homoseksueel

31-07-2011 18:32 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post dit niet onder mijn eigen nick omdat ik me schaam. Ik val op vrouwen, mijn moeder en mijn zus weten dit. Mijn vader niet. Tegenover hun ben ik nu zo'n 5 jaar uit de kast. Mijn collega's, de meeste weten het ook. Dat heeft me veel moeite gekost, wat eigenlijk vreemd is want ik heb nog geen nare reacties gehad.

Iedereen vindt het prima, behalve ik.

Ik heb nog nooit een relatie gehad, nog nooit gezoend met een vrouw. Ik woon in een provincie waar weinig te beleven is het gebied van holebi. Er zijn hier geen kroegen en feesten. Ik ken niemand die ook zo is.

Vandaag had ik een receptie van een collega en daar waren ook veel lesbische vrouwen. Maar die stralen het ook echt zo uit, makkelijke kleding, makkelijke schoenen (lees oude vrouwen sandalen). Nu ben ik absoluut geen lipstick lesbo maar ik ben ook geen butch.

Ik voel me zo alleen hier in, ik kan nergens naar toe met mijn gevoelens. Ik heb mezelf ook al ingeschreven bij een dating bureau online. Maar daar kom je vaak dezelfde vrouwen tegen.

Ik weet ook dat ik eerst mezelf moet accepteren voordat ik contact durf te maken met vrouwen. Maar hoe doe je dat?

Tegenover anderen doe ik er altijd laconiek over, maar ik vind het vreselijk. Ik ga ook contact uit de weg met potentiële kennissen, omdat ik bang ben afgewezen te worden op dit punt.

Heeft iemand tips?
Lepelaar, kun je uitleggen waarom je je schaamt?

Kunnen deze schaamtegevoelens jezelf in de weg staan? Ik zou zeggen... kom uit de kast en kijk wat het je oplevert! In mijn omgeving is homoseksualiteit ondertussen zo geaccepteerd..... volgens mij denkt men er niet eens meer over na....
weet je zeker dat de dames op het feestje allemaal lesbisch waren of kunnen het ook hetro vrouwen zijn geweest met makkelijke kleding aan?

Ik heb geen idee wat een lipstick lesbo is of een butch en ook eigenlijk niet holebi? Weet niet of ik dan een hoop mis in je verhaal.

Is het geen optie om het je vader te vertellen? Weet niet of je ouders nog samen zijn maar vindt het dan erg naar als je moeder zoiets geheim moet houden voor haar man.

Lastige situatie maar denk idd. dat je pas echt een leuke klik met een vrouw gaat krijgen als je het gewoon helemaal eruit gooit en aan mensen verteld. En tja kennissen, als je een leuke vrouw hebt kan je toch gewoon zeggen: Dit is leuke vrouw en is mijn vriendin?
Is tegenwoordig toch niks meer om jezelf voor te schamen?
Meid, je schamen om wie je bent is een heel vervelend gevoel en het is van de zotte dat je denkwijze dit veroorzaakt.

Komt natuurlijk ook voort uit de 'angst' qua reacties die je krijgen gaat.

Waar schaam je je voor?

Liefde = liefde!
Waarom weet je vader het niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het stomme is dat ik altijd een van de eerste ben die roept over gelijke behandeling en dit vind ik zo moeilijk. Als collega's er bijvoorbeeld over beginnen dan schaam ik me.

Ik denk dat ik me schaam omdat mijn lichaam reageert op een vrouw ipv een man. Ik vind het hele gebeuren die kriebels in je buik gênant.
Wellicht een idee om een tijdje ergens anders te gaan wonen, waar je je minder aantrekt van wat jouw omgeving van je vindt en er meer leuke single lesbische vrouwen openlijk rondlopen?
Ik kan me voorstellen dat het niet overal even geaccepteerd is (lees provincie). En dat zal het moeilijker maken. Is het een idee om eens uit de provincie te reizen en daar contacten te leggen middels een vereniging voor lesbiennes? Bijv. op een feest ofzo? Misschien helpt dat je over een acceptatie-drempel heen.
Jij hoeft je nergens voor te schamen!

Je bent mooi en goed en wijs zoals je bent! Je bent er al voor uitgekomen tegen vele mensen dat je op vrouwen valt, die slag heb je al gemaakt!

Speelt dit nu heel erg, omdat je vader het niet weet?

Omdat het voor jou nog wel een geheim is, juist omdat je paps onwetend is en je dus niet helemaal open jezelf kunt zijn?
Als er in jouw buurt geen feesten/bijeenkomsten zijn, ga dan eens een weekendje weg naar een stad waar dat wél is, zodat je de sfeer kunt proeven en naar een feest kunt gaan.

Of kijk op de agenda van COC waar er bijeenkomsten zijn en ga daar eens heen. Daar hebben ze ook ervaring met jouw dilemma's en problemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ow; ik lees net dat je je schaamt voor jezelf. Dat maakt het nog moeilijker. Zonder acceptatie wordt iets ondernemen ook lastiger. Is er misschien geen RIAGG in de buurt waar je anoniem met iemand kan praten en die je hiermee kan helpen? Ik denk dat je eerst jezelf moet accepteren. Ik heb iemand gekend die ook veel moeite had met het accepteren van het homo-zijn en hij heeft hiervoor professionele hulp gehad. Niets om je voor te schamen.
Ok ineens veel reacties.

Mijn ouders zijn idd gescheiden, mijn vader vindt homoseksualiteit vies, het hoort niet.

@ Patrick, butch is zeg maar zo'n mannelijke vrouw. Op het feestje was het wel heel duidelijk allemaal hoor.

Ik wil niet bekend staan als 'die pot', ik vind het gewoon zo lastig.

Ik vind het al moeilijk contact te maken met mensen. Als ik dan een leuke vrouw tegenkom in het dagelijks leven klap ik helemaal dicht. En waar ik woon, is alles hetero.
Daffyd, "The only gay in the vilage" uit de serie "Litle Brittain" daar lijk je op!

:-)
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:41:

Het stomme is dat ik altijd een van de eerste ben die roept over gelijke behandeling en dit vind ik zo moeilijk. Als collega's er bijvoorbeeld over beginnen dan schaam ik me.

Ik denk dat ik me schaam omdat mijn lichaam reageert op een vrouw ipv een man. Ik vind het hele gebeuren die kriebels in je buik gênant.

Het is toch mooi dat je van iemand kriebels krijgt! Man of vrouw, wat maakt dat nou uit. Je mag er zijn met je kriebels!

Maar goed ik wil niet voorbij gaan aan dat jij je er nu wel ongemakkelijk onder voelt. Ik kan me voorstellen dat je wel wat hulp kan gebruiken hierbij. Kunnen jouw moeder en zus hierin iets voor je betekenen?
Lastig..Kan je niet klein beginnen en hier alvast uit de kast komen onder je eigen nick?
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:45:

Ok ineens veel reacties.

Mijn ouders zijn idd gescheiden, mijn vader vindt homoseksualiteit vies, het hoort niet.

@ Patrick, butch is zeg maar zo'n mannelijke vrouw. Op het feestje was het wel heel duidelijk allemaal hoor.

Ik wil niet bekend staan als 'die pot', ik vind het gewoon zo lastig.

Ik vind het al moeilijk contact te maken met mensen. Als ik dan een leuke vrouw tegenkom in het dagelijks leven klap ik helemaal dicht. En waar ik woon, is alles hetero.

Dat is dus al niet waar. Net zo min dat vroeger alles hetero was en iedereen tegenwoordig maar homo is.

Waar jij woont zijn er ook vrouwen of mannen met dezelfde gevoelens als jij, zitten ook in zichzelf opgesloten met de gedachte dat men ze niet zal accepteren. Wat zou jij tegen zo iemand zeggen?
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:45:

Ok ineens veel reacties.

ik denk dat daar jouw schaamte-gevoel vandaan komt.

Hoe is verder de band met je vader?
quote:hekje schreef op 31 juli 2011 @ 18:47:

Lastig..Kan je niet klein beginnen en hier alvast uit de kast komen onder je eigen nick?Dat is het probleem niet...
Een vader vindt het vaak erger dat hun zoon homo is, dan dat hun dochter lesbisch is. Geloof me maar, je vader zal niet blikken of blozen.

Je vader vindt homoseksualiteit vies? O, maar wat vindt ie André van Duin hilarisch.
Die vinden het prima en beginnen er ook wel eens over. Ik kap het dan meestal snel af. Ik wil niet praten over op welke types ik val met mijn moeder en zus. Wederom gênant.

Kriebels horen ook fijn te zijn denk ik Iwannalive. Ik ben gewoon bang denk ik, bang om mezelf bloot te geven, bang dat mensen me gaan nawijzen 'hahaha, dat is lepelaar en die is pot!'.
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 18:49:

Een vader vindt het vaak erger dat hun zoon homo is, dan dat hun dochter lesbisch is. Geloof me maar, je vader zal niet blikken of blozen.

Je vader vindt homoseksualiteit vies? O, maar wat vindt ie André van Duin hilarisch.Ken je haar vader?
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 18:49:

[...]

ik denk dat daar jouw schaamte-gevoel vandaan komt.

Hoe is verder de band met je vader?

Ik denk als je dat aan hem zou vragen hij goed zou zeggen. Maar dat is het niet. Er is geen band.

En mezelf dat toch druk maken om zijn eventuele reactie, stom hè. Maar ach, ieder kind wil erkenning.
quote:lepelaar schreef op 31 juli 2011 @ 18:52:

[...]

Ik denk als je dat aan hem zou vragen hij goed zou zeggen. Maar dat is het niet. Er is geen band.

En mezelf dat toch druk maken om zijn eventuele reactie, stom hè. Maar ach, ieder kind wil erkenning.

Ieder kind wil inderdaad erkenning, logisch.

Er is dus geen band, zou je het hem kunnen vertellen in een brief misschien?
Ja dus,en dan ben je 'pot'Je benoemt jezelf zo.

Ik zei laatst tegen een vriendin(bi): Je bent wie je bent en wat je in bed doet en met wie doet daar niets aan af.

Ik denk dat je moet ophouden jezelf naar beneden te halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven