Verjaardagsbuffet, is dit voldoende?
zaterdag 30 juli 2011 om 17:13
Goedemiddag,
Ik ben bezig met het organiseren van een supriseparty met een klein buffet. Graag hoor ik van jullie of dit voldoende zal zijn! Er komen ongeveer 60 personen..
- 5 kg rundvleessalade (helemaal opgemaakt)
- 2,5 kg zalmsalde (helemaal opgemaakt)
- 6 kg gehakt voor gehaktballetjes
- 7 kg kip voor sate
- 100 gevulde eieren
- 10 stokbroden
- Kruidenboter
- Kruidenkaas
- Mini croissantjes met knakworst
- Diverse sausjes/smeersels
- 4,5 kg fruitcocktail
Daarnaast heb ik nog gewoon chips & nootjes en kaas & worst.
Het is gewoon als extra rond een uur of 22.00/22.30 dus geen maaltijd!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het organiseren van een supriseparty met een klein buffet. Graag hoor ik van jullie of dit voldoende zal zijn! Er komen ongeveer 60 personen..
- 5 kg rundvleessalade (helemaal opgemaakt)
- 2,5 kg zalmsalde (helemaal opgemaakt)
- 6 kg gehakt voor gehaktballetjes
- 7 kg kip voor sate
- 100 gevulde eieren
- 10 stokbroden
- Kruidenboter
- Kruidenkaas
- Mini croissantjes met knakworst
- Diverse sausjes/smeersels
- 4,5 kg fruitcocktail
Daarnaast heb ik nog gewoon chips & nootjes en kaas & worst.
Het is gewoon als extra rond een uur of 22.00/22.30 dus geen maaltijd!
Alvast bedankt!
anoniem_93966 wijzigde dit bericht op 13-08-2011 11:38
Reden: Hoeveelheden wederom aangepast!
Reden: Hoeveelheden wederom aangepast!
% gewijzigd
zaterdag 30 juli 2011 om 17:18
Ik zou gehakt en kip ook zeker op 5 kg zetten. Doe je daar ook nog sausjes bij zoals pindasaus of zo (al zit pindasaus natuurlijk al wel bij de kipsateetjes)?
Met 10 personen 1 stokbrood, is iets van 2 plakjes per persoon of zo. Ik dacht bij bij buffet/bbq vaak stokbrood per 2 personen werd genomen, ik zou dan 1 per 3 personen doen, maar zes is echt heel weinig.
Of een deel stokbrood vervangen door pide, chiabatta etc.
Waarschijnlijk zou ik ook kiezen voor wat meer smeerseltjes en of meer soorten kaasjes, pesto, zalm-/tonijn- of eiersalade etc. Kaasjes/smeersels zijn goed en niet duur bij Aldi/Lidl
Met 10 personen 1 stokbrood, is iets van 2 plakjes per persoon of zo. Ik dacht bij bij buffet/bbq vaak stokbrood per 2 personen werd genomen, ik zou dan 1 per 3 personen doen, maar zes is echt heel weinig.
Of een deel stokbrood vervangen door pide, chiabatta etc.
Waarschijnlijk zou ik ook kiezen voor wat meer smeerseltjes en of meer soorten kaasjes, pesto, zalm-/tonijn- of eiersalade etc. Kaasjes/smeersels zijn goed en niet duur bij Aldi/Lidl
quote:aapie schreef op 30 juli 2011 @ 17:17:
Inderdaad erg weinig stokbrood, maar misschien handig om ook aan vega mensen te denken? Die hebben nu niet erg veel keuze.Maar ook als je niet vegetarisch bent, lust je nog wel wat anders dan alleen vlees! Nu is het zo ongeveer alleen vlees... in mijn ogen dan.
Inderdaad erg weinig stokbrood, maar misschien handig om ook aan vega mensen te denken? Die hebben nu niet erg veel keuze.Maar ook als je niet vegetarisch bent, lust je nog wel wat anders dan alleen vlees! Nu is het zo ongeveer alleen vlees... in mijn ogen dan.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:22
Wat een snelle reacties!
Het is gewoon voor 's-avonds hoor, voor rond een uur of 10 dus het is meer als ''hapjes'', geen avondeten.
Bij de sate heb ik satesaus en bij de balletjes pangangsaus!
Ik zal idd wat meer stokbroden bestellen, goede tip!
Er zijn overigens geen vegatariërs dus hoef daar geen rekening mee te houden.
Het is gewoon voor 's-avonds hoor, voor rond een uur of 10 dus het is meer als ''hapjes'', geen avondeten.
Er zijn overigens geen vegatariërs dus hoef daar geen rekening mee te houden.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:22
De hoeveelheid stokbrood vind ik ook te weinig, maar mis ook komkommer/ tomaten, allerlei slasoorten opgevrolijkt door pijnboompitten, walnoten, olijven of griekse kaas. Verse stukken meloen doen het ook altijd goed, schaal rode vruchten mooi qua kleur en lekker aardbeien, aalbessen en frambozen bijvoorbeeld. Weet niet of er ook vis eters bij zijn, maar een schaal met vissalade, garnalen, zalm en krab is ook heel lekker.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:23
quote:Christiana schreef op 30 juli 2011 @ 17:22:
De hoeveelheid stokbrood vind ik ook te weinig, maar mis ook komkommer/ tomaten, allerlei slasoorten opgevrolijkt door pijnboompitten, walnoten, olijven of griekse kaas. Verse stukken meloen doen het ook altijd goed, schaal rode vruchten mooi qua kleur en lekker aardbeien, aalbessen en frambozen bijvoorbeeld. Weet niet of er ook vis eters bij zijn, maar een schaal met vissalade, garnalen, zalm en krab is ook heel lekker.
Jaaaaa, helemaal goed!
(ik kom bij jou feesten )
Jaaaaa, helemaal goed!
(ik kom bij jou feesten )
zaterdag 30 juli 2011 om 17:24
quote:Bloemetje1989 schreef op 30 juli 2011 @ 17:22:
Wat een snelle reacties!
Er zijn overigens geen vegatariërs dus hoef daar geen rekening mee te houden.Nee, maar het kan best zijn dat er mensen zijn die misschien sowieso niet zo van vlees houden. Dan heb je geen enkel alternatief, zoals een salade met tonijn oid.
Wat een snelle reacties!
Er zijn overigens geen vegatariërs dus hoef daar geen rekening mee te houden.Nee, maar het kan best zijn dat er mensen zijn die misschien sowieso niet zo van vlees houden. Dan heb je geen enkel alternatief, zoals een salade met tonijn oid.
zaterdag 30 juli 2011 om 17:24
zaterdag 30 juli 2011 om 17:25
Idd, vegaterische dingen had ik even niet aan gedacht. Misschien iets van een vegatarische soep en/of wat vegetarische 'gehakt'balletjes erbij.
Of de rundvleessalade minder en er een zalmsalade of zo bij?
Scheelt natuurlijk ook wel of je van die lange verse stokbroden hebt of die kleinere afbak, maar dan nog mag je het volgens mij zeker wel verviervoudigen.
Gevulde eieren is best veel werk, maar zou ik idd ook meer doen. Kan vantevoren. Eieren (alleen het wit!) in koelkastdozen bewaren en zo ook de vulling in spuitzakken klaarleggen en dan niet te lang vooraf opspuiten.
Of als dat te bewerkelijk is deel partjes ei in plakje rookvlees.
Misschien schaal rauwe ham met meloen erbij.
Wat bedoel je met fruitcockail? Vers gemaakte fruitsalade of 5 blikken cocktailvruchtjes.
Qua sauzen bij de gehaktballetjes, knoflooksaus en/of tzaziki, cocktailsaus, mosterd(saus), mayo.
Ook lekker bij snackballetjes, half slasaus, half cocktailsaus en erdoor een fijn gesnipperde appel en ui.
Er zijn trouwens verschillende buffettopics waar ook wel postings staan met hoe je hoeveelheden gemiddeld berekend.
Kun je vinden in de index.
Of de rundvleessalade minder en er een zalmsalade of zo bij?
Scheelt natuurlijk ook wel of je van die lange verse stokbroden hebt of die kleinere afbak, maar dan nog mag je het volgens mij zeker wel verviervoudigen.
Gevulde eieren is best veel werk, maar zou ik idd ook meer doen. Kan vantevoren. Eieren (alleen het wit!) in koelkastdozen bewaren en zo ook de vulling in spuitzakken klaarleggen en dan niet te lang vooraf opspuiten.
Of als dat te bewerkelijk is deel partjes ei in plakje rookvlees.
Misschien schaal rauwe ham met meloen erbij.
Wat bedoel je met fruitcockail? Vers gemaakte fruitsalade of 5 blikken cocktailvruchtjes.
Qua sauzen bij de gehaktballetjes, knoflooksaus en/of tzaziki, cocktailsaus, mosterd(saus), mayo.
Ook lekker bij snackballetjes, half slasaus, half cocktailsaus en erdoor een fijn gesnipperde appel en ui.
Er zijn trouwens verschillende buffettopics waar ook wel postings staan met hoe je hoeveelheden gemiddeld berekend.
Kun je vinden in de index.