Bietjes... help??

03-08-2011 19:09 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag je aan je oom om 'wat bietjes' uit zijn grote moestuin, zit je vervolgens met de halve groentenwinkel achter in de auto op weg naar huis, inclusief een plastic zak vol met bietjes.

Hebben jullie nog originele bietenrecepten? De salade met geitenkaas en walnoten ken ik nu wel...

Dus, help?????
ow ja hahahah nu ik zie denk ik hmm
Maak eens borjstj met je bietjes. Er zijn recepten genoeg te vinden op internet. Vaak moet er ook wortel doorheen, persoonlijk vind ik waspeen/bospeen dan wel veel lekkerder dan winterwortel. Dan krijg je een frisse maaltijdsoep.

Mijn favoriete borjst recept is die uit een slow cooking kookboek. Er zit draadjesvlees doorheen, vandaar dat langzame
*puree van piepers en bietjes met zweedse balletjes (waarschijnlijk alleen leuk voor IKEA-vermijders zoals ik)

*wat iemand hiervoor al schreef: geraspt met yoghurt of creme fraiche en dan met een heleboel knoflook

*veldsla met bietjes
quote:Chantalo1984 schreef op 04 augustus 2011 @ 12:17:

Bietjes met aardappel puree en hasje ( geen idee hoe je dat schrijft hahaha )Bietjes met Has(h)jes lijkt me wel erg speciaal!
quote:winkelfanaat schreef op 04 augustus 2011 @ 10:37:

Mag ik even klagen over de kwaliteit van de bietjes? Ik koop in de supermarkt altijd van die bietjes in plastic vacuum gezogen, maar de laatste tijd smaken ze naar aarde. Echt niet lekker.

Uit pot vind ik ze helemaal al niet lekker. Waar kopen jullie lekkere bieten?Verse bietjes en dan zelf koken, ongeveer 45 minuten, is nog altijd het lekkerst en helemaal niet veel werk.
quote:winkelfanaat schreef op 04 augustus 2011 @ 10:37:

Mag ik even klagen over de kwaliteit van de bietjes? Ik koop in de supermarkt altijd van die bietjes in plastic vacuum gezogen, maar de laatste tijd smaken ze naar aarde. Echt niet lekker.

Uit pot vind ik ze helemaal al niet lekker. Waar kopen jullie lekkere bieten?Op de markt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Bedankt voor de tips! Het waren inderdaad de bietjes van de lidl

Ik zal ze eens proberen van de c1000 of als ik op de markt ben als ik er aan denk. Vers ben ik net even te lui voor
quote:eefje1980 schreef op 03 augustus 2011 @ 22:32:

Ik vind bietenstamppot heerlijk Gewoon bietjes, uitje, aardappelen en spekjes en stampen maar, mmm! En bieten/haring salade inderdaad.

Vandag de bietjesstamppot gemaakt met uitje en spekjes. Resultaat: hmmmm!

Bedankt!

Morgen een juicer/blender kopen en dan bietensap maken. Heb recept gevonden met peer, appel en gember erdoor. Ben benieuwd!
En ik had/heb dus verse zomerbietjes. Uit de moestuin van mijn oom, 40 minuutjes koken met schil en dan het schilletje er zo af trekken. Voorverpakt lijkt me eigenlijk niets!
Voorverpakt is ook niet lekker, het lijkt wel of die urenlang gekookt hebben.

Wij hebben zelf een moestuin en dus alles vers en eerlijk gezegd is dat toch het lekkerst, dan maar een beetje meer werk.
http://www.ingredienten.nl/recepten/bieten
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:[message=9680738,noline]monalisalove

Salade zure haring en bietjes

Met een rauw uitje gesnipperd erdoor!! Hmmmm
Gekookt (daarna afgekoeld) met een heel fijn gesnipperd uitje en een 2 eetlepels creme frache.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven