Pesto

31-07-2011 16:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb net voor het eerst (beter laat dan nooit toch;)) zelfgemaakte pesto gemaakt. En het smaakt heel goed.

Ik zag zoveel verschillende recepten dat ik niet kon kiezen, en heb uiteindelijk maar wat gecombineerd met succes.

Basilicum, rucola, pijnboompitjes, parmezaanse kaas en olijfolie.

Is dus prima bevallen, maar ik wil de volgende keer net weer een andere versie maken. Iemand een succesrecept?

Tapenades zijn ook goed.

Alvast bedankt!
Lekker he!

Ook heerlijk:

pot zongedroogde tomaten mét olie in de blender, onsje walnoten erbij, onsje parmezaan en grof malen

Eventueel met klein teentje knoflook

In plaats van basilicum zomerpostelein gebruiken.

Of rucola, ook lekker

Varieer es met de noten, walnoot is lekker, macadamia's en hazelnoten ook

Gooi er olijven door, zowel zwart als groen is lekker

Wat ik trouwens doe: lepel wat van de pesto in kleine plastic bakjes (50 ml) of in een ijsklontjesvorm. Kan zo de vriezer in. De blokjes kunnen door de pasta en de bakjes ontdooi ik om bij een soepje met stokbrood te eten
Ik mis een teentje knoflook

Alleen rucolapesto is ook erg lekker. Of wissel af met walnoten.

Tomaten tapenade met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, parmezaan, wat olijfjes, olie teentje knof.
Knoflook is idd een goede tip!

En de zongedroogde tomaatjes ook! Lekker heb nu alweer zin om het nog eens te maken.

Grappig eigenlijk, ik dacht altijd dat het heel lastig was, maar het is super simpel:)

En die invries tip is helemaal handig. De smaak blijft dan nog hetzelfde?
Smaak blijft niet helemaal op peil, maar soms smaakt makkelijk net zo lekker als vers
Haha dat is waar! Ik ga het eens proberen, dankjewel voor de tips!
De lekkerste pesto vind ik die met amandelen. Was een recept van Jamie, dus misschien kun je het zo ergens vinden.
Ik doe meestal: basilicum, pijnboompitten, knoflook, pecorinokaas èn parmesan (half /half) peper/zout & olijfolie.
Ik mis de knoflook én de pijnboompitten! Die maken het helemaal af! Pesto uit een potje is niet te vergelijken met verse pesto!
Zo maak ik m ook Layla! Heerlijk!!!
Ik maak pesto ook met licht geroosterde amandelen. Heerlijk!
Zit hier letterlijk te watertanden.

Ga dit topic goed in de gaten houden.

Wat zijn de verhoudingen btw, of gaat dat gewoon opgevoel?
Ik heb een keer pesto gemaakt met pinda's, dat was geen succes
quote:wild schreef op 31 juli 2011 @ 16:54:

pot zongedroogde tomaten mét olie in de blender, onsje walnoten erbij, onsje parmezaan en grof malen

Eventueel met klein teentje knoflook Dit kan ik ook wel eens proberen!
Lekker lekker! ik ga het zeker snel weer maken!

Goldmember, pijnboompitjes had ik wel gebruikt, maar knoflook is idd een hele goede tip, thanks:)

Wat verhoudingen betreft, ik had het een beetje op gevoel gedaan, maar op zich ben ik ook wel benieuwd naar verhoudingen Morena! Ik bedoel, dit keer was het erg lekker, maar misschien was dat wel gewoon beginnersgeluk;)
Geroosterde amandelen klinkt ook lekker! Gebruik je dan die blanke amandelen? En rooster je ze zelf?

Ik heb ze ook wel eens op de markt gezien als ze al voor geroosterd zijn, is dat ook lekker?
Gewoon blanke amandelen. Paar minuutjes in een koekenpan tot ze een beetje kleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven