Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek verloopt - weer naar de notaris?

03-08-2011 22:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn hypotheek verloopt binnenkort en ik wil o.a. de tenaamstelling en eventueel de hypotheekvorm aan laten passen. Betekent dat ook dat je weer naar de notaris moet? Of kan je dit gewoon alleen met je bank regelen?
Als je bij dezelfde bank je rente weer opnieuw laat vastzetten, en verder niets wijzigt, hoef je niet opnieuw de gang naar de notaris (plus bijbehorende kosten).

Heb je geshopt, ergens anders goedkoper uit gekomen, en wil je oversluiten, zal er wel een notaris nodig zijn.

Wat wil je wijzigen aan de tenaamstelling? Afhankelijk van wat je wijzigen wil zal dat ook weleens bij de notaris moeten zijn.

Dan kan ook het geval zijn voor een andere hypotheekvorm (waarbij soms een hoger bedrag nodig is, en daarmee een wijziging van de hypothecaire inschrijving).

Misschien even, wanneer de details hier niet wilt neerzetten, even vrijblijvend een notaris opbellen? Die zal je zo kunnen antwoorden.
De hypotheek is ooit afgesloten als 'generatiehypotheek', m'n ouders staan dus ook op de akte. Ik wil en kan nu alles zelf dragen en wil dus ook graag de hypotheek alleen op mijn naam hebben.
Dit al gelezen?

http://www.rabobank.nl/pa ... n/generatiehypotheek.html
Ken de situatie; hoeft geen notaris aan te pas te komen. Kost wel 250 euro voor een lullige handtekening :-)
quote:littlemissvixen schreef op 04 augustus 2011 @ 00:46:

Ken de situatie; hoeft geen notaris aan te pas te komen. Kost wel 250 euro voor een lullige handtekening :-)

Ik vermoed dat jij het slechts hebt over het aangaan van een nieuwe rentevastperiode met dezelfde hypotheekverstrekker en dezelfde lening. Het bedrag klinkt als het bedrag aan bankkosten voor het opstellen van nieuwe stukken en de handtekening.

TO geeft juist aan dat ze van de oude hypotheekvorm af wil, en zelf een nieuwe aan wil gaan. Ik vermoed dat je dan dus de oude aflost, en een nieuwe aangaat. Daar is dan wel de notaris bij nodig. Ik zou even de bank bellen en nagaan wat er moet geschieden als je jouw verhaal voorlegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven