Aan de grens wonen, telefoon tips?

02-08-2011 14:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vervelende issue...

Ik woon vlakbij de Belgische grens, zeg maar 80 meter daar vanaf. Nu heb ik een mobiele telefoon met een abonnement van zo'n ¤ 30,-. per maand. Dat is prima te doen, maar aangezien ik dus zo vlakbij de grens woon switch mijn telefoon steeds van provider en lopen de kosten een stuk hoger op: zo'n ¤ 40,- extra per maand.

Laatst is mij gewezen op het handmatig vastzetten van de provider, maar dan heb ik haast geen tot helemaal geen bereik. Ook niet handig.

Wat is nu de beste oplossing? Want dit wordt best duur zo, terwijl ik minimaal belgedrag heb. Ik heb een huistelefoon, daar bel ik zo veel mogelijk mee, maar zodra ik word gebeld en zit in dat netwerk, tsja, dan zijn de kosten voor mij.

Telefoon experts, kom er maar in!
Welk netwerk bel je meer mee? Mijn man zit vaak in Duitsland, en heeft daar een aparte gsm voor, met Duitse kaart. Scheelt hem enorm in de kosten.
Ik zit momenteel bij KPN.
Dat probleem heb ik als ik bij mijn ouders op bezoek ga. Krijg jij dan ook de hele dag sms'jes 'Welkom in België' of 'Welkom in Nederland' omdat je dan kennelijk weer een stap heb gezet op een plek waar het bereik van de ene provider net wat sterker is dan van de ander? Ik ben heel benieuwd wat ertegen te doen is.
Probleem is dat je nauwelijks bereik hebt van KPN. Dan gaat je telefoon automatisch naar de provider waar KPN een roaming contract heeft. Alleen handmatig het KPN netwerk instellen als enige provider is helaas de oplossing. Je bent dan idd lastig tot niet mobiel bereikbaar zoals je al hebt geconstateerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven