Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Ach zwangere meiden...wat een onzekerheid he? Ik hoop dat jullie snel een mooie echo in handen hebben! Dikke knuffel.

BMS, dat is waar ook, jij was bevallen op je verjaardag! Van harte gefeliciteerd! En lekker uitlogeren, heerlijk. Laat je maar goed verwennen!

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zo'n uitwasbare zwemluier. Dat uitwassen vind ik nog tot daaraantoe maar hoe neem je zo'n vies ding weer mee naar huis. Zou er niet blij van worden omdat in een zwembad uit te wassen. Zou er trouwens ook niet blij van worden als een ander dat doet....

Hier zijn de kids naar de opvang en heb ik lekker hardgelopen. Nu even snel door het huis en dan kan ik eindelijk mijn nieuwe loungebank op het dakterras uittesten :-)
Blog, strenge verloskundige heb jij; dus nog een kleine week geduld hebben Erg spannend voor jou (en ook voor Wicki)

Sorry, op deze computer doet de punt het niet!

BMS, ik bedacht me gisteren opeens dat jij natuurlijk ook de verjaardagen achter de rug heb Sorry voor deze late maar welgemeende felicitaties voor jou en je zoon! Ook leuk gehad dus, maar jammer van het weer

Samzoen, veel beterschap met zoon; vervelend dat hij weer ziek is

Ziss, relaxze, lekker zo'n dagje zonder kids op de loungebank Is het dakterras mooi geworden?

Ik ga vandaag weer lunchen met twee (oud)collega's en baby's Hansje is weer wennen bij de peuters Leidster zei vanochtend dat hij gisteren de hele tijd aan het stralen is, dus dat gaat hartstikke goed Vandaag gaat hij daar ook slapen Ben benieuwd hoe hij het vindt als hij beseft dat hij helemaal weg is op de babygroep en dus zonder zijn hartsvriendinnetje op de groep is Hopelijk volgt zij over een paar maanden, helaas zijn de meeste kindjes naar de andere peutergroep gegaan

Had de vraag al eerder gesteld maar hebben jullie leidsters van oude groep wat gegeven bij afscheid? Aan trakteren voor kindjes doe ik niet, want Hansje is net jarig geweest
Oh nog even over zwmeluiers. Ik heb die uitwasbare ook omdat ik die toen mee heb genomen naar Indo (anders had ik een karrevracht aan zwemluiers moeten meenemen want die dingen zijn daar niet verkrijgbaar) en dat beviel best aardig. Ja als ze vies zijn, dan zijn ze vies maar dan is het een kwestie van uitspoelen en in de afwasmachine. Ik was toen blij dat ik ze had.

Ik gebruik echter niet veel zwemluiers meer. Voor Muk nog wel hoor maar dan neem ik toch die van Little Swimmers. Zijn wel wat duurder maar elke keer als ik ze koop zitten er ook zwembandjes bij en die kun je nooit genoeg hebben En als je dat dan weer vergelijkt zijn ze toch niet zo heel duur. Tevens vind ik die andere een beetje aan de stugge kant (heb het wel geprobeerd) en minder absorberend maar dat kan er ook aan liggen dat ze net heel veel ontlasting had ofzo

LB: Ik heb wel een klein kadootje voor de leidsters gekocht. Een soort badsetje met een lekkere badcreme. Waren ze geloof ik wel blij mee.

BMS Hier ook een sorry voor de late felicitatie Gefeliciteeeeerd

Ziss: Op het dakterras? Is het zo mooi weer bij jou dan? Hier nog hevig bewolkt. Droog maar wel erg bewolkt en niet al te warm.
zwmeluiers in de afwasmachine gaat lekker Scuba
quote:Scuba schreef op 27 juli 2011 @ 12:41:

zwmeluiers in de afwasmachine gaat lekker Scuba

Oh, ik dacht al: wat grappig, dat zou ik zelf niet bedacht hebben! Dank voor je verduidelijking van het verschil tussen Huggies en Kruidvat zwemluiers. Misschien ga ik dan toch maar weer voor de Huggies. Zoon heeft de neiging nogal veel te poepen als hij dat doet dus het moet wel in de luier blijven.

BMS, ook nog gefeliciteerd! Hoe werden de taarten ontvangen door het bezoek? Ze zijn lekker toch? Hier ook een piratentaart.

Morgen gaat zoon voor het laatst voor de vakantie naar de GO. Ik heb een dagje geruild omdat ik nog even langs de pedicure ga een voor een french pedicure en kon niet bedenken wie ik zou vragen op zoon te passen. Gelukkig kon hij bij de GO terecht. Moet ik wel morgen alles doen wat ik voor vrijdag had bedacht, nl. de laatste vakantie inkopen en zo. En dan met name de kleine dingetjes voor zoon om hem bezig te houden in het vliegtuig. (doe mij maar een autovakantie: stuk relaxter)

Blog, wat naar van die buikpijn. Ik denk dat het idd is wat Wicki zegt maar ik snap dat je je toch zorgen maakt. Ben benieuwd naar jullie echo's!
Blog, wat vervelend die buikpijn en wat ga je je dan weer onzeker voelen, bah! Wel jammer dat je niet eerder mocht komen, net als Wicki mocht ik toen wel al een vroege echo (7 wkn), omdat ik eerder een miskraam had gehad. Raar dat dit overal een ander beleid is blijkbaar. Maar we gaan gewoon heel hard duimen dat je maandag een goede echo in handen hebt, en ook voor Wicki!

BMS, nog gefeliciteerd!!! Fijn dat het leuk is geweest.

Balpen, klinkt als een heerlijke vakantie, welkom terug! Hoe ging werken vandaag?

Samzoen, zoon alweer wat opgeknapt?
Oh, LB, ik doe verder niks meer de leidsters. Morgen is zoons laatste dag op kdv en aangezien hij vrijdag jarig is geweest en de leidsters toen allemaal een doos merci hebben gekregen vind ik het wel best zo.
Gaudi, ik had op verjaardag dan weer niks voor leidsters gedaan. Vrijdag is zijn laatste officiele dag bij baby's maar dan went hij hele dag bij peuters. Heb bon vam hema van 7,5 pp, tekening voor leidsters en boekje voor de groep
Hier wordt verjaardag en afscheid op 1 dag gevierd. Ik had een bladcadeau voor de leidsters gekocht voor het afscheid. Ik was dan ook heel blij met ze en ze hebben me regelmatig uit de brand geholpen. Bij T was dat toen wel anders en werd er bij iedere kwart graad verhoging gebeld.

Balpen, je verhalen klinken echt heel fijn! Welkom terug! Gelukkig was het vandaag ook redelijk mooi weer en heb ik heerlijk op het dakterras gelegen.

Ga even met mijn flipcamera stoeien en dan hoop ik vanavond nog een leuk filmpje op hyves te zetten....
Goh, wat zijn er veel kindjes die naar een andere groep gaan. Bij ons zijn de groepen gemengd, Er zitten dus pasgeboren baby's, maar ook kinderen van bijna 4. Bij ons kan je kiezen voor een homogene groep of een heterogene groep. Tja, de dag die wij wilden zat helemaal vol dus we moesten toen wel kiezen voor een heterogene groep. Maar ik vind het wel erg leuk moet ik zeggen. Blogster neemt dus nooit afscheid, alleen als ze 4 wordt. Ze mag soms al helpen bij de baby's, speentje geven e.d. En dan voelt ze zich helemaal groot! Maar ze speelt ook met kinderen van 3,5 jr. En dan is zij zelf weer het ukkie. Alleen denk ik dat je na je 3e het misschien allemaal wat kinderachtig gaat vinden daar. Op een gegeven moment ben je natuurlijk de oudste van de groep! Dat vindt misschien niet elk kind even leuk. Al verwacht ik dat Blogster zichzelf dan supergroot en stoer gaat vinden.
Hoe is het gegaan vandaag Blog met de spanning en de buikpijn?

BMS, da's waar ook ja, samen op dezelfde dag jarig! Had bij ons ook zo kunnen gebeuren, maar iedereen toch net zijn eigen verjaardag. Aan de andere kant: een mooier kado had je je nooit kunnen wensen natuurlijk! Fijne dagen bij je ouders, geniet er lekker van.

Blog, je hebt idd gelijk over verticale groep zoals dat hier heet. (baby's tot 4). Dochterlief heeft het drie jaar gewéldig gevonden, maar nu is ze zowat de oudste en is de lol er wel af. Al haar (net iets oudere) vriendjes en vriendinnen gaan naar school, en zij wil ook zó graag! Heb het nog geprobeerd, maar ze mag echt pas vanaf november als ze jarig is geweest, daarvoor slechts 5 ochtenden wennen. Haar allerbeste vriendin in net vier geworden en beleeft nu haar laatste weken op het kdv, half aug. gaat zij ook naar de basisschool. Die laatste maanden zullen voor dochterlief dus wel even pittig worden. Gelukkig realiseren de leidsters dit ook, en proberen haar extra werkjes te geven of iets 1-op-1 met haar te doen als het rustig is. En ze mag soms bij de eigenaresse/hoofdleidster thuis spelen bij haar 4 jarige dochtertje. (met onze toestemming overigens). En zo hopen we de laatste maanden ook nog door te komen.

Vandaag weer eerste dag gewerkt. Had zo geen zin, maar alles meegevallen. Had een lekker programma voor vandaag en was zowaar even uitgepland om me bij te lezen en mail weg te werken. Wow, dat had mijn oude werkgever noooooit bedacht. Lekker inkomen zo dus.

Thuisgekomen dochterlief onder de pleisters, vanmiddag zijn er weer een hoop waterwratjes weggesneden. Voorlopig dus even waterwratjes vrij, wat is ze er blij mee en dan ook een klein feestje met grote slagroomtaart en zelfs opa die na zijn werk nog even langskwam (uur reizen!). Oma had op zoonlief gepast toen ze naar het zh moesten, en was daarvoor gezellig met dochterlief gaan lunchen en shoppen in de stad als afleiding, zo lief!
Even een vraagje Balpen aangezien jij de expert bent op het gebied van waterwratjes Puk krijgt er echt steeds meer, ziet er niet naar uit dat het weggaat. Ik heb wel een soort van aanstip pen ertegen maar dat is bijna niet meer te doen zoveel zijn het er. Verder krabt ze er veel aan (wat dus niet mag en zorgt voor verspreiding) maar heel veel kan ik daar niet aan doen. Heb jij nog een goede tip voor goed spul hiervoor? Of moet ik er toch maar even mee naar de HA? Ze heeft het voornamelijk heel erg op haar rechterkant, op haar buik en rug en op haar rechterbovenbeen. Ws is dat nog niks vergeleken met dochterlief maar vraag het toch maar even.
Scuba, wat sneu voor haar! Het is inderdaad erg besmettelijk, helemaal als ze ook eczeemplekjes heeft, dus zorg als allereerste dat het eczeem honderd procent onder controle is, anders heeft het allemaal sowieso geen zin. (dochterlief reageert bij een eczeemuitbraak erg goed op twee keer per dag insmeren met een combinatiezalf van antibioticazalf (fucidine) en hormoonzalf (triamcino-nogwat).

Verder werkt het heel stom, maar juist als ze bijna weggaan, en het lijkt alsof ze gaan ontsteken en etteren, zijn die krengen het besmettelijkst. Dus als je niet uitkijkt, verdwijnt er een maar komen er vijf voor in de plaats terug!

Hier heeft het weghalen wel goed geholpen, door ze kapot te snijden, beschadigen ze en gaan ze ontsteken, en daarna verdwijnen ze. Wat helaas achterblijft, zijn kleine littekentjes, een soort kleine puntjes/kuiltjes. Maar het maakt niet uit of ze weggehaald worden of zelf verdwijnen, die littekentjes komen hoe dan ook wel.

Hoop dat ze er snel vanaf is!

En wellicht ten overvloede, maar ze zijn ook besmettelijk voor Muk! Dermatoloog blijft erop hameren: Niet samen in bad, niet dezelfde handdoek, etc.
Bedankt Balpen. Muk heeft er wel geteld eentje haha op haar rug en daar kan ze niet bij om te krabben. Maar ik kan het toch niet zo regelen dat ze bij wijze van spreken 2 jaar lang apart in bad gaan? Dat wordt echt drama hoor. Ik heb trouwens ook het idee dat Muk haar weerstand echt vele malen beter is. Tja een FV kind he ()

Eczeem is trouwens redelijk onder controle. We hebben echt goed gesmeerd de laatste weken want ze had er weer behoorlijk last van. Ik zit er over te denken om naar een homeopaat te gaan omdat het de laatste tijd weer ineens zo erg is. Ik snap dat niet, zeker nu het zomer is dan zou het juist beter moeten gaan. Ik heb zitten denken of we dingen anders doen, of we anders eten enz enz maar ik kan niks vinden.

Probleem van de homeopaat zijn de kosten. Ik krijg maar 40 euro vergoed per consult en een eerste consult van 1,5 uur is 125 euro. Ik vind dat nogal een groot verschil. Daar komen dan ws weer middeltjes bij die je moet gaan kopen van de homeopaat enz enz En zoals je weet leven we hier tegenwoordig van een heeeeele kleine beurs (lees: geld is bijna op). Maar ja, om nu voor het geld dan maar niet te gaan. Zucht, vind het lastig. Klote Vervelend geld ook altijd.

Loopt nu een topic over waterwratten trouwens, ik kijk wel even of we een nieuw middeltje moeten gaan uitproberen.
quote:balpen schreef op 27 juli 2011 @ 22:16:

Heb het nog geprobeerd, maar ze mag echt pas vanaf november als ze jarig is geweest, daarvoor slechts 5 ochtenden wennen. Dat is normaal hoor. Heb nog nooit gehoord dat een kind eerder mag komen. Bij ons mag je maar 3 ochtenden wennen, dus ze boft nog! Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het pittig voor d'r is.

Hier een goede dag gehad. Ben lekker bezig geweest, waardoor ik geen tijd had om te piekeren.
Bij T op school zijn het ook 3 dagdelen wennen. T zijn eerste ochtend ging zo goed dat de juf zei dat hij mocht terug komen na het brood eten als hij daar zin in had. Nou dat had hij wel en is dus vanaf dag 1 hele dagen gegaan.

Denk trouwens dat het niet zoveel uitmaakt of ze in een verticale of horizontale groep zitten. Meestal zijn ze het allemaal wel zat aan het eind van de rit.

Scuba, balen he dat geld zoveel dingen bepaalt. Volgens mij had je die spray-away al geprobeerd he? Die hielp goed hier. Gelukkig heeft N nog nergens last van....
BMS, Plukkie, Gaudi en Ziss: nog gefeliciteerd! Volgens mij heb ik dan iedereen gehad toch?

Rustig hier, echt vakantieperiode. Ik heb sinds vandaag ook eindelijk vakantie. Aankomende week lekker thuis en dan 2 weekjes Frankrijk. Heb er nu al zin aan!

K mocht 10 dagdelen oefenen op school, was voor hem wel fijn want nu kon hij gewoon naar de PSZ gaan en dan 1 ochtend in de week naar school. Hij heeft het tot het einde prima naar zijn zin gehad op de PSZ, nu na de vakantie kijken of hij het op school volhoud.

Blog: vervelend die onzekerheid. Nog een paar nachtjes, dan mag je voor de echo. Ik duim heel hard dat het allemaal goed is.

En ook voor Wicki natuurlijk!

Scuba: balen dat zulke dingen door geld bepaalt moeten worden. Hoe loopt je bedrijfje nu?

Samzoen: is zoon al weer beter. Las op hyves iets van behoorlijk hoge koorts?
Scuba, balen van die waterwratjes.

Hoe is het eigenlijk met buurvrouw verder gelopen?

Blog, nog paar nachtjes slapen, spannend hoor!

PAda, gefeliciteerd met de vakantie. Fijn dat jullie het nog tegoed hebben.

Wij willen in september nog wel eventjes weg. Hopelijk gaat het met de kat dan wat beter. Die is voor tweede keer sinds mijn bevalling opgenomen geweest en heeft nu een heel palet aan medicatie. We gaan er bijna failliet aan, maar ze is de overige 9 jaar dat ze bij ons woont nooit ziek geweest gelukkig.

Balpen, jammer dat het voor dochter minder leuk op kdv is. Hansje vindt het superleuk op nieuwe groep. Toen we hem gisteren gingen halen waren ze met vijf kindjes aan het dansen, de discobal stond ook aan!

Hier is het trouwens niet veel met het weer. Wel droog, maar erg grauw. Hopelijk volgende week zaterdag wat mooier weer.
quote:littlebeetle schreef op 30 juli 2011 @ 13:34:

Blog, nog paar nachtjes slapen, spannend hoor!

Zeker spannend. Bij 'de prikbitches' las ik net weer zulke verdrietige berichten. Brrr.... dan krijg ik helemaal de bibbers.
He, verdorie Blog, ik ga even kijken...
CD, ben je weer terug van vakantie. Hoe was het? En krijg je een beetje zin om te gaan werken of helemaal niet?
We zijn weer terug van vakantie en hoewel het weer niet super was, hebben we wel echt een vakantiegevoel gehad. Het was gewoon lekker om er even uit te zijn. We hebben maar een paar uurtjes op het strand kunnen doorbrengen en voor de rest hebben we stadjes en dorpjes bezocht. Uk en ukkie gedroegen zich voorbeeldig, dus dat ging prima allemaal.

Dinsdag moet ik weer aan het werk en om eerlijk te zijn, heb ik er nog steeds geen zin in. Maar goed, ik ben er ook 4,5 maanden uit geweest, dus misschien als ik eenmaal weer bezig ben, dat het vanzelf weer goed komt.

Blog, hoe is het nu met je? Gaat het nog? Heel veel succes morgen met de echo!

En Wicky, met jou ook alles goed? Hoe is het met de misselijkheid?

Ik vind het trouwens opvallend op hoeveel kdv's er gewerkt wordt met horizontale groepen. Bij ons werkt het bijna net als bij Blog. Er zijn groepen van 0-2, 0-3 en van 3-4. Alleen konden wij niet kiezen. Uk zit nu in een groep van 0-3, maar kan eventueel als ze 2,5 is overgeplaatst worden naar een andere groep, als ze daaraan toe is. Ukkie komt ook in een groep van 0-3, maar in een andere dan uk.
CD, klinkt als een heerlijke vakantie! Fijn dat de ukken zich goed hebben gedragen, dan heb je zelf ook nog vakantie

't Zal idd wel even vreemd zijn om weer aan het werk te gaan, maar ws. zit je er zo weer in.. succes in ieder geval!

LB, ik hoop ook dat we volgend weekend beter weer hebben, hier word je niet echt vrolijk van. Was gisteravond nog op de Parade, maar de sfeer is toch minder als je in dikke kleren buiten zit.

Scuba, ben ook wel benieuwd hoe je bedrijfje nu loopt, misschien iets voor Hyves?

Blog en Wicki, spannend voor jullie morgen, heel veel succes!!

Vrijdag hadden we intake bij nieuwe kdv, we zijn met z'n 3-en gegaan. En het was heel leuk, ik heb er een heel goed gevoel bij! Ik houd natuurlijk nog even een slag om de arm want uiteindelijk moet zoon het daar naar z'n zin gaan hebben, maar ik ben wel enthousiast. We werden ontvangen door 3 leidsters, die al meteen zoon z'n naam zeiden - zonder dat ik dat zelf moest zeggen - en hem begroetten. We hadden gesprek met z'n vaste leidster die er op alle dagen is dat zoon er ook is. En het kdv zelf, echt heel mooi. Alles spiksplinternieuw en zoveel ruimte! Ze hebben een open-deuren-beleid, dus zoon mag overal spelen. Ze moeten alleen echt op de groep zijn om te eten en 's morgens als ze gebracht worden is dat ook in de groep. Ze begeleiden ipv sturen, dus het is aan zoon zelf wat hij het leukste vindt om mee te spelen. Dus als een leidster zegt, ik ga koken, doen de kindjes mee die dat willen en anderen doen wat anders. Er is ook een atelier met allerlei schilder- en knutselspul, ze hebben een tuintje waarin groente etc. groeit. Alle groepen, 4 in totaal, zijn verticaal, dus zoon blijft in deze groep totdat hij naar school gaat. En het fijne is dat het niet meteen vol zit, er komen kindjes in september erbij en in oktober. Dus zoon is morgen samen met nog 2 andere kindjes. Zo krijgt hij veel aandacht en leert hij de leidster goed kennen. Ik heb dus hoge verwachtingen Morgen brengen ex en ik hem samen weg, het wennen zal wel even moeilijk zijn, maar heb goede hoop dat het sneller gaat dan bij vorige kdv.
Klinkt goed die intake! ?Hopelijk heeft zoon het er ook naar z'n zin. Maar dat zal vast wel als ik het zo lees allemaal.
CD, klinkt goed die vakantie. Ging het ook goed met de schoonfamilie erbij? En alvast succes met het werken weer.

Gaudi, dat kdv klinkt ook goed. In beschrijving lijkt het op die van ons, maar is natuurlijk ook van dezelfde stichting. Alleen zijn er bij ons geen verticale groepen.

Ik ben hier in dubiio of ik met borstvoeding ga stoppen, ik neig heel erg naar wel. Het lukt namelijk niet om Pansje op onrustige momenten uit borst te laten drinken en flesje lukt dan vaak wel. Echter het kolven gaat niet supergoed, dus elke keer dan een flesje aanbieden lukt niet. Bovendien kunnen we bij flesvoeding meteen de comfort oid tegen spugen aanbieden en hoeven we neit te hannessen met nutriton wat ze vies vindt. Ik kijk het denk ik deze week nog even aan. Ik was sowies van plan tot maximaal half september BV te geven (als ik weer ga werken). Eind augustus ga ik ook nog een weekendje weg met vriendinnen en zou ik dus moeten kolven om nog twee weken langer BV te kunnen geven.

Nou, ik ga maar eens kijken of Pansje uit borst wil drinken (heb helaas vandaag al twee flesjes gegeven en ben nu door voorraad heen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven