Wat heb jij gedaan nav het forum?

29-01-2008 17:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers!

Al rondlezende op het forum valt het mij op dat er (vooral in het relatieforum) soms heel heftige adviezen worden gegeven ten aanzien van relaties wel of niet beëindigen, dingen wel of niet zeggen enzovoort. Nu ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig hoe veel mensen zich hierdoor écht hebben laten beïnvloeden. Heeft er iemand zijn relatie verbroken doordat de adviezen hier net het duwtje waren dat je nodig had? Heeft er iemand die brief geschreven naar zijn/haar beste vriendin waarin je eindelijk eens vertelde wat je al zo lang dwars zat?

Nou ja, noem maar op. Wat heb jij gedaan met wat er op het forum staat?
Naar aanleiding van het forum heb ik uitgeprobeerd of Kruimel misschien een koemelk allergie had. Dat bleek inderdaad het geval, dus ik ben de tipgeefsters erg dankbaar (als je met een steeds huilende baby zit is het erg fijn als iemand je een tip geeft waardoor je kind weer goed in zijn vel komt te zitten). Verder, eh... ik geloof dat ik nog wel meer dingen van het forum heb, maar daar kom ik even niet op.
quote:Very Cherry schreef op 29 januari 2008 @ 18:44:

Ik heb hier geleerd, dat je je gat van voor naar achter moet afvegen in plaats van van achter naar voor.

En had ik het nou maar gedaan ook, want ik zit nu met een knots van een blaasontsteking SINAASAPPELSAP DRINKEN< DAAR WORDT JE URI ZUURDER VAN EN DAT DOOD DE BACILLEN...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
.
quote:shining schreef op 29 januari 2008 @ 19:35:

[...]

Nee klinkt niet dom hoor, helemaal niet. Ik ben wel een geitewollensok, maar niet zo extreem als jij denkt. Geloof ik.

Maar, hoe doe jij dat eigenlijk? Scheid jij al je afval?

Leuk dat je het vraagt, Shining.

Sinds 4 weken scheiden wij ons afval, voor het eerst sinds 11 jaar. In de lawezeggen compound waar ik nu woon, hebben ze containers voor plastic, glas en blik. Papier had ik nog niet ontdekt, maar nu zag ik vanmorgen allemaal zakken met oud papier bij de weg staan bij de buurtjes. Dus dat moet ik even navragen, of dat soms elke dinsdagochtend is.

quote:Fame schreef op 29 januari 2008 @ 19:38:

[...]

SINAASAPPELSAP DRINKEN< DAAR WORDT JE URI ZUURDER VAN EN DAT DOOD DE BACILLEN...En cranbarrysap.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ik heb een huis gehuurd in een stad/buurt waar ik nog nooit was geweest. 1,5 jaar later nog steeds blij mee
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Petrokia schreef op 29 januari 2008 @ 18:41:

[...]

Ja! Wel eerst de blaadjes wassen en op een handdoek drogen. Gelijk vanuit de vriezer in een beker/glas en kokend water erop. Niet eerst laten ontdooien, want dat wordt een slappe hap.

Oke tnx! Ik vroeg me al of het geen slappe boel zou worden, maar dat voorkom je dus op deze manier!

Nou ehm.. dan kan dit ook op het topic erbij, want dit ga ik ZEKER doen!
quote:Nijntje schreef op 29 januari 2008 @ 19:39:

[...]

Geeft wel een goed gevoel denk ik? Ik zag eens bij man bijt hondeen gezin dat de uitdaging moest aangaan om zo min mogelijk afval te produceren. Normaal hadden ze altijd een dikke container vol met het gezin en nu dsachten ze overal heel bewust over na en hadden ze maar één plastic zakje met afval. Heel leuk om te zien.

In datzelfde programma kwam ook een man aan het woord die met zijn lege afwasmiddelfles naar de biowinkel ging om hem daar weer te laten vullen. Dat was pas een ECHTE geitewollensok.
quote:mylenevalerie schreef op 29 januari 2008 @ 19:41:

[...]

En cranbarrysap.Hoest?
Fame & MV;

bedankt voor deze tips. Echter, alleen, de supermarkt haal ik dus niet
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:shining schreef op 29 januari 2008 @ 19:46:

[...]

In datzelfde programma kwam ook een man aan het woord die met zijn lege afwasmiddelfles naar de biowinkel ging om hem daar weer te laten vullen. Dat was pas een ECHTE geitewollensok.

Present!

Dat deed ik dus ook altijd. Alleen de biowinkel doet het niet meer, teveel geklieder waarschijnlijk. In elk geval hebben ze het navul-apparaat eruit gegooid.

Ik liet ook altijd m'n flesjes hervullen bij de Bodyshop. Maar nu gebruik ik Weleda, da's pas echt een geitenwollensokkenmerk.
quote:mylenevalerie schreef op 29 januari 2008 @ 19:41:

[...]

En cranbarrysap.cranberrywijn in geval van feestjes ..
quote:shining schreef op 29 januari 2008 @ 19:46:

[...]

hmm ik ben opgegroeid in een woongroep... en daar deden we dat ook met de shampoo, afwasmiddel, het vloeibaar wasmiddel etc....

ben ik nu ook een geitenwollensok?
quote:korenwolf schreef op 29 januari 2008 @ 19:52:

[...]

Ik liet ook altijd m'n flesjes hervullen bij de Bodyshop.

Dat kan nu zeker ook niet meer? Ik ken het iig niet terwijl ik wel een fervent bezoeker ben van de BS

Zou wel handig zijn, mijn haarmasker is al een poosje uit de verkoop ivm verpakkingsproblemen in Engeland. Ik heb nog wel een lege pot, misschien als ik die opstuur dat ze 'm dan even kunnen vullen
quote:Yamuna schreef op 29 januari 2008 @ 19:55:

[...]

hmm ik ben opgegroeid in een woongroep... en daar deden we dat ook met de shampoo, afwasmiddel, het vloeibaar wasmiddel etc....

ben ik nu ook een geitenwollensok?Ja, jij bent een ECHTE geitewollensok.
quote:korenwolf schreef op 29 januari 2008 @ 19:52:

[...]

Present!

Dat deed ik dus ook altijd. Alleen de biowinkel doet het niet meer, teveel geklieder waarschijnlijk. In elk geval hebben ze het navul-apparaat eruit gegooid.

Ik liet ook altijd m'n flesjes hervullen bij de Bodyshop. Maar nu gebruik ik Weleda, da's pas echt een geitenwollensokkenmerk.Ik zou dat ook best willen doen hoor, maar ik heb er de tijd niet voor om met een flesje naar de winkel te gaan. Ik kies dan liever voor een plastic flesje voor 50 cent in de supermarkt. Ik denk overigens dat dat voor veel meer mensen geldt. De intentie is er wel, maar tja, gemakzucht hè. Gemak dient de mens tenslotte.
quote:shining schreef op 29 januari 2008 @ 20:06:

[...]

Ik zou dat ook best willen doen hoor, maar ik heb er de tijd niet voor om met een flesje naar de winkel te gaan. Ik kies dan liever voor een plastic flesje voor 50 cent in de supermarkt. Maar wat maakt dat nou uit in tijd, naar de winkel fietsen en daar een flesje hervullen, of naar de winkel fietsen en daar een flesje kopen? Of is de biowinkel soms een halfuur verder fietsen?
quote:shining schreef op 29 januari 2008 @ 20:02:

[...]

Ja, jij bent een ECHTE geitewollensok. proud to be
quote:Yamuna schreef op 29 januari 2008 @ 20:09:

[...]

proud to be Hoho, mijn normen zijn wat strenger. Voor het keurmerk moet je wat extra doen. Kook je je rijst wel volgens de hooikist-methode? Eet je uitsluitend rechtsdraaiende pindakaas? En verzorg je de tuin wel volgens de zaaikalender van Maria Thun?
quote:korenwolf schreef op 29 januari 2008 @ 20:07:

[...]

Maar wat maakt dat nou uit in tijd, naar de winkel fietsen en daar een flesje hervullen, of naar de winkel fietsen en daar een flesje kopen? Of is de biowinkel soms een halfuur verder fietsen?Tuurlijk maakt dat uit, je boodschappen in één winkel doen kost minder tijd dan verspreid door de stad je boodschappen halen. Bij de ene winkel een flesje afwasmiddel, bij de ander wc papier, bij de bakker brood, de slager vlees enz. Ik maak het voor mezelf zo gemakkelijk mogelijk. Als ik echt veel tijd zou hebben en de natuurwinkel was niet zo ver, dan zou ik het niet zo'n probleem vinden. Daarnaast zijn biologische producten veel duurder.
quote:qwertu schreef op 29 januari 2008 @ 19:22:

DS, ik vind het zeer zeker attent. Maar ik blijf de uitspraak "vrouwvriendelijk toilet" intrigerend vinden. En dat pedaalemmertje behoort in mijn ogen bij de basisuitrusting.

Ik ben een vrouw zonder pedaalemmertje! Realiseer ik me ineens. Ook geen EHBO mandje, niets. (Beneden dan.)

De lege rolletjes zet ik op de rand boven de drukknop. En die gaan na een tijdje in de tas met knutselspullen.

Maar een pedaalemmertje hoort er wel te staan ja, vind ik eigenlijk ook. Is er nog niet van gekomen in m'n nieuwe huis.

Wat zullen de mensen wel niet gedacht hebben die hier naar de wc geweest zijn?

En nu even on topic: ik heb al van alles gedaan nav het forum, komend weekend weer: dan gaan op aanraden van de hollers de tieten vooruit met carnaval!

En het pedaalemmertje wat ik ga kopen......ook al....!
quote:korenwolf schreef op 29 januari 2008 @ 20:14:

[...]

Hoho, mijn normen zijn wat strenger. Voor het keurmerk moet je wat extra doen. Kook je je rijst wel volgens de hooikist-methode? Eet je uitsluitend rechtsdraaiende pindakaas? En verzorg je de tuin wel volgens de zaaikalender van Maria Thun?

in de woongroep hadden we een biologische groententuin, er werd gezaaid volgens de maanstanden. als ik rijst kook dan gaar ik t in de pan in dekens .. is dat de hooikistmethode?

ik denk dat ik een van de weinigen ben van mijn leeftijd die weet hoe je groenten dient te "wecken"

ik heb geitenwollen sokken en loop dagelijks nog op houten klompen ( al vind ik dat zelf onwijze hip ! )

ik heb een bakfiets in plaats van een auto. rechtsdraaiende pindakaas is niet aan mij besteed ik heb liever tahin shaken not stirred!!!
Ik ben in het kielzog van een andere forumster bij ex weggelopen. En ik heb een knijn gekocht vanwege de enthousiaste verhalen van een andere andere forumster.
quote:Yamuna schreef op 29 januari 2008 @ 20:23:

[...]

in de woongroep hadden we een biologische groententuin, er werd gezaaid volgens de maanstanden. als ik rijst kook dan gaar ik t in de pan in dekens .. is dat de hooikistmethode?

ik denk dat ik een van de weinigen ben van mijn leeftijd die weet hoe je groenten dient te "wecken"

ik heb geitenwollen sokken en loop dagelijks nog op houten klompen ( al vind ik dat zelf onwijze hip ! )

ik heb een bakfiets in plaats van een auto. rechtsdraaiende pindakaas is niet aan mij besteed ik heb liever tahin shaken not stirred!!!

Je gaart je rijst in dé-kens? Leg uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven