huis kwijt en student

07-08-2011 19:33 33 berichten
Door een verbroken relatie zit ik op het moment zonder huis.

Nou is het moeilijk voor mij een huis te huren omdat ik niet ingeschreven meer stond bij de woningbouwvereninging.Ik ga eind deze maand weer aan ee studie beginnen. Ik krijg studiefinanciering,ik heb een bijbaan van 12 uur in de week en in leen daarnaast nog iets bij bij de ib groep.Dus qua financieel zou ik een huis huren wel redden.

Nou wil ik best via een makelaar huren alleen dan is het probleem dat je een loonstrookje moet laten zien en 4 a 5 keer de bruto huur moet verdienen,en daar kom ik natuurlijk niet aan met alleen mijn bijbaantje. weet iemand toevallig of je als je bij een particulier huurt ook een loonstrookje moet laten zien ?

ik wil niet verwend overkomen ,maar ik heb jarenlang een zelfstandige woning gehad dus ik zie het echt niet zitten om op een kamer of in een studentenhuis terecht te komen.

heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten ? of misschien tips? alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je ook wel gelijk in, maar hier gaat het wel zo. En als je je alleen maar laat voorlichten op fora dan is dat ook behoorlijk dom.

Ik ga hier toch niet schrijven waar ik woon.

TO kan zelf ook bellen met wbv's en vragen wat de plaatselijk voorwaarden zijn.

En je voorbeeld: herken ik gelijk! Krijg regelmatig boze mensen op mijn werk omdat ze de regels niet goed LEZEN!!!
quote:anoniem8888 schreef op 07 augustus 2011 @ 19:33:

heeft er iemand in een soortgelijke situatie gezeten ? Ja. Ik heb als student drie jaar in een superdeluxe penthouse gewoond met mijn toenmalige vriend (die een zeer hoog inkomen had) maar toen de relatie uitging, ben ik gewoon weer op een kamer in een studentenhuis gaan wonen.
Hoe oud ben je? Aan je nick te zien word je morgen 23 . Dan is het niet zo raar om in een studentenhuis te gaan wonen. Of bij een hospita. Alleen verwachten die meestal dat je in het weekend opkrast naar je ouders.

Maar ben je 30 of zo, dan wordt dat wel een beetje jammer ja. Alhoewel er bij mij in huis diverse oudere jongeren woonden, een kwam op zijn 29e bijvoorbeeld en een ander liep al tegen de 40.

Je kunt ook een woongroep overwegen of een huis voor werkende jongeren.
Mijn ervaring is dat het in de latere fase van de studie gemakkelijker is om een kamer te bemachtigen. Er zijn best wat huizen waar ze op zoek zijn naar oudere, stabiele, nette en schone aanvullingen op het huishouden.

Verder is woongroep.net een aanrader.

(naast het alombekende kamernet)
quote:wifra98 schreef op 07 augustus 2011 @ 20:46:

[...]

U bedoelt????Precies wat ik zeg.
quote:wifra98 schreef op 07 augustus 2011 @ 21:29:

Krijg regelmatig boze mensen op mijn werk omdat ze de regels niet goed LEZEN!!!Woningcorporatie zeker? ;) Wellicht een tip om voortaan in correct Nederlands te schrijven, dat scheelt een hoop verwarring.
Snel inschrijven bij een woningbouwvereniging; beter laat dan nooit. Iedere wbv heeft weer andere systemen om huizen toe te wijzen, dus wie weet heb je binnenkort wel kans om via hun iets te huren.

En dan op zoek naar iets voor jezelf. Een huis kan je vergeten denk ik, met een baantje van 12 uur. Maar misschien een appartement delen met een of twee anderen? Of misschien kan je ergens een studio vinden?

Ik zat in een soortgelijke situatie, wat ik heb gedaan; tijdelijk in huizen gewoond die te koop stonden, en toen iets gekregen via de woningbouw.
Soms is het particulier wel mogelijk, als je ouders ook willen tekenen voor financiele aansprakelijkheid. Misschien is dat een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven