BBQ met kampvuur!

30-07-2011 16:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey damesssssssssssssssss!

Ik wil binnekort een BBQ houden met daarna een gezellig kampvuur in de achtertuin.

Nu wil ik zeg maar niet zo'n BBQ houden waarbij iedereen wacht op 1 stukje vlees, maar ook kleine hapjes (der komen ook kerels, dus het moet niet te vrouwelijk worden haha).

Ik dacht zelf aan iets van zalmwraps ofzo, maar dat is niks, of wel?

Wat zouden jullie voor hapjes maken?

Ik heb nog nooit een BBQ gehouden, en nu wil ik wel direct een beetje indruk maken!

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoord!

X
Ik vind wraps niet mannelijk hoor, zie je ze al ploeteren om het stukje op te pakken zonder de vulling eruit te laten vallen. Niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kipborrel kluifjes van de bbq

Gehaktballetjes aan een stokje

Een stukje zalm geserveerd op bruinbrood en rucula

Gamba's

Spareribs in stukjes geserveerd
wraps zijn helemaal niet mannelijk en kleine stukjes vlees ook niet

zorg voor voldoende vlees en voor genoeg bbq-s als er geen ruimte voor alle gasten is op ééntje

stokbroden met (kruiden)boter en satésaus om tussendoor weg te snaaien
Turks brood waar men zelf een stuk van af kan scheuren met verschillende dippers

Halve pita broodjes geroosterd van de bbq met olie knoflook en kruiden

Een goede knakworst met bacon en een stukje dun gerold bladerdeeg
Grote aardappels in alufolie met kruidenkaas of crème fraîche.
Zelfgemaakte hambugers mer hamburger broodjes

Rundergehakt net een uitje en knoflook, sambal badjak, een rood peppertje en een scheutje worsherster saus

Verse uien ringen klaar zetten sla en div. sausjes en de hambugers serveren met een plakje ceddar
hou er wel mee dat je eigenlijk geen kampvuur mag houden, ook niet in je achtertuin (is open vuur).
Stokbrood met verschillende smeersels, zoals kruidenboter, pesto, tapenades e.d.

Salades in allerlei varianten van kip-kerrie tot aardappel, huzaren, rundvlees, ei etc.

Voldoende sauzen.

Voldoende vlees. Hierbij kun je kiezen voor klein vlees en groot vlees. Gehaktballetjes, kipkluifjes, spiezen, hamburgers, bbqworstjes (klein en/of groot).

Vis. Zalm, gamba's etc.

Succes!
Oh en vergeet het fruit niet. En de groentespiezen
quote:mormeltje08 schreef op 30 juli 2011 @ 16:42:

hou er wel mee dat je eigenlijk geen kampvuur mag houden, ook niet in je achtertuin (is open vuur).

Je bent me voor.

Paar vuurkorven neerzetten?
Nou ja zeg, alsof je voor mannen halve varkens moet uitstallen, die kunnen ook best een zalmwrapje eten. Ik zou die wraps dus wel maken en verder een selectie maken uit het vlees in de tips die hier gegeven worden. Have fun!
Ohhh, bedankt voor de tips! Ik ga m’n best doen!

Ik heb het afgelopen week gevraagd overigens, maar ik kreeg alleen dit soort reacties;

“Is er bier?”

“Ik lust geen kip, maar wel andere dingen, mag wel groot zijn he.”

“Ik moet van de dokter minder eten, dus iets kleins graag.”

En de meiden willen ook wat, dus geen “We men, we make fire, cook meat.”- achtig verhaal, want dan zitten wij ook maar wat te kijken, haha!

Ik houdt trouwens geen open vuur he, maar gewoon inderdaad zo’n vuur kolf waar je af en toe zo’n blok hout op gooit, dat mag wel toch?

Maar ik heb veel aan de tips gehad, bedankt voor de snelle reacties!

Als er nog ideetjes zijn, laat maar komen!
Hier maak ik de mannen meestal niet blij met kleine hapjes en is het vaak zo "waar blijft het vlees" en idd het bier.

Ik maak vaak zelf

een waldorf salade

aardappelsalade

rundvleessalade

pastasalade

(naja meestal niet alle 4 tegelijk maar 2 van bovenstaande)

half bolletje mozzarella + half bolletje cherrytomaatje

pepertjes met roomkaas

stukjes meloen in parmaham

fruit spiesjes

champignons met kruidenboter in alluminiumfolie op de bbq

Banaan met spek op de bbq

en verder vlees, vlees, vlees

ow en marsmellows erbij om te roosteren bij het kampvuur :p
Platte kip (butterflied chicken). Of terwijl het backbone eruit knippen/snijden. "How to butterfly a chicken"

Heel makkelijk en snel. En kip vult ook goed.

Verder een zak met marshmallows, wat chocolate chips en bisquitjes. Kunnen de gasten zelf "smores" maken. Marshmallows boven de vuurkorf roosteren, dan op een bisquitje met een paar chocolate chips en weer een bisquitje ertegenaan.

Veel plezier!
Optimist tot in de kist!
Oke, een paar lekkere salades? Bij een bbq laatst hadden we een heerlijke sperciebonensalade (kan koud en warm) en een kip/asperge/ananas salade (koud). Gekaramelliseerde sjalotjes.

Diverse spiesjes met lekker vlees, wat worstjes, je kan karbonares doen, satespiesjes, groente spiesjes, lekkere sausen, stokbrood.

Ja zoiets? Het is heel persoonlijk wat iedereen lekker vindt. Probeer van alles iets te nemen zodat er genoeg keuze is. Neem lekker satesaus om te dippen, wat kleine hapjes met bijv. tsatzikisaus, iets nog voor op stokbrood.

Een tip, ik had bijv. de spiesjes kipterriyaki al voor gebakken. En een andere forumster had geloof ik ook dingen al voor gebakken. Ik had mijn dingetjes wel gedaan, zo hoef je het alleen maar op te warmen, krijg je niet dat je vlees van buiten zwart is en van binnen rauw.

En zorg dat je bbq smeult en geen fik erin wat veel mannen willen. Langzaam. Daarom is het handig om bijv. kip, karbonares, hamburgers al eerst in de pan te hebben gebakken. Ja denk ik dan hoor.

En wat heel fijn was, we hadden bijna geheel plastic borden, bestek en glazen. Niemand vond het erg, had wel iets gekocht wat er iets leuk uit zag. Maar niemand vond het erg, zo in de vuilnisbak, ook tussendoor. En maar een kleine afwas achteraf. (dat lag aan mij omdat ik de salades ook zo graag in een leuke schaal enzo wilde neerzetten.)

Weet niet of je hier wat aan hebt? Als je die recepten wilt hebben die hier wel goed geslaagd waren dan zet ik die wel neer hier met foto.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven