Verjaardagsbuffet, is dit voldoende?
zaterdag 30 juli 2011 om 17:13
Goedemiddag,
Ik ben bezig met het organiseren van een supriseparty met een klein buffet. Graag hoor ik van jullie of dit voldoende zal zijn! Er komen ongeveer 60 personen..
- 5 kg rundvleessalade (helemaal opgemaakt)
- 2,5 kg zalmsalde (helemaal opgemaakt)
- 6 kg gehakt voor gehaktballetjes
- 7 kg kip voor sate
- 100 gevulde eieren
- 10 stokbroden
- Kruidenboter
- Kruidenkaas
- Mini croissantjes met knakworst
- Diverse sausjes/smeersels
- 4,5 kg fruitcocktail
Daarnaast heb ik nog gewoon chips & nootjes en kaas & worst.
Het is gewoon als extra rond een uur of 22.00/22.30 dus geen maaltijd!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het organiseren van een supriseparty met een klein buffet. Graag hoor ik van jullie of dit voldoende zal zijn! Er komen ongeveer 60 personen..
- 5 kg rundvleessalade (helemaal opgemaakt)
- 2,5 kg zalmsalde (helemaal opgemaakt)
- 6 kg gehakt voor gehaktballetjes
- 7 kg kip voor sate
- 100 gevulde eieren
- 10 stokbroden
- Kruidenboter
- Kruidenkaas
- Mini croissantjes met knakworst
- Diverse sausjes/smeersels
- 4,5 kg fruitcocktail
Daarnaast heb ik nog gewoon chips & nootjes en kaas & worst.
Het is gewoon als extra rond een uur of 22.00/22.30 dus geen maaltijd!
Alvast bedankt!
anoniem_93966 wijzigde dit bericht op 13-08-2011 11:38
Reden: Hoeveelheden wederom aangepast!
Reden: Hoeveelheden wederom aangepast!
% gewijzigd
zaterdag 30 juli 2011 om 17:27
Hoeveelheid vlees vind ik wel meevallen. Dat is nl 130 gr. per persoon. is niet veel, maar ook niet weinig. e.e.a is afhankelijk van hoeveel "stuks" je ervan wil maken, met welk gewicht.
Qua rundvlees salade ben ik bang dat je te weinig hebt.
het is namelijk 83 gr. per persoon... één goede schep en je hebt al meer op je bord.
Idem dito voor de fruitcocktail. dat is 50 gr. per persoon... even voor het idee van dat gewicht: een ei van gewichtsklasse S weegt tussen de 43 en 43 gr....
Kortom, als "goed" wil zitten met de hoeveelheden eten, dan moet je het wegen....
neem dus een kilo gehakt, maak daar balletjes van, bereid ze en weeg ze. Dan weet je hoeveel stuks er uit een kilo gaan.
idem dito met de kip sateh.
neem een kilo kip, maak er sateh van, dan weet je hoeveel sateh je eruit kunt halen.
Oftwel meten is weten...
Heb je nog een bepaald budget?
Qua rundvlees salade ben ik bang dat je te weinig hebt.
het is namelijk 83 gr. per persoon... één goede schep en je hebt al meer op je bord.
Idem dito voor de fruitcocktail. dat is 50 gr. per persoon... even voor het idee van dat gewicht: een ei van gewichtsklasse S weegt tussen de 43 en 43 gr....
Kortom, als "goed" wil zitten met de hoeveelheden eten, dan moet je het wegen....
neem dus een kilo gehakt, maak daar balletjes van, bereid ze en weeg ze. Dan weet je hoeveel stuks er uit een kilo gaan.
idem dito met de kip sateh.
neem een kilo kip, maak er sateh van, dan weet je hoeveel sateh je eruit kunt halen.
Oftwel meten is weten...
Heb je nog een bepaald budget?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
zaterdag 30 juli 2011 om 17:27
Waarom een buffet als het om 10 uur savonds is en geen avondeten?
Ik zou dan gaan voor bittergarnituur, wat chips, kaas met augurk en worst etc op schalen, wat chocola, kaasstengels etc.
Savonds heb ik niet echt meer zin in huzarensalade etc. Maar dat is mijn mening Ik zou het 'wat minder zwaar' maken. En veel makkelijker en goedkoper voor zoveel mensen.
Ik zou dan gaan voor bittergarnituur, wat chips, kaas met augurk en worst etc op schalen, wat chocola, kaasstengels etc.
Savonds heb ik niet echt meer zin in huzarensalade etc. Maar dat is mijn mening Ik zou het 'wat minder zwaar' maken. En veel makkelijker en goedkoper voor zoveel mensen.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:29
quote:alexisss schreef op 30 juli 2011 @ 17:18:
Even rekenen hoor....
Je hebt nu 83 gram rundvleessalade pp, 67 gram gehaktbal en kipsate, gemiddeld 1 ei pp, en 50 gram fruitcocktail.
Dat zijn echt muizenhapjes!LOL, great minds think alike....
Even rekenen hoor....
Je hebt nu 83 gram rundvleessalade pp, 67 gram gehaktbal en kipsate, gemiddeld 1 ei pp, en 50 gram fruitcocktail.
Dat zijn echt muizenhapjes!LOL, great minds think alike....
zaterdag 30 juli 2011 om 17:29
Met een feest voor 20 heb ik een keer dit gemaakt
- 2 blokken kaas in blokjes gesneden met zilveruitjes/ananas
- 3 pakjes boterhamworst met 2 potten augurken
- 2 pakken bittergarnituur
- 5 zakken chips
- 2 zakken M&M's
- 2 bakjes kaaszoutjes
- 2 schalen met wraps gevuld met filet american en rucola
En dat was best erg veel haha, maar iedereen at wel nonstop door leek het wel. Dat is toch makkelijker op een feest? Zet je het op hoge tafels neer, en af en toe wat rondgaan met de warme hapjes (vind gehaktballetjes wel een goed idee)
- 2 blokken kaas in blokjes gesneden met zilveruitjes/ananas
- 3 pakjes boterhamworst met 2 potten augurken
- 2 pakken bittergarnituur
- 5 zakken chips
- 2 zakken M&M's
- 2 bakjes kaaszoutjes
- 2 schalen met wraps gevuld met filet american en rucola
En dat was best erg veel haha, maar iedereen at wel nonstop door leek het wel. Dat is toch makkelijker op een feest? Zet je het op hoge tafels neer, en af en toe wat rondgaan met de warme hapjes (vind gehaktballetjes wel een goed idee)
zaterdag 30 juli 2011 om 17:30
zaterdag 30 juli 2011 om 17:34
zaterdag 30 juli 2011 om 17:37
quote:Bloemetje1989 schreef op 30 juli 2011 @ 17:34:
Hmm, ik denk dat ik toch voor meer salade en stokbrood ga.
Ga maandag gelijk even een emmertje zalmsalade bestellen.
De fruitsalade is trouwens meer zie ik net, 4,5 kilo!
Ik moet nu weg, zal straks/morgen nog even kijken of er nog reacties zijn.
Dat is nog niet veel. dan kom je uit op 75 gr. per persoon....
waarschijnlijk een half (klein) glas.
Hmm, ik denk dat ik toch voor meer salade en stokbrood ga.
Ga maandag gelijk even een emmertje zalmsalade bestellen.
De fruitsalade is trouwens meer zie ik net, 4,5 kilo!
Ik moet nu weg, zal straks/morgen nog even kijken of er nog reacties zijn.
Dat is nog niet veel. dan kom je uit op 75 gr. per persoon....
waarschijnlijk een half (klein) glas.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:38
Op dat tijdstip zou ik denk ik wel wat rundvleessalade eten en ook balletje/sateetje, maar verder eet ik graag stokbrood met (pinda)saus(jes) en dat zie ik ook veel om me heen.
baby_ernie, ik vind huzarensalade altijd zo'n slap aftreksel van rundvleessalade.
Of wat bladerdeeghapjes erbij op schalen (als je een oven tot je beschikking hebt). Saucijzenhapjes, kaashapjes etc. of bitterballen of gemengd bittergarnituur.
Als je een recept wilt voor tonijnsalade (zeg maar de structuur van rundvleesslaatje) dan hoor ik het wel. Is al veelvuldig nagemaakt in mijn versie van de forumbasisvariant.
baby_ernie, ik vind huzarensalade altijd zo'n slap aftreksel van rundvleessalade.
Of wat bladerdeeghapjes erbij op schalen (als je een oven tot je beschikking hebt). Saucijzenhapjes, kaashapjes etc. of bitterballen of gemengd bittergarnituur.
Als je een recept wilt voor tonijnsalade (zeg maar de structuur van rundvleesslaatje) dan hoor ik het wel. Is al veelvuldig nagemaakt in mijn versie van de forumbasisvariant.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:52
quote:thee schreef op 30 juli 2011 @ 17:38:
Op dat tijdstip zou ik denk ik wel wat rundvleessalade eten en ook balletje/sateetje, maar verder eet ik graag stokbrood met (pinda)saus(jes) en dat zie ik ook veel om me heen.
Als je een recept wilt voor tonijnsalade (zeg maar de structuur van rundvleesslaatje) dan hoor ik het wel. Is al veelvuldig nagemaakt in mijn versie van de forumbasisvariant.Da's wel waar ja.... Maar goed, genoeg andere alternatieve en toch gemakkelijke salades te bedenken, toch?
Als je een recept wilt voor tonijnsalade (zeg maar de structuur van rundvleesslaatje) dan hoor ik het wel. Is al veelvuldig nagemaakt in mijn versie van de forumbasisvariant.Da's wel waar ja.... Maar goed, genoeg andere alternatieve en toch gemakkelijke salades te bedenken, toch?
zaterdag 30 juli 2011 om 17:57
Suggestie: cherrytomaatjes, worteltjes, plakjes komkommer, bloemkoolroosjes, eventueel coleslaw.
Op die manier is al dat vlees iets meer aangekleed.
Ik eet zelf in principe alles, maar bij een buffet neig ik snel naar frisse hapjes, dus niet zo snel naar vleessalades bijvoorbeeld.
Evt. rolmopsen op een prikker? Weinig werk, per pot te koop.
Veel plezier!
Op die manier is al dat vlees iets meer aangekleed.
Ik eet zelf in principe alles, maar bij een buffet neig ik snel naar frisse hapjes, dus niet zo snel naar vleessalades bijvoorbeeld.
Evt. rolmopsen op een prikker? Weinig werk, per pot te koop.
Veel plezier!
zaterdag 30 juli 2011 om 18:01
Lijkt mij ook erg weinig allemaal. Mijn ervaring is ook dat je schalen achter de hand moet houden die je later toevoegt als de avond vordert. Ik mis de kazen en rauwkost. Gevulde eieren zijn heerlijk maar gaan daarom heel snel; wij rekenenen altijd op 3 per persoon... Zelfde geldt voor gehaktballetjes en kipkluifjes. Stokbrood heeft iedereem al genoemd en Turks brood of ander "breek brood" is een goeie aanvulling. Zorg ool voor voldoende drank; water,fris,bier,wijn, je teverl kun je vask terugbrengen. Hoeveel flessen koop je in? Heb je ook voldoende glazen en serviesgoed? Als je voor plastic kiest koop dan dikkere, hard plastic bordjes en bestek, dat eet wel zo makkelijk, en voldoende servetten en WC papier... Veel plezier!