Stom wijf !

01-08-2011 10:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies dames !

anoniem_125220 wijzigde dit bericht op 01-08-2011 11:13
Reden: privé
% gewijzigd
Ik had zo'n overbuurvrouw. Ze schold mij dan niet uit maar wel mijn dochter. Was echt een maf mens.

Stond ook voortdurend voor het keukenraam naar ons te gluren. Heel vervelend.

Gelukkig is ze verhuisd.

Ik kwam haar laatst met mijn dochter tegen in de stad en toen barsten we allebei heel hard in lachen uit. Gewoon uit opluchting dat we geen last meer van haar hebben.

Het helpt niet, misschien alleen voor jezelf, maar ik zou haar vooral negeren. Ze zijn uit op aandacht....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2011 @ 11:10:

Jullie staan toch al voor lul in zo'n eettent dus; waterpistooltje in je tas en de volgende keer dat ze weer zo staat te schelden spuit je d'r tieten nat.
Wat een tokkie zeg.

Helpen je vrienden je? Springen ze je bij en zeggen ze tegen haar dat ze even normaal moet doen? Misschien dat dat wat meer indruk op haar maakt.
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 10:55:

Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf.

definitie belaging of stalking

Stalking is strafbaar

In Amerika is stalken al enige jaren strafbaar. Daar omschrijft men stalking veelal als “het opzettelijk, kwaadwillig en herhaald volgen en lastig vallen van een ander waardoor diens veiligheid wordt bedreigd” (Nota bene: iedere staat heeft haar eigen definitie). Sinds juli 2000 is stalking ook strafbaar geworden in Nederland (in de wet wordt stalking belaging genoemd). Het wetsartikel luidt: “Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie”. Stalken kan bestaan uit veel verschillende gedragingen, waaronder in de buurt rondhangen, volgen, opbellen of brieven sturen, spullen bestellen op naam van het slachtoffer, bedreigingen uiten, vernielen van spullen, het toetakelen of vermoorden van huisdieren, het inbreken in het huis van het slachtoffer, het ontvoeren van kinderen van het slachtoffer, en lichamelijke en seksuele geweldpleging. In ongeveer 2 procent van de gevallen van stalking is er zelfs sprake van moord op het slachtoffer. Blootstelling aan stalking kan lang duren en er kan sprake zijn van veel verschillende vormen van lastigvallen. In een Nederlandse groep slachtoffers duurde het stalken bij tweederde van de slachtoffers langer dan twee jaar en bij 13 procent zelfs langer dan tien jaar. In de meeste gevallen is er sprake van veel stalking-gedragingen tegelijkertijd (gemiddeld zes) en in slechts de helft van de gevallen neemt het aantal keren dat men lastig wordt gevallen langzamerhand af.

Kortom, dossier aanleggen en aangifte doen.

En ga nu geen "ja maar.... het helpt toch niet want...", want dan is het niet erg genoeg, en is de overlast ook niet erg genoeg.

Hier een stappenplan
jojanneke66 wijzigde dit bericht op 01-08-2011 11:15
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 11:09:

[...]

Jaa klopt maar meerdere mensen hebben dit probleem met haar. Maar ik ben er gewoon klaar mee en ik heb ook zoiets van zij gaat met modder gooien , en dan vooral zware dingen uit het verleden die ze heeft gehoord. En ik weet het gewoon even niet meer hoe ik het haar duidelijk moet maken ik vraag elke keer wat haar probleem is en dat ze me niet aardig vind oke, maar laat m gewoon met rust want ze vergalt zo de avond van mij en die van haarzelf.

Dat meerdere mensen dit probleem hebben, geeft al aan dat je het dus niet persoonlijk moet nemen.

Zet uit je hoofd dat jij haar iets duidelijk kunt maken. Dat gaat nooit gebeuren. Het enige waar je controle over hebt, is je eigen gedrag.

Je schrijft nu overigens: ik vraag elke keer wat haar probleem is en dat ze je met rust moet laten. Je negeert haar dus helemaal niet! Je geeft haar daarmee aandacht en daarmee stimuleer je haar gedrag. Stop daarmee.
..
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 10:55:

Bedankt voor het advies dames !

Stoer vrouw, om de openingspost 18 minuten te laten staan.

Jij hebt wel lef, dat heb ik wel door.

Ga je nu de rest ook nog verwijderen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2011 @ 11:10:

Jullie staan toch al voor lul in zo'n eettent dus; waterpistooltje in je tas en de volgende keer dat ze weer zo staat te schelden spuit je d'r tieten nat.

Dank je wel BGB...heb net hardop zitten lachen achter mijn computer. (misschien komt dat omdat ik in plaatjes denk...? )Leuk begin van de dag!
Ga je ook nog antwoordgeven waarom je de politie nog inet heb ingeschakeld ofzo?

Als je zo'n houding elders ook heb zou ik haar bijna gaan snappen.
...
Huh terwijl ik dit topic lees, is de OP opeens weg??

Dat is volgens mij toch echt wel een record!
quote:himalaya schreef op 01 augustus 2011 @ 10:59:

(de vorige OPmeltdown was in 32 minuten, wie biedt meer?)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
hehe, dacht n leuk topic voor de saaie maandagochtend, al weg dus. nou dan bekijk t maar, ik ga in de zon zitten ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 11:20:

[...]

Als jullie het het niet heel erg vinden wel, vanwege prive redenen

Je schrijft toch onder een nickname?

Je hebt nu 2 topics geopend op dit forum en 2x de OP verwijderd. Denk je dat nmensen nog zin hebben om in een volgend topic sereues te reageren?

Er staan wel ergere topics op dit forum.
quote:Maja82 schreef op 01 augustus 2011 @ 11:20:

Ga je ook nog antwoordgeven waarom je de politie nog inet heb ingeschakeld ofzo?

Als je zo'n houding elders ook heb zou ik haar bijna gaan snappen.Omdat ik er gewoon normaal uit wil komen, en de politie toch niks gaat doen. Ik heb gewoon geen zin in drama.
Ah, opgelost! En welk advies ga je opvolgen?
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 11:20:

[...]

Als jullie het het niet heel erg vinden wel, vanwege prive redenenEn om 10.55 dacht je daar niet aan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 11:22:

[...]

Omdat ik er gewoon normaal uit wil komen, en de politie toch niks gaat doen. Ik heb gewoon geen zin in drama.

Met zo'n houding kom je natuurlijk nergens.

Je wordt al 3 jaar!! in je doen en laten belemmerd door iemand. Dat laat je gebeuren? Andere hebben ook last van haar zeg je.

Als niemand ooit melding doet zal er ooit nooit wat gebeuren. Als iedereen melding / aangifte doet dan is er kans dat er wel wat gebeurd.

Lekker instelling.......
Je toetje zo omgekeerd op haar hoofd zetten, of je bord soep in haar tas gooien...ik zou het wel weten, met zo'n stalkerd.

Waarom heb ik er niet zo één?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2011 @ 11:25:

Je toetje zo omgekeerd op haar hoofd zetten, of je bord soep in haar tas gooien...ik zou het wel weten, met zo'n stalkerd.

Waarom heb ik er niet zo één? Jammer hè.
Een roltoeter in je tas doen en elke keer dat ze tegen je scheldt trek je je broek omlaag, duw je die roltoeter in je poepertje en geef je een fluitconcert.
quote:gingergina schreef op 01 augustus 2011 @ 11:22:

[...]

Omdat ik er gewoon normaal uit wil komen, en de politie toch niks gaat doen. Ik heb gewoon geen zin in drama.

nee, geen zin in drama. En dus open je hier lekker anoniem een topic, verwijder je na 18 minuten je openingspost, en emmert nog lekker een poosje door.

Gelijk heb je hoor, emmeren bij de politie waar het niet anoniem kan en je met je billen bloot moet, en je gewezen wordt op je eigen verantwoording, nee,... dat kan niet. Da's te veel drama.

Wedden dat je tere zieltje daar niet tegen kan?
quote:Maja82 schreef op 01 augustus 2011 @ 11:26:

[...]

Jammer hè.Ja, nou. Weet jij niet iemand voor me?
Ehm... de enige juiste weg na 5 jaar stalking lijkt me toch een belletje naar de politie.... (Al moet ik zeggen dat het waterpistool van BGB ook erg goed klinkt )
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2011 @ 11:27:

[...]

Ja, nou. Weet jij niet iemand voor me?

Ik had er een in wording in de 2e van de middelbare en een geflipte huisgenoot (ooit). Verder niets in de aanbieding.

Mocht je nog een fles rode wijn hebben die niet lekker (meer) is. Dat kan ook in het waterpistool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven