Conimex pakje over datum

03-08-2011 17:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
He bah, heb ik weer. Ben ik eindelijk fanatiek aan het leren koken sinds een week en dan gebeurt dit..

Ik heb runderriblappen in stukjes gesneden (wat een rotwerk trouwens!), het aangebakken in olie, 250 ml water bij en een boemboe smoor vlees pakje van conimex erbij. Staat lekker te pruttelen. Zoals het allemaal hoort.. (en ooit, ooooooit zal ik het zonder pakje doen! )

Maar wat wil nou.. Ik heb niet naar de tht datum gekeken.. Net dus wel nadat ik zo enthousiast bezig was.. En de tht was tot aug 2010..

Nu is mijn man wel een makkelijke qua eten maar ik ben net van de dunne af.. Kunnen we dit nog eten? *zucht*
quote:chocolover schreef op 03 augustus 2011 @ 17:48:

Charlotte

Oh ik ben lekker bezig zeg. Heb er de slappe lach van gekregen en helemaal dankzij de mee-eter! Ik kon het niet laten
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Roosje
Haha en helemaal die oogdraaismiley erbij Charlotte! Bedankt hoor, voel me gelijk stukken beter *proest*
Oh gaan we zwaaien?

altijd behulpzame Roos!

Gravin die ik mis!
*zwaait even naar Vin *

Eet smakelijk Chooc als ik de reacties lees zal het geen kwaad kunnen wat je gedaan hebt
och ik zie nu een topic binnenkomen: vieze smaak aan tepels. Jouw boemboe kan nooit zo erg zijn ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bankje en Chooc
Oh bah nlies, krijg er rillingen van.. Die open ik dus niet hoor..

*zwaait ook naar bankje*
wat een gezelligheid hier

Ik zou het niet meer eten maar ben een zeur hierin en erg gevoelige darmen heb.

Als je het wel gaat eten: eet smakelijk meis!
Als het niet smerig ruikt zou ik het gewoon eten. Ik heb seau oui seau niet zo veel van die uiterste gebruiksdata. Als ik twijfel ruik ik er eens goed aan, of ik neem heel dapper een hapje om te proeven (ik heb een schokbetonnen maag-darmstelsel, dat wel). En het kan verkeren: laatst trok zoon een monatoetje open dat volgens de datum nog wel twee weken meekon maar mooi dat ie beschimmeld was... yuk. Moraal van het verhaal: vertrouw vooral op je gezonde verstand. En succes met koken!

*Conimex zit vol met natriumglutaminaat. Dat doodt ieder micro-organisme in de wijde omtrek*
Ik zou het wel aandurven.
Conimex, Maggi. Al die meuk heeft genoeg conserveermiddelen in zich dat je - mits je het leven laat - nog minstens 3 dagen goed blijft.

Volgens mij kun je het nog wel eten.
quote:groentsoep2 schreef op 03 augustus 2011 @ 18:27:

*Conimex zit vol met natriumglutaminaat. Dat doodt ieder micro-organisme in de wijde omtrek*
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Klinkt heftig.. Geen conimex dus meer gebruiken?

Het was wel lekker dus ben benieuwd hoe het is als het zelfgeknutseld is
quote:chocolover schreef op 03 augustus 2011 @ 19:25:

Het was wel lekker dus ben benieuwd hoe het is als het zelfgeknutseld is Veel lekkerder. En ik ben blij dat jullie het hebben overleefd. Hoeven wij morgen tenminste niet in de televaag te lezen: Vrouw, man en mee-eter slachtoffer van Conimex.
quote:groentsoep2 schreef op 03 augustus 2011 @ 18:27:

*Conimex zit vol met natriumglutaminaat. Dat doodt ieder micro-organisme in de wijde omtrek*behalve botulisme
quote:chocolover schreef op 03 augustus 2011 @ 19:25:

Het was wel lekker dus ben benieuwd hoe het is als het zelfgeknutseld is

over dat natriummonoglutamaat: das net als zout een smaakversterker waar, sommigen gevoelig voor zijn.

Komt natuurlijk veel voor in: broccoli, champignons, parmezaanse kaas, moedermelk en een 1 of andere japanse zeewier)
Als je het ooit zelf gaat maken, kijk op www.kookotheek.com, met die recepten heb ik Indisch leren koken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
He fijn, dat natriumgedoe krijg ik niet binnen (behalve uit dit pakje dan..)

Ah dankje Susan! Ga daar dan de volgende keer iets uitzoeken!
Als het vlees nog iets bevroren is, kan je het makkelijker snijden!
Kan geen kwaad, het is 99 % chemisch zoals bijna alles van Conimex.
verba volant, scripta manent.
Had het net 'vers' gekocht kuzu dus helaas.. Doen we idd ook met kip, ideaal

Ok ik stop met hier schrijven want ik durf niet eens meer conimex te schrijven. Ik zal het niet meer gebruiken De hint is duidelijk!
Persoonlijk vind ik de bamboes van Sarirasa, Indonesia(te koop bij de Toko) of Konigsvogel veel lekkerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven