Onaardig personeel

01-08-2011 15:16 323 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga af en toe met mijn neefje een broodje halen bij de Hema, aangezien hij zo gek is op die broodjes hotdog.

Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.

Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.

Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...

Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:

"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.

Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)

Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.

Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 17:59:

[...]

Jammer dat je mij niet persoonlijk kent, ben écht geen kwaaie pier, ben zelfs eigenlijk te goed voor deze wereld. Om de nek vliegen is erg overdreven, vriendelijk gedag zeggen is voldoende voor mij, maar zelfs dát is voor sommige mensen moeilijk.Misschien ben je geen kwaaie pier... Je komt echter hier ook niet echt vriendelijk over... misschien is het wel je uitstraling?? Kan maar zo he?
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:02:

[...]

Je kunt natuurlijk zeggen "Als jij mijn dochter was geweest dan kreeg je nu een lesje in manieren", kan zij weer op pareren "Ja maar u bent mijn vader niet".
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 17:41:

[...]

Wat is er mis met 5 30 ipv 5 euro 30??? Dat zie ik niet helemaal...

Omdat dat het enige is wat hij tegen je zegt.

Op zo'n kuttige toon 5 30.. of laatst .. 90

(als in..90 cent)

Als het teveel moeite is om goedemorgen te zeggen....

Meer zegt hij niet. Volgens mij heeft hij eigenlijk liever dat je zelf op de kassa kijkt hoeveel je moet betalen.
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:01:

[...]

Misschien heeft ze een hekel aan mannen?? Of misschien is ze stiekem wel verliefd op je, maar geef jij geen sjoege?

Maar goed... als jij nu altijd bot tegen haar blijft doen komt er natuurlijk nooit verbetering in.

Die actie van die andere dame is misschien blond, misschien ook niet... Feit is dat beide weegschalen iets anders aangeven. Is natuurlijk wel wat verwarrend

Een weegschaal is een weegschaal, of die nou voor appels is of voor brieven. Ik vroeg of ik mijn groente toen ook mocht wegen op de brievenweegschaal. Ik heb niet altijd bot gedaan, maar op een gegeven moment is het klaar met aardig zijn, en dan mag ze best de waarheid horen.

Verliefd, dan zou ze hard to get spelen, haha
quote:Kuzu schreef op 02 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

(als in..90 cent)

Meer zegt hij niet. Volgens mij heeft hij eigenlijk liever dat je zelf op de kassa kijkt hoeveel je moet betalen.Oke... dat met 90 snap ik...

[...]

(als in..90 cent)

Meer zegt hij niet. Volgens mij heeft hij eigenlijk liever dat je zelf op de kassa kijkt hoeveel je moet betalen.Het gaat om de toon, en een vriendelijk gezicht kan ook geen kwaad.
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

Een weegschaal is een weegschaal, of die nou voor appels is of voor brieven. Ik vroeg of ik mijn groente toen ook mocht wegen op de brievenweegschaal. Ik heb niet altijd bot gedaan, maar op een gegeven moment is het klaar met aardig zijn, en dan mag ze best de waarheid horen.

Verliefd, dan zou ze hard to get spelen, hahaJij hebt zeker nog nooit een bouquetromannetje gelezen Daarin hebben de hoofdpersonen altijd eerst flinke ruzie om vervolgens te laten blijken dat ze hartstikke verliefd op elkaar zijn
yraatje wijzigde dit bericht op 02-08-2011 18:08
Reden: zin liep niet lekker
% gewijzigd
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:06:

[...]

Het gaat om de toon, en een vriendelijk gezicht kan ook geen kwaad.Dus jij hebt met een vriendelijk gezicht de desbetreffende dame uitgescholden voor arrogant kutwijf??
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

[...]

(als in..90 cent)

Meer zegt hij niet. Volgens mij heeft hij eigenlijk liever dat je zelf op de kassa kijkt hoeveel je moet betalen.Oh dat had ik vandaag in de hema. Wilde afrekenen, meisje kon me nog net gedag zeggen tussen het kletsen met haar collega door. Ik had allang door wat ik moest betalen maar dacht 'ik wacht even tot ze iets zegt'. Opeens werd het stil en zat ze me gewoon aan te kijken. Ik heb gezegd 'oh, mocht ik al betalen?' en toen was de boodschap wel duidelijk gelukkig. Geen gedoe, maar haar wel even laten weten dat ik het vervelend vond.
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:03:

[...]

Misschien ben je geen kwaaie pier... Je komt echter hier ook niet echt vriendelijk over... misschien is het wel je uitstraling?? Kan maar zo he?Nee, dan heb je het helemaal mis, ben erg aardig en sympathiek, maar ze moeten me niet het bloed onder de nagels vandaan halen. Mijn collega's dragen me bij wijze van spreken op handen. En maak regelmatig een gezellig praatje met de buren en drink daar dan een kopje thee mee.
quote:Tomatensoep schreef op 02 augustus 2011 @ 18:08:

[...]

Oh dat had ik vandaag in de hema. Wilde afrekenen, meisje kon me nog net gedag zeggen tussen het kletsen met haar collega door. Ik had allang door wat ik moest betalen maar dacht 'ik wacht even tot ze iets zegt'. Opeens werd het stil en zat ze me gewoon aan te kijken. Ik heb gezegd 'oh, mocht ik al betalen?' en toen was de boodschap wel duidelijk gelukkig. Geen gedoe, maar haar wel even laten weten dat ik het vervelend vond.Zo'n steek zou ik ook onder water geven, en dan zou ik er nog vriendelijk bij lachen ook
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:10:

[...]

Nee, dan heb je het helemaal mis, ben erg aardig en sympathiek, maar ze moeten me niet het bloed onder de nagels vandaan halen. Mijn collega's dragen me bij wijze van spreken op handen. En maak regelmatig een gezellig praatje met de buren en drink daar dan een kopje thee mee.

Dat kan...

Ik heb een collega gehad die dacht dat hij door de rest wel op handen gedragen werd en die ging ook overal op de koffie... maar het was een type waar ik wel boeken over kan volschrijven en dat is niet omdat hij zo geliefd was...
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:06:

[...]

Oke... dat met 90 snap ik...

Het staat zo raar.

Als ik op mijn werk met mensen afreken, ze niet aankijk, en terwijl ik met mijn overhemd speel '11' zeg, dan vragen ze zich toch ook af of ik niet liever in m'n eentje in het magazijn had gezeten?

Omdat ik zelf vriendelijk ben tijdens mijn werk (verkoop) wacht ik dat ook terug, als ik zelf in een winkel sta.

Niet zoals bij bv het Kruidvat, terwijl je met de nieuwe folder in je hand staat 'Mevrouw mag ik wat vragen, waar heeft u deze liggen, want ik kan hem niet vinden' (wijzend op een mooie aanbieding..)

medewerkster kijkt je glazig aan 'Is er niet, is op'

In vredesnaam, doe alsof het je boeit, loop een rondje door het magazijn en kom dan terug met je antwoord.

Ik weet dat er dagelijks enorme voorraden bij Kruidvat binnen komen, heel vreemd dat altijd de producten die je zoekt op zijn.

En dat is niet alleen bij mij.

(Op mijn werk schrijven we een bonnetje uit voor mensen, als op de laatste dag van de actie het product er niet meer is.

Zodra de nieuwe vracht binnenkomt kunnen ze het product kopen voor de actieprijs. Niks 'is op', zeker niet als je actie een dag oud is.)
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:11:

[...]

Dat kan...

Ik heb een collega gehad die dacht dat hij door de rest wel op handen gedragen werd en die ging ook overal op de koffie... maar het was een type waar ik wel boeken over kan volschrijven en dat is niet omdat hij zo geliefd was...Wat flauw om zo te reageren. Over mij vallen geen boeken vol te schrijven.
Sommigen hebben een fotootje, hoe werkt dat? Ik heb wel een foto, maar die komt niet bij mijn reactie te staan.
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:15:

[...]

Wat flauw om zo te reageren. Over mij vallen geen boeken vol te schrijven.

Dat zeg ik ook helemaal niet... Ik zeg alleen dat het best kan dat jij amicaal bent en vriendelijk enzo...

Maar het kan ook best dat jij dat denkt en dat de rest daar toch anders over denkt.

Mijn collega was namelijk op zijn manier ook heel vriendelijk en amicaal, maar hij was gewoon een flapdrol...

Oh, en ik wil best mijn hand in eigen boezem steken... of het iemand interesseert weet ik niet, maar ook over mij zullen mensen misschien best hele boeken kunnen volschrijven
Laatst wilde ik m'n boodschappen afrekenen. Sta ik aan de kassa van zo'n wicht die het wel heel druk heeft met de plannen voor het weekend te bespreken met de collega achter zich. Ze neemt niet de moeite om even normaal met mij af te rekenen. Toen ik het geld terug stopte in mijn portemonnee zag ik dat ik teveel geld terug had gekregen: 20 euro. Ik stond écht nog even te twijfelen om het te zeggen maar ik dacht: krijg het heen en weer maar. Dan moet je maar opletten. Achteraf voelde ik me er toch wel een beetje schuldig over. Misschien heeft ze wel flink op d'r lazer gekregen voor het kasverschil.
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:17:

Sommigen hebben een fotootje, hoe werkt dat? Ik heb wel een foto, maar die komt niet bij mijn reactie te staan.

Het kan bij je profiel ergens... Die van mij is me één keer gelukt en ik laat hem nu wel staan...

Heeft ff geduurd... Er staan ook wat veelgestelde vragen waar je wat aan hebt... Zo heb ik het gedaan.
quote:Yraatje schreef op 02 augustus 2011 @ 18:20:

[...]

Het kan bij je profiel ergens... Die van mij is me één keer gelukt en ik laat hem nu wel staan...

Heeft ff geduurd... Er staan ook wat veelgestelde vragen waar je wat aan hebt... Zo heb ik het gedaan.Snap er niks van, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd. Heb wel 4 foto's op mijn profiel staan, maar ik wil er ook één híer hebben
Dat moet je in je profiel wijzigen sito. Maar dat is wel een bekende bug. Dat het niet werkt dan..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Yraatje, die foto met die hond is je enige foto?
He gatver, ga je hier nou ook nog zitten hengelen?
Sito klaar met klagen over de kassajuf die heel de dag alleen op de uitkijk staat of Sito er al aankomt zodat de chagrijnige modus aangezet kan worden?

Hier bij de AH XL is een test van start: met scanners zodat de klant zelf kan scannen en afrekenen. Hardstikke handig. Maar de eerste keer dat ik dat ging doen, èn een kortingssticker had geplakt èn een legeflessenbon had ging er wat mis bij het afrekenen dus ik vraag er een meisje bij die daarmee kon helpen. Ik kon mijn flessenbon niet scannen, dat zeg ik ook zo tegen haar. Zegt zij "jawèl"... That's it! Meer kwam er niet uit! Allemachtig, denk je niet dat als ik het wel kon ik je er niet bij had geroepen?? Dus ik zeg weer "nee, dat kon ik niet" en toen viel het kwartje dat ze toch wat duidelijker moest uitleggen hoe dit nieuwe systeem werkt en hoe en wanneer je dus je bonnetjes, stickers en kaartjes moest scannen. Uiteindelijk achteraf mijn geld teruggehad en de volgende keer ging het een stuk soepeler.
Vandaag in de bus. Chauffeuse heb ik wel vaker, is een beetje een ongeduldig mens, en altijd aan de telefoon met vriend iedereen die ze ziet af te kammer.

Zo ook vandaag. Ik zat al in de bus die 5 minuten later zou vertrekken, en zij is aan het kleppen. Op een gegeven moment komt er een vrouw aangelopen met 2 kids in zo'n duobuggy. Zegt ze: "Oh god wat er nou aan komt. zo'n sloep met 2 van die vruchten erin, als ze maar niet met mij meegaan".

Kom op zeg, je bent op je werk en je weet dat er mensen meeluisteren. Uiteraard gingen ze wel met de bus mee.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
quote:sito1970 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:26:

Yraatje, die foto met die hond is je enige foto?Dat is inderdaad mijn enige foto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven