retourneren bij Zalando gaat fout
maandag 1 augustus 2011 om 19:49
Ik heb een bestelling bij Zalando gedaan en deze geheel geretourneerd.
1 van de 3 dingen is nu niet als retour verwerkt en moet ik betalen. Ik mail hun dat ik alles retour heb gedaan en krijg daarop een rechtsverklaring formulier dat ik moet invullen en naar Duitsland moet versturen. Verder geen toelichting. Bel hun morgen weer op hoe het dan verder gaat. Maar heeft één van jullie dit al bij de hand gehad en hoe het dan verder gaat?
1 van de 3 dingen is nu niet als retour verwerkt en moet ik betalen. Ik mail hun dat ik alles retour heb gedaan en krijg daarop een rechtsverklaring formulier dat ik moet invullen en naar Duitsland moet versturen. Verder geen toelichting. Bel hun morgen weer op hoe het dan verder gaat. Maar heeft één van jullie dit al bij de hand gehad en hoe het dan verder gaat?

maandag 1 augustus 2011 om 20:49
Niet bij Zalando maar wel bij Wehkamp, had 3 dingen besteld waarvan er maar 2 in de doos zaten, beide dingen retour maar 3e artikel hebben ze dus wel in rekening gebracht. Ik had dit al gelijk aangekaart nadat ik thuis kwam, vele emails gestuurd, geen reacties, 2x brief aangetekend verstuurd en na weken eindelijk reactie dat ik het bedrag niet hoefde te betalen.
niets betalen en contact op blijven nemen, misschien tot vervelends toe
niets betalen en contact op blijven nemen, misschien tot vervelends toe
maandag 1 augustus 2011 om 21:31
Ik heb heel vaak bij Esprit en de Wehkamp besteld en ook dingen geretourneerd. Nooit problemen gehad. Ik heb nu een paar keer bij Zalando besteld en helaas bingo. Vreemd vind ik dat ik een formulier naar Duitsland moet sturen terwijl het pakketje naar Waalwijk ging. Betaald heb ik niet aangezien ik het pakket met een acceptgiro had ontvangen.
dinsdag 2 augustus 2011 om 15:23
quote:lisa2 schreef op 01 augustus 2011 @ 21:31:
Ik heb heel vaak bij Esprit en de Wehkamp besteld en ook dingen geretourneerd. Nooit problemen gehad. Ik heb nu een paar keer bij Zalando besteld en helaas bingo. Vreemd vind ik dat ik een formulier naar Duitsland moet sturen terwijl het pakketje naar Waalwijk ging. Betaald heb ik niet aangezien ik het pakket met een acceptgiro had ontvangen.Ik denk dat in Waalwijk het distributiecentrum zit en de administratie in Duitsland?
Ik heb heel vaak bij Esprit en de Wehkamp besteld en ook dingen geretourneerd. Nooit problemen gehad. Ik heb nu een paar keer bij Zalando besteld en helaas bingo. Vreemd vind ik dat ik een formulier naar Duitsland moet sturen terwijl het pakketje naar Waalwijk ging. Betaald heb ik niet aangezien ik het pakket met een acceptgiro had ontvangen.Ik denk dat in Waalwijk het distributiecentrum zit en de administratie in Duitsland?

woensdag 3 augustus 2011 om 09:23

woensdag 3 augustus 2011 om 10:48
quote:lisa2 schreef op 03 augustus 2011 @ 09:23:
Klopt maar ik wilde het risico niet lopen dat ze straks zeggen dat ze brief niet hebben ontvangen. Vandaar aangetekend.
Ik begrijp zowieso niet waar die schoenen zijn. Lijk me stug dat de tnt ze uit de doos haalt, eerder lijk me dat ze bij Zalando een vinkje niet gezet hebben bij weer retour.Daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Lopen hier rare figuren rond die pakjes rondbrengen met van de oude bijna rijp voor de sloop busjes. Ik bedoel niet de postbodes maar die pakketbezorgers.
Klopt maar ik wilde het risico niet lopen dat ze straks zeggen dat ze brief niet hebben ontvangen. Vandaar aangetekend.
Ik begrijp zowieso niet waar die schoenen zijn. Lijk me stug dat de tnt ze uit de doos haalt, eerder lijk me dat ze bij Zalando een vinkje niet gezet hebben bij weer retour.Daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Lopen hier rare figuren rond die pakjes rondbrengen met van de oude bijna rijp voor de sloop busjes. Ik bedoel niet de postbodes maar die pakketbezorgers.
vrijdag 5 augustus 2011 om 08:20
Ik heb juist alleen goede ervaringen met Zalando. Ik bestel er vrij veel omdat je het ook kosteloos kan terugsturen als het niet goed is of toch niet is wat ik er van hoopte. Bij vrij veel andere (kleinere?) webshops moet je zelf de verzendkosten betalen bij het retourneren. Bij een andere webshop bestelde ik eens 2 truien en toen zat er uiteindelijk maar 1 in het pakje, de andere zou niet meer in voorraad zijn terwijl dit online nog wel zo was. Voor mij meteen een reden om bij die bewuste webwinkel niet meer te bestellen. Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat aflopen, laat je dat nog weten?
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
vrijdag 5 augustus 2011 om 09:49
Sweetfirefly Ik laat weten hoe het afloop.
Via mijn trackcode zie ik dat de brief naar het Buitenland is verzonden. Ik weet niet of ik nog meer ga zien via de trackcode omdat het naar het Buitenland is.
Volgens de Tnt duurt het zo'n 4 dagen voordat de brief aan komt en dan moet hij nog verwerkt woren.
Ik heb nog wel met Zalando gebeld om te vragen wat er nu gebeurt als de brief wordt ontvangen. De helpdesk zei dat je dan een bericht kreeg waarschijnlijk via de mail dat je niet hoeft te betalen en dat was het dan.
Dus ik ben benieuwd, maar het zal nog wel enige dagen duren. Ik had de bestelling met een acceptgiro en deze aangezien ik alles retour had dus niet betaald.
Bij Zalando hebben ze de automatische herinnering dat ik moet betalen stopgezet. Dus van die kant hoor ik nog niets.
Via mijn trackcode zie ik dat de brief naar het Buitenland is verzonden. Ik weet niet of ik nog meer ga zien via de trackcode omdat het naar het Buitenland is.
Volgens de Tnt duurt het zo'n 4 dagen voordat de brief aan komt en dan moet hij nog verwerkt woren.
Ik heb nog wel met Zalando gebeld om te vragen wat er nu gebeurt als de brief wordt ontvangen. De helpdesk zei dat je dan een bericht kreeg waarschijnlijk via de mail dat je niet hoeft te betalen en dat was het dan.
Dus ik ben benieuwd, maar het zal nog wel enige dagen duren. Ik had de bestelling met een acceptgiro en deze aangezien ik alles retour had dus niet betaald.
Bij Zalando hebben ze de automatische herinnering dat ik moet betalen stopgezet. Dus van die kant hoor ik nog niets.
donderdag 18 augustus 2011 om 15:55
De brief is in Berlijn aangekomen. Verder hoorde ik niets. Op een gegeven moment krijg ik een mail van Zalando dat ik nog moet betalen. Ik bellen. Ze hebben het nagekeken en het was rond. Kon de mail om te betalen als niet verzonden beschouwen.
Ik dacht dat ik nog een mail van hun hierover zou ontvangen maar dat heb ik niet gehad.
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het goed is. Mocht er nog een vervolg komen zal ik dit hier mailen. Ik ben blij dat het zo afloopt maar vindt zo'n hele zaak toch heel vervelend.
Ik dacht dat ik nog een mail van hun hierover zou ontvangen maar dat heb ik niet gehad.
Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het goed is. Mocht er nog een vervolg komen zal ik dit hier mailen. Ik ben blij dat het zo afloopt maar vindt zo'n hele zaak toch heel vervelend.