Gezondheid alle pijlers

Pap 3a

21-03-2008 11:38 1453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
Hey meiden,

Spannend voor jullie Middje en Yael! Ga voor jullie duimen woensdag. Vervelend Middje, dat je bloed verliest... Hoeft inderdaad niets te zeggen en fijn dat je er rustig onder bent! Je zorgen maken heeft niet veel zin, ook al is het begrijpelijk dat je dat wel doet.

Esmee, tjee, inderdaad heel jong nog. Eerst donderdag maar even afwachten wat er gezegd wordt, maar spannend is het sowieso. Sterkte met je dochter! Hopelijk valt het allemaal mee.

Hier gaat het wel goed! Ben nog steeds gestopt met roken en voel me er heel goed bij. En, zoals jullie vast wel gemerkt hebben, hihi, heb ik alles goed los kunnen laten. Over een paar weken weer controle en dan begint het toch wat spannend te worden, al moet ik zeggen dat ik me er momenteel nog niet echt zorgen om maak. Komt misschien wel, maar misschien ook niet. Heb er niet echt reden voor om te denken dat het niet goed zou zijn. We wachten het maar af.

Middje en Yael: succes en sterkte woensdag!! En natuurlijk met het wachten op de uitslag, dat is vervelender dan het onderzoek zelf...

Liefs,

Liesje
hoi liesje

wat knap van je dat je nog steeds gestopt bent!!!!!!

yael hoe is het gegaan?

groetjes
Dag meiden,

Nou bij mij is er iets heel stoms gebeurd. Ik was dus in de volle overtuiging dat ik woensdag moest en toen ik daar aankwam had ik dus dinsdag mijn afspraak bleek

Gelukkig mag ik nu wel 5 augustus dus dat is al snel gelukkig!

En inderdaad knap van je je liesje!

middje hoe is het bij jou gegaan?
Ik kreeg een uitstrijke voor de zekerheid, bleek ik een pap 3a afwijking te hebben, dus moest ik naar de gyneacoloog die een biopt zou afnemen, niks aan het handje want volgens de dokter en mijn omgeving stelde het allemaal maar niets voor. Ik was dan ook totaal niet zenuwachtig en inderdaad het deed me totaal geen pijn. Tot dat ik thuis kwam en ik benauwd werd en hevige buikpijn kreeg en er behoorlijk wat bloed loskwam, dat was me dus niet verteld! na 2 dagen gelukkig niets meer aan de hand. Toch bleek dat het aangetaste wefsel toch weg moest, ook die behandeling stelde niet veel voor en gelukkig had ik daar geen pijn van!! Ik was niet voor bereid op de vreslijke stank die je overhoud aan het natte wondje, waar ik echt heel erg lang last van heb gehad! ik schaamde me kapot, maar dat vond de dokter allemaal niet nodig om te melden en daar baal ik van! Weet iemand hoelang die stank kan aanhouden want bij de poli kunnen ze me geen antwoord geven?? iemand ook deze ervaring gehad?
Middje, niks meer gehoord. Hoop dat het een beetje goed is verlopen bij de gyn? Ik hoop van wel, ik moet nu vrijdag.....
hoi yael

sorry was vergeten terug te reageren

maar alles is goed gegaan wel deed die eendebek en het uistrijkje zeer grrrrrr

veder zei hij dat het er allemaal goed uitziet dus het zal

wel goed zijn 10 aug krijg ik de uitslag

jij succes vrijdag vervelend dat je je had vergist

groetjes
Ben ook weer terug bij af...

November 2009 bij standaard uitstrijkje pap3B geconstateerd. Daarna een colposcopie gehad, en in januari 2010 een lisexcisie. Ik had CinII en CinIII plekjes, maar alles was schoon.

1e controle was goed, pap1

2e controle, dat was in januari j.l., had ik pap2...

Moest een half jaar wachten.

Nu half juli weer een uitstrijkje gehad, en ik heb nu pap3A

Baal hier echt van... Begin weer van voren af aan met alles.

25-8 moet ik voor een colposcopie.

Weet heus wel dat het niet echt iets voorstelt, maar maak me er toch weer druk om.

Had dit hoofdstuk zo graag af willen sluiten.

Heb 25-8 bewust geprikt, dat is na mijn vakantie. Ga proberen om het van me af te zetten de komende paar weken, nu ik vakantie heb, maar het is lastig
@Middje: Fijn dat het er goed uit zag! Ook al zegt het niet veel, het is toch altijd fijn dat te horen. Spannend weer, wachten op die uitslag...maar je krijgt 'm wel al snel! Na een week, fijn!! Maar wachten duurt altijd lang, sterkte...duim voor je!

@Yael: hoe is het gegaan bij jou vandaag? Vervelend, hoop dat je snel de uitslag krijgt. Is altijd al spannend dat wachten, maar zeker als het (om wat voor reden dan ook) nog langer duurt. Jij ook sterkte met wachten en natuurlijk ga ik ook voor jou duimen!

@Snoopy: He, wat vervelend zeg!! Ik kan me voorstellen (sterker nog: heb het zelf ook meegemaakt) hoe je je voelt en dat je je zorgen maakt. Heeft de gyn al gezegd hoe het gaat lopen na de colposcopie? Afhankelijk van de uitslag weer een lisexcisie? Gadver, wat klote... Zulk nieuws komt altijd op een verkeerd moment, maar in je vakantie is het extra zuur... Ik wens je heel veel sterkte!
Thanx Liesje, nee, gyn zelf niet gesproken, alleen de assistente aan de telefoon, maar ik denk dat als er CINII of CINIII uit komt, wel weer een lisexcisie aan zit te komen.

Idd klote, weet dat ik me geen zorgen moet maken, doe ik ook niet, maar baal zo dat ik weer opnieuw die molen in moet.

Had dit hoofdstuk zo graag af willen sluiten...

Heb jij dus ook voor een 2e keer een pap3a of 3b gehad ?
Hey Snoopy,

Pff, begrijpelijk dat je baalt! Het is ook niet niks... Vervelend dat je de gyn zelf nog niet gesproken hebt. Hopelijk kun je het een beetje loslaten in je vakantie, je zorgen maken heeft inderdaad niet veel zin, maar het is wel begrijpelijk dat je het doet!

In september 2009 heb ik een lisexcisie ondergaan na een PAP3a. In maart 2010 was de uitslag PAP2 en in september wederom PAP3a. Toen heeft er een conisatie plaatsgevonden, omdat er op die manier meer weggehaald zou kunnen worden. In januari zag het er super uit: PAP1. Over een paar weken (ongeveer als jij je colposcopie hebt) heb ik mijn volgende controle, ben benieuwd...

Sterkte! En probeer ook van je vakantie te genieten...
Oh, dus ongeveer hetzelfde als ik ! Balen dan he, als je weer 3a hebt !

Viel de conisatie mee ? De lisexcisie heb ik met een ruggenprik laten doen, en dat viel me 100 % mee. Heb erna wel veel last gehad van bloedingen en buikpijn.

Super dat je nu een pap1 had in januari.

Ga voor je duimen dat dat nu ook het geval is !

Kan het gelukkig behoorlijk loslaten, heel af en toe spookt het door mijn hoofd. Heb echt zoiets van: ik zie het na mijn vakantie wel weer. Maar helemaal niet aan denken, nee, dat lukt niet...
Hey snoopy

wat vervelend zeg!!!

Sterkte!

Liesje hoe is het bij jou?

Ik krijg woensdag de uitslag maar heb er wel goed gevoel bij

Groetjes
@Snoopy: De lisexcisie was onder plaatselijke verdoving, voor de conisatie kreeg ik een ruggenprik. De ingreep op zich is me beide keren meegevallen, het herstel erna ook. Al heb ik na de conisatie wel zo'n vier weken gevloeid, na de lisexcisie was ik geloof ik na twee weken alweer "bloedvrij" Goed dat je het redelijk los kunt laten! Er niet aan proberen te denken werkt ook niet, want juist dan denk je er heel veel aan. Als je het maar voldoende kunt loslaten en kunt genieten van je vakantie, dat is het belangrijkst... Sterkte!

@Middje: Fijn dat je er een goed gevoel over hebt!! Ik ga voor je duimen dat dat gevoel terecht is. Sterkte met wachten nog die paar dagen!
Sterkte met wachten op de uitslag Middje ! Zal duimen dat die goed is !

@Liesje: Mijn lisexcisie viel me dus ook mee, alleen de bloedingen niet, geloof dat die ook 2 weken duurden ofzo ?

Baal er wel altijd van dat je zo lang niet in bad mag.... Ga graag in bad namelijk

Vandaag even lekker een dagje weggeweest, Primark in Hoofddorp, en even gestopt op Schiphol, en daar even de toerist uitgehangen.

Heerlijk, hele dag weer niet aan gedacht :-)
hoi dames

bedankt voor de lieve brichtje!!!s

ik word morgen tegen 5u gebeld spannend

snoopy

ik had na die lis ook behoorlijk last van bloedingen

en ik had 2 weken erna nog een 3 grote bloedproppen

dat ckan dus ook jammer dat ze dat er niet bij zeggen

want ik ben me dood geschrokken dacht echt daar ligt mijn

baarmoedermond grrrrr

succes iig

liesje waneer moet ijij weer?

groetjes middje
Middje zal morgen voor je duimen! Ik word vrijdag gebeld!

Liesje hoe gaat het met jou?
Hey yael

Hoe is het bij jou gegaan?

Zag het er allemaal goed uit?

Wat word je snel gebeld ik moest

2 weken wachten

groetjes
@Snoopy: Goed om te horen dat je zo hebt genoten maandag!! Fijn! Haha, dat herken ik ja. Net (een paar dagen) voor de conisatie vorig jaar ben ik verhuisd naar een andere woning. In mijn oude huis was er geen bad aanwezig, maar in het nieuwe huis wel! Helaas moest ik ruim vier weken wachten voor ik daarvan gebruik kon maken... Fijne vakantie nog!!

@Middje: Spannend voor jou vandaag! Pff, je moet ook nog eens best lang wachten voor je gebeld wordt... Ik mag altijd zelf bellen, maar daar zit ik dan ook min of meer op te wachten (meestal rond 11.00 uur), dat duurt ook lang! Ik ga voor je duimen!

@Yael: Voor jou ook spannende dagen, ik ben benieuwd! Ik duim voor je!

@Allen: Ik hoop dat ik de komende dagen ergens in kan loggen. Ga over een paar uurtjes namelijk op vakantie! Even lekker er tussenuit. Hoop dat ik kan lezen hoe het jullie is vergaan! Succes en sterkte!
Ha dames,

Sorry dat ik even niets van me laat horen, ik ben er iok totaal niet meer mee bezig namelijk. Ik heb een half jaar geleen de laatste controle gehad en moet over een half jaar weer. Ik weet nog dat we in januari allemaal bij elkaar zaten, dus nu zijn jullie weer aan de beurt.

Sterkte allemaal, ik lees/leef mee!

En prettige vakantie Liesje!
Fijne vakantie Liesje !
hoi hoi

ik heb de uitslag het was pap2 ik moet in feb weer terug komen

groetjes
Hm... niet echt een uitslag waar je blij van wordt. Had zelf begin dit jaar ook pap2, en baalde toen zo dat ik weer een half jaar moest wachten. Pap2 is niet slecht, maar je had natuurlijk liever pap1 gehad...
Hey Middje,

Balen man...... niet echt helemaal leuk natuurlijk pap2. Ik krijg de uitslag zo snel omdat de beste man spoed erop had gezet zodat ik niet zolang in de zenuwen hoef te zitten.... krijg het dus morgen te horen.
hoi hoi

ja is idd een beetje balen maar goed veel is er nu niet aan te doen

moet maar gewoon weer afwachten op mijn volgende uitstrijkje

en dan maar hopen dat het zichzelf opruimd

en niet dat ik zoals de vorige x in een paar maanden opeens

weer een hoge pap heb

sterkte morgen yael
Helaas ben net gebeld pap 3a dus weer voor een coloscopie. Erg verdrietig eerlijk gezegd. Heb net ook effe een flink portie zitten janken. Wat een domper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven