Verliefd, maar...
vrijdag 5 augustus 2011 om 12:51
Korte inleiding, in april een heel leuke meid ontmoet veel gemaild en uiteindelijk met haaruit geweest. Die avond begon heel gezellig. Op een gegeven moment zei ze dat ze iets vervelends had meegemaakt in haar jeugd, toen ik vroeg wat dat was sloeg ze dicht, ze zei alleen dat ik haar niet meer leuk zou vinden als ze me vertelde wat er was gebeurd. De leuke stemming was ook wel weg. Het moge duidelijk zijn dat ze er niet aan toe was erover te praten.
De dag hierna sms-te ze dat ze tijd nodig had voor ze aan een relatie begon. Ik haar vervolgens twee weken later nog eens ge-smst, maar ze was toen nog niet zover.
Vorige week verstuurde ik haar een sms-je geheel zonder verwachtingen. ze reageerde meteen dat ze het heel leuk vond dat ik sms-te, vervolgens heb ik gevraagd of ze iets wilde gaan drinken, waarop ze gelijk heel positief reageerde.
Nu het neerkomt op een datum prikken lijkt ze dit echter steeds te ontwijken. Ik vind haar echt heel leuk, wil het nog niet zomaar opgeven, maar hoe verder?
De dag hierna sms-te ze dat ze tijd nodig had voor ze aan een relatie begon. Ik haar vervolgens twee weken later nog eens ge-smst, maar ze was toen nog niet zover.
Vorige week verstuurde ik haar een sms-je geheel zonder verwachtingen. ze reageerde meteen dat ze het heel leuk vond dat ik sms-te, vervolgens heb ik gevraagd of ze iets wilde gaan drinken, waarop ze gelijk heel positief reageerde.
Nu het neerkomt op een datum prikken lijkt ze dit echter steeds te ontwijken. Ik vind haar echt heel leuk, wil het nog niet zomaar opgeven, maar hoe verder?
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:50
quote:Aubrey schreef op 05 augustus 2011 @ 13:48:
Ze klinkt alsof ze een bak vol problemen heeft. Sorry.
Dat moet je niet willen. Of heeft het redderscomplex bij jou de kop op gestoken?
Je zegt zelf dat je haar amper kent, laat de rest van de beerput dicht.Hij is verliefd...en wil dat juist ontdekken.
Ze klinkt alsof ze een bak vol problemen heeft. Sorry.
Dat moet je niet willen. Of heeft het redderscomplex bij jou de kop op gestoken?
Je zegt zelf dat je haar amper kent, laat de rest van de beerput dicht.Hij is verliefd...en wil dat juist ontdekken.
vrijdag 5 augustus 2011 om 13:54
quote:VotesforLeo schreef op 05 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
Hij is verliefd...en wil dat juist ontdekken.
Maar waar is hij dan verliefd op?
Op haar sprankelende persoonlijkheid waarmee hij zo goed connect?
Op het idee dat hij haar kan redden?
Op haar karma / ki / aura / d-cup?
Op dat hij zich 90% van een (één! 1!) date heel goed bij haar voelde?
Op het idee dat zij zijn ideale vrouw is?
[...]
Hij is verliefd...en wil dat juist ontdekken.
Maar waar is hij dan verliefd op?
Op haar sprankelende persoonlijkheid waarmee hij zo goed connect?
Op het idee dat hij haar kan redden?
Op haar karma / ki / aura / d-cup?
Op dat hij zich 90% van een (één! 1!) date heel goed bij haar voelde?
Op het idee dat zij zijn ideale vrouw is?
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:03
Wat mij dat kan schelen?
Voor mijn eigen leven maakt het niets uit. En natuurlijk kun je na 1 date smoorverliefd zijn, maar dan verloopt dat over het algemeen anders dan hoe TO het beschrijft. Denk ik.
En misschien reageer ik ook wel iets te fel omdat ik het idee heb dat TO dingen teveel in zijn voordeel uitlegt. En omdat ik het een beetje aanstellerig vind klinken, na 1 date verliefd, 3 maand later nog steeds, zonder dat er ondertussen contact is geweest. Dat klinkt als dromen en zwelgen, niet als verliefdheid.
Nou ja, kortom, ik wil gewoon gelijk hebben
Voor mijn eigen leven maakt het niets uit. En natuurlijk kun je na 1 date smoorverliefd zijn, maar dan verloopt dat over het algemeen anders dan hoe TO het beschrijft. Denk ik.
En misschien reageer ik ook wel iets te fel omdat ik het idee heb dat TO dingen teveel in zijn voordeel uitlegt. En omdat ik het een beetje aanstellerig vind klinken, na 1 date verliefd, 3 maand later nog steeds, zonder dat er ondertussen contact is geweest. Dat klinkt als dromen en zwelgen, niet als verliefdheid.
Nou ja, kortom, ik wil gewoon gelijk hebben
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:04
en ja, ik kan snel verliefd worden. En dat is idd vaak op erg weinig gebaseerd. Daarom wil ik graag ontdekken of het wat kan worden, is dat zo erg. Ik kom er liever straks achter dat we niet bij elkaar passen, dan dat ik er niets meedoe en me over een half jaar nog steeds klote voel omdat ik het niet geprobeerd heb.
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:08
En dus ga je pushen?
Dat heeft geen zin hoor.
Ga er nou maar gewoon van uit dat ze je een leuke vent vindt, maar niet leuk genoeg om door te zetten.
Jij kan namelijk wel alles uit de kast willen halen, maar voor een date heb je er twee nodig!
En zij wil duidelijk niet alles uit de kast halen.
Dat heeft geen zin hoor.
Ga er nou maar gewoon van uit dat ze je een leuke vent vindt, maar niet leuk genoeg om door te zetten.
Jij kan namelijk wel alles uit de kast willen halen, maar voor een date heb je er twee nodig!
En zij wil duidelijk niet alles uit de kast halen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:09
quote:manopviva schreef op 05 augustus 2011 @ 13:54:
@ aubrey, ze hoeft niet gered te worden. Ze heeft iets meegemaakt waar ze moeilijk over praat. Als dat eenmaal besproken is denk ik dat dat verder uit de weg is al kan dat even duren. Ik heb de tijd, het gevoel is gewoon sterk.Dat is wel heel naief, om te denken dat het weg is als het uitgesproken is.
@ aubrey, ze hoeft niet gered te worden. Ze heeft iets meegemaakt waar ze moeilijk over praat. Als dat eenmaal besproken is denk ik dat dat verder uit de weg is al kan dat even duren. Ik heb de tijd, het gevoel is gewoon sterk.Dat is wel heel naief, om te denken dat het weg is als het uitgesproken is.
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:10
@ nachttrein, wat jij zegt is misschien ook wel de reden dat ik nu niet wil opgeven. Gewoon om het af te ronden en niet weer 3 maanden verder nog steeds met vragen te zitten. Ik heb in de tussentijd nog wel andere vrouwen "gezien", maar ik refereer dat streeks weer aan het gevoel bij haar, daarom heb ik ook alsnog een sms gestuurd ondanks dat ik het eigenlijk had opgegeven.
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:11
quote:Summerdance schreef op 05 augustus 2011 @ 14:08:
En dus ga je pushen?
Dat heeft geen zin hoor.
En zij wil duidelijk niet alles uit de kast halen.mee eens
En dus ga je pushen?
Dat heeft geen zin hoor.
En zij wil duidelijk niet alles uit de kast halen.mee eens
vrijdag 5 augustus 2011 om 14:12
vrijdag 5 augustus 2011 om 20:14
zaterdag 6 augustus 2011 om 11:19
Begrijp nooit zo goed waarom bij een eerste date meteen de trauma's uit het verleden op tafel gebracht moeten worden.
Al is ze er zelf niet over begonnen, dan nog had ze haar mond moeten houden, wanneer ze er nog niet over wil praten.
Ook niet half voeren.
Ik vind dat een beetje neigen naar aandachttrekkerij. Of je vertelt alles, of je houdt je waffel.
Nu ga jij rekening houden met een vrouw, die je voert, maar niets verteld en je aan het lijntje houdt.
Persoonlijk vind ik dit een absurde start van iets dat ongecompliceerd moet beginnen.
Al is ze er zelf niet over begonnen, dan nog had ze haar mond moeten houden, wanneer ze er nog niet over wil praten.
Ook niet half voeren.
Ik vind dat een beetje neigen naar aandachttrekkerij. Of je vertelt alles, of je houdt je waffel.
Nu ga jij rekening houden met een vrouw, die je voert, maar niets verteld en je aan het lijntje houdt.
Persoonlijk vind ik dit een absurde start van iets dat ongecompliceerd moet beginnen.
zaterdag 6 augustus 2011 om 11:37
Tja soms stelt iemand vragen en vraagt door, dan heb je niet zo snel een 'versie B' verhaal klaar waarin alle erge dingen zijn weggelaten.
Ze heeft toch niet een hele avond gepraat over moeilijke jeugd, verkrachtingen, verslavingen en weet ik veel wat?
Dat op zich lijkt me geen reden om niet met haar verder te willen. Maar het feit dat de date in april heeft plaatsgevonden en dat er sindsdien niks meer gebeurd is, geeft wel het idee dat er geen toekomst in zit.
Ze heeft toch niet een hele avond gepraat over moeilijke jeugd, verkrachtingen, verslavingen en weet ik veel wat?
Dat op zich lijkt me geen reden om niet met haar verder te willen. Maar het feit dat de date in april heeft plaatsgevonden en dat er sindsdien niks meer gebeurd is, geeft wel het idee dat er geen toekomst in zit.
zaterdag 6 augustus 2011 om 12:18
quote:Summerdance schreef op 05 augustus 2011 @ 14:08:
En dus ga je pushen?
Dat heeft geen zin hoor.
Ik vind pushen nou heel wat anders dan niet meteen opgeven en eens in de twee weken een keer een berichtje sturen.
Bovendien denk ik dat het niks te maken heeft met hem (of hem niet leuk genoeg vinden) maar alles met haar.
Heeft ze "moeilijk geval" op haar voorhoofd staan TO?
En dus ga je pushen?
Dat heeft geen zin hoor.
Ik vind pushen nou heel wat anders dan niet meteen opgeven en eens in de twee weken een keer een berichtje sturen.
Bovendien denk ik dat het niks te maken heeft met hem (of hem niet leuk genoeg vinden) maar alles met haar.
Heeft ze "moeilijk geval" op haar voorhoofd staan TO?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.