Partner wil rust in leven

31-07-2011 04:24 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie, afgelopen vrijdag gaf mijn partner opeens aan dat ze een rustperiode wilde in haar leven,

Ze gaf aan dat ze geen contact meer wilde via sms of gsm alleen nog via msn.

Op de vraag of het aan mij lag gaf ze aan dat dit niet het geval was,. En dat ze ook geen contact wilde hebben met vrienden. Op de vraag hoe lang ze een rustperiode wilde hebben kon ze geen antwoord geven.

We wonen allebei aan ver vanelkaar dus even langsgaan is niet mogelijk.

/

Wat is jullie mening hierop en hoe hier mee om te gaan ?
Geef haar de tijd even?

Nu gaan aandringen op normaal contact verpest het voor jezelf.

Ik heb ook wel eens zo'n periode, ligt niet aan mn vrienden maar dan wil ik gewoon ff rust aan mn kop,met niemand rekening houden en met rust gelate worden.

Geef haar die vrijheid.
Internagelaktisch
Ik vind het vaag. Op zijn minst is een uitleg naar jou op zijn plaats over het waarom. Het is onbeschoft om je aan het lijntje te houden. Je bent toch haar partner, dan moet je dat toch kunnen bespreken? Openheid!!
Hoe vaak zagen jullie elkaar tijdens de relatie?
We zagen elkaar ongeveer 1 / 2 keer per maand. En echt heel veel sms-en en bellen met elkaar om toch contact met elkaar te hebben,

Maar gisteravond stuurde ik haar een berichtje met de tekst "Weltrusten" meer niet kreeg ik een boze sms terug . Echt heel vaag vind ik zelf
quote:Paul123 schreef op 31 juli 2011 @ 08:26:

Maar gisteravond stuurde ik haar een berichtje met de tekst "Weltrusten" meer niet kreeg ik een boze sms terug . Echt heel vaag vind ik zelfMaar dit is ook vragen om een sneer. Geen sms is geen sms, kom jij aan met je welterusten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik vind het een heel raar verhaal en zou dat in mijn relatie niet accepteren. En al helemaal niet als die relatie afhankelijk is van bellen etc omdat je te ver uit elkaar woont om elkaar te zien. Ik denk dat ik er een punt achter zou zetten.
Kan mij dat van je partner wel voorstellen....we moeten ook zoveel, vriendelijk zijn, veel telefoontjes mailen..sms en......verjaardagen....verplichtingen...

Kan mij goed voorstellen dat iemand ineens genoeg krijgt van al die informatie en idd, rust wil hebben!!

En als je elkaar maar 1 a 2 keer per week ziet zie ik dat niet als een relatie......rust stilte..geen gezeik geen verplichtingen. Heerlijk.

Mensen ontvrienden........dat geeft een zalig gevoel.
Geef haar rust. Dus niet smsen. Even doen wat ze vraagt.
Hoe kreeg je te horen dat je partner die rustperiode wil? Ook per sms? Dan is het misschien beter om de hele "relatie" te beëindigen!

Dat deed ze inderdaad via sms, deze mededeling
quote:Very.Cherry schreef op 31 juli 2011 @ 08:35:

[...]Maar dit is ook vragen om een sneer. Geen sms is geen sms, kom jij aan met je welterusten.

Wanneer je na een relatie van anderhalf jaar per SMS bericht krijgt dat de ander een rustperiode wil, dan kan ik nog door wel door de vingers zien dat er alsnog een welterusten SMS wordt gestuurd. Sneren vind ik dan niet op z'n plaats; je kunt er ook voor kiezen om dan gewoon niet te reageren.

Toch blijf ik de SMS communicatie in een anderhalf jaar durende relatie vaag vinden. Ook ik zie dit niet als een "volwassen" relatie.
@Paul

Wat vind je hier zelf van?
Moeilijk Paul, weet je zeker dat dit helemaal 'out of blue' komt? Geen ruzie gehad? Geen mindere periode? In dat geval heb je niet echt met een stabiele persoon te maken en moet je je eigen conclusies trekken: wil jij je leven delen met iemand die haar eigen gang gaat als het haar even te moeilijk wordt?
Je gaat anderhalf jaar met elkaar, er is naar jouw weten niets voorgevallen en je krijgt een sms-verzoek om rust?

Sorry, maar die dame had dan van mij alle rust gekregen die ze wilde!

Zo ga je niet met elkaar om, tenminste niet zonder verdere uitleg van haar kant!

Per sms gedumpt worden nog wel...

Waarom sta jij niet wat meer op je strepen om achter de reden te komen?
quote:Paul123 schreef op 31 juli 2011 @ 04:24:

Wat is jullie mening hierop en hoe hier mee om te gaan ?

Kan zijn dat ze verliefd is geworden en van slag is geraakt.

Maar als je een sms, zonder toelichting, krijgt dat ze rust

wil en ze geeft niet aan hoe lang, week, maand, 3 maanden,

jaar dan denk ik dat je zezelf weer tot het legioen vrijgezellen

mag rekenen.

Ik zou verder gaan met mijn leven, niets meer laten horen

en dan zie je het wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je kan een ander toch niet zomaar in de koelkast zetten, als het jou even beter uitkomt. En hem weer uit de koelkast halen als zij er weer aan toe is. Nogal egoïstisch.

Ik zou er zelf een punt achter zetten. Als ze jou niet bij haar leven betrekt, in good times and bad times, heb je toch niet echt een relatie. Maar da's mijn mening.

Succes
Is ze enigszins psychisch niet in orde?
Jammer dat ze bij jou niet tot rust komt.

Onvolwassen dat er via desms gecommuniceert wordt.

Egoistisch om zomaar je partner zoiets als dit mede te delen, in plaats van je partner te betrekken en ermee te delen..

Ik zou het niet pikken. Want het slaat nergens op en het is een vlucht van iets en wat dat ook is, daar hoor je als partner niet de dupe van te zijn.

Dus zeg haar dat je haar een week, max twee rust geeft en daarna een gesprek met jou over wat er gaande is.

Omdat je dat verdiend. Uit respct voor jouw gevoelens.

Een partner die dat weigert kan wat mij betreft alle rust krijgen,..
..popcorn?
quote:JohnnyCake schreef op 31 juli 2011 @ 09:46:

Is ze enigszins psychisch niet in orde?Er moet iets niet goedzitten, anders ga je zo niet met je partner om....
quote:charly2910 schreef op 31 juli 2011 @ 08:58:

Geef haar rust. Dus niet smsen. Even doen wat ze vraagt.

Yep wees vooral flexibel en sta er boven da's zooo volwassen en cool alsof je in het circus zit...

klik
quote:paloma schreef op 31 juli 2011 @ 09:36:

[...]

Wanneer je na een relatie van anderhalf jaar per SMS bericht krijgt dat de ander een rustperiode wil, dan kan ik nog door wel door de vingers zien dat er alsnog een welterusten SMS wordt gestuurd. Sneren vind ik dan niet op z'n plaats; je kunt er ook voor kiezen om dan gewoon niet te reageren.Deze dame doet sowieso geen dingen die op zn plaats zijn. Dus even vanuit die onredelijke bril bekeken; als zij geen sms contact meer wil is toch sms-en met "welterusten" ook wel een beetje eh.. onnozel, en irritant. Afgezien van het feit dat ik vind dat TO als vuil behandeld wordt hoor, daar niet van. I'm on your side TO
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dit soort ingrijpende dingen alleen via sms mededeelt vind ik wel erg kil. Je kan idd iemand niet zomaar 'on hold' zetten. Ook al heb je behoeft aan een time out, een belletje met uitleg is respectvoller en normaler.
Het hele vreemde is, dat ze donderdag contact heeft gehad met mijn ouders (even bellen) dat ze op visite komt volgende week,

Dat was ze al van plan maar toch even bevestigen naar mijn ouders.

En een dag erna zegt ze ik wil rust hebben. Dus heel vreemd allemaal. Ze heeft weleens eerder een periode gehad dat ze een paar dagen rust wilde hebben, Maar dat was binnen een dag weer omgedraaid.

In het verleden heeft ze weleens aangegeven dat ik soms teveel druk leg op het samen wonen. Maar dan gaf ze aan dat ze de situatie kon begrijpen omdat we een eind van elkaar wonen
@Paul123,

Zou je er eerst niet ns achterkomen waarom ze die 'rust' wil?

Je gaat je nu van alles in je hoofd halen.

Begrijp nog steeds niet waarom jij je zomaar in de wachtkamer laat plaatsen. Getuigt mijn inziens van weinig ruggegraat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven