Gezondheid alle pijlers

Metformine

03-08-2011 21:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds nov '10 metformine voor insulineresistentie (geen diabetes).

Wie gebruikt dit voor vergelijkbare redenen, en wat is jullie dosering?

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Mijn ervaring tot nu toe:

- 15 kg afgevallen (jeuj, op de helft!)

- dosering 250mg p/d

- belangrijkste bijwerkingen diarree en hoofdpijn.
ik slik 2 keer 500 mg per dag. Geen bijwerkingen op het begin na dan. Toen had ik last van diarree, maar na een paar weekjes was dat over.
Plopsje, gebruik jij het voor diabetes dan? Vind het nl best een hoge dosering! :o
klein schopje.. ik lees hier heel veel meiden die het gebruiken voor PCOS. Wat gebruiken jullie voor doseringen?
Ik heb het voor diabetes gebruikt maar zoveel bijwerkingen dat ik ben gestopt inmiddels en andere medicatie slik.
Oh Schuddebuikje, das minder...

Wat had je voor bijwerkingen dan? Ik kan het namelijk allemaal niet zo goed plaatsen. Heb zóveel klachten, dat ik niet meer weet of het van (al) mijn medicijnen komt of niet :-s
Ik gebruik het wel voor diabetes en slik 3 keer 500 mg per dag. Bijwerkingen gerommel in buikstreek en nog wat meer van dat soort klachten. Maar niet ondraaglijk.
Ik heb het voor diabetes geslikt, 5,5 jaar lang, en ik ben vrijwel continu aan de diarree geweest. Vieze troep!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik slik het ook voor diabetes, 3 x 1000 mg p/d. Soms gerommel in mijn ingewanden, en soms diarree. Meer eigenlijk niet (pffff...).
Dankjewel voor de reacties tot nu toe.

Zijn er verder helemaal geen forummers die het juist niet voor diabetes gebruiken?
Sorry jaimee21, ik heb nu eenmaal diabetes...
quote:pixel schreef op maandag 08 augustus 2011 22:10 Sorry jaimee21, ik heb nu eenmaal diabetes...Nou verontschuldig je maar niet. Als er 1 ding is wat me verschrikkelijk lijkt is het dat wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven