Normaal gedrag?

08-08-2011 15:00 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon "de man" gedrag

Als ik en mijn partner elkaar weer zien (we zien elkaar niet elke dag) dan maak ik mezelf natuurlijk extra mooi etc.

Maar ondanks dat vind hij het nog steeds nodig om bijna zijn nek te breken als een iets blonds voorbij komt. Of meisjes van 16 die er wel mooi uit zien op een scootertje....

Ik vind dit echt heel zielig gedrag. Hallo?? Ik zit naast je??!

Is er iets mis? Sorry dat ik niet blond ben? Kom je iets tekort?

Of is dit gewoon zijn mannen-jaag-ikmoet-ikhebgeenkeus-instinct?
Voor een bepaald soort mannen is dit normaal gedrag.

Ben blij dat ik een ander soort man heb.
Hmmm... als jij je er niet prettig bij voelt, zou hij daar rekening mee moeten houden.

Ik ben altijd opgelucht als mijn man wel naar andere vrouwen kijkt. Dat betekent in mijn ogen dat hij een gezonde man is. Hij is gelukkig niet blind geworden nu hij met mij gaat. Het betekent voor mij ook dat hij mij nog steeds de leukste vindt, want hij eet thuis!

Ik begrijp nooit die mannen die roepen: mijn vouw is de allermooiste. Stik erin, hoe reeel ben je en in hoeverre belazer je je vrouw. Er zijn altijd mooiere vrouwen te vinden. Dat je tevreden bent met je vrouw, dat siert je. Dat je blind bent, maakt je fysiek gehandicapt.

Ik vind mijn man geweldig. Maar ik kijk ook naar andere mannen. Zolang het hem niet kwetst...

Helpt dat je een beetje? Door er anders naar te kijken? En zo niet: praat met hem. Het is vast niet zijn bedoeling je pijn te doen!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik vind het een beetje puberaal eigenlijk. Hoe oud is je man?
quote:mamabear schreef op 08 augustus 2011 @ 15:04:

Voor een bepaald soort mannen is dit normaal gedrag.

Ben blij dat ik een ander soort man heb.Amen for that & dito here!!
Ik kijk wel naar andere mensen maar ik ga niet elke keer mijn nek breken als er een gespierde knaap voorbij komt vliegen.

En al helemaal niet als ik fijn met mijn partner weg ben.

Ik krijg er helaas niet hetzelfde gevoel bij Pink2510...

Misschien ligt het aan mijn onzekerheid...

Ik denk wel.. ach hij slaapt uiteindelijk lekker langs mij.

Maar dat dacht ik bij mijn ex ook tot dat hij een ander had
In mijn ogen is het respectloos om zo uitgebreid te kijken naar een ander. Ik ben heus niet naief om te denken dat mijn vent nooit naar anderen dames kijkt, maar ik kan hem er nooit op betrappen. Hij weet dat ik dat niet fijn vind. Als je het zelf geen probleem vind, en je zelf ook de vrijheid hebt om naar andere mannen te kijken is het geen probleem. Kijken mag. Maar als je het als vervelend ervaart, dan praat erover. Als hij zich dan nog steeds niet kan inhouden om uitgebreid anderen te checken, is het niet netjes tegenover jou.

Heb je het ooit wel eens tegen hem gezegd? Of hoe reageer jij dan als hij zijn nek dreigt te breken?
quote:pinks schreef op 08 augustus 2011 @ 15:05:

Ik vind het een beetje puberaal eigenlijk. Hoe oud is je man?

Mijn partner "vriend" is 22 jaar....

Misschien dat we het dan ook in het hokje puberaal kunnen plaatsen. Maar dat zou betekenen dat het dat ook weer voorbij gaat.....

Laten we het hopen... het is soms wel erg storend en ik zeg er dan ook wel wat van.
quote:lisa87 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:10:

In mijn ogen is het respectloos om zo uitgebreid te kijken naar een ander. Ik ben heus niet naief om te denken dat mijn vent nooit naar anderen dames kijkt, maar ik kan hem er nooit op betrappen. Hij weet dat ik dat niet fijn vind. Als je het zelf geen probleem vind, en je zelf ook de vrijheid hebt om naar andere mannen te kijken is het geen probleem. Kijken mag. Maar als je het als vervelend ervaart, dan praat erover. Als hij zich dan nog steeds niet kan inhouden om uitgebreid anderen te checken, is het niet netjes tegenover jou.

Heb je het ooit wel eens tegen hem gezegd? Of hoe reageer jij dan als hij zijn nek dreigt te breken?

Nou de ene keer noemt hij mij een zeurtje en de andere keer zegt hij dat hij erop zal letten of dat er niks aan de hand is...

Soms zegt hij weer: "kijken mag toch?"

Tsjah.. hij schud ze zo uit zijn mouw

Ik weet dat als er mooie dames voorbij komen dat hij dan gaat opletten of ik kijk naar hem... ook vervelend...

Dus ik heb mezelf geleerd om het te negeren en juist de andere kant op te kijken..
Je zult maar een vriendin hebben die gaat lopen miepen als je naar een andere vrouw kijkt. Dat je een man zo ver hebt gekregen dat hij "je vriend is" betekent niet dat zijn ogen er mee op zijn gehouden hoor.

Onzekere tiepjes... blegh.
quote:Rome0 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:13:

Je zult maar een vriendin hebben die gaat lopen miepen als je naar een andere vrouw kijkt. Dat je een man zo ver hebt gekregen dat hij "je vriend is" betekent niet dat zijn ogen er mee op zijn gehouden hoor.

Onzekere tiepjes... blegh.

Dankje

Onzeker ben ik zeker te weten!

Dat komt door "typjes" zoals jij !
quote:ladyw schreef op 08 augustus 2011 @ 15:00:

Of gewoon "de man" gedrag

Als ik en mijn partner elkaar weer zien (we zien elkaar niet elke dag) dan maak ik mezelf natuurlijk extra mooi etc.

Maar ondanks dat vind hij het nog steeds nodig om bijna zijn nek te breken als een iets blonds voorbij komt. Of meisjes van 16 die er wel mooi uit zien op een scootertje....

Ik vind dit echt heel zielig gedrag. Hallo?? Ik zit naast je??!

Is er iets mis? Sorry dat ik niet blond ben? Kom je iets tekort?

Of is dit gewoon zijn mannen-jaag-ikmoet-ikhebgeenkeus-instinct?

Jezus, hij kijkt gewoon hoor...

Moet hij zijn ogen soms in zijn zak stoppen ofsow? Alsof vrouwen nooit naar mannen kijken..

Als ik samen met mijn vriendin ben zeg ik vaak juist van zo zie je die die ziet er goed uit, maar ook als ik iemand met een dikke kont zie of rood haar of whatever en ja daar zitten ook mooie vrouwen of mannen bij...

Ik kijk graag mensen!!

Is het niet je eigen onzekerheid die hier speelt??

Ik bedoel hij kijkt rond maar hij kruipt wel elke avond bij jou in bed en dat kunnen die andere vrouwen niet zeggen! Ook iets om trots op te zijn, toch?!?
Nou ik vind het anders ook wel ver gaan als je met je vriendin loopt om dan uitgebreid een andere vrouw te bekijken. Dat kan je dan toch ook doen als je vriendin er niet bij is?

Als ik met mijn man op pad ben dan vind ik het ook niet leuk als hij naar andere vrouwen kijkt. Tuurlijk ziet hij wel eens een lekker wijf lopen maar die ziet hij omdat hij bv gewoon vooruit looppt en toch moet kijken waar hij loopt. Maar om nou om te kijken gaat me te ver. Dat kan hij toch de overige 70 uur in de week dat hij niet bij mij is? Dat mannen het toen is misschien normaal, maar is vind wel dat als je vriendin erbij is hij daar rekening mee moet houden. Maar ja, wie ben ik!
quote:Anthonius schreef op 08 augustus 2011 @ 15:17:

[...]

Jezus, hij kijkt gewoon hoor...

Moet hij zijn ogen soms in zijn zak stoppen ofsow? Alsof vrouwen nooit naar mannen kijken..

Als ik samen met mijn vriendin ben zeg ik vaak juist van zo zie je die die ziet er goed uit, maar ook als ik iemand met een dikke kont zie of rood haar of whatever en ja daar zitten ook mooie vrouwen of mannen bij...

Ik kijk graag mensen!!

Is het niet je eigen onzekerheid die hier speelt??

Ik bedoel hij kijkt rond maar hij kruipt wel elke avond bij jou in bed en dat kunnen die andere vrouwen niet zeggen! Ook iets om trots op te zijn, toch?!?

Jaaa ik denk dat vooral mijn eigen onzerheid ook meespeelt.

Dat is soms erg vervelend voor mij. En ik wil hem er ook niet lastig mee vallen en zijn vrijheid om lekker rond te kijken afnemen!

Ho even echt niet

Ik vroeg me wel af of het voor meer soms als "vervelend" ervaren word.
quote:boekje227 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:18:

Nou ik vind het anders ook wel ver gaan als je met je vriendin loopt om dan uitgebreid een andere vrouw te bekijken. Dat kan je dan toch ook doen als je vriendin er niet bij is? Jouw tip aan mannen is dus om vooral niet eerlijk te zijn? :D
ik zou het ook onprettig vinden als mijn vriend heel opvallend zou kijken naar andere dames. Maar ach, kijken doet elke man wel, en zolang hij bij jou in bed ligt en op de bank zit, maakt het toch allemaal niet uit?

En trouwens, vrouwen kijken meer naar vrouwen dan mannen...

Hij geniet van vrouwelijk schoon en gelukkig maar, als hij dan zegt dat hij je mooi vindt, heeft hij tenminste geen plaat voor z'n kop of weet hij niet waar hij het over heeft.

"zijn nek bijna breken" om dames te kunnen bekijken, vind ik wel van een andere orde. Dat is nogal onbeschoft en ik ben dus ook blij dat ik dat nooit zie bij mijn vriend.
Hier zijn maar 2 criteria.

1. Ondermijnt hij jou?

2. Voel jij je er ok bij?

Het lijkt me niet meer dan normaal dat mannen naar de schone schepsels van de creatie kijken, dat doe ik ook. Er lopen gewoon heel mooie mensen rond en nee, dat zijn niet altijd de mensen met wie je een relatie hebt. (ik heb een heel mooie vriend en kijk nog steeds graag naar mooie mannen en vrouwen).

De grens ligt daar waar hij jou begint te ondermijnen. Wanneer hij jou niet meer het gevoel geeft dat je mooi&speciaal bent, of wanneer je je gêneert als hij weer eens zijn ogen uit zijn kassen laat rollen bij de zoveelste blondine.

Ik vind bijvoorbeeld dat mijn vriend best met andere meiden mag flirten, maar niet als ik erbij ben, want dan ondermijnt hij mij. En geeft hij de boodschap af dat ik niet serieus genomen hoef te worden. Gelukkig voelt hij dit zelf heel goed aan en zet hij me nooit te kakken.

Je moet je er zelf goed bij voelen. Maar ik vind dat mannen (mensen in het algemeen) altijd recht hebben om te kijken. Zolang hij maar duidelijk maakt dat jij zijn meissie bent en hij daar apetrots op is!
quote:boekje227 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:18:

Nou ik vind het anders ook wel ver gaan als je met je vriendin loopt om dan uitgebreid een andere vrouw te bekijken. Dat kan je dan toch ook doen als je vriendin er niet bij is?

Als ik met mijn man op pad ben dan vind ik het ook niet leuk als hij naar andere vrouwen kijkt. Tuurlijk ziet hij wel eens een lekker wijf lopen maar die ziet hij omdat hij bv gewoon vooruit looppt en toch moet kijken waar hij loopt. Maar om nou om te kijken gaat me te ver. Dat kan hij toch de overige 70 uur in de week dat hij niet bij mij is? Dat mannen het toen is misschien normaal, maar is vind wel dat als je vriendin erbij is hij daar rekening mee moet houden. Maar ja, wie ben ik!

Mar hoezo dan? Het is toch fijn om naar iets moois te kijken?? Ik bedoel een Ferari draai ik ook mn nek voor om bij wijze van spreken...

Nogmaals hij gaat met JOU naar huis en hij loopt met JOU hand in hand..

Ik zeg dan juist, zo die heeft een lekker kontje zegt mijn vriendin inderdaad maar moet je die schoenen zien hahahaha

En precies t zelfde andersom, jezus die heeft een strak lichaam zei mn vriendin laatst op t strand, ik kijken en zei ' ja maar moet je die ballenknijper eronder zien'.

En als hij die ballenknijper niet had aangehad kan ik ook erkennen dat het een mooie man is, mooier dan ik, zonder bvang te zijn dat ze er direct met hem vandoor gaat!!

Ik bedoel als je man kijkt naar een meisje van 16 op de scooter heeft hij toch niet de ilusie dat hij daar wat mee kan beginnen neem ik aan??
Jeetje zeg... Die man heeft een relatie, hij is toch niet dood of plotseling blind?

Als je een relatie hebt vallen niet spontaan al je zenuwen stil. Je houdt je aan bepaalde (onuitgesproken) afspraken met elkaar. Maar die invloeden van buitenaf blijven bestaan, en de initiele reacties daarop ook.

Geldt w.m.b. voor mannen èn vrouwen overigens.
Ik zou me eerder zorgen maken als mijn vriend níet meer naar mooie vrouwen zou kijken.
ik vind als jij er moeite mee heb moet je dat bespreken met hem ,als hij er dan nog geen rekenig mee houd ,dumpen en niet zo zeer omdat hij naar een ander kijk maar omdat hij geen rekening hou met jou gevoel .

ik heb het zelf ook wel eens mee gemaakt dat mijn partner naar een ander keek ,maar ging er gewoon mee in en zei dan goh lekker kontje of ziet er leuk uit .
[quote]Pink2510 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:04:

Hmmm... als jij je er niet prettig bij voelt, zou hij daar rekening mee moeten houden.

Ik ben altijd opgelucht als mijn man wel naar andere vrouwen kijkt. Dat betekent in mijn ogen dat hij een gezonde man is. [quote]

Mijn man is zo fatsoenlijk om niet uitgebreid naar andere vrouwen te kijken in mijn bijzijn; is hij dan niet gezond? (ik kan het tegendeel bevestigen, hoor). Ik noem dit zelf altijd: beschaafd.

Natuurlijk ben je niet blind voor het andere geslacht zodra je een relatie hebt. En als je het beiden geen probleem vindt: lekker rondkijken dan. Maar als de één het wél een probleem vindt en de ander weigert daar rekening mee te houden, is dat simpelweg respectloos.
Haha ja we maken er ook soms grapjes over. En we lachen er wel eens om. Maar soms dat omdraaien en helemaal checken vind ik niet nodig als ik naast hem paradeer !

Ik vind dat zelfs voorschut !
Natuurlijk kijkt een man wel eens naar een mooie vrouw. Maar bijna je nek breken voor meisjes van 16 vind ik wat anders.
Oke, idd wel een kleine (doch niet onbelangrijke n :-)) toevoeging; kijken mag. Nekbreken / verrekken niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven