mouwen.

Aardig buikje maar ook weer geen rollen het loopt aardig in elkaar over

Stevige bovenbenen en dikke voetballers kuiten.

Soort gespierde ballonnen om het zo maar te zeggen.

Moet ook nog wel melden dat een jurk tot boven de enkels niet netjes staat aangezien ik 2 tattoo's op mijn enkels heb.

Qua enige om daar nog even op terug te komen bedoel ik dat ik van 2 al weet dat ze in een kort strak jurkje gaan en ik vermoed dat bijna niemand echt in gala gaat maar zeker weten doe ik het niet.

Ben wel vaker overdessed geweest en dan voel je je echt niet prettig althans ik niet.

@ gamuza... die jurkjes had ik ook al gezien idd maar met mijn kuiten gaat dat niet leuk staan...zoiets had ik dus de vorige keer aan.

O, zie nu pas de beschrijving van jouw figuur en de tattoos op de enkel. Kan je niet gewoon een donkere panty aan doen waardoor het minder opvalt?

Ach, veel plezier. Misschien zit er iets bij van wat ik geplakt heb.

Zigga en een paar van die andere merken hebben voor heel weinig geld nog leuke korte jurkjes staan. Met een geklede tregging er onder, misschien? Of een lange broek met uitlopende pijpen zoals bij een jumpsuit. Die heb ik ook ergens gezien in een winkel. Dat is makkelijker dan een jumpsuit.
Zou zoiets staan? Ik vind het wel erg mooi.Ook met een donkere panty/tregging geen verkeerd plaatje... als het past.

http://demandware.edgesui ... TONE_001_ProductLarge.jpg
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 30-07-2011 12:18
Reden: Object jurk plaatje = in 2 kleuren
% gewijzigd
quote:keetindetent schreef op 30 juli 2011 @ 09:46:

[...]

Dat fuchsia broekpak met die rokachtige "flappen" eroverheen vind ik heel mooi, stijlvol en vlot! Het lijkt op een lange galajurk maar is toch stiekem een broekpak!

Precies wat TO volgens mij zoekt.Ja, die is mooi!
Wat afschuwelijk, een dresscode bij een bruiloft, hoe kun je nou mensen voorschrijven wat ze dragen zeg.

Wat een kouwe kak, sorry hoor maar je gaat er toch wel van uit dat men al niet in hun ouwe kloffie naar je bruiloft komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven