Werk & Studie alle pijlers

Reisafstand Breda-Eindhoven

05-08-2011 09:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heeft er hier iemand ervaring met het pendelen van Breda naar Eindhoven? Ik moet met de auto middenin het centrum van laatstgenoemde plaats zijn.

Ik moet om 8:20 uur echt aan mijn bureau kunnen aanschuiven en heb helaas geen flexibele werktijden.

Hoe lang is de reistijd die ik dan voor de rit heen 's ochtends moet uittrekken? Onder ideale omstandigheden is het iets meer dan 3 kwartier, maar hoe zit dat in de ochtendspits? Het traject rond Eindhoven is natuurlijk een paar jaar lang flink op de schop genomen en verbeterd, maar dan nog blijft het er heel druk.
Middenin het centrum. Waarom dan niet met de trein? Met de auto is geen doen in de spits.
Met het OV ben ik in totaal ook zo'n 1,5 uur reistijd kwijt. Ik kom langs Tilburg en daar is het sowieso ook al druk. Daarnaast is het op de ring rond Eindhoven natuurlijk ook al druk.

En dan moet ik ook nog het centrum in. Als ik met de auto ga, is het dan reeel om uit te gaan van zo'n 1,5 uur reistijd, denk je?

Het liefst ga ik met mijn eigen auto, maar ik zit dus inderdaad het OV te overwegen....
Ik heb het een jaar 10 geleden altijd gedaan. Was voor toen heel goed te doen.

Zorg dat je op tijd vertrekt. Dan ben je altijd op tijd
Driewieler, hoe lang trok je er voor uit?

En zowel jij als Sito bedankt voor de feedback!
Op zijn laatst om 7.15 vertrekken,ik persoonlijk zou om 7uur aanrijden,maar ik ben dan ook overal altijd minstens 15 minuten te vroeg...

Bij Tilburg is het druk richting Eindhoven,niet richting Tilburg op dat tijdstip.

En file is overmacht,maar je kan niet elke dag de file de schuld geven van te laat komen,dus inderdaad,op tijd vertrekken.
Volgens mij ging ik toen om 7 uur weg om om 08.30 uur aanwezig te zijn. Ik was altijd ruim op tijd weet ik nog.

In het begin zou ik gewoon ruim de tijd nemen. Je kunt daarna altijd nog besluiten om later te vertrekken als je merkt dat je steeds te vroeg bent. Uitproberen dus.
Ik werk zelf midden in het centrum van Eindhoven. Vind het in Eindhoven zelf wel meevallen qua drukte. Natuurlijk is het er redelijk druk maar ik sta nooit vast in de stad.

Ik denk dat je eerder op de snelweg vast zult staan dan in de stad zelf.

Waar ergens moet je zijn in de stad? Ik werk zelf op 10 minuten lopen van het CS. Je zou kunnen overwegen met de trein te gaan. Heb een collega die ook uit Breda komt.
Ik heb het ook een tijdje gedaan maar dan naar veldhoven en dat was nog voor de nieuwe rondweg en dan rekende ik echt wel ruim een uur.

Met de nieuwe rondweg is vooral de doorstroom voor de mensen die langs Eindhoven moeten verbeterd..maar jij moet de andere rondweg hebben met alle afslagen en daar kan het weleens druk zijn.

Nu moet ik vaak om Eindhoven heen (richting Maastricht of Duitsland) en dan merk ik dat tegenwoordig de file niet meer op de ring staat maar juist daarvoor op de A58 van Tilburg naar Eindhoven.

De treinreis van breda naar eindhoven is iets minder dan drie kwartier. Om 07.20 in de trein en dan om 08.00 in Ehoven CS. Daar kan je niet tegenaan rijden volgens mij
Er zijn zeer regelmatig storingen in het OV op dat traject. Heb je een gegarandeerde parkeerplaats? Dan zou ik kiezen voor eigen vervoer.
Ik zou met het openbaar vervoer gaan.

Nu bijv. met park hilaria is 1 toegangsweg naar het centrum afgesloten en rond 8 uur half 9 kun je in de rij voor de andere toegangsweg.

Dit geldt wel vaker.

Bovendien, de intercity doet er nog geen half uur over, aar kun en wil je niet tegen concurreren
-
happygolucky wijzigde dit bericht op 05-08-2011 13:23
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
quote:boo_peep schreef op 05 augustus 2011 @ 09:24:

Met het OV ben ik in totaal ook zo'n 1,5 uur reistijd kwijt. Ik kom langs Tilburg en daar is het sowieso ook al druk. Daarnaast is het op de ring rond Eindhoven natuurlijk ook al druk.

En dan moet ik ook nog het centrum in. Als ik met de auto ga, is het dan reeel om uit te gaan van zo'n 1,5 uur reistijd, denk je?

Het liefst ga ik met mijn eigen auto, maar ik zit dus inderdaad het OV te overwegen....Anderhalf uur heen terug ja. Liever met de trein dan elke dag in de file. Word er al moe van als ik eraan denk.
Up!

Hoe is de situatie nu met de auto? Nog steeds drama? Ik heb een vacature op het oog, maar dat bedrijf zit helaas niet dichtbij het station in eindhoven. Dat betekent dat ik na de trein nog met de fiets of bus zou moeten. Lijkt me ook niet ideaal... Iemand ervaring?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven