VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Dus ook in jouw biomelk zit pus?
Er zitten in gewone melk ook groeihormonen, in gewone kip zit vollop water ingespoten etc. Niet leuk om daar aan te denken, dus gewoon zo min mogelijk eraan denken en zoveel mogelijk duurzaam kopen.
Dat hebben ze vast op het forum gelezen!

Jeetje, wat veel singlemoms hier vanavond, ik was ook al alleen en vind het ook een flinke klus ze allemaal gevoederd, gewassen, geschrobt, gekamd op tijd in bed te krijgen. Voor mij een voorproefje, want Pompel gaat het hele weekend weg (kreun)

Peb, wat schrijf je het mooi.. wat een vreselijk verdriet. Het lijkt me zo vreselijk je moeder te verliezen. Ik weet al jaren dat mijn moeder niet heel oud gaat worden, maar denk er eigenlijk nooit (meer) over na. Maar jouw verdriet maakt wel erg veel indruk op me, ik denk veel aan je en wens je nogmaals oprecht veel sterkte en kracht toe!
Oh, ik was nogal mosterd...

jakkes, ben blij dat ik geen melk lust.

Ik denk eigenlijk nooit na over wat ik eet en drink, vast niet heel verstandig, maar ik laat het graag zo!

(Ik denk er wel over na in die zin dat ik zorg dat iedereen hier 1 of 2 keer fruit eet per dag en brood en zuivel en vlees en af en toe vis etc. (volgens mij denk ik nog in de ouderwetse schijf van vijf) maar niet in wat waar in zit ofzo.)
Hai Pimpel, en jij hebt er zelfs 4 te voederen, wassen, poetsen etc!

Ik zou ze weer uit logeren doen als Vrolijkerd een heel weekend weg zou gaan. Noem me maar een mietje, maar dat is me vorige keer prima bevallen.
quote:Wind schreef op 29 januari 2008 @ 20:37:

Nee, Vifit limoen is geen zuivel, dat scheelt...

Dat groeit kant en klaar aan de Vifit Limoenboom in Oost Afrika.

Gelukkig .

Vrolijk, alletwee uit logeren? Of 1 van 2? Want ik bewaar logeren juist graag om wat leuks met eigen meneer te doen.

Overigens; ik ga met thee en boek naar boven. Ben fleps en was MOK, dus maar eens op tijd aftaaien. Fijne avond!
Ja, Pim dat is precies wat ik bedoel. Je denkt goed bezig te zijn (schijf van vijf) en dan wordt er de suggestie gedaan dat dat helemaal niet zo goed bezig is. Ach.. ik hou er over op.

Ga ook naar bed.

Ben moe en spierpijn in mijn lijf wordt erger.

Knijt
Beide uit logeren natuurlijk. Maar hier willige oppassers voor beide kindjes. Kunnen als het moet elke week wel terecht bij een opa & oma of anders tantes en ooms. Betere werk. Hier gaan kindjes elke maand wel een keer uit logeren om samen wat te doen. Wat dat betreft zorg ik best ok voor mezelf :-)
Truste!

(het is gewoon kinderbedtijd!)
Wind, maar dat is toch altijd? Groene groenten niet meer opwarmen ivm nitriet, of mag het tegenwoordig toch weer wel? Vis en spinazie schijnt ook geen geweldige combinatie te zijn. Veel vet is niet goed, maar light producten bevatten transvetten en die zijn om een of andere reden ook niet goed. Zo is er altijd wel wat. Gewoon een klein beetje opletten en afgaan op het voedingscentrum. Als er iets verandert in de aanbevelingen, dan zal het voedingscentrum het wel weten.
Ik ben nu ook alleen, maar gelukkig wel samen Pebbeltjes op bed gegooid enzo. En we hebben makkelijk gegeten, patat voor de Pebbeltjes en Pita Giros voor ons.

Ik bedenk nu dat ik eigenlijk nooit meer 'echt' single mom ben, want Pebblo nooit meer op zakenreis. wel veel werk, want we groeien hard. We zijn zelfs al op zoek naar een hulp voor de zaterdag!

Ik denk ook nooit echt na over wat ik eet. Heb Linda ook gelezen over pus en melk en dat gaat ene oor in en andere oor uit eigenlijk. Groente en fruit belangrijk, niet te veel vet en niet te veel zoetigheid. Stukje vlees, soms vis en soms vegetarisch. Altijd bruin brood en beschuit en crackers ook volkoren. Zoiets.

