Mode & Beauty alle pijlers

Help bruiloft volgende week

21-07-2011 17:24 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week hebben we een bruiloft van een nichtje.

Er wordt gevraagd om galakleding.

Voor mijn vriend makkelijk die gaat gewoon in pak.

Echter is het voor mij een stuk moeilijker.

Vorig jaar had ik een leuk jurkje dacht ik maar toen ik de foto's zag heb ik de gehele dag voor jan doedel gelopen.

Jurkje zat achter te strak en door mijn kuiten en achterwerk kon je me overal tussen uit pikken

Ik ben dus heel erg geneigd om een witte pantalon te kopen maar kan dit wel? en dan wat moet ik erop doen?

Ik heb maatje 44, 1,72 en ben dus niet mager.

Ik ben dus opzoek naar iets waardoor de aandacht niet naar mijn achterwerk en kuiten uitgaat en waardoor ik wat meer in de menigte kom ipv overal bovenuit te steken door mijn figuur.
De dresscode is gala, dus er wordt verwacht dat je een cocktail of lange jurk aantrekt. Misschien een leuk jurkje met een A-lijn? Bij een lange jurk vallen je kuiten ook niet op.
Sorry, als Gala gevraagd wordt kun je niet in een pantalon komen.

http://mens-en-maatschapp ... ing-wat-houdt-dat-in.html
Gala vind ik zwart en lang. Dus tik in de uitverkoop een lange zwarte jurk op de kop.
Klopt echter is bij een lange jurk het probleem dat ik er een verzopen kat in lijk.

Het punt is dat de meeste langer jurken net onder je borsten uitlopen waardoor je zwanger lijkt.
Zwart is not done op een bruiloft.
Verzopen kat in een lange jurk? En de meeste jurken die onder de borsten uitlopen? Ik snap het niet....
quote:tjakaa schreef op 21 juli 2011 @ 17:24:

Volgende week hebben we een bruiloft van een nichtje.

Er wordt gevraagd om galakleding.

Voor mijn vriend makkelijk die gaat gewoon in pak.Is de dresscode echt gala/white tie? Dan is een gewoon pak ook niet voldoende.
quote:Dickens schreef op 21 juli 2011 @ 17:31:

Zwart is not done op een bruiloft.Nou zeg, waarom niet? Beter in het zwart dan in het wit zou ik zeggen.
Een witte pantalon is GEEN GALA!!!

Koop een nette cocktailjurk die past (hoeft overigens niet heel duur te zijn).
quote:tjakaa schreef op 21 juli 2011 @ 17:28:

Klopt echter is bij een lange jurk het probleem dat ik er een verzopen kat in lijk.Dan heb je niet het juiste model jurk uitgezocht. ja, er bestaan meer modellen.quote:Het punt is dat de meeste langer jurken net onder je borsten uitlopen waardoor je zwanger lijkt.

Oh? Ik met mijn maat 46 doe het bijvoobreeld heel goed in een fishtail jurk. Die loopt echt niet onder mijn borsten uit en ik lijk er ook al niet zwanger in.

Hoe vaak draag jij eigenlijk jurken? waar haal je deze ideeen vandaan? Be bold, ga naar een winkel en laat je voorlichten en ga iets passen! En niemand iemand mee die eerlijk tegen je is.
Je vriend moet in smoking of rok.

Jij in cocktail of lang.
Wit is op een bruiloft ook not done. Is kleur voor bruid. Ga idd naar goede kledingzaak en laat je helpen.
Ik heb het aan de bruid gevraagd en die zegt echt gala, echter gaan haar vriendinnen allemaal in coctailjurkjes.

Dat staat mij niet dus dat wordt hem niet.

Het is ook weer niet de bedoeling dat ik als enige in een galajurk loop met alles er op en er aan.

Pff dillema...

Zwart kan in mijn ogen wel maar dan met een versiering ofzo op de jurk?

Ik weet dat een pantalon geen gala is maar ik ga wel de hele dag mee en niet alleen savonds dus vandaar dat ik hier eventueel aan dacht.

Ik draag in principe nooit geen jurken omdat ik die niet vind staan bij mezelf.

Ik ben al in een bruidsmodezaak geweest voor een jurk en alles wat ze mij gaven lijkt heel leuk maar zodra ik het aan heb staat het gewoon niet.

Ze wisten het daar ook niet meer.
geen zwart of wit. Ga naar een mode zaak, geen bruidsmode zaak.. maar naar iets als Schirm ofzo.. een goede zaak dus.. daar hebben ze wel kijk op kleding en figuur
Gala is in ieder geval lang. Er zijn natuurlijk genoeg jurken te vinden die tot op de grond komen, zeker met jouw lengte.

Ik heb nog een blauwe jurk met een kort jasje die mij (maat 42) te wijd is en ook wat te kort (ik ben 1m83). Als je in omgeving Utrecht woont mag je hem zo komen passen en overnemen, voor weinig, want hij hangt maar een beetje in mijn kast. Het is geen glim galajurk, maar wel geschikt voor een bruiloft, vind ik. Laat maar even weten.
Wat zou ik daar een hekel aan hebben, anderen mensen die bepalen hoe ik gekleed moet gaan naar een bruiloft.

Verschrikkelijk, mensen die bepalen dat je een gala outfit moet gaan kopen. Zou op die manier echt niet meer willen gaan.
Gala is lang en netjes, als je jurk blote schouders heeft, drapeer je er een dun sjaaltje overheen en je draagt hakjes.

Geen cocktail jurk want dat is kort (coctail) en geen gala.

Zwart kleed af en mag als er om gala wordt verzocht.

Een broek is not done en een witte broek is helemaal not done.

Btw een groot achterwerk en een witte broek is ook altijd not done.
Bij galakleding gaat de man niet gewoon in het pak.
verba volant, scripta manent.
echt tjakaa, voor iedere vrouw is er een jurk waar ze goed in uit komt. Uiteraard is er geen enkel kleidngstukl die kan maken dat iemand iets WIL dragen, dat moet je zelf doen. Maar stel je eens open en durf eens iets aan te doen. Echt, ga naar een goede zaak en laat je helpen. Er zal een wereld voor je open gaan.

Overigens, wat is er mis met 'als enige' (wat ik volstrekt niet geloof) in het lang te zijn?
quote:tjakaa schreef op 21 juli 2011 @ 17:42:

Ik heb het aan de bruid gevraagd en die zegt echt gala, echter gaan haar vriendinnen allemaal in coctailjurkjes.

Dat staat mij niet dus dat wordt hem niet.

Het is ook weer niet de bedoeling dat ik als enige in een galajurk loop met alles er op en er aan.

Pff dillema...

Zwart kan in mijn ogen wel maar dan met een versiering ofzo op de jurk?

Ik weet dat een pantalon geen gala is maar ik ga wel de hele dag mee en niet alleen savonds dus vandaar dat ik hier eventueel aan dacht.

Ik draag in principe nooit geen jurken omdat ik die niet vind staan bij mezelf.

Ik ben al in een bruidsmodezaak geweest voor een jurk en alles wat ze mij gaven lijkt heel leuk maar zodra ik het aan heb staat het gewoon niet.

Ze wisten het daar ook niet meer.Ga naar een grote verhuurder van feestkleding, neem iemand mee die je vertrouwt en er een goed oog voor heeft, pas alles, ook al denk je dat staat mij vast niet en er zit er gegarandeerd wel eentje bij die je staat.
Wat voor figuur heb je?

klik
Ik zou voor overdag wat anders aan doen. Je gaat toch niet de hele dag in een gala-jurk lopen?

En bijv een soort van soepelvallende tuniek met een smalle broek eronder? Wel van een mooie stof.
Zo lijk je slanker in de avondjurk:

* Kies voor een avondjurk waarin je langer lijkt. Want hoe langer je lijkt, hoe slanker je vaak oogt. Een avondjurk met zeemeermin-silhouet (dus getailleerd en uitlopend aan de onderkant) doet altijd langer (en slank!) lijken. Als dit niet bij je lichaam past, kun je ook kiezen voor een A-lijn (van boven naar beneden uitlopend, zoals de letter A) of een empirelijn (een kort lijfje waarbij de taille net onder de buste stopt. De rest van de avondjurk loopt wijd uit. Daardoor lijken je benen láááng!).

* Galakleding in één egale kleur doet je figuur altijd slanker lijken. Kies in ieder geval niet voor kleding met hypnotiserende prints of erg veel opsmuk. Die vestigen de aandacht op de punten die je juist wilt verhullen.

* Kies voor soepelvallende, mooie stoffen en vermijd alles wat synthetisch of elastisch is! Sowieso hoef je je er dan niet druk om te maken dat je in de hens zou vliegen als je te dicht bij een kaars in de buurt komt, maar synthetische en rekbare stoffen laten ook élk rolletje en putje zien.

* Als je een duidelijke taille hebt, toon 'm dan! Leg er de nadruk op, bijvoorbeeld door een mooi lint of een tailleriempje te kopen en om te knopen. Of kies voor galamode met een bewerkte taille.

* Heb je een buikje te verbergen? Of brede heupen? Hoera voor de empirelijn! Doordat de empirelijn onder je boezem wijd uitloopt, zijn alle buikjes en heupen in één klap weggewerkt. Ook ideaal voor partygirls die een baby meesmokkelen. Zwangere girls kunnen ook altijd even advies en tips vragen aan onze eigen Assepoesters die je helpen met het uitkiezen van geschikte galamode.

* Verstop een volle boezem niet achter een hoogsluitende avondjurk: daardoor lijk je enorm, ook al ben je verder superskinny. Kies liever voor een v-hals of een strapless avondjurk en draag geen kettingen die dicht op je hals zitten.

* Goedzittend ondergoed kan heel veel voor je figuur doen. Kijk bij ... Brede schouders worden het beste verhuld door avondjurken met spaghettibandjes of met een lang lijfje. Wat je ook doet: blijf weg bij pofmouwen! Anders laten we je arresteren.
quote:monalisalove schreef op 21 juli 2011 @ 17:46:

t.

Een broek is not done en een witte broek is helemaal not done.

Btw een groot achterwerk en een witte broek is ook altijd not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven