gebakken banaan

08-08-2011 15:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maken jullie lekkere gebakken banaan?

Ik heb niet de bakbananen in huis, wat ik wel heb zijn gewone bananen, en heb wel bloem in melk.

Maken jullie een beslagje of gewoon zo in de pan?

Ik hoor het graag.

Wil het graag vanavond bij de nasi eten.
Volgens mij moet je daar bakbananen voor hebben, weet het niet zeker.
Ja, eigenlijk wel, maar met gewone bananen lukt het ook wel. Ik deed ze voorheen gewoon zo in de pan met wat boter, maar een beslagje erom lijkt me ook wel lekke.r
Ik bak wel eens gehalveerde gewone bananen in een beetje olie, en dan strooi ik er wat bruine suiker overheen. Jammie!!
Ik bak ze ook gewoon in de pan met wat boter. Heerlijk bij de nasi.

Maar ik lees mee voor andere tips.

Ps. de gebakken banaan van de Chinees is ook heerlijk, net een soort oliebol met poedersuiker.
Sam, die chinese bananen bestel ik vaak als toetje.

Zoooo lekker.

Maar voor bij de nasi laat ik de suiker achterwege. Wil eens proberen met een knapperig beslagje. Alleen verhoudingen bloem en melk weet ik niet, en ook niet of het werkt met een gewone banaan.
wij bakken (gewone) banaan met een beetje olie, daarna bruine suiker erover en klaar.

Vroeger bakten we ook bananenbeignets, in de frituur. Stukjes (gewone) banaan in een beslagje en dan frituren, heerlijk was dat.
Oh, dat zou ik ook wel willen weten. Ook lekker met ananas... Nóg lekkerder dan banaan.

Ik dacht wel ooit in een ver verleden gelezen te hebben dat je daar een ander soort 'bloem' voor nodig hebt. Dus niet gewone bloem. Ik kan het nu ook niet ff nakijken, zit op mijn werk en ga zo naar huis. Als ik thuis ben zoek ik het even op, of iemand moet het antwoord al weten natuurlijk.
Gewoon bakken in roomboter, gewone bananen bedoel ik, geen "bakabana's".
verba volant, scripta manent.
Ik doe voor 3 bakbananen altijd 50 gr bloem, 20 gr suiker, snufje zout en 1 ei door elkaar, dan langzaam melk erbij gieten en mengen totdat je de dikte van een pannekoekbeslag hebt.

Bakbananen in de lengte in plakken snijden.

Zonnebloemolie in de pan heet laten worden (pas op met aanbranden!) en dan de plakken banaan een voor een door het beslag en in de pan. Op laag vuur bakken tot ze rondom bruin zijn. En dan op keukenpapier laten uitlekken.
quote:Virginia_38 schreef op 08 augustus 2011 @ 15:51:

Ik doe voor 3 bakbananen altijd 50 gr bloem, 20 gr suiker, snufje zout en 1 ei door elkaar, dan langzaam melk erbij gieten en mengen totdat je de dikte van een pannekoekbeslag hebt.

Bakbananen in de lengte in plakken snijden.

Zonnebloemolie in de pan heet laten worden (pas op met aanbranden!) en dan de plakken banaan een voor een door het beslag en in de pan. Op laag vuur bakken tot ze rondom bruin zijn. En dan op keukenpapier laten uitlekken.

Kan dat ook met gewone bananen?

En met olijfolie?

Of dan beter met boter?
De chinees bij ons gebruikt ook gewone bananen voor die met dat beslaglaagje erom mmm Heerlijk!! Bakbanaan vind ik zelf niet zo lekker, in afrika veel gegeten maar smaakt niet echt ergens naar, beetje melig
http://www.suriname-vakantiereis.nl/baka-bana
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit met gewone bananen geprobeerd, maar die kunnen ook op de barbecue bijv. dus het zal toch wel kunnen? Wellicht dat de smaak ietsje anders is, maar ach.

En olijfolie zal ook heus wel kunnen, alleen zal die iets meer smaak afgeven, zonnebloemolie is toch wat neutraler denk ik.

Met boter krijg je niet zo'n knapperig korstje als met olie helaas.
Ik ga het gewoon proberen. Ik ga een beslagje maken van 50 gr bloem, snufje zout 1 ei en melk.

En dan in een laagje olijfolie bakken.

Ben benieuwd!
ik doe het wel eens met oliebollenmix ( voor de luie indo )
Komt vast goed, eet smakelijk!
Het was heerlijk!!
quote:ramiaatje schreef op 08 augustus 2011 @ 19:18:

Het was heerlijk!!

Leuk! Maar volgende keer met bakbananen, is nog lekkerder!

Je moet bakbananen hebben die he-le-maal zwart zijn, dus geen gele plekken meer op de banaan.

Simpel beslagje maken met wat zout en suiker erin en bakken. Ik bak ze in gewone zonnebloem- of arachide olie.

Helemaal lekker met surinaamse pindasaus erbij. Mjam.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het kan gewoon met appelflappen beslag. Dat is beslag van zelfrijzend bakmeel, melk, ei en evt. bier. Beslag van maken en ananas, appel, banaan o.i.d erdoor halen en frituren. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven