Wasmachine stinkt
maandag 1 augustus 2011 om 18:48
Geweldige huisvrouw als ik ben heb ik een was (veel) te lang in de machine laten zitten. De was stonk, dus nieuw wasmiddel erin en nog eens gewassen. En de was stonk nog steeds. Andere was in de machine gedaan en nu stinkt die was ook.
What to do? Ik las dat je de wasmachine kunt reinigen met soda of azijn. Zou dat ook de stank wegnemen? Zo ja, kan ik beter soda of azijn gebruiken? Hoeveel? Welk programma? Welke temperatuur? In een lege machine of moet ik er oude lakens o.i.d. bij doen?
Ik hoop dat iemand mij kan verlossen van de stank!
What to do? Ik las dat je de wasmachine kunt reinigen met soda of azijn. Zou dat ook de stank wegnemen? Zo ja, kan ik beter soda of azijn gebruiken? Hoeveel? Welk programma? Welke temperatuur? In een lege machine of moet ik er oude lakens o.i.d. bij doen?
Ik hoop dat iemand mij kan verlossen van de stank!
maandag 1 augustus 2011 om 18:56
maandag 1 augustus 2011 om 19:12
Gebruik ipv vloeibaar wasmiddel poeder. Is veel beter voor je wasmachine. Gebruik de helft van wat fabrikanten voorschrijven. Is ook nog eens goed voor de portemonnee.
Wasverzachter is ook slecht voro de machine.
Nu een hete was draaien met azijn of soda of vaatwastablet. Je hoeft geen was in de trommel te doen. Elke maand een dergelijke was draaien is wat overdreven, eens per kwartaal is voldoende. Of je moet veel en vaak wassen op lage temperaturen.
Nu een hete was draaien met azijn of soda of vaatwastablet. Je hoeft geen was in de trommel te doen. Elke maand een dergelijke was draaien is wat overdreven, eens per kwartaal is voldoende. Of je moet veel en vaak wassen op lage temperaturen.
maandag 1 augustus 2011 om 19:29
maandag 1 augustus 2011 om 19:59
quote:Dahlia74 schreef op 01 augustus 2011 @ 19:12:
Gebruik ipv vloeibaar wasmiddel poeder. Is veel beter voor je wasmachine. Gebruik de helft van wat fabrikanten voorschrijven. Is ook nog eens goed voor de portemonnee.
Nu een hete was draaien met azijn of soda of vaatwastablet. Je hoeft geen was in de trommel te doen. Elke maand een dergelijke was draaien is wat overdreven, eens per kwartaal is voldoende. Of je moet veel en vaak wassen op lage temperaturen.Vloeibaar en wasverzachter kun je makkelijk gebruiken, mits je wel regelmatig een kookwas draait.
Nu een hete was draaien met azijn of soda of vaatwastablet. Je hoeft geen was in de trommel te doen. Elke maand een dergelijke was draaien is wat overdreven, eens per kwartaal is voldoende. Of je moet veel en vaak wassen op lage temperaturen.Vloeibaar en wasverzachter kun je makkelijk gebruiken, mits je wel regelmatig een kookwas draait.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 2 augustus 2011 om 07:50
Ik heb mijn machine uiteindelijk wel een keer of tien moeten reinigen (fles schoonmaakazijn in de trommel en lege hete was), vreselijk, maar toen was het ook eindelijk schoon (ook geen zwarte vlekjes meer op de was). Nu maak ik elke paar weken alle rubbers schoon, gebruik de heflt van de aanbevolen hoeveelheid wasmiddel, geen wasverzachter meer, maar in plaats daarvan azijn (ruik je niet aan de was). Na de was de machine open laten staan en zeepbakje ook. Om de twee weken een hete was met de handdoeken en beddegoed. Oh, en om het half jaar de filter reinigen.
dinsdag 2 augustus 2011 om 09:28
quote:Tickel schreef op 01 augustus 2011 @ 19:59:
[...]
Vloeibaar en wasverzachter kun je makkelijk gebruiken, mits je wel regelmatig een kookwas draait.Vloeibare wasmiddelen lossen slecht op in water. Daarnaast bevatten ze weekmakers. Dit is slecht voor de rubbers van je wasmachine. Met poeder (en azijn ipv wasverzachter) heb je deze problemen niet.
[...]
Vloeibaar en wasverzachter kun je makkelijk gebruiken, mits je wel regelmatig een kookwas draait.Vloeibare wasmiddelen lossen slecht op in water. Daarnaast bevatten ze weekmakers. Dit is slecht voor de rubbers van je wasmachine. Met poeder (en azijn ipv wasverzachter) heb je deze problemen niet.