Lief dat jullie me stoer vinden, maar ik kan toch niet veel anders dan doorgaan? Dat zou mama ook willen en ook mijn vader juicht het toe dat we afleiding vinden in werk en gezin, volgens hem is dat het beste wat we kunnen doen. Hij heeft het erg moeilijk en realiseert zich dat hij een invulling moet gaan zoeken voor zijn dagen. Maar nu kan hij het nog niet. En hoeft het ook nog niet.

Lees ik het nou goed dat Vrolijk om 20.52 naar bed gaat?!
Wind, dat verhaal van die suiker heb ik eens hier op het forum gelezen en dat is echt onzin. Over die aspartaam: ook daar heb ik me eens uitgebreid in verdiept. Het is zo ongeveer het meest onderzochte voedingsmiddel dat er is, en het is in normale hoeveelheden niet kankerverwekkend. Suiker is natuurlijk wel ongezond om de calorieen. Gezond is gevarieerd en met mate eten en niet vergeten te genieten.

Dat het een HBO-opleiding is zegt helaas niet dat er geen onzin wordt onderwezen. De academie voor natuurgeneeswijzen is ook HBO, en daar wordt ook onzin verteld. Heel spijtig, en die mensen geloven het zelf ook nog, ondanks het ontbreken van enige onderbouwing. Dit soort indianenverhalen landen altijd in een vruchtbare bodem, want uiteindelijk zijn we allemaal bang om iets ernstigs te krijgen.

Pebbels, het lijkt me juist goed dat je afleiding hebt in je werk. De situatie verandert niet en de tijd zal het afzwakken, en tot dat moment kun je maar beter iets doen toch?
Wind, lees eens op de website www.dhmo.org En dan bijvoorbeeld het deel http://www.dhmo.org/truth/Dihydrogen-Monoxide.html. Ik ben benieuwd wat je buurvrouw daarvan vindt. Ik heb die website gelezen, en alles wat er op staat over de gevaren van dhmo klopt.
Mooi samenvatting op http://www.dhmo.org/facts.html
Ik geloof niet dat ik het snap Nippo...
Heb je de factsheet gelezen? En zou jij ervoor zijn dat DHMO werd verboden?
Ja, als het allemaal zou kloppen wel denk ik, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het kolder is... Maar dat is vooral omdat jij de link hebt gegeven na het verhaal van Wind van gisteravond. Om aan te tonen hoe makkelijk fabels verspreid worden en als waarheid worden gezien.

Ik durf eerlijk gezegd niet zo goed te zeggen wat ik er van zou hebben gevonden als ik de site tijdens het surfen was tegengekomen. Dit lijkt me allemaal zo overtrokken, we hadden massaal al dood hadden moeten zijn door dat spul als je die site moet geloven, dat ik er wel vraagtekens bij geplaatst zou hebben misschien.

Maar dan nog, jij bent nogal wetenschappelijk ingesteld, ik ben echt een kneus op dat gebied, het is voor mij moeilijk om 'feiten' te controleren op waarheid en om in te schatten of een site de waarheid spreekt of niet. Denk bijvoorbeeld aan die site van de NVKP. Ik durf niet te zeggen hoe ik daarover gedacht zou hebben als ik niet door een paar forummers, o.a. door jou, zou zijn 'opgevoed' op dit gebied.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor de werking van hompeopathie. Ik ben best goedgelovig denk ik en vind het moeilijk te bepalen wie nou gelijk heeft... Onderzoeker 1 zegt A en onderzoeker 2 zegt B.
Meave, alles wat op die site staat klopt in wetenschappelijk opzicht.

En dat laatste argument hoor ik heel vaak. Maar het probleem is dat onderzoeker 1 en 2 niet gelijkwaardig zijn (en bovendien gaat het vaak om onderzoeker 1 tot 99 tegen onderzoeker 100). Dus daarom moet je gewoon de feiten bekijken, of het advies van de mensen die in kunnen schatten welke onderzoeken kloppen en welke niet.

Over homeopathie: ik vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen daar in geloven, als ze weten wat het inhoudt. Iedereen die wel eens ranja maakt weet dat het onzin is dat een stof sterker wordt als je hem oneindig verdunt.
quote:Meave, alles wat op die site staat klopt in wetenschappelijk opzicht.

Dan snap ik nog steeds niet wat je er mee wilt bereiken. Dat ik niks meer eet, aanraak, inadem? De relativiteit van de gevaren van suiker en aspartaam laten zien?

Wat vind jij, moet dat spul verboden worden?

quote:En dat laatste argument hoor ik heel vaak. Maar het probleem is dat onderzoeker 1 en 2 niet gelijkwaardig zijn (en bovendien gaat het vaak om onderzoeker 1 tot 99 tegen onderzoeker 100). Dus daarom moet je gewoon de feiten bekijken, of het advies van de mensen die in kunnen schatten welke onderzoeken kloppen en welke niet.

Ja, dat snap ik en dat probeer ik ook. Maar voor mij als leek is dat dus moeilijk. En als een organisatie op mij als leek betrouwbaar en oprecht overkomt, tja.... En misschien ben ik ook wel gevoelig voor samenzweringstheorieën (de gezondheidsraad wil niet dat we bang worden voor het BMR-vaccin, want ze hebben banden met de pharmacie, bla bla, zwets zwets...). Ik ben ook maar een mens, moeder, die bang is voor enge ziektes en dat soort dingen en daardoor dus niet altijd in staat om gekleurde informatie te onderscheiden van zuivere informatie. Ik denk echt dat jouw achtergrond mede maakt dat je dat wel kunt en ook altijd doet.

Maar 'dus gewoon de feiten bekijken' is niet altijd zo simpel.

quote:Over homeopathie: ik vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen daar in geloven, als ze weten wat het inhoudt. Iedereen die wel eens ranja maakt weet dat het onzin is dat een stof sterker wordt als je hem oneindig verdunt.Ja, dat snap ik ook wel. Ik had alleen van tevoren niet onderzocht hoe het precies werkt. Ik ben afgegaan op positieve ervaringen van anderen. Zoals ik ook niet onderzocht heb hoe reguliere medicijnen precies gemaakt worden trouwens....
86% van de mensen vindt dat het verboden met worden. Ik hoor bij die andere 14%, ik vind dat er meer gebruik van gemaakt zou moeten worden:

http://www.armory.com/~crisper/DHMO/
Meave, je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het voor mij anders is. En ik ben net als iedereen bang voor ersntige ziektes, dus ook bij mij is er een voedingsbodem aanwezig voor dit soort nieuws. Maar wat ik vaak niet begrijp is dat mensen meer vertrouwen putten uit allerlei wazige onbetrouwbare informatie dan uit bijvoorbeeld de gezondheidsraad. Juist omdat ik bang ben voor enge ziektes, vertrouw ik liever de gezondheidsraad.
Grmbl. Bedenk me net onder de douche dat ik intakeformulier mee moet nemen naar eerste vk afspraak zo. Krijg ik dat formulier niet geopend. Terwijl ik het 4 weken geleden nog wel kon openen maar toen dacht ik: ach, dat komt wel. Nou ja, pech voor de vk zometeen dan maar.

Ik ben er dus nog. Afgelopen dagen paar uur gewerkt en dat ging goed. Wel knallende koppijn op een gegeven moment. Zal wel van de voorhoofdsholte ontsteking zijn.

Baas verteld van zw.schap. Hartelijk gefeliciteerd dus das ook weer gedaan. Ik voel me 'altijd' toch een beetje bezwaard. Het is allemaal wel leuk maar straks ben ik er toch 4 maanden niet. Plus ervoor en erna misschien niet helemaal bij de les.....

Nou, ik ga Schorrie maar eens aankleden. Mijn vader komt zo even zodat ik ongestoord naar de vk kan en dan moet Schorrie wel aangekleed zijn anders lijken we zo lui
En ik heb die link geplaatst om te laten zien hoe makkelijk het is om mensen bang te maken. En in dit geval zelfs met juiste informatie en wetenschappelijk onderbouwd.
En volgens mij eet ik wel gezond. Ik eet in ieder geval bewust. En als ik ongezond eet, doe ik dat ook bewust. Light eet en drink ik toch al niet, lijkt me dat dat minder verzadigd en dat je daardoor dus weer meer gaat eten. Behalve cola light, dat drink ik soms wel.

Aspartaam vind ik verder echt heel vies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven